Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 september 2004, 14:51   #61
De Garde
Europees Commissaris
 
De Garde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2004
Locatie: Meetjesland
Berichten: 6.889
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Schop er mij dan maar eerst uit en blijf dan jij lekker alleen achter met de wolven van het Zwart Blok

Heb je al eens nagedacht wat er met je zal gebeuren in een onafhankelijk Vlaanderen waar het VB de grootste partij zou zijn? Ik ben benieuwd hoe lang het dan nog zou duren vooraleer je terug naar het vrije democratische België gaat verlangen......
Het is ook niet ongebruikelijk dat een partij die het separatisme kan doorvoeren na verloop van tijd evolueert naar een centrumpartij. Kijk maar naar de Baltische staten. Enige uitzondering is Kroatië geweest, maar de omstandigheden waren er ook niet naar.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 14:54   #62
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde
Efkes serieus nu Piano:

Voor ieder tegenantwoord dat we geven, zwaai je met een citaat of een pamflet.

Dit volledig loszien uit een context is gevaarlijk. Je negeert daarmee ook citaten die dissonant zijn met wat je wil bewijzen.

In al je ijver om de mensheid te overtuigen van het kwade van het nazisme - waar op een enkele uitzondering iedereen het wel eens mee is, denk ik zo - ga je veel te grof te werk. Zo krijg ik meer dan eens de indruk dat je iedereen die tijdens de Tweede Wereldoorlog niet in het verzet zat rechtstreeks verantwoordelijk is voor wat er in Auschwitz edm is gebeurd.

Het is natuurlijk ieder zijn recht om er een persoonlijke mening op na te houden maar iedere kritiek die gebaseerd is op enige historische kritiek laat je vrolijk aan je voorbij gaan. Op zich bewijst een pamflet, krant, affiche niks. Er zijn steeds dergelijke en ergelijke zaken te vinden zonder dat daar een wezenlijk gevolg aan te verbinden is. Als het dan gebeurt, dan worden die dingen opgeblazen tot profetisch.

Ik heb je nu al herhaaldelijk gewezen op context en op de noodzaak om wat meer achtergrond te hebben, want anders wordt de geschiedenis een karikatuur.
Ik geef je geen ongelijk maar de mogelijkheden van een forum zoals dit zijn erg beperkt. Lange teksten worden gewoon weggescrolled. Na 9 jaren internetten, weet ik best hoe gemakzuchtig mensen worden door te internetten: "ken je zelf zo ken je een ander" is mijn motto, en zo heb ik ook mijn website opgezet. Ook op een website moet je kort en beknopt blijven. Ik hoop enkel dat door mijn website, mensen zullen aangespoord worden om er literatuur over na te slaan. De biografie van Hitler door Ian Kershaw beslaat 2.200 pagina's, gebundeld in 2 delen. Je gaat toch niet verwachten/verlangen dat ik dat allemaal hier online ga brengen? Vandaar dat ik op mijn website ook +- 100 titels van boeken bespreek: http://users.pandora.be/amarcord/selys/biblio01.html
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)

Laatst gewijzigd door thePiano : 3 september 2004 om 14:56.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 14:55   #63
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Schop er mij dan maar eerst uit en blijf dan jij lekker alleen achter met de wolven van het Zwart Blok
Als jij nu eens zou ophouden met op mij te schoppen, dan hoef ik je er niet uit te schoppen. Capisce?
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 14:57   #64
Rock Against Communism
Gouverneur
 
Rock Against Communism's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2004
Berichten: 1.337
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Staf de C. wist al van in het begin van de bezetting, dat de Duitsers niks moesten weten van Groot-Nederland en helemaal niet van een onafhankelijk Vlaanderen. Voor de nazi's moest Vlaanderen een Duitse provincie worden en verDuitst worden. Eggert Reeder (de chef van de bezetting) had zelfs een programma klaar om in de Vlaamse scholen het lesonderwijs in het Duits te geven ipv Nederlands. Door het verloop van de oorlog is het er nooit van gekomen.
De flaminganten wisten van WOI dat collaboreren handig kon zijn, en vooral direct resultaat kon opleveren. Daarbij komt dat als SDC op voorhand wist dat zijn ideaal van Dietsland (e.t. deel van een Germaans Rijk) niet realiseerbaar was, hij wel in De VLAG zou zitten. D�*e organisatie pleitte immers voor een volledige opslorping. Waarom gooi jij dan toch al die organisaties op éen hoop? En kijk nu toch ook eens door de ogen van die mensen in kwestie.. Zij hadden dé kans van hun leven.. je zou voor minder collaboreren
__________________
[size=4][/size]
Rock Against Communism is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 14:57   #65
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde
Het is ook niet ongebruikelijk dat een partij die het separatisme kan doorvoeren na verloop van tijd evolueert naar een centrumpartij. Kijk maar naar de Baltische staten. Enige uitzondering is Kroatië geweest, maar de omstandigheden waren er ook niet naar.
Jij kan daar gerust op gokken dat het VB zich zal verbranden aan de macht en terug zal verschrompelen tot haar proporties van de jaren zeventig, verdwijnen doet extreemrechts nooit. Maar ik ben geen gokker.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 15:00   #66
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Staf de C. wist al van in het begin van de bezetting, dat de Duitsers niks moesten weten van Groot-Nederland en helemaal niet van een onafhankelijk Vlaanderen. Voor de nazi's moest Vlaanderen een Duitse provincie worden en verDuitst worden.
Reden genoeg om zich af te zetten van het VNV.
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 15:00   #67
De Garde
Europees Commissaris
 
De Garde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2004
Locatie: Meetjesland
Berichten: 6.889
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Ik geef je geen ongelijk maar de mogelijkheden van een forum zoals dit zijn erg beperkt. Lange teksten worden gewoon weggescrolled. Na 9 jaren internetten, weet ik best hoe gemakzuchtig mensen worden door te internetten: "ken je zelf zo ken je een ander" is mijn motto, en zo heb ik ook mijn website opgezet. Ook op een website moet je kort en beknopt blijven. Ik hoop enkel dat door mijn website, mensen zullen aangespoord worden om er literatuur over na te slaan. De biografie van Hitler door Ian Kershaw beslaat 2.200 pagina's, gebundeld in 2 delen. Je gaat toch niet verwachten/verlangen dat ik dat allemaal hier online ga brengen? Vandaar dat ik op mijn website ook +- 100 titels van boeken bespreek: http://users.pandora.be/amarcord/selys/biblio01.html
Dat eerste weet ik ook wel, maar de anderen en mijzelf plat bombarderen met allerlei affiches, foto's edm helpt ook niet.

En nee, ik verwacht niet dat je leven en werk over Adolf Hitler online zet (auteursrecht is al een voldoende argument om dat niet te doen) maar ik denk van mijzelf te mogen zeggen dat ik geen uil ben en discussiëren hoeft voor mij niet schelden te betekenen.

Bon, ik heb mijn opmerkingen hierbij nog eens gegeven en ik ga er niet op terugkomen maar van zodra ik je weer bezig zie zal ik je nog wel eens aanpakken. Ge kunt dan beter eens met serieuze argumenten komen want je probeert je, de ene keer al beter dan de andere keer, er uit te trekken. If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 15:04   #68
De Garde
Europees Commissaris
 
De Garde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2004
Locatie: Meetjesland
Berichten: 6.889
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Jij kan daar gerust op gokken dat het VB zich zal verbranden aan de macht en terug zal verschrompelen tot haar proporties van de jaren zeventig, verdwijnen doet extreemrechts nooit. Maar ik ben geen gokker.
Da's nu juist het leuke aan het leven vandaag en niet in het verleden. De geschiedenis wordt na ons geschreven. Nu, keuzes moeten we maken, dat heeft men voor ons gedaan en dat zal na ons gebeuren. Maar hou er rekening mee dat de keuze die je maakt zelden resultaat heeft, kijk maar eens naar de splitsing van de Volksunie. Ook daar was een groep niet-splitsen en ondanks die groep was het proces al afgerond en de stemming een formaliteit.

'Extreem-rechts' (wat dat ook moge zijn) maakt gewoon deel uit van een democratisch bestel. Net zoals 'Extreem-links'. Tenzij je natuurlijk zou willen dat we allemaal tsjeven worden? Nou?
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 15:09   #69
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rock Against Communism
De flaminganten wisten van WOI dat collaboreren handig kon zijn, en vooral direct resultaat kon opleveren. Daarbij komt dat als SDC op voorhand wist dat zijn ideaal van Dietsland (e.t. deel van een Germaans Rijk) niet realiseerbaar was, hij wel in De VLAG zou zitten. D�*e organisatie pleitte immers voor een volledige opslorping. Waarom gooi jij dan toch al die organisaties op éen hoop? En kijk nu toch ook eens door de ogen van die mensen in kwestie.. Zij hadden dé kans van hun leven.. je zou voor minder collaboreren
Je zou het kunnen vergelijken met het hedendaagse Vlaams Blok. Van die partij zijn maar vijf thema's, die het VB al 25 jaar bespeeld, bekend bij Jan Publiek: anti-politiek, vreemdelingen, criminaliteit, onveiligheid en zelfbestuur.

Maar het VB is veel meer dan die vijf thema's. Je kan niet zomaar die partij aan de macht helpen zonder er rekening mee te houden dat je voor een totaalpakket stemt en niet enkel omwille van 1 (of meerdere) van de 5 bekende stokpaardjes van het Vlaams Blok.

Ik noem er een paar: abortus, softdrugs, homoseksuelen, vrijheid van religie, gelijke rechten, avondklok minderjarigen, euthanasie, vrije meningsuiting, afschaffing van wetten zoals op het racisme, negationisme en revisionisme, censuur op schoolonderwijs, hervorming openbare omroep, rechtsgeldigheid invoeren voor vakorganisaties, verplichte arbeidsdienst en zo veel meer....
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 15:19   #70
De Garde
Europees Commissaris
 
De Garde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2004
Locatie: Meetjesland
Berichten: 6.889
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Je zou het kunnen vergelijken met het hedendaagse Vlaams Blok. Van die partij zijn maar vijf thema's, die het VB al 25 jaar bespeeld, bekend bij Jan Publiek: anti-politiek, vreemdelingen, criminaliteit, onveiligheid en zelfbestuur.

Maar het VB is veel meer dan die vijf thema's. Je kan niet zomaar die partij aan de macht helpen zonder er rekening mee te houden dat je voor een totaalpakket stemt en niet enkel omwille van 1 (of meerdere) van de 5 bekende stokpaardjes van het Vlaams Blok.

Ik noem er een paar: abortus, softdrugs, homoseksuelen, vrijheid van religie, gelijke rechten, avondklok minderjarigen, euthanasie, vrije meningsuiting, afschaffing van wetten zoals op het racisme, negationisme en revisionisme, censuur op schoolonderwijs, hervorming openbare omroep, rechtsgeldigheid invoeren voor vakorganisaties, verplichte arbeidsdienst en zo veel meer....
5 thema's? Hoeveel thema's zou men van de andere partijen? Als je de laatste VLD-campagnes ziet, waar gaan die dan over? Belastingverlaging. iedere partij heeft zo zijn sterktepunten.

En de opsomming die jaar geeft kan ik ook zo vertalen:
recht op leven, streven naar een gezonde samenleving, het tradtionele gezin als hoeksteen, vrijheid van religie (waarom niet? Maar moet iedere religie erkend worden?), orde en veiligheid in de straten, vrijheid van meningsuiting, kwaliteitsvol en gericht onderwijs, iedereen recht op vrije meningsuiting op de openbare omroep, verantwoordelijkheid ipv willekeur, respect voor wat de maatschappij doet...
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 15:21   #71
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde
Dat eerste weet ik ook wel, maar de anderen en mijzelf plat bombarderen met allerlei affiches, foto's edm helpt ook niet.
Ik verwacht ook niet om op forums 'zieltjes' te winnen. Die hoop ik ik al een tijd geleden laten varen, vandaar ook dat ik een jaar geleden mijn website heb opgezet. In de eerste plaats omdat ik er een veel groter publiek mee bereik, en de kans dat ik daar twijfelaars mee over de brug haal, merkelijk groter is dan een forum zoals dit, waar met wat geluk een paar dozijn mensen mijn topic hebben gelezen. Ik zie dat deze maand die website al aan een kwart miljoen pageviews raakt, sinds januari van dit jaar. Een gemiddelde topic hier wordt ongeveer 100 keer bekeken, met uitschieters tot 1000 �* 2000. Als je kan rekenen is de som snel gemaakt.

Citaat:
Ge kunt dan beter eens met serieuze argumenten komen want je probeert je, de ene keer al beter dan de andere keer, er uit te trekken.
Ik heb niet de indruk dat jij hier zit om van gedachten te wisselen, laat staan dat je zou overwegen dat je totaal fout zit met je kijk op het verleden. Bovendien spreek je enkel voor je zelf en niet voor een partij, een ideaal of een beweging. Wat mij betreft zie ik dat helemaal anders. Ik ga er van uit dat ik voor iedereen schrijf en bouw vandaar ook telkens de vele herhalingen in. Duidelijker gezegd: als ik dit typ, typ ik dit niet voor jou maar voor iedereen die kan lezen en op dit forum kan inloggen.

Ook weet ik uit ervaring dat een goede foto, meer zegt dan 20 bladzijden tekst. Daarom dat ik op mijn stek -en af en toe op dit forum- de beste foto's breng die ik kan vinden.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)

Laatst gewijzigd door thePiano : 3 september 2004 om 15:22.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 15:25   #72
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde
'Extreem-rechts' (wat dat ook moge zijn) maakt gewoon deel uit van een democratisch bestel.
Verkeerd: extreemrechts gedijt op het democratisch bestel zolang het niet aan de macht zit. Zodra extreemrechts aan de macht is, zit meteen het slot op het democratisch bestel. Blijkbaar snap je nog steeds niet waar extreemrechts voor staat.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 15:26   #73
De Garde
Europees Commissaris
 
De Garde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2004
Locatie: Meetjesland
Berichten: 6.889
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Ik verwacht ook niet om op forums 'zieltjes' te winnen. Die hoop ik ik al een tijd geleden laten varen, vandaar ook dat ik een jaar geleden mijn website heb opgezet. In de eerste plaats omdat ik er een veel groter publiek mee bereik, en de kans dat ik daar twijfelaars mee over de brug haal, merkelijk groter is dan een forum zoals dit, waar met wat geluk een paar dozijn mensen mijn topic hebben gelezen. Ik zie dat deze maand die website al aan een kwart miljoen pageviews raakt, sinds januari van dit jaar. Een gemiddelde topic hier wordt ongeveer 100 keer bekeken, met uitschieters tot 1000 �* 2000. Als je kan rekenen is de som snel gemaakt.

Ik heb niet de indruk dat jij hier zit om van gedachten te wisselen, laat staan dat je zou overwegen dat je totaal fout zit met je kijk op het verleden. Bovendien spreek je enkel voor je zelf en niet voor een partij, een ideaal of een beweging. Wat mij betreft zie ik dat helemaal anders. Ik ga er van uit dat ik voor iedereen schrijf en bouw vandaar ook telkens de vele herhalingen in. Duidelijker gezegd: als ik dit typ, typ ik dit niet voor jou maar voor iedereen die kan lezen en op dit forum kan inloggen.

Ook weet ik uit ervaring dat een goede foto, meer zegt dan 20 bladzijden tekst. Daarom dat ik op mijn stek -en af en toe op dit forum- de beste foto's breng die ik kan vinden.
Ik heb mijn ideeën over het verleden maar ik kan wel toegeven wanneer er iets fout in zit. En ik zit hier om mij te amuseren door te discussiëren. Da's misschien een belangrijk verschil: ik relativeer dit toch iets meer.

En ja, een goede foto zegt meer dan tekst, maar het is ook maar een lichtbeeld: een beeld van één moment. Om het dan maar zo te zeggen: je zou een beeld van een Duitse soldaat in actie kunnen nemen en er onder zetten dat hij een massamoordenaar was, terwijl hij misschien 3 seconden later neergeschoten was.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 15:28   #74
De Garde
Europees Commissaris
 
De Garde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2004
Locatie: Meetjesland
Berichten: 6.889
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Verkeerd: extreemrechts gedijt op het democratisch bestel zolang het niet aan de macht zit. Zodra extreemrechts aan de macht is, zit meteen het slot op het democratisch bestel. Blijkbaar snap je nog steeds niet waar extreemrechts voor staat.
Je moet een onderscheid maken tussen autoritaire bewegingen, die aan beide zijden bestaan, en radicale bewegingen.

Of wil je nu beweren dat rechts het patent heeft op autoritaire bewegingen?
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 15:34   #75
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde
Ik heb mijn ideeën over het verleden maar ik kan wel toegeven wanneer er iets fout in zit. En ik zit hier om mij te amuseren door te discussiëren. Da's misschien een belangrijk verschil: ik relativeer dit toch iets meer.
Ik doe dit ook deels voor de fun. Voor mij is inspanning pas echte ontspanning, geestelijk bedoel ik dat: hersengymnastiek. Uiteraard heb ik ook een boodschap, en die zal iedereen wel duidelijk zijn: geen revival van de Nieuwe Orde.

Citaat:
En ja, een goede foto zegt meer dan tekst, maar het is ook maar een lichtbeeld: een beeld van één moment. Om het dan maar zo te zeggen: je zou een beeld van een Duitse soldaat in actie kunnen nemen en er onder zetten dat hij een massamoordenaar was, terwijl hij misschien 3 seconden later neergeschoten was.
Zeker, maar een goed beeld wèrkt nu eenmaal erg goed.

Ik herinner me nog goed toen -lang geleden- Richard Nixon en John F. Kennedy hun laatste verkiezingsdebat afwerkten. Kennedy kwam net terug van vakantie en zag er goed uitgerust en ontspannen uit en mooi gebruind. Nixon had zware weken achter de rug, en weigerde zich ook om te laten maquilleren. Het debat tussen beide presidentskandidaten liep rechtstreeks op TV en radio. Achteraf bleek dat de kiezers die enkel het debat op de radio hadden gevolgd, voluit voor Nixon kozen. De rest die enkel het debat op TV hadden gevolgd, gingen voor Kennedy omdat die er gewoon veel beter uitzag.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)

Laatst gewijzigd door thePiano : 3 september 2004 om 15:36.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 15:38   #76
De Garde
Europees Commissaris
 
De Garde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2004
Locatie: Meetjesland
Berichten: 6.889
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Ik doe dit ook deels voor de fun. Voor mij is inspannin pas echte ontspanning, geestelijk bedoel ik dat. Uiteraard heb ik ook een boodschap, en die zal iedereen wel duidelijk zijn: geen revival van de Nieuwe Orde.

Zeker, maar een goed beeld wèrkt nu eenmaal erg goed.

Ik herinner me nog goed toen -lang geleden- Richard Nixon en John F. Kennedy hun laatste verkiezingsdebat afwerkten. Kennedy kwam net terug van vakantie en zag er goed uitgerust en ontspannen uit en mooi gebruind. Nixon had zware weken achter de rug, en weigerde zich ook om te laten maquilleren. Het debat tussen beide presidentskandidaten liep rechtstreeks op TV en radio. Achteraf bleek dat de kiezers die enkel het debat op de radio hadden gevolgd, voluit voor Nixon kozen. De rest die enkel het debat op TV hadden gevolgd, gingen voor Kennedy omdat die er gewoon veel beter uitzag.
Dat laatste klopt, maar ik had het eigenlijk over het verhaal dat gekoppeld wordt aan het beeld. Dan wordt het geheel wel heel link. Ik kan het ook bewijzen,zij het met die grap van dat jongetje dat foto's van zijn grootvader terugvindt uit de NS-tijd en de manier waarop die grootvader er zich uitpraat.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 15:46   #77
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde
Dat laatste klopt, maar ik had het eigenlijk over het verhaal dat gekoppeld wordt aan het beeld. Dan wordt het geheel wel heel link. Ik kan het ook bewijzen,zij het met die grap van dat jongetje dat foto's van zijn grootvader terugvindt uit de NS-tijd en de manier waarop die grootvader er zich uitpraat.
Hetzelfde kan je zeggen van slogans, toegegeven:iedereen doet het en dus ook alle partijen en politiekers.

Bijvoorbeeld: "Aanpassen of Oprotten"

Die slogan is zo al algemeen dat je er werkelijk alle kanten mee op kan. Want geef toe, iedereen kan wel een eigen betekenis geven aan wat "aanpassen" wel is of zou moeten zijn. Daarom ook dat die slogan zo moeilijk te weerleggen is, omdat je tegelijk alle mogelijke interpretaties ervan moet aanpakken, of ze halen je weer onderuit door met een andere interpretatie aan te zetten. Die slogan weerleggen kost je makkelijk een halve boek en wie leest dat nog? Zeker geen Belg/Vlaming die gemiddeld 1 boek per jaar leest, kookboeken en stripverhalen inbegrepen!

In de discussies over dat aanpassen heb ik nooit mijn gelijk kunnen halen, omdat er zoveel meningen over circuleren als dat er mensen zijn die vinden dat er 'aangepast' moet worden.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 16:02   #78
De Garde
Europees Commissaris
 
De Garde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2004
Locatie: Meetjesland
Berichten: 6.889
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Hetzelfde kan je zeggen van slogans, toegegeven:iedereen doet het en dus ook alle partijen en politiekers.

Bijvoorbeeld: "Aanpassen of Oprotten"

Die slogan is zo al algemeen dat je er werkelijk alle kanten mee op kan. Want geef toe, iedereen kan wel een eigen betekenis geven aan wat "aanpassen" wel is of zou moeten zijn. Daarom ook dat die slogan zo moeilijk te weerleggen is, omdat je tegelijk alle mogelijke interpretaties ervan moet aanpakken, of ze halen je weer onderuit door met een andere interpretatie aan te zetten. Die slogan weerleggen kost je makkelijk een halve boek en wie leest dat nog? Zeker geen Belg/Vlaming die gemiddeld 1 boek per jaar leest, kookboeken en stripverhalen inbegrepen!

In de discussies over dat aanpassen heb ik nooit mijn gelijk kunnen halen, omdat er zoveel meningen over circuleren als dat er mensen zijn die vinden dat er 'aangepast' moet worden.
Politiek leeft in de tijd dat het er is. Reclame heeft zo zijn wetten, maar programma is programma. Dat verandert ook wel eens over de jaren, wat logisch is.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2004, 21:35   #79
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano


Schoon gezelschap. Niet toevallig dat je dat Keltisch kruis tegenwoordig zowat overal tegenkomt, zelfs op de meest te verwachten plaatsen:

Toch opvallende gelijkenis.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2004, 22:45   #80
GC
Minister-President
 
GC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 juni 2002
Berichten: 4.609
Standaard

Het is toch wel opvallend dat een Vlaams Blok parlementslid (Van den Eynde) binnenkort een vormingsavond zal geven over een nazi als Staf De Clerq. Of hoort dat er bij?
__________________
Linkse Socialistische Partij
GC is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be