Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 februari 2015, 21:31   #61
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.579
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Waar dancings zich mee bezighouden...
Nu goed, mij krijg je daar voor geen geld meer binnen.
Dat is dan ook de juiste reactie. De dancing heeft zijn huisregels. Ga je er niet mee akkoord dan blijf je er gewoon weg.
Maar weigeren aan de huisregels te voldoen en toch binnen willen, eerst door agressief te worden en als dat niet werkt de zaak beschuldigen van racisme lijkt me niet bepaald een intelligente manier van doen.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2015, 21:45   #62
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
laatste 100 dagen in de red en blue vieren en leerkrachten die het pikken dat x aantal leerlingen niet binnen mogen?
broodje aap verhaal, et ligt er te dik op

er is racisme maar verhaaltjes verzinnen zal u echt niet helpen en daarmee ondergraaft ge terechte verzuchtingen en problemen (miss liegt ge daar ook over)
Vertel mij dan eens waarom u het ene broodje aap wél geloofd en het andere -volgens u- niet?
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2015, 21:57   #63
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Het is wel een feit dat andersgekleurden frequent geweigerd worden aan discotheken en privéclubs. Dit is echter het recht van de uitbaters van dergelijke clubs dus moet er daar niemand moeilijk over doen. Als je dit weet dan ga je daar toch gewoonweg niet naartoe als donkergekleurde medemens? Wat bezielt hen toch om toch maar altijd de zielige uit te hangen als ze weer eens niet binnen mochten.

Wat betreft die leerkrachten: ik veronderstel dat zij daar niet tijdens hun diensturen waren? Dan moesten zij niet ingrijpen want ze zijn daar simpelweg niet toe bevoegd en al zeker niet verplicht.

Voorts is weer heel goed te zien dat dit een zeer "gekleurd" bericht is op een website als kifkif. Als we een andere versie lezen op het nieuwsblad krijgen we een heel ander beeld.
Recht of niet; het ingeburgerd racisme is een feit. Ze houden een afrikaan of marokkaan buiten maar een turk, een pool, een rus, een roemeen,... mag wel binnen puur op basis van huidskleur maar niets zegt dat deze even storend kan zijn in de zaak als elke belg, of niet-kleurling in de zaak.
Dus dat je als donkerkleurige mens dan maar niet naar zo'n 'zaken' of 'events' gaat mag niet normaal beschouwd worden.
Overigens zeer triest om iedereen te zien verklaren dat ze tegen racisme zijn, ze zien staan springen op betogingen tegen racisme of concerten als 0110 maar dan doodleuk het toch als normaal beschouwen.

Die leerkrachten zijn daar dan misschien niet wettelijk tot verplicht of juridisch bevoegd, er blijft wel hun opvoedende en morele verantwoordelijkheid. Maar we weten hoe die vandaag al bij de doorsnee mens is, en al zeker hoe ze bij de leerkrachten vandaag al zeker niet meer is zoals ze vroeger was.

En nogmaals.. het nieuwsblad... waarom niet ineens HLN.be? Alsof die media zo betrouwbaar en onpartijdig zouden zijn.. komaan zijn we echt zo naïef? Of komt het weer goed uit?
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2015, 11:31   #64
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Het is wel een feit dat andersgekleurden frequent geweigerd worden aan discotheken en privéclubs. Dit is echter het recht van de uitbaters van dergelijke clubs dus moet er daar niemand moeilijk over doen. Als je dit weet dan ga je daar toch gewoonweg niet naartoe als donkergekleurde medemens? Wat bezielt hen toch om toch maar altijd de zielige uit te hangen als ze weer eens niet binnen mochten.
Ik vraag me af hoe u zelf zou reageren als u als jongere nergens binnen mag in het nachtleven omdat u niet het juiste kleurtje hebt. Beetje thuis radicaliseren lijkt me niet zo ver gezocht
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2015, 11:35   #65
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Ik vraag me af hoe u zelf zou reageren als u als jongere nergens binnen mag in het nachtleven omdat u niet het juiste kleurtje hebt. Beetje thuis radicaliseren lijkt me niet zo ver gezocht
Waarom doen die cafébazen en nachtclubs dat eigenlijk?

Laatst gewijzigd door Drukazz : 11 februari 2015 om 11:37.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2015, 11:43   #66
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Waarom doen die cafébazen en nachtclubs dat eigenlijk?
Omdat cafébazen een goede sfeer in hun café willen hebben.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2015, 11:45   #67
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Omdat cafébazen een goede sfeer in hun café willen hebben.
En hebben die cafébazen het recht om mensen te weigeren op basis van huidskleur of geloofsovertuiging of niet? (Serieuze vraag, al vermoed ik van niet)
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2015, 11:48   #68
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
En hebben die cafébazen het recht om mensen te weigeren op basis van huidskleur of geloofsovertuiging of niet? (Serieuze vraag, al vermoed ik van niet)
Wil je een juridisch antwoord, of mijn persoonlijke mening?

Juridisch gezien heeft een cafébaas dat recht niet, want het is racisme (maar erg lastig te bewijzen, dus cafébazen trekken zich vaak niets aan van dat bureaucratische gelul).

Persoonlijke mening: cijfers liegen niet, Marokkanen zijn nu eenmaal relatief vaak betrokken bij geweldsdelicten, overvallen enz. Dat je dan als cafébaas geen Marokkanen meer wil in je café, vind ik helemaal niet zo gek.

Een cafébaas is ook gewoon opportunistisch, hij wil een goede sfeer en goede omzet.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2015, 12:00   #69
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.300
Standaard

..

Laatst gewijzigd door Drukazz : 11 februari 2015 om 12:01.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2015, 12:04   #70
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
..
Niet mee eens?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2015, 12:06   #71
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
En hebben die cafébazen het recht om mensen te weigeren op basis van huidskleur of geloofsovertuiging of niet? (Serieuze vraag, al vermoed ik van niet)
Neen natuurlijk niet. Daar zijn al verschillende rechtszaken over geweest. (zie: http://www.diversiteit.be/wetgeving-rechtspraak )

Men mag nu wel niet vergeten dat er redenen zijn waarbij "sommigen" niet op basis van huidskleur maar op basis van andere criteria de ingang worden geweigerd, terwijl dat wèl is toegelaten. Jammer genoeg betreft het dan zeer toevallig toch nog dikwijls mensen die nu eenmaal een bepaalde huidskleur hebben ..... vandaar hun veronderstelling dat het over het velletje gaat zeker?

Al ooit gehoord van Chinezen of Japanners die omwille van hun huidskleur de toegang werden geweigerd?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 11 februari 2015 om 12:08.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2015, 12:10   #72
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Neen natuurlijk niet. Daar zijn al verschillende rechtszaken over geweest. (zie: http://www.diversiteit.be/wetgeving-rechtspraak )

Men mag nu wel niet vergeten dat er redenen zijn waarbij "sommigen" niet op basis van huidskleur maar op basis van andere criteria de ingang worden geweigerd, terwijl dat wèl is toegelaten. Jammer genoeg betreft het dan zeer toevallig toch nog dikwijls mensen die nu eenmaal een bepaalde huidskleur hebben ..... vandaar hun veronderstelling dat het over het velletje gaat zeker?

Al ooit gehoord van Chinezen of Japanners die omwille van hun huidskleur de toegang werden geweigerd?
Chinezen en Japanners gaan over het algemeen niet uit.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2015, 12:16   #73
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Chinezen en Japanners gaan over het algemeen niet uit.
dan zal ik de enige chinees kennen die dat wel deed zeker? enfin, en die mocht altijd overal binnen.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2015, 12:17   #74
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
dan zal ik de enige chinees kennen die dat wel deed zeker? enfin, en die mocht altijd overal binnen.
Uiteraard mag hij dat, want Chinezen gedragen zich over het algemeen netjes. In tegenstelling tot andere bevolkingsgroepen.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2015, 12:35   #75
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.857
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Waarom doen die cafébazen en nachtclubs dat eigenlijk?
Inderdaad, waarom hing er vroeger aan zowat elk café een bordje met daarop, Nord-Africain interdit?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2015, 12:37   #76
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Uiteraard mag hij dat, want Chinezen gedragen zich over het algemeen netjes. In tegenstelling tot andere bevolkingsgroepen.
jamaar net dat is het probleem. Gelijkwelke discotheekuitbater gaat niet "zomaar" klanten weigeren. Daar is een reden voor; En de reden "met zulke gasten hebben we altijd last" geldt niet, want dan noemt men dat racisme indien die gasten toevallig zonnebankbruin zijn. Een witte vervelende zatlap mag je dus wel de deur wijzen....

Maar je kan steeds een privé club zijn, (zie R&B) waarbij je dan zelf je criteria mag opleggen. In gezelschap zijn van een dame helpt ook altijd.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2015, 12:40   #77
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
jamaar net dat is het probleem. Gelijkwelke discotheekuitbater gaat niet "zomaar" klanten weigeren. Daar is een reden voor; En de reden "met zulke gasten hebben we altijd last" geldt niet, want dan noemt men dat racisme indien die gasten toevallig zonnebankbruin zijn. Een witte vervelende zatlap mag je dus wel de deur wijzen....

Maar je kan steeds een privé club zijn, (zie R&B) waarbij je dan zelf je criteria mag opleggen. In gezelschap zijn van een dame helpt ook altijd.
Ook alleen wanneer ze er goed uitziet (ja niet objectief, maar toch wel redelijk intersubjectief).
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2015, 13:13   #78
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.985
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
En hebben die cafébazen het recht om mensen te weigeren op basis van huidskleur of geloofsovertuiging of niet? (Serieuze vraag, al vermoed ik van niet)
Geloofsovertuiging staat niet op uw pas. Maar een discotheek beschuldigen van racisme terwijl er op het moment zelf mensen van verschillende origine binnen aan het feesten zijn is nogal belachelijk niet. Ik ben ook ooit eens de toegang geweigerd tot een discotheek omdat ik niet het gewenste schoeisel aan had. De gekleurde medemens die hetzelfde soort schoenen aan had als ik mocht ook niet binnen en riep racisme.

Trouwens, we kunnen ook eens de zaken omdraaien. Hoe welkom zijn blanken in een marrokaans theehuisje?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2015, 13:21   #79
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Klojo eerste klas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2012
Berichten: 10.091
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Je moet dus reserveren om op een gastenlijst te staan, en zelfs als je erop staat moet je nog een leerlingenkaart en je identiteitskaart hebben...

Wordt daar uit gouden bekers gedronken?
Inderdaad lang geleden dat jij nog in zo'n etablissementen was te zien, hé, als je dat niet weet....
__________________
Proud to be a koljo, sorry, klojo.
Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2015, 13:22   #80
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Klojo eerste klas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2012
Berichten: 10.091
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Het was dan een retorische vraag, slimme...
jaja, zoiets zeg ik ook als ik betrapt word op een stommiteit....en het helpt ook nooit....
__________________
Proud to be a koljo, sorry, klojo.
Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be