Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

 
 
Discussietools
Oud 18 januari 2009, 12:32   #61
Demosthenes
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2008
Berichten: 314
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Wanneer ga je nu eens beseffen dat HAMAS op dit moment , de meerderheid geeft gekregen van de Palestijnse bevolking?
Het discours van "het zijn allemaal terroristen" begint afgezaagd te worden !
Hitler is ook ooit democratisch verkozen geweest. De duitsers zijn ook pas achteraf tot het besef gekomen dat ze zich vergist hadden.
Demosthenes is offline  
Oud 18 januari 2009, 12:32   #62
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demosthenes Bekijk bericht
Als Israël wil maken ze filet americain van Hamas, op nen halve dag als het moet, alleen zou een dergelijke operatie ontzettend veel burgerslachtoffers opleveren.
Veel burgerslachtoffers? Zoals een 1100-tal?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demosthenes Bekijk bericht
De Israëli zijn een beschaafd volk en zetten , om de burgerbevolking zoveel als mogelijk te sparen, geen zeer zware wapens in.
Geen zware wapens? Zoals clusterbommen?
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 18 januari 2009, 12:34   #63
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demosthenes Bekijk bericht
Hitler is ook ooit democratisch verkozen geweest. De duitsers zijn ook pas achteraf tot het besef gekomen dat ze zich vergist hadden.
De huidige Israëlische regering ook. Waarom zouden we hen dan moeten aanzien als een democratische vertegenwoordiging?
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 18 januari 2009, 12:37   #64
Demosthenes
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2008
Berichten: 314
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Veel burgerslachtoffers? Zoals een 1100-tal?

Geen zware wapens? Zoals clusterbommen?
Als ge gedurende 3 volle weken constant bombardeert over dicht bevolkt gebied , zonder rekening te houden met burgerslachtoffers, vallen er honderdduizenden doden. De rest is zever.
Demosthenes is offline  
Oud 18 januari 2009, 12:43   #65
Demosthenes
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2008
Berichten: 314
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
De huidige Israëlische regering ook. Waarom zouden we hen dan moeten aanzien als een democratische vertegenwoordiging?
Niemand, tenzij een paar apen , waar ieder verstandig mens geen rekening mee houdt, beschuldigt Israël van misdaden tegen de menselijkheid. Het Nazi-regime heeft zich hier destijds wel moeten voor verantwoorden ; een groot verschil dacht ik.
Uw persoonlijke mening is irrelevant. De enige mening die telt is deze van de internationale gemeenschap en deze ziet de zaken duidelijk anders dan u.
Demosthenes is offline  
Oud 18 januari 2009, 12:43   #66
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demosthenes Bekijk bericht
Als ge gedurende 3 volle weken constant bombardeert over dicht bevolkt gebied , zonder rekening te houden met burgerslachtoffers, vallen er honderdduizenden doden. De rest is zever.
Ik vind 1100 mensen afslachten louter om goed te scoren bij de verkiezingen pervers.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 18 januari 2009, 12:43   #67
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demosthenes Bekijk bericht
Niemand, tenzij een paar apen , waar ieder verstandig mens geen rekening mee houdt, beschuldigt Israël van misdaden tegen de menselijkheid.
Noem mij dan maar een aap.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 18 januari 2009, 12:47   #68
Demosthenes
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2008
Berichten: 314
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Ik vind 1100 mensen afslachten louter om goed te scoren bij de verkiezingen pervers.
Dat de inval juist nu moet gebeuren, heeft naar alle waarschijnlijkheid een politieke bedoeling. Daarin moet ik u gelijk geven.
Demosthenes is offline  
Oud 18 januari 2009, 12:58   #69
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Blijkbaar heeft het lesje niet geholpen:

Hoezo, staakt-het-vuren omdat de doelen bereikt zijn ? Was het doel van de inval dan niet de Qassams te stoppen?
Het doel was imo aantonen dat deze regering keihard kan optreden tegen zulke vormen van terrorisme, niet enkel en alleen de raketaanvallen stoppen of de schuldigen daarvan bestraffen.
Savatage is offline  
Oud 18 januari 2009, 13:06   #70
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 22.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Het doel was imo aantonen dat deze regering keihard kan optreden tegen zulke vormen van terrorisme, niet enkel en alleen de raketaanvallen stoppen of de schuldigen daarvan bestraffen.
LOL!!!!!!!!

"Operatie geslaagd: het is nu bewezen dat Israël kan keihard optreden".

Daar zullen de bewoners van Sderot blij mee zijn.
__________________

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 18 januari 2009 om 13:07.
E. Gidius is offline  
Oud 18 januari 2009, 13:07   #71
TheHunter
Burger
 
Geregistreerd: 6 januari 2009
Berichten: 145
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demosthenes Bekijk bericht
Als ge gedurende 3 volle weken constant bombardeert over dicht bevolkt gebied , zonder rekening te houden met burgerslachtoffers, vallen er honderdduizenden doden. De rest is zever.
Sarajevo is 4 jaar bestookt en er werden doelbewust burgers geviseerd en toch zijn er "maar" 12000 mensen vermoord in die tijd. Je onderschat mensen hun wil om te leven en hun improvisatie om zich te beschermen tegen de bommen.
TheHunter is offline  
Oud 18 januari 2009, 13:09   #72
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
LOL!!!!!!!!

"Operatie geslaagd: het is nu bewezen dat Israël kan keihard optreden".

Daar zullen de bewoners van Sderot blij mee zijn.
Als dat jou blij maakt

Van mijn apart blijven ze er nog een jaar zitten met x aantal slachtoffers, zolang ze een strijd tegen terrorisme voeren genieten ze mijn steun.
Savatage is offline  
Oud 18 januari 2009, 13:49   #73
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Wanneer ga je nu eens beseffen dat HAMAS op dit moment , de meerderheid geeft gekregen van de Palestijnse bevolking?
Hamas is idd democratisch aan de macht gekomen, maar heeft nadien net zoals Hitler en zijn nazi's , de politieke tegenstanders geliquideerd.
Een democratische overwinning is geen vrijgeleide om een dictatuur of een terreurregime in te stellen .
Gebeurt dat laatste , dan verbeuren de politieke winnaars het recht om hun macht nog langer democratisch gelegitimeerd te noemen.
Simpel, eigenlijk.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 18 januari 2009, 14:22   #74
De_Laatste_Belg
Minister
 
De_Laatste_Belg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2008
Locatie: Ex cathedra
Berichten: 2.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Hamas is idd democratisch aan de macht gekomen, maar heeft nadien net zoals Hitler en zijn nazi's , de politieke tegenstanders geliquideerd.
Die kritiek is terecht. Ik vind die nazificatie kinderlijk debatteren. Maar de intentie van je kritiek is terecht. De grote vraag is nu: Ga je net zo kritisch zijn voor Israël ? Ook Israël schakelt politieke tegenstanders door middel van moord uit. Zeggen zij niet dat één van de doelstellingen van deze oorlog 't decimeren van Hamas is ? Deze mensen hebben een politiek mandaat, tot nader order verkozen, en dus zijn ook de Israëlische acties te zien als 't uitschakelen, via moord, van politieke tegenstanders.

Dat gebeurt overigens ook binnen de staat Israël. Maar dan op politiek vlak. Het hele politiek systeem in Israël sluit een grote groep burgers uit van deelname aan verkiezingen. Israël is bezwaarlijk democratisch te noemen.

Citaat:
Een democratische overwinning is geen vrijgeleide om een dictatuur of een terreurregime in te stellen .
Ook hier is je kritiek terecht. Maar ook die kritiek geld voor Israël, maar ook voor Amerika, Georgië, Congo ............... en zo veel andere regimes.

Citaat:
Gebeurt dat laatste , dan verbeuren de politieke winnaars het recht om hun macht nog langer democratisch gelegitimeerd te noemen.
Simpel, eigenlijk.
Juist. Dus ? Open en eerlijke verkiezingen in Israël waaraan alle inwoners kunnen deelnemen ? Ook die inwoners die verbannen zijn, of hebben moeten vluchten voor een politiek vijandig klimaat ? Ook daar hebben we wel wat voorbeelden van. Denk maar aan Pakistan.

En voordat 't er iemand mij 'Hamaslover' gaat noemen. De burgeroorlog tussen Hamas en Fatah is ook een zinloze walgelijke oorlog, die het volk niet ontziet.

En terug naar Israël. Het is heel opvallend dat deze 'zuiverings' oorlog gepland en uitgevoerd werd VOOR dat Obama 't roer over neemt. De logica ontgaat mij nog steeds. Maar ik geloof niet dat er hier sprake is van toeval.

Deze Israëlische 'inval' lijkt trouwens totaal mislukt. Hamas is 't er nog steeds. Stelt nog steeds eisen. Is in staat om een 'staakt het vuren' af te kondigen. Heeft nog steeds een stem naar 'de wereld' toe. Doet zich gelden. Dus alle pogingen van Israël om de toekomstige onderhandelingstafel te VERVALSEN lijken, op dit moment, hopeloos mislukt.
__________________
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen
De_Laatste_Belg is offline  
Oud 18 januari 2009, 14:29   #75
De_Laatste_Belg
Minister
 
De_Laatste_Belg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2008
Locatie: Ex cathedra
Berichten: 2.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Als Israël stopt met moorden, zijn racistisch beleid aflegt en een niet-sectaire staat wordt.
Dat ! Wat jij nu beschrijft is NIET Israël. Je hebt het nu over de huidige politieke meerderheid in Israël. Die kan altijd veranderen.

Dat de huidige regering niet kan gelijk gesteld worden aan 't volk, dat kan je tussen de lijnen lezen op de B'Tselem website.

http://www.btselem.org/English/

Een site die je overigens gerust eens volledig mag lezen.
__________________
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen
De_Laatste_Belg is offline  
Oud 18 januari 2009, 14:58   #76
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Ik vind 1100 mensen afslachten louter om goed te scoren bij de verkiezingen pervers.
kweetnie hangt er volgens mij een beetje vanaf hoeveel van dedie er tussen de 1100 zitten...http://www.youtube.com/watch?v=RTu-A...eature=related Maar je hebt wel gelijk dat dit niet enkel zou moeten voor de verkiezingen...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever terzake 15/09/2011
Dat is een valse redenering het is niet omdat je het gaat afmeten aan de wensen van een extremist dat je een goed akkoord hebt...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 18 januari 2009, 15:05   #77
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 22.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Een democratische overwinning is geen vrijgeleide om een dictatuur of een terreurregime in te stellen .
Gebeurt dat laatste , dan verbeuren de politieke winnaars het recht om hun macht nog langer democratisch gelegitimeerd te noemen.
Simpel, eigenlijk.
Cordoniseren om te voorkomen, dan maar?
__________________
E. Gidius is offline  
Oud 18 januari 2009, 15:08   #78
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Cordoniseren om te voorkomen, dan maar?

uiteraard! Trouwens zo een cordon blijft dan wel democratisch dusja da's nu geen echte tegenspraak hé.

Wat dacht je dat democratie een wapen was tegen dictatuur of zo?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever terzake 15/09/2011
Dat is een valse redenering het is niet omdat je het gaat afmeten aan de wensen van een extremist dat je een goed akkoord hebt...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 18 januari 2009, 15:09   #79
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 22.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Dat ! Wat jij nu beschrijft is NIET Israël. Je hebt het nu over de huidige politieke meerderheid in Israël. Die kan altijd veranderen.

Dat de huidige regering niet kan gelijk gesteld worden aan 't volk, dat kan je tussen de lijnen lezen op de B'Tselem website.

http://www.btselem.org/English/

Een site die je overigens gerust eens volledig mag lezen.
Je hebt gelijk dat het niet Israël hoeft te zijn. Maar het is wel al zes decennia Israël, en de Israëli's kiezen al evenlang bij elke verkiezing voor dit beleid.

De site van B'Tselem staat al een tijdje bij mijn favorieten. Idd meer dan de moeite waard.

En er zijn nog wel meer Joden/Israëli's die een grote inspanning doen om normaal en evenwichtig te denken. Ik denk dat ik hier al verschillende stukken van hen gepost heb (en ook Minister van Agitatie doet dat heel regelmatig).
__________________

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 18 januari 2009 om 15:10.
E. Gidius is offline  
Oud 18 januari 2009, 15:13   #80
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
En er zijn nog wel meer Joden/Israëli's die een grote inspanning doen om normaal en evenwichtig te denken.
hopelijk voor u krijgen die dan geen katsjuka (of hoe schrijf je die rommel) in hun slaapkamer...of iemand uit hun familie of die zullen ook wel rap "niet meer normaal en evenwichtig" gaan denken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever terzake 15/09/2011
Dat is een valse redenering het is niet omdat je het gaat afmeten aan de wensen van een extremist dat je een goed akkoord hebt...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be