Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 maart 2007, 01:29   #61
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Ik ben vandaag naar mechelen geweest en ben ook de smog tegen gekomen en dzjeezes,das toch echt niet normaal en niet te doen zenne,zo'n lange afstand 90 per uur rijden,pf.

In het naartoe gaan ging het nog redelijk al begon het na XXX kms tegen te steken en vooral in het terugkeren(was al laat) had ik echt geen zin omzo'n lange baan tegen zo'n schandalig lage snelheid te rijden.Ik heb dan ook afgewissels want was ook moe ect....En heb afgewisseld mee bv eens tussen 100-130 per uur.

En dan de vergelijkingen die men maakt van als je 90 tegenover 120 rijd;dat gaat gewoonweg niet want het gebeurt wel eens dat je moet afremmen ect......En ik rijd nooit steeds aan identiek dezelfde snelheid,ik word dat beu en moe van,vooral 's nachts.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 08:29   #62
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
U mist het ganse punt .. de pakkans is gewoon miniem in de Wallonië.
Heeft niets met pakkans te maken.

Indien ik mij houdt aan de voorgeschreven snelheid, dan zal ik niet in Vlaanderen geflitst worden. Zelfs al staat er om de halve kilometer een flitspaal of een politiecombi...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 11:11   #63
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Indien ik mij houdt aan de voorgeschreven snelheid, dan zal ik niet in Vlaanderen geflitst worden. Zelfs al staat er om de halve kilometer een flitspaal of een politiecombi...
Maar dan moet je het wel weten, he. Eens een dagje niet naar het nieuws luisteren en je weet niet dat er zoiets staat aan te komen. En kom niet af met die kleine snelheidsbordjes, he. Op een snelweg die je dag in dag uit elke dag gebruikt zit je niet te speuren naar nieuwe bordjes. Als er werken zijn kunnen ze wel grote borden zetten om de aandacht op de nieuwe situatie te vestigen.

Het is gewoon een massale geldinzamelingsactie geweest, en zoals tegenwoordig de mode is, met het milieu als excuus.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 12:05   #64
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Maar dan moet je het wel weten, he. Eens een dagje niet naar het nieuws luisteren en je weet niet dat er zoiets staat aan te komen. En kom niet af met die kleine snelheidsbordjes, he. Op een snelweg die je dag in dag uit elke dag gebruikt zit je niet te speuren naar nieuwe bordjes. Als er werken zijn kunnen ze wel grote borden zetten om de aandacht op de nieuwe situatie te vestigen.

Het is gewoon een massale geldinzamelingsactie geweest, en zoals tegenwoordig de mode is, met het milieu als excuus.
Heeft u gisteren op de autosnelweg gereden? Ik wel, en de borden waren genoegzaam duidelijk. Ook waren er aanduidingen op de dynamische borden. Indien men het niet weet, is dat doelbewuste onwetendheid...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 12:11   #65
Tomas
Gouverneur
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Berichten: 1.028
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Ik ben vandaag naar mechelen geweest en ben ook de smog tegen gekomen en dzjeezes,das toch echt niet normaal en niet te doen zenne,zo'n lange afstand 90 per uur rijden,pf.

In het naartoe gaan ging het nog redelijk al begon het na XXX kms tegen te steken en vooral in het terugkeren(was al laat) had ik echt geen zin omzo'n lange baan tegen zo'n schandalig lage snelheid te rijden.Ik heb dan ook afgewissels want was ook moe ect....En heb afgewisseld mee bv eens tussen 100-130 per uur.

En dan de vergelijkingen die men maakt van als je 90 tegenover 120 rijd;dat gaat gewoonweg niet want het gebeurt wel eens dat je moet afremmen ect......En ik rijd nooit steeds aan identiek dezelfde snelheid,ik word dat beu en moe van,vooral 's nachts.

Ja, maar we moeten er toch iets op vinden. Het is ook omdat we gewoon zijn sneller te rijden, dat het 'relatief' trager aanvoelt. Het wordt 'afkicken' van de snelheidsdrug, zou je kunnen stellen. En dat is in het begin niet zo leuk, maar je longen zullen er wel bij varen.
Tomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 12:28   #66
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Heeft u gisteren op de autosnelweg gereden? Ik wel, en de borden waren genoegzaam duidelijk. Ook waren er aanduidingen op de dynamische borden. Indien men het niet weet, is dat doelbewuste onwetendheid...
Ik heb geen dynamische borden gezien gisterochtend. Er hingen er enkel in de tegenrichting. Je mag ook eens vanuit Leuven de E40 oprijden... als je daar ogen genoeg hebt om ook nog eens op kleine bordjes te letten dan kom je van Mars.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 12:35   #67
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik heb geen dynamische borden gezien gisterochtend. Er hingen er enkel in de tegenrichting. Je mag ook eens vanuit Leuven de E40 oprijden... als je daar ogen genoeg hebt om ook nog eens op kleine bordjes te letten dan kom je van Mars.
Bovendien moet je eens proberen of je nog veel van die kleine bordjes kan zien tussen een dubbele muur van vrachtwagens op pakweg de E40.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 12:43   #68
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

wat een zever.
naar analogie voor de klagers dat het Vlaams Belang niet "fair" zouden behandeld worden.
de oplossing is simpel he: word aanhanger van een ander partij en je hebt er geen last van.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 12:54   #69
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
Ja, maar we moeten er toch iets op vinden. Het is ook omdat we gewoon zijn sneller te rijden, dat het 'relatief' trager aanvoelt. Het wordt 'afkicken' van de snelheidsdrug, zou je kunnen stellen. En dat is in het begin niet zo leuk, maar je longen zullen er wel bij varen.

Het argument luidt dat wie sneller rijdt met de wagen, meer benzine verbruikt en dus ook voor meer uitstoot zorgt. Dat klopt weliswaar, maar niet helemaal. Zo wordt het verbruik niet alleen bepaald door de snelheid, maar ook door het toerental van de motor. In het stadsverkeer bijvoorbeeld zal het verbruik van je wagen (ook bij lage snelheid) hoger liggen dan bij een constante (hoge) snelheid op de snelweg. Het voortdurend vertragen, stoppen en weer moeten optrekken zorgt voor een hoger verbruik én voor meer uitstoot. Wie denkt dat trager rijden automatisch goed is voor het milieu en onze gezondheid, moet in de spitsuren maar eens stapvoets en met open venster of dak door de Leopoldtunnel in Brussel rijden. En zo gezond lijkt filerijden op de ring rond Antwerpen of Brussel ook al niet. Hoeveel ton fijn stof wordt daar niet dagelijks in de lucht gespuwd?

O ja, tot slot ook nog dit. De boetes werden alleen in Vlaanderen uitgedeeld. “In Wallonië was er geen smogalarm en dus ook geen verlaagde snelheidsbeperking. Alsof het fijne stof stopt aan de taalgrens”, merkt Paul Geudens met het nodige sarcasme op (Gazet van Antwerpen, 15.03.07). “Maar de opbrengst van de boetes die in Vlaanderen werden uitgeschreven gaan wel naar een federale pot waarvan Wallonië flink profiteert.” Of hoe de Vlaming twee keer wordt gepakt. Met dank aan de CD&V! Misschien een overweging die u op 10 juni moet meenemen in het stemhokje…
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 13:06   #70
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
O ja, tot slot ook nog dit. De boetes werden alleen in Vlaanderen uitgedeeld. “In Wallonië was er geen smogalarm en dus ook geen verlaagde snelheidsbeperking. Alsof het fijne stof stopt aan de taalgrens”, merkt Paul Geudens met het nodige sarcasme op (Gazet van Antwerpen, 15.03.07). “Maar de opbrengst van de boetes die in Vlaanderen werden uitgeschreven gaan wel naar een federale pot waarvan Wallonië flink profiteert.” Of hoe de Vlaming twee keer wordt gepakt. Met dank aan de CD&V! Misschien een overweging die u op 10 juni moet meenemen in het stemhokje…
Alweer de zoveelste onjuiste redenering. "De" Vlaming wordt niet gepakt... Hij wordt slechts gepakt wanneer je te vlug rijdt. En dat is met al die borden en al die mediaheisa dan wel een heel bewuste keuze!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 13:08   #71
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Bovendien moet je eens proberen of je nog veel van die kleine bordjes kan zien tussen een dubbele muur van vrachtwagens op pakweg de E40.
Dynamische borden... Zij hangen sedert lange tijd bijna overal...

Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 13:10   #72
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik heb geen dynamische borden gezien gisterochtend. Er hingen er enkel in de tegenrichting. Je mag ook eens vanuit Leuven de E40 oprijden... als je daar ogen genoeg hebt om ook nog eens op kleine bordjes te letten dan kom je van Mars.
Wie na al die media-aandacht nog niets weet van die snelheidsbeperking, die komt pas echt van Mars!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 13:18   #73
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wie na al die media-aandacht nog niets weet van die snelheidsbeperking, die komt pas echt van Mars!
Ik kijk geen tv. Dat het vandaag voor iedereen duidelijk is, ok. Maar gisteren was ik helemaal niet de enige die het niet wist. Een beetje uit de hoogte komen doen dat de mensen maar telepathisch moeten zijn, siert u niet.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 13:31   #74
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fiesta Bekijk bericht
Wel, "MisterXYZ", het voortdurend aanhalen van de miljardentransfers naar Wallonië begin ik stilaan beu te worden. Zoals ik al zei, de voornaamste reden is het voorkomen van kwalen zoals astma,... die meer en meer voorkomen in onze samenleving door het fijn stof.
En als jouw mening is dat Wallonië profiteert, dan is dat jouw mening...
Ik neem aan dat je ervan uitgaat dat die boetes dienen om de astmapatienten in Wallonie te ondersteunen dan?

Of wacht even, betaalden we die niet reeds middels de transferten in de sociale zekerheid?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 14:04   #75
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.813
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dynamische borden... Zij hangen sedert lange tijd bijna overal...

Duidelijk Antwerpenaar
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 14:44   #76
SirGalahad_
Burgemeester
 
SirGalahad_'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2003
Locatie: Little Britain
Berichten: 538
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Maar de inkomsten uit de boetes zijn federale materie.
Indien dit zo ik en ik zou bv een boete krijgen dan zou ik dit zeker aanvechten omdat: als ik dan toch tegen wil en dank als "Belg" door het leven moet gaan dan is er zo iets als: alle belgen zijn gelijk voor de wet.
Dus idem voor onze Waalse vrienden!

Wedden dat de boetes (ondanks de berichten op de radio) nog VOOR de bollekeskermis zullen worden ingetrokken? Klote politici....
__________________
  1. All animals are equal... but some animals are more equal than other animals. (Animal Farm)
  2. Hij die zonder zonden is werpe de eerste steen.
  3. "Quod tibi non vis, alteri non feceris" "Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet"
  4. In the '60s, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.
SirGalahad_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 14:51   #77
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Ja, en dan?
Je kan aan 90 even vlot rijden als aan 120, maar veel kans dat je verbruik groter is omdat je in een lagere versnelling rijdt.
Ik rij op de autobaan toch wel 90 in 5de hoor...
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 15:01   #78
SirGalahad_
Burgemeester
 
SirGalahad_'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2003
Locatie: Little Britain
Berichten: 538
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Het blijven aanhalen, dat Wallonie Vlaanderen leegzuigt bent u dus beu ? Lees deze 'mening' dan maar eens, dan zullen we eens kijken of uw 'beuheid' u geen parten speelt... http://www.trends.be/articles/index....=1233&siteID=4
Heb het artikel van Trends gelezen en ben onder de indruk van enerzijds de immense arbeid die Hannes heeft moeten verrichten om met al die cijfers op de proppen te komen en anderzijds over de arrogantie van de Walen van de UCL die zelfs niet reageren. (heeft Louis Michel eigenlijk gereageerd?)

Maar wat mij opvalt is dat als je eerst zijn verhaal volledig leest en daarna aan toevoegt hoe het allemaal vandaag zit (vb leger, flitspalen, scholengeld, en nu smogtax) er niets is veranderd... buiten één ding.

We hebben internet: de mensen worden mondiger dankzij het internet, volgen de zaken beter op en worden erover geinformeerd. En wat een Vlaming zeker niet kan verdragen is oneerlijkheid versus arrogantie.

Laat ons scheiden (cfr Tjechoslovakije) , elke een periode efkens alleen (zoals menig huwelijk ) en laat ons opnieuw leren kennen. Wij Vlamingen willen gerust Wallonie economisch helpen opbouwen, mét ons geld, maar zoals wij het dan willen.
We kunnen alvast afspreken dat de eerste deal tussen beiden is dat de scholen inderdaad 2 talig worden.... maar wel n�* de onafhankelijkheid van Vlaanderen maar ook die van Wallonie...

Maar zolang de Parti Scandaleux de Walen kan blijven overtuigen van op hen te stemmen gaan we nooit goede vrienden worden...
__________________
  1. All animals are equal... but some animals are more equal than other animals. (Animal Farm)
  2. Hij die zonder zonden is werpe de eerste steen.
  3. "Quod tibi non vis, alteri non feceris" "Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet"
  4. In the '60s, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.
SirGalahad_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 15:08   #79
SirGalahad_
Burgemeester
 
SirGalahad_'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2003
Locatie: Little Britain
Berichten: 538
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik rij op de autobaan toch wel 90 in 5de hoor...
En ik heb nen automatic en heb dus geen vitessen... wa nu?

En ik heb eigenlijk geluk want mijn auto is nen dikken moteur die lekker veel PK's heeft en vééééél CO2 uitspuwt. En daar ik ook graag af en toe op den pedal duw was het gisteren feest.
Dus mocht ik een boete hebben en iedereen betaald evenveel zijn de anderen goed bij hun pietje of muisje gepakt....

Voila, laat de groene of andere linkse wereldverbeteraars maar te flamen
__________________
  1. All animals are equal... but some animals are more equal than other animals. (Animal Farm)
  2. Hij die zonder zonden is werpe de eerste steen.
  3. "Quod tibi non vis, alteri non feceris" "Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet"
  4. In the '60s, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.
SirGalahad_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 15:24   #80
SirGalahad_
Burgemeester
 
SirGalahad_'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2003
Locatie: Little Britain
Berichten: 538
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Heeft niets met pakkans te maken.

Indien ik mij houdt aan de voorgeschreven snelheid, dan zal ik niet in Vlaanderen geflitst worden. Zelfs al staat er om de halve kilometer een flitspaal of een politiecombi...
Moraalridder
__________________
  1. All animals are equal... but some animals are more equal than other animals. (Animal Farm)
  2. Hij die zonder zonden is werpe de eerste steen.
  3. "Quod tibi non vis, alteri non feceris" "Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet"
  4. In the '60s, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.
SirGalahad_ is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be