Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 september 2007, 09:34   #61
Doki
Parlementsvoorzitter
 
Doki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 2.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Allez, en dat wordt nu als een 'nieuwe' ontdekking voorgesteld? De rechtsfiguur van de affrèrement is al bijzonder lang gekend; meer nog, ze valt zelfs tot véél vroeger tijden terug te speuren. Het heeft niks te maken met 'huwelijk' of 'liefde', maar alles met patrimoniale belangen. Een beetje kennis van de lokale erfrechtelijke costuymen biedt in de meeste gevallen een betere inkijk. Maar toegegeven, dat klinkt heel wat minder 'romantisch'...

Toen ik de eerste draad in die zin hier enige maanden geleden zag passeren, kwam het mij al vertrouwd over...
Interessant. Heb je daar wat meer informatie over?
__________________
ZONDER HAAT DRAAD
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2007, 11:12   #62
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Wat is er mis met respect, tucht, orde en fatsoen?
Hangt er vanaf in welke context je die "orde & tucht" plaatst. Ik heb geen problemen met wat orde en tucht om bijvoorbeeld een kleine zijn of haar kamer te laten opruimen, of wat dan ook.

Evenwel...

Wanneer een vader vol walging een restaurant verlaat omdat zijn kinderen eens een aldaar aanwezig kussend homokoppel hebben bemerkt en daar vragen over stellen EN dit vrijwel onmiddelijk koppelt aan "orde & tucht" zijn die kinderen wel degelijk te beklagen, ja.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Moeten we dan volgens u onze kinderen respectloos, losbandig, ordeloos en crapuleus opvoeden? .
Waar heb ik zoiets beweerd? Me geen woorden in de mond leggen, mijn beste. Dat is een truukje waarvoor ik iets te oud ben om nog in te lopen.

Om even te verwijzen naar de post van een mede-forummer...:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Je bent trouwens een prachtig voorbeeld voor je kinderen. Nu kunnen ze zich namelijk meteen een beeld vormen bij de begrippen "intolerant" en "kleingeestig". Dank daarvoor.
Zo is dat.
__________________
Etiam si omnes, ego non.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 28 september 2007 om 11:22.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2007, 11:20   #63
Jukes
Parlementslid
 
Geregistreerd: 11 april 2007
Berichten: 1.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Hangt er vanaf in welke context je die "orde & tucht" plaatst. Ik heb geen problemen met wat orde en tucht om bijvoorbeeld een kleine zijn of haar kamer te laten opruimen, of wat dan ook.

Evenwel...

Wanneer een vader vol walging een restaurant verlaat omdat zijn kinderen eens een kussend homokoppel hebben bemerkt en daar vragen over stellen EN dit vrijwel onmiddelijk koppelt aan "orde & tucht" zijn die kinderen wel degelijk te beklagen, ja.

Een muilend homokoppel in een vol restaurant geeft blijk van een gebrek aan fatsoen en respect voor de andere aanwezigen, net zoals dat voor een mekaar aflebberend heterokoppel zou gelden. Je vergeet net die twee normen te vermelden die in dit geval van betekenis zijn. Toeval?



Waar heb ik zoiets beweerd? Me geen woorden in de mond leggen, mijn beste. Dat is een truukje waarvoor ik iets te oud ben om nog in te lopen.

Ik leg je niks in de mond: niet ik, maar jij hekelt de waarden die werden opgesomd, en ik wijs je maar op de antipoden van die waarden. Geen trucje, Gewone logica.


Om even te verwijzen naar de post van een mede-forummer...:



Zo is dat.
__________________
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger)
Jukes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2007, 11:40   #64
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
@ liberalist_NL: ik kon het niet beter verwoorden zoals jij
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2007, 11:42   #65
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RECHTSSVLAANDEREN Bekijk bericht
Terug naar hoe het was: hetero is de norm,homo's de afwijking.Het is een feit: 98% is hetero! Ik denk ook niet dat homo's hun geaardheid aangeboren is,maar ontwikkelt zich in de puberale fase: dus op opvoeding is van erg groot belang!
Hoe verklaar je het dan dat uit extreem religieuze gezinnen ook homoseksuelen voortkomen?
Citaat:
Gezond boerenverstand gebruiken!
Een antithese van 3 woorden!
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2007, 11:45   #66
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes

Een muilend homokoppel in een vol restaurant
Hmm, een "vol" restaurant. Waar haal je die informatie vandaan? De originele poster rept nochtans met geen woord over het aantal aanwezigen in dat restaurant. Slaat je verbeelding op hol?

Citaat:
geeft blijk van een gebrek aan fatsoen en respect voor de andere aanwezigen, net zoals dat voor een mekaar aflebberend heterokoppel zou gelden. Je vergeet net die twee normen te vermelden die in dit geval van betekenis zijn. Toeval?
Hmmm, lebberend, muilend, likkend, allemaal heel fraaie bewoordingen, daar niet van. Ik moet evenwel nog steeds het eerste koppel tegenkomen (homo of hetero) die elkaar op restaurant afmuilt, aflikt of aflebbert. Wel bizar te noemen. Het blijken vrijwel steeds weer dezelfde te zijn die overal tekens van lebberen, muilen en likken ontwaren.

Wat minder je verbeelding het werk laten doen en een poging wagen om op een rationele wijze te relativeren. Ik hou het er op dat die kerel een kussend homokoppel heeft bemerkt en er in zijn puriteinse verontwaardiging er een aflikkend koppel heeft van gemaakt. Meer niet. De inhoud van die kerel zijn posts spreekt boekdelen wat dit betreft.

En een kussend koppel valt bij mij nog steeds niet onder fatsoen, normen en waarden, repect en "orde & tucht".

Citaat:
Ik leg je niks in de mond: niet ik, maar jij hekelt de waarden die werden opgesomd, en ik wijs je maar op de antipoden van die waarden. Geen trucje, Gewone logica.
Eventjes wat meer aandacht besteden aan mijn post waarin sprake is van "context". Ik wil aannemen dat je de betekenis hiervan niet kent doch dit kan gemakkelijk worden verholpen door even te surfen naar http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/

PS. Vriendelijk verzoek wat meer aandacht te besteden aan het "fatsoenlijk" quoten - context! - is gemakkelijker om te antwoorden.
__________________
Etiam si omnes, ego non.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 28 september 2007 om 11:51.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2007, 11:50   #67
RECHTSSVLAANDEREN
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 september 2007
Berichten: 61
Standaard

Er zijn getuigen genoeg van personen die homofiel geweest zijn! Je kan je geaardheid inderdaad veranderen! Veel ex-homo's hebben nu een gezin en kinderen! Dit is nogmaals een bevestiging dat je ervoor kiest of een voorkeur hebt om homo te zijn! Een beetje provoceren tegen de maatschappij,tegendraads...kom dan achteraf niet klagen dat de bevolking jullie anders gaat bekijken!
RECHTSSVLAANDEREN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2007, 11:55   #68
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RECHTSSVLAANDEREN Bekijk bericht
Er zijn getuigen genoeg van personen die homofiel geweest zijn! Je kan je geaardheid inderdaad veranderen! Veel ex-homo's hebben nu een gezin en kinderen! Dit is nogmaals een bevestiging dat je ervoor kiest of een voorkeur hebt om homo te zijn!
Bullshit van de hoogste graad.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2007, 11:56   #69
RECHTSSVLAANDEREN
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 september 2007
Berichten: 61
Standaard

Dit zijn getuigenissen van homo's zelf dus echt feiten! Hoe erg het ook mag klinken voor jullie
RECHTSSVLAANDEREN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2007, 11:58   #70
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RECHTSSVLAANDEREN Bekijk bericht
Dit zijn getuigenissen van homo's zelf dus echt feiten! Hoe erg het ook mag klinken voor jullie
Leugens.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2007, 11:59   #71
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RECHTSSVLAANDEREN Bekijk bericht
Dit zijn getuigenissen van homo's
Eerder getuigenissen van je verbeelding.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2007, 12:01   #72
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Bullshit van de hoogste graad.
Ik vraag me af waarom ik nog zoveel tijd en aandacht besteed aan dergelijke hersenloze sujetten?
__________________
Etiam si omnes, ego non.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 28 september 2007 om 12:02.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2007, 12:04   #74
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Nu Paulus nog
Die mankeert er inderdaad nog aan...
__________________
Etiam si omnes, ego non.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 28 september 2007 om 12:04.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2007, 12:05   #75
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Ik vraag me af waarom ik nog zoveel tijd en aandacht besteed aan dergelijke hersenloze sujetten?
Omdat je ze - net als ik - wel leuke speeltjes vindt om de dode momenten tussen interessantere berichten mee op te vullen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2007, 12:12   #76
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Omdat je ze - net als ik - wel leuke speeltjes vindt om de dode momenten tussen interessantere berichten mee op te vullen.
Vermoedelijk. Ik zie niet direct een andere verklaring.
__________________
Etiam si omnes, ego non.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2007, 12:13   #77
Doki
Parlementsvoorzitter
 
Doki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 2.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RECHTSSVLAANDEREN Bekijk bericht
Er zijn getuigen genoeg van personen die homofiel geweest zijn! Je kan je geaardheid inderdaad veranderen! Veel ex-homo's hebben nu een gezin en kinderen! Dit is nogmaals een bevestiging dat je ervoor kiest of een voorkeur hebt om homo te zijn! Een beetje provoceren tegen de maatschappij,tegendraads...kom dan achteraf niet klagen dat de bevolking jullie anders gaat bekijken!
Het is al een tijdje geleden dat er hier nog eens een homohater van zulk een kaliber binnenviel op het forum. Op de Schaal van Carlgustaaf zou ik dit toch wel een 8 geven, nog net geen 9 omdat de vulgariteiten en scatofiele verwijzigingen voorlopig nog uitblijven.

Kijk, mijn beste RECHTSSVLAANDEREN-met-twee-SS'en, als je graag zou hebben dat er geluisterd wordt naar jouw mening over homo's, dan zou je er goed aan doen om je argumentatie tot feiten te beperken en niet teveel flutverhaaltjes die stijf staan van de onwetenschappelijke bullshit op te dissen. Zoniet, dan zal er alleen maar eens smakelijk mee gelachen worden. Zolang het geen schelden of aansporen tot haat wordt natuurlijk, want in dat geval zou je wel eens het deksel op de neus kunnen krijgen.
__________________
ZONDER HAAT DRAAD
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2007, 13:08   #78
RECHTSSVLAANDEREN
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 september 2007
Berichten: 61
Standaard

Ik ben niet tegen homo's maar wel tegen de smakeloze uitspattingen die ze veroorzaken! Hun geaardheid wordt taboeloos gepromoot en doet me eerder aan een carnavalstoet denken in Aalst.Gedraag je zoals een ander en je wordt niet anders bekeken! Homo's sluiten zichzelf af van de "normale" maatschappij door dit gedrag.Niet alle homo's zijn natuurlijk "herkenbaar" aan hun gedrag maar een hetero met gezond boerenverstand heeft zoiets snel door.Zoals op mijn werk een homo werkt: iemand die de ganse dag vult met draaien met zijn kont in een heteroklimaat.
RECHTSSVLAANDEREN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2007, 13:12   #79
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.547
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Welke idioot heeft dat geschreven? NATUURLIJK waren die relaties seksueel! ...
Ja, gij waart er toen bij zeker
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2007, 13:23   #80
Doki
Parlementsvoorzitter
 
Doki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 2.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RECHTSSVLAANDEREN Bekijk bericht
Ik ben niet tegen homo's maar wel tegen de smakeloze uitspattingen die ze veroorzaken! Hun geaardheid wordt taboeloos gepromoot en doet me eerder aan een carnavalstoet denken in Aalst.Gedraag je zoals een ander en je wordt niet anders bekeken! Homo's sluiten zichzelf af van de "normale" maatschappij door dit gedrag.Niet alle homo's zijn natuurlijk "herkenbaar" aan hun gedrag maar een hetero met gezond boerenverstand heeft zoiets snel door.Zoals op mijn werk een homo werkt: iemand die de ganse dag vult met draaien met zijn kont in een heteroklimaat.
Als je er zo stellig zeker van bent dat je collega heel de dag vult met het draaien met zijn kont, dat betekent dit logischerwijs dat jij heel jouw dag vult met naar zijn draaiende kont te zitten loeren. Ik laat de conclusies die hieraan verbonden zijn aan jou over.

Verder ga ik niet meer reageren op je schrijfseltjes. Je mag bij mij op het lijstje van te negeren individuen, in het illustere gezelschap van Carlgustaaf en Circe. Nog één erbij en jullie kunnen kaarten.
__________________
ZONDER HAAT DRAAD
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be