Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 december 2006, 09:22   #61
Jéhan
Partijlid
 
Geregistreerd: 13 april 2006
Berichten: 272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door keiko Bekijk bericht
Wablief? je kan natuurlijk ook verkeerde nuances aanbrengen.
Beide zijn marginale gebeurtenissen. Als jood zou ik liever hebben dat een of andere randdebiel als schepene een hitlergroet brengt dan dat mijn kinderen de schedel word ingegooid met bakstenen door een groep minderjarige gewelddadige extremisten.Dat is pas onrustwekkend.

Met andere woorden en antisemitische intellectuele misdaad (spijtig dat dat bestaat) gepleegt door een autocttoon wordt 10 X harder bestraft dan een antisemitische intellectuele en vooral gewelddadige misddaad gepleegd door een islamitische alochtone groep.
Geen verschil?
jawel, dik verschil

een mandataris is een vertegenwoordiger van het volk en bekleedt een voorbeeldfunctie. Een minderjarige is minderjarig !

Daarbij de straffen zijn nog niet uitgedeeld hé ...
Jéhan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2006, 10:28   #62
Metal Tom
Parlementslid
 
Metal Tom's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Locatie: Hellgië
Berichten: 1.588
Standaard

Het verschil in strafmaat heeft niets te maken met de afkomst van de plegers van het misdrijf (zoals hier al te gemakkelijk wordt voorgesteld). Het heeft alles te maken met:

a) de leeftijd van de plegers (meerder vs. minderjarig)
b) de functie die ze bekleden (scholier vs. mandataris met voorbeeldfunctie)

Het verkeerdelijk voorstellen van feiten zodat ze in jullie door racisme geïnspireerde discours passen is een al te doorzichtig trucje aan het worden.
Metal Tom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2006, 10:31   #63
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Metal Tom: wat waren de straffen voor de meerderjarigen onder de stenengooiers?
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2006, 10:33   #64
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Het verschil in strafmaat heeft niets te maken met de afkomst van de plegers van het misdrijf (zoals hier al te gemakkelijk wordt voorgesteld). Het heeft alles te maken met:

a) de leeftijd van de plegers (meerder vs. minderjarig)
b) de functie die ze bekleden (scholier vs. mandataris met voorbeeldfunctie)

Het verkeerdelijk voorstellen van feiten zodat ze in jullie door racisme geïnspireerde discours passen is een al te doorzichtig trucje aan het worden.
Alsof je het stenigen van joden (!!!) kan vergelijken met een armbeweging
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2006, 10:36   #65
fernand
Europees Commissaris
 
fernand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2002
Locatie: ertvelde/evergem
Berichten: 7.551
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Misschien kan het Vb opdracht geven aan zijn verkozenen om geen eed meer af te leggen met eender welk lichaamsdeel geheven.
Gewoon blijven zitten in hun stoel.
En als de persoon waar men de eed moet bij afleggen daar een opmerking over maakt dan zou ik zeggen: Als ik een eed moet afleggen met een geheven arm, dan weiger ik de eed af te leggen.

Waar staat het trouwens in de wet dat men een eed moet afleggen met een geheven arm ?
Wat met een gehandicapte persoon ? een verlamde ? een geamputeerde ?
Men is alleen verplicht de geeikte woorden na te zeggen.Deze vormrn de eed.
ik heb de eed afgelegd zittend en alleen voorgelezen, 2001.
er is daar geen opmerking over gekomen. Aleen zijn onze mandatarissen wel door een haag van fakkels en opgegeven armen moeten gaan.
De jeugdraad had zijn leden opgeroepn om ons met een hitler groet te begelijden tot in de raadszaal.
van de politie.....................;geen reaktie. bij navraag..................om de gemoederen niet te verhitten. ik persoonlijk viind gans die hetze een grote sh... alleen debielen reageren daar zo gefrustreed op.
van mij mag iedereen mij begroeten met een hitlergroet, een gebalde vuist (wanneer ze niet naar mijn gezicht wordt gebracht). het toont alleen aan dat degene die het doet; iets wil provoceren. of uit de band wil springen.
en als laatste vraag. HOE ZIET EEN hitler GROET eruit?
kan men dat eens beschrijven, want ik heb nooit veel naar filmkens van nonkel dolf gekeken. alleen zie ik hem zijn hand met een slap armeke omhoog brengen. Graag eens een definitie van de hitler groet.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2006, 10:40   #66
Metal Tom
Parlementslid
 
Metal Tom's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Locatie: Hellgië
Berichten: 1.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Metal Tom: wat waren de straffen voor de meerderjarigen onder de stenengooiers?
De meerderjarigen in dit geval zijn 18 jaar, het is de vrijheid van een rechter om te beslissen of hun strafmaat gelijkgesteld of groter is aan die van de minderjarige plegers. In dit geval heeft men geoordeeld;iedereen dezelfde straf.
__________________
Metal Tom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2006, 13:39   #67
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
De meerderjarigen in dit geval zijn 18 jaar, het is de vrijheid van een rechter om te beslissen of hun strafmaat gelijkgesteld of groter is aan die van de minderjarige plegers. In dit geval heeft men geoordeeld;iedereen dezelfde straf.
Tja, natuurlijk zijn alle Belgen gelijk voor de wet. Maar mag ik vermoeden dat Belgen met rechtse sympatieën wèl als meerderjarig worden beschouwd vanaf de dag van hun 18de verjaardag? Of zouden daar ook uitzonderingen op gemaakt worden?

Ik begin namelijk het ongemakkelijke gevoel te krijgen dat autochtone Belgen verondersteld zijn sneller tot een volwassen inzicht te komen, en dat zou toch wel een racistische instelling zijn tegenover de arme allochtoontjes die op hun 18de nog maar net als "zindelijk" worden beschouwd vind je niet?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2006, 13:42   #68
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Tja, natuurlijk zijn alle Belgen gelijk voor de wet. Maar mag ik vermoeden dat Belgen met rechtse sympatieën wèl als meerderjarig worden beschouwd vanaf de dag van hun 18de verjaardag? Of zouden daar ook uitzonderingen op gemaakt worden?

Ik begin namelijk het ongemakkelijke gevoel te krijgen dat autochtone Belgen verondersteld zijn sneller tot een volwassen inzicht te komen, en dat zou toch wel een racistische instelling zijn tegenover de arme allochtoontjes die op hun 18de nog maar net als "zindelijk" worden beschouwd vind je niet?

u insinueert veel maar bewijst niets.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2006, 13:44   #69
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
wo 06/12/06 - Het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding dient een klacht in tegen twee gemeenteraadsleden die de Hitlergroet hebben gebracht toen ze eergisteren de eed aflegden.

In de Brusselse gemeente Jette gaat het om een verkozene van Vlaams Belang.



(foto AP)



Zelf ontkent Maria De Berlangeer dat ze de Hitlergroet heeft gebracht: ze beweert dat ze tijdens de eedaflegging last had van haar cape en daardoor haar arm niet omhoog kon houden zoals het hoort.
In Charleroi legde Olivier Delcourt van het Front National de eed af met een fascistische groet, met een zwarte handschoen aan de rechterhand (foto). In een mededeling stelt het Front National dat hij dat deed "omdat hij geblesseerd was aan zijn hand".
Vorig jaar nog zijn twee gemeenteraadsleden van het FN in Brussel veroordeeld voor het uitbrengen van de Hitlergroet. De ene moest 200 uur gemeenschapsdienst verrichten, de andere kreeg vier maanden cel met uitstel en een boete van 2.500 euro. bron: vrtnieuws.net


Dertig uur gemeenschapsdienst voor racisme

di 05/12/06 - De Limburgse jongeren van Turkse afkomst die vorige week in Beringen een groep joodse leerlingen bekogelden met stenen, moeten dertig uur gemeenschapsdienst verrichten. De tien jongeren hebben de feiten bekend en ze zullen de schade vergoeden.

De joodse kinderen die in Antwerpen naar school gaan, waren op bezoek in de vroegere mijngebouwen. Toen ze daar aankwamen, wierpen enkele plaatselijke jongeren van Turkse afkomst met stenen.


(foto VRT)



De jongeren riepen ook antisemitische leuzen. "Er waren jongeren bij die wat geroepen hebben over Adolf Hitler en dergelijke meer", zegt Marc Rubens, procureur van Hasselt.
Ook de ramen van de woning waar de joodse leerlingen verbleven, werden ingegooid.
De politie kon de gemoederen na een uur bedaren en de groepen uit elkaar halen. De daders werden opgepakt en moeten nu dertig uur gemeenschapsdienst verrichten tijdens de kerstvakantie.
Volgens Marc Rubens is dertig uur gemeenschapsdienst een toepasselijke straf voor de tien jongeren.
"De gemeenschapsdienst geldt zowel voor de zes minderjarigen als voor de vier meerderjarigen. De meerderjarigen zijn ongeveer achttien jaar oud", aldus Rubens.

Dertig uur gemeenschapsdienst voor racisme

di 05/12/06 - De Limburgse jongeren van Turkse afkomst die vorige week in Beringen een groep joodse leerlingen bekogelden met stenen, moeten dertig uur gemeenschapsdienst verrichten. De tien jongeren hebben de feiten bekend en ze zullen de schade vergoeden.

De joodse kinderen die in Antwerpen naar school gaan, waren op bezoek in de vroegere mijngebouwen. Toen ze daar aankwamen, wierpen enkele plaatselijke jongeren van Turkse afkomst met stenen.


(foto VRT)



De jongeren riepen ook antisemitische leuzen. "Er waren jongeren bij die wat geroepen hebben over Adolf Hitler en dergelijke meer", zegt Marc Rubens, procureur van Hasselt.
Ook de ramen van de woning waar de joodse leerlingen verbleven, werden ingegooid.
De politie kon de gemoederen na een uur bedaren en de groepen uit elkaar halen. De daders werden opgepakt en moeten nu dertig uur gemeenschapsdienst verrichten tijdens de kerstvakantie.
Volgens Marc Rubens is dertig uur gemeenschapsdienst een toepasselijke straf voor de tien jongeren.
"De gemeenschapsdienst geldt zowel voor de zes minderjarigen als voor de vier meerderjarigen. De meerderjarigen zijn ongeveer achttien jaar oud", aldus Rubens.
bron:vrtnieuwsnet

---

dus het brengen van een hitlergroet (wat er dan wss nog geen was): 200 uren gemeenschapsdienst

het bekogelen van joden met bakstenen en hen uitschelden: 30 uren gemeenschapdienst

HOE KAN DIT??
Alles kan, het kan zelfs nog beter...
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2006, 13:47   #70
sodoirt
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 juni 2004
Locatie: Brussel
Berichten: 1.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
u insinueert veel maar bewijst niets.
waar is de insinuatie? Hier werden meerderjarigen als minderjaringen behandeld! Moesten het meerderjarige autochtonen geweest zijn die steentjes (en geen kasseistenen) gegooid hebben naar 13-15 jarige marokkaantjes dan zouden ze er men geen blanco strafblad van afkomen en een beetje gemeenschapswerk. dat weet toch iedereen en je zult de eerste zijn om zwaardere straffen te vragen. Nu????
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2006, 13:50   #71
sodoirt
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 juni 2004
Locatie: Brussel
Berichten: 1.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Alles kan, het kan zelfs nog beter...
als antwoord op " het bekogelen van joden met bakstenen en hen uitschelden: 30 uren gemeenschapdienst"

Moet ik dan veronderstellen dat je ipv 30 uren gemeenschapdienst hen door de lokale Imam zou laten verheerlijken als een te volgen voorbeeld?
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2006, 13:58   #72
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sodoirt Bekijk bericht
als antwoord op " het bekogelen van joden met bakstenen en hen uitschelden: 30 uren gemeenschapdienst"

Moet ik dan veronderstellen dat je ipv 30 uren gemeenschapdienst hen door de lokale Imam zou laten verheerlijken als een te volgen voorbeeld?
Ik dacht dat hun straf genoeg zou zijn die gepaard gaat met "exuses" voor het wangedrag door de jongeren zelf, maar ja, onze "hardrockers" willen de jongeren aan de galg,.

Het verschil tussen die ééne bangbelanger/ster die een hitlergroet gaf een de jongeren is dat de eene zich exuseert en distanieert en de andere niet, het zou een "mozes-wonder" zijn als het bangbelang zich exuseert over het verleden (70 punten plan) !
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2006, 14:12   #73
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Lincoln, probeer nu even een beetje logisch na te denken aub.

Toen mijn dochter vijf jaar was had ze tijdens een robbertje vechten met een even oud buurjongetje tegen zijn knie gesjot. Spijtig genoeg ergens op een plaats waarbij een pees serieus was geraakt.
Als "ouders van de dader" hebben we onze excuses gaan aanbieden, aangeboden de gemaakte kosten te vergoeden en onze dochter heeft van haar spaarcentjes een kadootje moeten kopen voor haar maatje en persoonlijk haar vriendje ook nog eens haar verontschuldigingen moeten gaan aanbieden. ("ik zal het nooit meer doen")
Een kind van vijf kan echter niet weten dat je als je terugsjot ook wel eens harder sjot dan verondersteld.

"Jongeren" van 17 en 18 of meer, zouden volgens mij moeten weten dat je niet met bakstenen andere kinderen gaat belagen, de ramen van hun jeugdherberg ingooien en stukken beton naar binnen gooit die zelfs op de bedden terechtkomen!
Neem me niet kwalijk, maar indien je op dié leeftijd niet weet dat zoiets niet kan, dan ben je ACHTERLIJK! (hallo Jozef? magda? of moet ik 2500 euro boete betalen?!)

Denken dat deze criminele daden "opgelost" zijn door excuses aan te bieden en een paar weekends wat papierkes te gaan rapen, is er voor mij serieus over! Dit gaat nu eenmaal niet enkel over "sorry jongens, we bedoelden er niks ergs mee dat we met betonblokken naar jullie hoofden zijn beginnen gooien en een paar Hitlergroetjes brachten".

Och ja: die Hitlergroetjes van die FN mijnheer is er natuurlijk ook helemaal over. Misschien kan hij samen met die turkse jongeren wat papiertjes gaan rapen en zich excuseren?

Laatst gewijzigd door circe : 8 december 2006 om 14:15.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2006, 14:21   #74
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Er is toch niemand gebleseerd of heb ik enige nieuws gemist ??
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2006, 14:24   #75
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Er is toch niemand gebleseerd of heb ik enige nieuws gemist ??
Nee, in tegenstelling tot hun belagers hadden die joodse kinderen wèl meer dan twee hersencellen en hebben ze zich verschanst in de gang waar geen ramen stonden!
Of vond U dat ze in hun bed hadden moeten blijven liggen?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2006, 14:37   #76
sodoirt
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 juni 2004
Locatie: Brussel
Berichten: 1.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Ik dacht dat hun straf genoeg zou zijn die gepaard gaat met "exuses" voor het wangedrag door de jongeren zelf, maar ja, onze "hardrockers" willen de jongeren aan de galg,.

Het verschil tussen die ééne bangbelanger/ster die een hitlergroet gaf een de jongeren is dat de eene zich exuseert en distanieert en de andere niet, het zou een "mozes-wonder" zijn als het bangbelang zich exuseert over het verleden (70 punten plan) !
JIJ bent die beweert dat het BETER kan!!!!
Geef dan uitleg als dat kan , hé !
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2006, 14:49   #77
predator
Parlementslid
 
predator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Omgeving Antwerpen
Berichten: 1.788
Standaard

Pietje :

Citaat:
En als we dat niet geloven, maak je ons wel wat anders wijs, zeker ??
Iets heb ik hier nog niet gelezen. Allez !

Hennen jullie de verblijfplaats tijdens een deel van WOII en de status aldaar van de moeder van de "Hitler-groet-brengende-vlaams-belanger" ?

Auswitsch, gevangene.

Bron : HLN van gisteren.
__________________
Pour les flamands la même chose ...
predator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2006, 15:31   #78
Tina
Provinciaal Statenlid
 
Tina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2006
Locatie: Antwerpen <3
Berichten: 612
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door predator Bekijk bericht
Pietje :



Iets heb ik hier nog niet gelezen. Allez !

Hennen jullie de verblijfplaats tijdens een deel van WOII en de status aldaar van de moeder van de "Hitler-groet-brengende-vlaams-belanger" ?

Auswitsch, gevangene.

Bron : HLN van gisteren.
tiens, vorige keer was het de schoonmoeder.
__________________
How happy is the blameless vestal's lot! The world forgetting, by the world forgot.
Eternal sunshine of the spotless mind! Each pray'r accepted, and each wish resign'd

Tina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2006, 15:32   #79
Tina
Provinciaal Statenlid
 
Tina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2006
Locatie: Antwerpen <3
Berichten: 612
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Alsof je het stenigen van joden (!!!) kan vergelijken met een armbeweging
Met stenen gooien naar en stenigen is wel niet hetzelfde hé.
__________________
How happy is the blameless vestal's lot! The world forgetting, by the world forgot.
Eternal sunshine of the spotless mind! Each pray'r accepted, and each wish resign'd


Laatst gewijzigd door Tina : 8 december 2006 om 15:33.
Tina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2006, 15:49   #80
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naturtrane Bekijk bericht
Met stenen gooien naar en stenigen is wel niet hetzelfde hé.
hangt ervan af waar het slachtoffer zich bevindt zeker?

Indien die joodse kinderen al in hun bed hadden gelegen en zo'n betonblok op hun hoofd was terechtgekomen, spreek je dan van "stenengooiende turken" of van "stenigende turken"?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 8 december 2006 om 15:50.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be