Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 februari 2019, 19:31   #61
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 45.546
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zwart op wit Bekijk bericht
De huidige politieke correctheid zorgt ervoor dat kinderen en pubers gaan twijfelen aan hun geaardheid. Het normaliseren van holebi's en transgenders is hier een voorbeeld van. "transgenders" laten zich ombouwen tot man of vrouw en achteraf nog eens terug opnieuw in omgekeerde vorm...dit zijn de excessen die eruit voortvloeien! Deze mensen hebben psychologische begeleiding nodig en moeten geholpen worden. Een operatie naar een ander geslacht haalt niets uit; dat zie je uit de torenhoge zelfmoordcijfers bij transgenders en holebi's! Men moet voorkomen dat het zo ver komt en deze mensen begeleiden. Trouwens: als je als man geboren bent blijf je "man" (identiteitsregister) daar kan geen enkele operatie iets aan veranderen.
En wat met mensen die het syndroom van Swyer hebben?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2019, 07:40   #62
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Inzake kwalijke geuren zijn westerlingen zonder twijfel onklopbaar. Uw achterwerk wassen met water is nog altijd een pak properder dan te pogen de kak en pis wat weg te wrijven met een stuk papier. Niks voor niks zijn het vooral de onderbroeken van westerlingen die de gekende remsporen vertonen. Bwerk vies volkje zijn wij.
Ik vind dat jij verdacht veel op de hoogte bent van al die remsporen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2019, 17:20   #63
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 26.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zwart op wit Bekijk bericht

Mijn kinderen stellen me vreemde (en terecht) vragen waarom vrouwen mekaar in de serie "aflekken" en er homo's in te zien zijn...
Misschien kan je hen eens uitleggen dat een relatie zoals die van mama en papa ook tussen 2 vrouwen of 2 mannen kan bestaan.
Geen idee wat daar vreemd aan is...

Citaat:
Waarom niet het normale promoten?
Homosexualiteit is iets normaal. Ze promoten dus het normale al.


Citaat:
Ik heb niets tegen homos of lesbiennes, daar dienen de specifieke homokanalen voor!
Je hebt er dus wel iets tegen want je wil er op tv niet mee geconfronteerd worden.
Wat is trouwens de zin van uw kinderen angstvallig weg te houden van homosexualiteit? Ze gaan er heel hun leven lang nog vaak mee geconfronteerd worden.

Citaat:
Heterosexualtiteit is de norm, niet andersom!
Op welke vergadering is dat beslist?
Hetero is normaal, homo is abnormaal?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2019, 18:36   #64
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Misschien kan je hen eens uitleggen dat een relatie zoals die van mama en papa ook tussen 2 vrouwen of 2 mannen kan bestaan.
Geen idee wat daar vreemd aan is...
Die relatie kan geenszins tussen twee mensen van hetzelfde geslacht bestaan, daar de lichamelijke dimensie nu eenmaal anders is. In en uit een dergelijke relatie kunnen nooit kinderen voortkomen. Bij een man-vrouwrelatie nu eenmaal wel.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2019, 18:38   #65
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Je hebt er dus wel iets tegen want je wil er op tv niet mee geconfronteerd worden.
Wat is trouwens de zin van uw kinderen angstvallig weg te houden van homosexualiteit? Ze gaan er heel hun leven lang nog vaak mee geconfronteerd worden.
Eens nadenken over de aard van die argumentatie. Ook zullen ze immers heel hun leven geconfronteerd kunnen worden met misdaad, overtredingen, onwenselijk gedrag, drugs, enzovoort.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2019, 18:39   #66
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Homosexualiteit is iets normaal. Ze promoten dus het normale al.

(...)

Hetero is normaal, homo is abnormaal?
Welke parameters gebruikt u om te bepalen wat "normaal of abnormaal" is?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2019, 22:42   #67
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Die relatie kan geenszins tussen twee mensen van hetzelfde geslacht bestaan, daar de lichamelijke dimensie nu eenmaal anders is. In en uit een dergelijke relatie kunnen nooit kinderen voortkomen. Bij een man-vrouwrelatie nu eenmaal wel.
Proficiat, een man kan inderdaad biologisch gezien zijn zaadje planten bij zijn vrouwtje. Maar is dat bepalend en een garantie voor een stabiel gezinsleven of een warme, geborgen omgeving om kinderen te laten opgroeien ? Ik zou ze de kost niet willen geven ...

Wake up, we leven in 2019 !
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2019, 22:42   #68
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Welke parameters gebruikt u om te bepalen wat "normaal of abnormaal" is?
Welke parameters gebruikt u dan ?
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2019, 23:32   #69
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Proficiat, een man kan inderdaad biologisch gezien zijn zaadje planten bij zijn vrouwtje. Maar is dat bepalend en een garantie voor een stabiel gezinsleven of een warme, geborgen omgeving om kinderen te laten opgroeien ? Ik zou ze de kost niet willen geven ...
Het ging over de aard van de relatie. Niet over de vraag hoe stabiel een relatie (van welke aard dan ook) moge zijn.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2019, 23:32   #70
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Welke parameters gebruikt u dan ?
Mag ik eerst mijn vraag beantwoord zien?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2019, 11:31   #71
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 26.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Die relatie kan geenszins tussen twee mensen van hetzelfde geslacht bestaan, daar de lichamelijke dimensie nu eenmaal anders is.
Al eens buiten gekeken? U ontkent dat er een relatie kan bestaan tussen 2 mensen van hetzelfde geslacht. Ik moet niet meer doen dan 10 minuten over straat lopen en ik zie uw stelling ontkracht.
De realiteit mijn beste, hoe gaat u die ontkennen?

Citaat:
In en uit een dergelijke relatie kunnen nooit kinderen voortkomen. Bij een man-vrouwrelatie nu eenmaal wel.
Is dat de voorwaarde om van een relatie te kunnen spreken? Dat er kinderen uit voort moeten kunnen komen? Wie heeft dat beslist?
Een relatie beginnen met iemand die de menopauze voorbij is is dus niet mogelijk? Net zoals een relatie met iemand die gesteriliseerd is? Of met iemand die sinds de geboorte onvruchtbaar is?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2019, 11:32   #72
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 26.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Eens nadenken over de aard van die argumentatie. Ook zullen ze immers heel hun leven geconfronteerd kunnen worden met misdaad, overtredingen, onwenselijk gedrag, drugs, enzovoort.
Inderdaad. En ook die moet je volgens mij niet verborgen houden voor kinderen. Nogmaals; ze maken allemaal deel uit van de realiteit. En ik moet de eerste nog tegenkomen die vindt dat je kinderen blind moet houden voor de realiteit.
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 17 februari 2019 om 11:36.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2019, 11:34   #73
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 26.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Welke parameters gebruikt u om te bepalen wat "normaal of abnormaal" is?
Ik ken meerdere homo-koppels die een perfect gelukkig leven leiden zonder problemen te veroorzaken. Ik zou dus niet inzien waarom ik die relatie niet als 'normaal' mag beschouwen.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2019, 11:41   #74
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.691
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Eens nadenken over de aard van die argumentatie. Ook zullen ze immers heel hun leven geconfronteerd kunnen worden met misdaad, overtredingen, onwenselijk gedrag, drugs, enzovoort.
Ge zijt godsdienst nog vergeten!
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2019, 11:47   #75
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 26.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Welke parameters gebruikt u om te bepalen wat "normaal of abnormaal" is?
Bepalen wat 'normaal' of 'abnormaal' is heeft sowieso geen nut.
Je deelt er de maatschappij enkel maar mee op.
Bovendien wil het niet zeggen dat wanneer iemand 'abnormaal' is hij ook problemen veroorzaakt.

Kijk; als ik op straat iemand tegenkom met een paars-groene hanekam, zijn gezicht volgetatoeeerd en volgestoken piercings kan ik ook wel eens denken: "Die ziet er niet normaal uit". Gewoon omdat het een voorkomen is dat je niet elke dag ziet. Maar betekent het dan dat die persoon 'abnormaal' is? Enkel en alleen omdat zijn voorkomen niet beantwoordt aan het 'normale'? Volgens mij niet. Dus welke zin heeft het die mens bij de 'abnormalen' te rangschikken?

Als je het gaat doordrijven kom je volgens mij in ieder geval in de problemen. Zijn er wetten waar over het onderscheid tussen 'normaal' en 'abnormaal' wordt gesproken?


Mensen en relaties gaan opdelen in 'abnormaal' en 'normaal' leidt sowieso tot discriminatie.
Kijk naar uzelf: u vindt een relaties tussen homo's niet kunnen omdat dat volgens u niet normaal is. U discrimineert die mensen dus omdat ze niet aan uw regels voldoen. Dat hun soort relatie voor u problemen veroorzaakt of niet doet niet terzake. U vindt het niet normaal en dus wil u uw zeg hebben over die mensen hun leven. Ook al ondervindt u geen nadeel van hun relatie.
Dat vind ik dan weer niet normaal.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2019, 12:07   #76
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 35.346
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Die relatie kan geenszins tussen twee mensen van hetzelfde geslacht bestaan, daar de lichamelijke dimensie nu eenmaal anders is. In en uit een dergelijke relatie kunnen nooit kinderen voortkomen. Bij een man-vrouwrelatie nu eenmaal wel.
Misschien net daarom dat een homoseksuele relatie een pak onschuldiger is. Men kan nu éénmaal minder stommiteiten begaan.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 februari 2019 om 12:12.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2019, 12:12   #77
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 35.346
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Bepalen wat 'normaal' of 'abnormaal' is heeft sowieso geen nut.
Je deelt er de maatschappij enkel maar mee op.
Bovendien wil het niet zeggen dat wanneer iemand 'abnormaal' is hij ook problemen veroorzaakt.

Kijk; als ik op straat iemand tegenkom met een paars-groene hanekam, zijn gezicht volgetatoeeerd en volgestoken piercings kan ik ook wel eens denken: "Die ziet er niet normaal uit". Gewoon omdat het een voorkomen is dat je niet elke dag ziet. Maar betekent het dan dat die persoon 'abnormaal' is? Enkel en alleen omdat zijn voorkomen niet beantwoordt aan het 'normale'? Volgens mij niet. Dus welke zin heeft het die mens bij de 'abnormalen' te rangschikken?

Als je het gaat doordrijven kom je volgens mij in ieder geval in de problemen. Zijn er wetten waar over het onderscheid tussen 'normaal' en 'abnormaal' wordt gesproken?


Mensen en relaties gaan opdelen in 'abnormaal' en 'normaal' leidt sowieso tot discriminatie.
Kijk naar uzelf: u vindt een relaties tussen homo's niet kunnen omdat dat volgens u niet normaal is. U discrimineert die mensen dus omdat ze niet aan uw regels voldoen. Dat hun soort relatie voor u problemen veroorzaakt of niet doet niet terzake. U vindt het niet normaal en dus wil u uw zeg hebben over die mensen hun leven. Ook al ondervindt u geen nadeel van hun relatie.
Dat vind ik dan weer niet normaal.
Normaal en abnormaal kan men niet echt definiëren. Men kan het alleen hebben van wat gangbaar is en minder gangbaar. Het gangbare is dan meestal wat de overgrote meerderheid als niet opvallend beschouwd.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2019, 13:56   #78
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Al eens buiten gekeken? U ontkent dat er een relatie kan bestaan tussen 2 mensen van hetzelfde geslacht. Ik moet niet meer doen dan 10 minuten over straat lopen en ik zie uw stelling ontkracht.
De realiteit mijn beste, hoe gaat u die ontkennen?
Al eens de moeite gedaan om te lezen wat er eigenlijk staat? Ik herneem eventjes mijn bericht:

Citaat:
Die relatie kan geenszins tussen twee mensen van hetzelfde geslacht bestaan, daar de lichamelijke dimensie nu eenmaal anders is.
De opmerking gaat dus niet over het bestaan, dan wel in welke mate er gesproken kan worden van een gelijkaardige relatie als tussen een man en een vrouw.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2019, 13:58   #79
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Is dat de voorwaarde om van een relatie te kunnen spreken? Dat er kinderen uit voort moeten kunnen komen? Wie heeft dat beslist?
Een relatie beginnen met iemand die de menopauze voorbij is is dus niet mogelijk? Net zoals een relatie met iemand die gesteriliseerd is? Of met iemand die sinds de geboorte onvruchtbaar is?
Ook hier bent u van het pad geraakt. Niet over de vraag of het om een relatie gaat (er bestaan immers heel veel soorten relaties, bijvoorbeeld die tussen twee broers, tussen ouders en kinderen, tussen collega's, enzovoort), dan wel wat de aard ervan is.

Uw verdere opmerkingen gaan ook weer eens voorbij aan de kern: een relatie tussen twee mannen of twee vrouwen is door de relatie zelf onvruchtbaar. Niet dus door een "defect" bij (een van) de partners, zoals wel eens kan voorkomen bij de man-vrouwrelatie.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2019, 13:59   #80
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Inderdaad. En ook die moet je volgens mij niet verborgen houden voor kinderen. Nogmaals; ze maken allemaal deel uit van de realiteit. En ik moet de eerste nog tegenkomen die vindt dat je kinderen blind moet houden voor de realiteit.
Er is een hemelsbreed verschil tussen "verborgen houden" en "promoten". Kinderen waarschuwen voor drugs betekent nu eenmaal niet dat je voor je kinderen de druggebruiker als een rolmodel neerzet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be