Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 juni 2008, 12:09   #61
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Mooi vaderland hebt u.
Klopt. Heel wat mooier dan "la Belgique �* papa" waar jij zo hoog mee oploopt.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2008, 12:56   #62
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Klopt. Heel wat mooier dan "la Belgique �* papa" waar jij zo hoog mee oploopt.
Ik ben geen voorstander van het Belgique �* papa. En als u meer inhoudelijk had gelezen, dan wist u dat nu reeds lang. En of u denkbeeldig nieuw vaderland zo mooi zal zijn als u het zich voorstelt, is weer een ander paar mouwen. Maar, ik geef het toe, het is goed dat een mens mooie dromen koestert. Droom dus maar lekker verder.

Laatst gewijzigd door system : 7 juni 2008 om 12:56.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2008, 13:19   #63
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik ben geen voorstander van het Belgique �* papa. En als u meer inhoudelijk had gelezen, dan wist u dat nu reeds lang. En of u denkbeeldig nieuw vaderland zo mooi zal zijn als u het zich voorstelt, is weer een ander paar mouwen. Maar, ik geef het toe, het is goed dat een mens mooie dromen koestert. Droom dus maar lekker verder.
Je doet dit wel meer, forummers die het niet met je eens zijn het verwijt toesturen dat ze niet inhoudelijk kunnen lezen. Een taktiek die nogal vaak gebruik wordt, maar nogal doorzichtig. Waarom beken je niet dat een pur sang Belgicist bent?
Ik ben zelf een radicale separatist en over mijn overtuiging leg ik geen rookgordijn, iedereen mag ze kennen. Ik droom inderdaad van een verenigd Nederland, in jouw ogen een utopie maar soms komen dromen uit. De realiteit overstijgt in bepaalde gevallen de droom.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2008, 14:15   #64
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Je doet dit wel meer, forummers die het niet met je eens zijn het verwijt toesturen dat ze niet inhoudelijk kunnen lezen. Een taktiek die nogal vaak gebruik wordt, maar nogal doorzichtig. Waarom beken je niet dat een pur sang Belgicist bent?
Ik ben zelf een radicale separatist en over mijn overtuiging leg ik geen rookgordijn, iedereen mag ze kennen. Ik droom inderdaad van een verenigd Nederland, in jouw ogen een utopie maar soms komen dromen uit. De realiteit overstijgt in bepaalde gevallen de droom.
Omdat ik dat niet ben. Een echte Belgicist -bijvoorbeeld- is een quasi voor 100% overtuigd monarchist. En dat ben ik zeker niet. U wilt me dat etiket van Belgicist maar al te graag opplakken omdat het u goed uitkomt. Iedereen die in niet meegaat in het denken van separatisten noemen zij dan maar en zonder veel nadenken 'belgicisten'.

Ik noem dit: gemakkelijk en simplistisch denken.

Laatst gewijzigd door system : 7 juni 2008 om 14:40.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2008, 14:20   #65
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
azert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 14.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Omdat ik dat niet ben. Een echte Belgicist -bijvoorbeeld- is een quasi voor 100% overtuigd monarchist. En dat ben ik zeker niet. U wilt me dat etiket van Belgicist maar al te graag opplakken omdat het u goed uitkomt. Iedereen die in niet meegaat in het denken van separatisten noemen zij dan maar voor het gemak 'belgicisten'.

Ik noem dit: gemakkelijk en simplistisch denken.
Voor VB &C° mag het niet te moeilijk zijn hé.

voor mensen zonder fantasie is het überhaupt al moeilijk te begrijpen dat er mensen zijn die hun mening niet delen; laat staan dat er nog mensen zijn die genuanceerd denken.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2008, 14:34   #66
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Omdat ik dat niet ben. Een echte Belgicist -bijvoorbeeld- is een quasi voor 100% overtuigd monarchist. En dat ben ik zeker niet. U wilt me dat etiket van Belgicist maar al te graag opplakken omdat het u goed uitkomt. Iedereen die in niet meegaat in het denken van separatisten noemen zij dan maar voor het gemak 'belgicisten'.
De twee gaan over het algemeen samen. Je bent dus een republikeinse Belgicist, ook goed, waarbij je wel uit het oog verliest dat de monarchie het cement is dat België nog min of meer overeind houdt.
Citaat:
Ik noem dit: gemakkelijk en simplistisch denken.
Doe maar. Je denigrerend toontje raakt me niet. Ik heb dit niet nodig.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2008, 14:36   #67
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
De twee gaan over het algemeen samen. Je bent dus een republikeinse Belgicist, ook goed, waarbij je wel uit het oog verliest dat de monarchie het cement is dat België nog min of meer overeind houdt.Doe maar. Je denigrerend toontje raakt me niet. Ik heb dit niet nodig.
Een 'republikeinse belgicist' is een contradictio in terminis. Dat zou u toch reeds lang moeten weten.

Laatst gewijzigd door system : 7 juni 2008 om 14:43.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2008, 14:45   #68
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Ook de joden hadden veel te lijden van de regering van Filips II en van zodra de VP onafhankelijk waren trokken er dan ook in grote getalen naar Amsterdam. Overigens weken ook veel Antwerpenaren uit naar Hamburg, Lübeck, Bremen. Ten noorden van de Elbe ontstond zo een nieuwere mensensoort nl. mensen met zwemvliezen tussen hun tenen...
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2008, 14:48   #69
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Voor VB &C° mag het niet te moeilijk zijn hé.

voor mensen zonder fantasie is het überhaupt al moeilijk te begrijpen dat er mensen zijn die hun mening niet delen; laat staan dat er nog mensen zijn die genuanceerd denken.
Je bericht geeft blijk van een ongeziene arrogantie en leugenachtigheid. Ik ben namelijk geen VB'er en ik daag je uit één bericht van mij te citeren waaruit zou blijken dat ik het wel ben. Voor de rest typeer je in je laatste paragraaf jezelf. Proficiat, je hebt zelfkennis.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2008, 14:50   #70
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lukke Bekijk bericht
Om even mijn duit in het zakje te doen...de "Fleming"s over de wereld, vnl. in USA en Australie, zijn afkomstg uit Ierland. Gedurende mijn verblijf aldaar van straks 30jaar heb ik intensief de Ierse geschiedenis bestudeerd en kunnen vaststellen, dat de Vlamingen( in naam afstammelingen van de Vikings(naam afkomstig van de "vlammen"(vuurtorens) op hun route doorheen de ,door hen bezette, wereld toendertijd) uit de vlaamse kuststreek of streek langsheen de Schelde , rond de jaren eind van de eerste jaarhonderd na het eerste millennium , naar Wales(England) vertrokken zijn met toestemming of op verzoek van de andere Noormannen(uit Normandie) die na de slag op de zuidkust van Engeland , tegen hun broeders uit het Noorden, last hadden met sommige oorspronkelijke bewoners. Zij waren daar welgekomen , omdat de veroverende Normandiers ,niet best over de weg konden met de Welshmen. De Vlamingen werden daar dus ingezet op een grenslijn van het "little england beyond Wales" en konden aldus een stuk van Wales bezet houden aan de zeezijde van de streek , dat paalde aan de nu Ierse Zee. Dit gebeurde met succes en de geschiedenisboeken verhalen dat tot in de 17-18e eeuw in die streek nog "Vlaams" gesproken werd.
De aanwezigheid van de Vlamingen daar was niet onopgemerkt in Ierland , waar een van toen drie Keltische koningen in moeilijkheden verkeerde en naar een klooster was moeten vluchten. Hij kwam nadien om hulp vragen bij de Normandiers in het bezette Wales(Pembroke) die hem verwezen naar de daar aanwezige Vlamingen. Deze kwamen met toestemming van de toen Engelse koning en veroverden naderrhand in drie jaar gans Ierland voor deze Ierse koning, zij bleven daar met hun afstammelingen en gaven aanleiding tot de talrijke "Flemings" in Ierland en in de landen waar de Ieren met of tegen hun wil terecht kwamen....ik bedoel : de VSA (als uitwijkelingen gedurende de hongersnood)
en in Australie (als verbannneligen door het Engels bestuur)
Interessant is nog dat Kerstkaartjes met oud-vlaamse tekst nog voorkomen in het zuid-oost Ierland...
Even nog herinneren dat de ontdekker van de "penicilline", A.Fleming ook een nakomeling is van een vlaamse inwijkeling in Schotland.


Luke
Vlaanderen is overal !
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2008, 14:52   #71
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
azert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 14.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Je bericht geeft blijk van een ongeziene arrogantie en leugenachtigheid. Ik ben namelijk geen VB'er en ik daag je uit één bericht van mij te citeren waaruit zou blijken dat ik het wel ben. Voor de rest typeer je in je laatste paragraaf jezelf. Proficiat, je hebt zelfkennis.
daarom "en VB en c°"

Laatst gewijzigd door azert : 7 juni 2008 om 14:52.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2008, 14:58   #72
elberto
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 26 augustus 2007
Berichten: 88
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Een 'republikeinse belgicist' is een contradictio in terminis. Dat zou u toch reeds lang moeten weten.

past dus heel goed bij dit land.
elberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2008, 15:06   #73
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
daarom "en VB en c°"
Jaja, één pot nat.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2008, 15:09   #74
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elberto Bekijk bericht
past dus heel goed bij dit land.
Goed gezien. Gans dit apenland is één contradictio in terminis.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2008, 15:59   #75
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Goed gezien. Gans dit apenland is één contradictio in terminis.
Dat kan heel goed zijn want zo bestaan er ook 'separatistische monarchisten'. Zo zou ,volgens een peiling, 27% van de kiezers van het VB voorstanders zijn van het behoud van de Belgische monarchie.Rare tisten soms die separatisten.

Laatst gewijzigd door system : 7 juni 2008 om 16:00.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2008, 16:02   #76
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
azert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 14.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dat kan heel goed zijn want zo bestaan er ook 'separatistische monarchisten'. Zo zou ,volgens een peiling, 27% van de kiezers van het VB voorstanders zijn van het behoud van de Belgische monarchie.Rare tisten soms die separatisten.
ja, inderdaad en dan heb je nog allochtonen die voor VB stemmen.
Tja, het is een merkwaardige verzameling bij VB.
Gelukkig dat ze weinig standpunten hebben.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2008, 16:07   #77
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
ja, inderdaad en dan heb je nog allochtonen die voor VB stemmen.Tja, het is een merkwaardige verzameling bij VB.
Gelukkig dat ze weinig standpunten hebben.
En de Antwerpse joden. Maar die zouden zich de verzuchting moeten herinneren van Jezus aan het kruis: 'Vader, vergeef het hun, want ze weten niet wat ze doen.'

Kortom, het VB beseft het nog niet goed, maar het wordt stilaan een muliculturele partij. Wijlen Karel Dillen moet zich wel in zijn graf omdraaien. Want die had het niet zo begrepen op 'multicul'.

Laatst gewijzigd door system : 7 juni 2008 om 16:10.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2008, 16:26   #78
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
azert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 14.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
En de Antwerpse joden. Maar die zouden zich de verzuchting moeten herinneren van Jezus aan het kruis: 'Vader, vergeef het hun, want ze weten niet wat ze doen.'

Kortom, het VB beseft het nog niet goed, maar het wordt stilaan een muliculturele partij. Wijlen Karel Dillen moet zich wel in zijn graf omdraaien. Want die had het niet zo begrepen op 'multicul'.
Joden ook? Val nu om.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2008, 16:58   #79
JP Coen
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 27 februari 2008
Berichten: 2.734
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Da's me iets té oranje.
Misschien is dit beter voor Rita Verdonk
http://uk.geocities.com/nederlandsvo.../zing_wnbl.mp3

Laatst gewijzigd door JP Coen : 7 juni 2008 om 17:00.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2008, 17:23   #80
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Joden ook? Val nu om.

Tja, de tijd dat de kiezers van het VB bestonden uit het 'zuivere Vlaams republikeins bloed', is met deze dan ook voorbij. Monarchisten, moslims, joden... en binnenkort ook nog Chinezen neem ik aan. Waar gaat deze wereld toch naartoe. Wat moeten we nog allemaal meemaken.

Laatst gewijzigd door system : 7 juni 2008 om 17:24.
system is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be