Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 mei 2012, 21:11   #61
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ik denk dat je die term heel goed begrijpt, hoor. Maar misschien wil je een definitie van "singulariteit"?

Doorgaans gaat men in de natuurwetenschappen uit van onveranderlijke, vaste natuurwetten. Dat is echter een zuivere aanname. Wie weet heb je ook singulariteit, een gebeurtenis die niet te herleiden is tot algemene natuurwetten, maar haar eigen wetmatigheid heeft...
Maar jij zegt dat je dat *gelooft*, is het dan slechts speculatie, of heb je ook een reden om het te *geloven*.? (ik hoop dat je mijn vraag begrijpt).
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2012, 21:21   #62
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NoTuma Bekijk bericht
Bent u akkoord met de scheiding Kerk(geloof) - staat? Hoe denkt u over subsidies aan geloofsgemeenschappen?
Ik vind het Belgische model nog zo slecht niet. Het heeft gezorgd voor een ruimte waarin de religieuze vrijheid van de een die van de ander niet stoort. In Frankrijk is men daar b.v. nog steeds niet

Citaat:
Waarom nemen er niet meer Moslims openlijk afstand van extremistische moslims en worden deze niet publiekelijk veroordeeld door de moslimgemeenschap?
Daar verschillen wij van mening. Ik zie een zeer sterke afwijzing van extremistische groepen. Hoeveel Amerikanen hebben er voor George W. Bush gestemd en hoeveel moslims zouden er voor Osama bin Ladin stemmen? En dit terwijl George W. ontzaglijk meer doden op zijn geweten heeft dan Osama bin Ladin. (En dan zeg ik nog niets over de connecties tussen de families Bush en bin Ladin...)

Citaat:
Aanvaarden naar uw mening de meeste moslims de westerse cultuur zoals hij is, of willen ze daar eerder verandering in zien?
Naar mijn mening bestaat "het Westen" niet, en zeker niet zoiets als "de Westerse cultuur". "Het Westen" is een politieke fictie en strijdterm van de Angelsakstische thalassocratiën en hun Zionistische speerpunt. Zij willen Europa meesleuren in nieuwe imperialistische projecten in de moslimwereld, projecten die niet in het belang van Europa zijn.

Ik spreek dus eerder over Europa en Europese cultuur. Wat de Europese cultuur betreft, de islam maakt daar reeds sinds het begin deel van uit. De grote invloed van Andalusië en Sicilië op de Renaissance is genoegzaam bekend. Denk ook aan het cultuurhistorische en politieke belang van keizer Friedrich II Hohenstaufen en zijn moslimadviseurs.

Ook in Rusland, Polen, Litouwen, de Balkan, ... zijn moslims reeds eeuwen een constitutief deel van de Europese cultuur.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2012, 21:28   #63
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Maar jij zegt dat je dat *gelooft*, is het dan slechts speculatie, of heb je ook een reden om het te *geloven*.? (ik hoop dat je mijn vraag begrijpt).
Misschien zou ik beter zeggen: ik sluit het niet bij voorbaat uit. Veel mensen zien in een dogmatisch aanhangen van de huidige wetenschappelijke consensus het toppunt van rationaliteit. Dat is dezelfde reactie als de Middeleeuwers die wetenschappelijke vernieuwers die ideeën van Aristoteles in vraag stelden als irrationeel zagen.

Ik zou niet verbaasd zijn over singulariteit en onverklaarbare fenomenen. Wat juist zo verwonderlijk is, is dat er überhaupt natuurwetten zijn, dat er zoveel orde in het universum is en dat je dit met mathematische symbolen kunt beschrijven. Ik herinner me een citaat van een Amerikaans filosoof, maar ik ben vergeten wie: "That mathematics works, is the greatest mystery of them all."
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2012, 21:31   #64
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Misschien zou ik beter zeggen: ik sluit het niet bij voorbaat uit. Veel mensen zien in een dogmatisch aanhangen van de huidige wetenschappelijke consensus het toppunt van rationaliteit. Dat is dezelfde reactie als de Middeleeuwers die wetenschappelijke vernieuwers die ideeën van Aristoteles in vraag stelden als irrationeel zagen.

Ik zou niet verbaasd zijn over singulariteit en onverklaarbare fenomenen. Wat juist zo verwonderlijk is, is dat er überhaupt natuurwetten zijn, dat er zoveel orde in het universum is en dat je dit met mathematische symbolen kunt beschrijven. Ik herinner me een citaat van een Amerikaans filosoof, maar ik ben vergeten wie: "That mathematics works, is the greatest mystery of them all."
Ik begrijp het.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2012, 21:33   #65
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.389
Standaard

Maar zie jij je geloof als iets irrationeel? Ik bedoel ik kan mij zo voorstellen dat als je heilig overtuigd bent van je *geloof*, door ervaringen en weet ik het allemaal niet. Dat het voor je zelf erg rationeel kan zijn, als je begrijpt wat ik bedoel.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2012, 21:46   #66
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Wat versta jij onder *kleinburgers*?
Kleinburgers. Wel, dat is op de eerste plaats een Marxistisch, economisch begrip. De kleinburgers zijn de kleine zelfstandigen, middenstanders, enzovoort. Zij zijn een aparte klasse, verschillend van de bourgeoisie (de grote kapitalisten) en de arbeiderklasse (mensen die aan de kost komen door het verkopen van hun arbeidskracht, de loontrekkenden dus).

De kleinburgers aarzelen de hele tijd tussen de bourgeoisie en de arbeidersklasse: soms doen ze zich radicaal-democratisch voor om de arbeiderklasse te paaien (de sp.a met haar nietszeggende oneliners), soms slaan ze door naar rechts-populisme (daarmee verdelen ze de arbeidersklasse in "witten" en "minder-witten", in mannen en vrouwen, enz... en hakken ze in op de vakbonden, dit allemaal om de bourgeoisie te paaien).

Flanelcondoom & ikzelf hanteerden het begrip, vooral tijdens de "kleinburgeroorlog" op dit forum, eerder in cultuurfilosofische zin, al zijn beide met elkaar verbonden. Kleinburger - in het Duits nog sappiger "Spiessbürger" - staat dan voor de totale bekrompenheid.

En eigenlijk is de bekrompenheid van de Gentse sp.a tolerandus dezelfde als die van de fermette-VB'er: de kleinburger ziet zichzelf als intelligenter, gematigder, toleranter en verlichter dan zowel de arbeider als de kapitalist, maar eigenlijk bekijkt hij de wereld door een kruideniersbril en is hij uiterst intolerant voor wie het met hem of haar oneens is.

Dat verklaart ook dat velen zo snel de overstap konden maken van Hand in Hand naar Faith Freedom International. Het zijn dezelfde bekrompen kleinburgers gebleven.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2012, 21:51   #67
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Maar zie jij je geloof als iets irrationeel? Ik bedoel ik kan mij zo voorstellen dat als je heilig overtuigd bent van je *geloof*, door ervaringen en weet ik het allemaal niet. Dat het voor je zelf erg rationeel kan zijn, als je begrijpt wat ik bedoel.
Eric Geoffroy zegt dat spiritualiteit iets is dat "suprarationeel" is. Hij werkt dan ook samen met professoren in de fysica die op een bepaald moment op de "grenzen van de ratio" stoten.

Eric Geoffroy is een interessant man. Als Fransman publiceert hij vooral in het Frans maar in het Engels heb je van hem "Introduction to Sufism : The Inner Path of Islam" alsook bijdragen tot Sufism – Love & Wisdom (World Wisdom, 2006) enUniversal Dimensions of Islam (World Wisdom, 2011).
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2012, 22:27   #68
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Eric Geoffroy zegt dat spiritualiteit iets is dat "suprarationeel" is. Hij werkt dan ook samen met professoren in de fysica die op een bepaald moment op de "grenzen van de ratio" stoten.

Eric Geoffroy is een interessant man. Als Fransman publiceert hij vooral in het Frans maar in het Engels heb je van hem "Introduction to Sufism : The Inner Path of Islam" alsook bijdragen tot Sufism – Love & Wisdom (World Wisdom, 2006) enUniversal Dimensions of Islam (World Wisdom, 2011).
Ja, maar ik vroeg naar jouw mening hé.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2012, 22:41   #69
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ja, maar ik vroeg naar jouw mening hé.
Meningen worden sterk overschat.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2012, 22:42   #70
NoTuma
Provinciaal Statenlid
 
NoTuma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2009
Locatie: Haute-Savoie
Berichten: 700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ik vind het Belgische model nog zo slecht niet. Het heeft gezorgd voor een ruimte waarin de religieuze vrijheid van de een die van de ander niet stoort. In Frankrijk is men daar b.v. nog steeds niet



Daar verschillen wij van mening. Ik zie een zeer sterke afwijzing van extremistische groepen. Hoeveel Amerikanen hebben er voor George W. Bush gestemd en hoeveel moslims zouden er voor Osama bin Ladin stemmen? En dit terwijl George W. ontzaglijk meer doden op zijn geweten heeft dan Osama bin Ladin. (En dan zeg ik nog niets over de connecties tussen de families Bush en bin Ladin...)



Naar mijn mening bestaat "het Westen" niet, en zeker niet zoiets als "de Westerse cultuur". "Het Westen" is een politieke fictie en strijdterm van de Angelsakstische thalassocratiën en hun Zionistische speerpunt. Zij willen Europa meesleuren in nieuwe imperialistische projecten in de moslimwereld, projecten die niet in het belang van Europa zijn.

Ik spreek dus eerder over Europa en Europese cultuur. Wat de Europese cultuur betreft, de islam maakt daar reeds sinds het begin deel van uit. De grote invloed van Andalusië en Sicilië op de Renaissance is genoegzaam bekend. Denk ook aan het cultuurhistorische en politieke belang van keizer Friedrich II Hohenstaufen en zijn moslimadviseurs.

Ook in Rusland, Polen, Litouwen, de Balkan, ... zijn moslims reeds eeuwen een constitutief deel van de Europese cultuur.
Zo rond de pot draaien...

Met de westerse of Europese cultuur bedoel ik eerder leefwereld, onze waarden: het gelijk behandelen van man en vrouw, mini-rokjes, homoseksualiteit, prostitutie, losbandiger zijn, weinig taboe's, consumptie-maatschappij, lachen met geloof, vrijheid van meningsuiting...en wat nog allemaal...dit betekent niet dat ik akkoord ben met al deze zaken maar ik aanvaard deze en zou daar dan ook niets aan willen veranderen, de vrijheid van de Europeaan om te doen en te laten wat hij wil is heilig. Hoe denkt u daarover? Bent u bereid om dit soort cultuur te respecteren? Of vind u het nodig om daar verandering in te brengen? En wat is volgens u de mening van onze moslims daarover?

Als ik mij niet vergis was de invloed van de Islam meer gesitueerd rond de middellandse zee en in Oost-Europa, en is die invloed in onze streken te minimaliseren of zelfs onbestaand, het Romeinse rijk, De Franken, De Christelijke kerk,.... tot zelfs Napoleon hebben een veel grotere en blijvende invloed op West-Europa gehad.

Wat ik bedoelde met het openlijk afstand nemen van extremistische moslims en deze niet publiekelijk veroordelen door de moslimgemeenschap is...
Waarom word er niet een duidelijk standpunt ingenomen tegen de haat-predikers die zich onder ons bevinden, zoals het kliekje van sharia-for-freedom, Imam's die in onze moskeeën de Europese leefwereld veroordelen...? Ik wil best geloven dat de meeste moslims daar niet achter staan, dat zij naar hier zijn komen wonen om meer vrijdom en een beter leven te hebben maar waarom tonen ze dit niet of zelden. Europa heeft nood aan een positief signaal. Een soort witte mars waar al deze haat-predikers, de Europese en eveneens degene in de Oosterse landen, het racisme van vele moslim-jongeren veroordeeld wordt, een witte mars waarop alle religieuze symbolen, zoals de hoofdoek, eens 1 dag achterwege worden gelaten om aan de Europese bevolking te tonen, ''wij zijn meer dan enkel moslim"

Waarom gebeurt dit niet? Geven wij hun het woord niet? Niet voldoende interne steun? Wat is uw mening hierover?


P.S. deze tekst is geschreven onder invloed van enkele glazen rode wijn..

Laatst gewijzigd door NoTuma : 28 mei 2012 om 22:44.
NoTuma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2012, 22:47   #71
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NoTuma Bekijk bericht
P.S. deze tekst is geschreven onder invloed van enkele glazen rode wijn..
Het is er aan te zien...
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2012, 22:52   #72
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Spek of koteletten?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2012, 23:40   #73
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NoTuma Bekijk bericht
Zo rond de pot draaien...
Het probleem is dat je niet begrepen hebt wat ik zei. Nu, we zullen zeggen dat het aan mij ligt en dat ik mij onvoldoende duidelijk heb uitgedrukt.

Citaat:
Met de westerse of Europese cultuur bedoel ik eerder leefwereld, onze waarden: het gelijk behandelen van man en vrouw, mini-rokjes, homoseksualiteit, prostitutie, losbandiger zijn, weinig taboe's, consumptie-maatschappij, lachen met geloof, vrijheid van meningsuiting...en wat nog allemaal...dit betekent niet dat ik akkoord ben met al deze zaken maar ik aanvaard deze en zou daar dan ook niets aan willen veranderen, de vrijheid van de Europeaan om te doen en te laten wat hij wil is heilig. Hoe denkt u daarover? Bent u bereid om dit soort cultuur te respecteren? Of vind u het nodig om daar verandering in te brengen? En wat is volgens u de mening van onze moslims daarover?
Ik weet wel dat jij dat allemaal bedoelde, maar zoals ik hierboven reeds trachtte uit te leggen, dat is nu precies het probleem. Je schrijft je volledig in in een zeer Schmittiaans onderscheid van "wij" tegen "zij", "wij" die "onze manier van leven" gaan verdedigen tegenover een "zij", de barbaren die voor de deur staan. "Wij" dat is "het Westen", de Heilige As van het Goede Washington - Londen - Tel Aviv met "onze" superieure waarden.

Het probleem is dat deze waarden helemaal niet "onze" waarden zijn - en met "wij" bedoel ik, "we, the peoples of Europe" - maar de waarden van een globale oligarchie die haar perfide onwaarden aan ons wil opdringen:
- onder haar "gelijkheid van man en vrouw" verstaat zij een perverse alliantie van een patriarchaat op retour en kapitalisme waarbij de vrouw de dominantie van de echtgenoot verruilt voor de dominantie van de baas, waar het vrouwenlichaam als koopwaar wordt gezien, waar een vrouw een gigantische druk van de reclame-industrie en de pornificatie ondergaat, enzovoort
- minirokjes: ook hier is het debat totaal onnozel; minirokjes en strings zouden een teken van "bevrijding" zijn, maar als er een vrouw een hoofddoek zou dragen (zoals in alle culturen gebruikelijk was - Isabelle Gatti de Gamond, de grote Belgische feministe die als eerste meisjesscholen opende, bekloeg zich ooit over het feit dat twee vrouwelijke leerlingen het hadden aangedurft om zonder hoofddeksel naar school te komen; wat een sloeries, dacht Gatti de Gamond), dan moet dat per se verboden worden; dat is toch totaal belachelijk?
- homosexualiteit: Tom Lanoye zei hier reeds terecht over dat de Vlamingen "de janetten" pas zijn gaan accepteren toen ze doorhadden dat de Marokkanen er ook een probleem mee hadden; de sneer is terecht: ik ben nog zeer jong en ik ben op een Vlaamse school nog van een ware anti-homo-heksenjachten getuige geweest! Omgekeerd heb ik nog nooit een moskeeganger homo's zien lastigvallen.
- prostitutie: dat is iets dat, spijtig genoeg, in alle culturen en in alle religies voorkomt. En neen er is helemaal geen "Westerse" consensus over dit thema: landen als Canada en Frankrijk zijn zeer repressief inzake prostitutie, terwijl Duitsland en Nederland juist voor legalisatie gaan. België blijft zoals altijd hypocriet in het midden, en laat de mensenhandel welig tieren
- consumptiemaatschappij: nogmaals, dat is een waarde van de globale oligarchie, die spijtig genoeg in alle culturen en religies ingang vindt
- vrijheid van meningsuiting: die staat, samen met de gewetensvrijheid, in Europa zeer zwaar onder druk; zelfs over de klederdracht van vrouwen worden tegenwoordig wetten gestemd

Citaat:
Als ik mij niet vergis was de invloed van de Islam meer gesitueerd rond de middellandse zee en in Oost-Europa, en is die invloed in onze streken te minimaliseren of zelfs onbestaand, het Romeinse rijk, De Franken, De Christelijke kerk,.... tot zelfs Napoleon hebben een veel grotere en blijvende invloed op West-Europa gehad.
Daar vergis je je sterk. Denk maar aan de invloed van Ibn Roshd op de scholastiek en de invloed van de scholastische denkers op de moderne denkers. Denk ook aan je zeep, suiker en koffie, stuk voor stuk Arabische woorden: dit waren producten die uit de moslimwereld kwamen en in die wereld was Arabisch de cultuurtaal.

Citaat:
Wat ik bedoelde met het openlijk afstand nemen van extremistische moslims en deze niet publiekelijk veroordelen door de moslimgemeenschap is...
Waarom word er niet een duidelijk standpunt ingenomen tegen de haat-predikers die zich onder ons bevinden, zoals het kliekje van sharia-for-freedom,
Het kliekje van Sharia4Belgium zijn clowns. Hen aandacht schenken is een belediging voor de intelligentie van de gemiddelde Vlaming. Anderzijds hebben de mannen van Sharia4Belgium nog geen vlieg kwaad gedaan, terwijl George W. Bush en Barack Obama, die toch veel steun genieten, ook in Europa, duizenden doden op hun geweten hebben.

Als jij op een partij hebt gestemd die b.v. het imperialistisch avontuur in Aghanistan mee ondersteunt (alle partijen behalve PVDA & klein-links), dan ben je b.v. medeplichtig met deze imperialistische moorden. Ik heb van jou nog geen mea culpa gehoord daarover en ik zie je niet snel opstappen in een "witte mars".

Citaat:
Ik wil best geloven dat de meeste moslims daar niet achter staan, dat zij naar hier zijn komen wonen om meer vrijdom en een beter leven te hebben maar waarom tonen ze dit niet of zelden.
Ik ben niet naar hier komen wonen, ik heb hier altijd gewoond, net als een groot deel van mijn voorouders tot in de Oudheid. Die gelijkschaling moslim = immigrant begint ook een beetje afgezaagd te worden.

Citaat:
Europa heeft nood aan een positief signaal. Een soort witte mars waar al deze haat-predikers, de Europese en eveneens degene in de Oosterse landen, het racisme van vele moslim-jongeren veroordeeld wordt,
Je hebt hele continenten in slavernij gedwongen, miljoenen mensen vermoord, de Holocaust gepleegd, het concept "ras" uitgevonden om dit allemaal te legitimeren, kleine kinderen bespuwd en uitgescholden voor "makkak", lukraak mensen neergeschoten in Antwerpen als ze zwart waren of een hoofddoek draagden, en dan kom je vertellen dat de moslimjongeren racistisch zijn?

Van mensen als jou word ik beschaamd dat ik Europeaan ben.

Als Europa iets nodig heeft, dan is het boete doen, boete doen voor alle narigheid die we in de wereld veroorzaakt hebben. Het is de laatste generatie die het kan doen, want binnenkort regeren Chinezen en Indiërs de wereld en dan zullen onze kleinkinderen moeten boeten voor de erfzonde van die misdaden.

Citaat:
een witte mars waarop alle religieuze symbolen, zoals de hoofdoek, eens 1 dag achterwege worden gelaten om aan de Europese bevolking te tonen, ''wij zijn meer dan enkel moslim"
Wat is dat toch met die obsessie van de hoofddoek? Die obsessieve angst voor de hoofddoek is een geval voor de psychiatrie. Ik woon in een wijk met zo'n 90% moslims. Het aantal vrouwen met een hoofddoek schat ik op 15-20%. Vanwaar dan die obsessie? Wat is de volgende stap? White spirit op elk gezicht omdat een te donkere huidskleur als storend wordt ervaren?
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2012, 00:02   #74
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht

Als jij op een partij hebt gestemd die b.v. het imperialistisch avontuur in Aghanistan mee ondersteunt (alle partijen behalve PVDA & klein-links), dan ben je b.v. medeplichtig met deze imperialistische moorden. Ik heb van jou nog geen mea culpa gehoord daarover en ik zie je niet snel opstappen in een "witte mars".
Idem dito voor: "Als jij de islamitische ideologie onderschrijft en mee ondersteunt, dan ben je medeplichtig met alle imperialistische moorden die in naam van Allah zijn gepleegd.
Ik heb van jou noch van enig ander moslim nog geen mea culpa gehoord en ik zie jou of andere moslims ook niet snel opstappen in een 'groene mars'."

Citaat:
Je hebt hele continenten in slavernij gedwongen, miljoenen mensen vermoord, de Holocaust gepleegd, het concept "ras" uitgevonden om dit allemaal te legitimeren, kleine kinderen bespuwd en uitgescholden voor "makkak", lukraak mensen neergeschoten in Antwerpen als ze zwart waren of een hoofddoek draagden, en dan kom je vertellen dat de moslimjongeren racistisch zijn?
Je hebt in naam van de islam hele continenten in slavernij gedwongen, miljoenen mensen vermoord, meegewerkt aan de Holocaust, het concept "dhimmie" uitgevonden om dit allemaal te legitimeren, kleine kinderen bespuwd en uitgescholden voor "ongelovige hond", lukraak overal mensen neergeschoten als ze niet-moslim waren, en dan kom je vertellen dat niet-moslims racistisch zijn ?

Citaat:
Als Europa iets nodig heeft, dan is het boete doen, boete doen voor alle narigheid die we in de wereld veroorzaakt hebben.
Zeg dat ook eens aan je geloofsbroeders.

Citaat:
Wat is dat toch met die obsessie van de hoofddoek? Die obsessieve angst voor de hoofddoek is een geval voor de psychiatrie. ?
Wat is dat toch met die obsessie van de islam ?
Die obsessieve angst voor islamkritiek is een geval voor de psychiaterie.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2012, 00:23   #75
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

De laatste 2 "spiegelposts" hierboven illustreren de waarde van dit topic.
Cito ignominia fit superbi gloria...
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2012, 00:37   #76
NoTuma
Provinciaal Statenlid
 
NoTuma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2009
Locatie: Haute-Savoie
Berichten: 700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Je hebt hele continenten in slavernij gedwongen, miljoenen mensen vermoord, de Holocaust gepleegd, het concept "ras" uitgevonden om dit allemaal te legitimeren, kleine kinderen bespuwd en uitgescholden voor "makkak", lukraak mensen neergeschoten in Antwerpen als ze zwart waren of een hoofddoek draagden, en dan kom je vertellen dat de moslimjongeren racistisch zijn?

Wat is dat toch met die obsessie van de hoofddoek? Die obsessieve angst voor de hoofddoek is een geval voor de psychiatrie. Ik woon in een wijk met zo'n 90% moslims. Het aantal vrouwen met een hoofddoek schat ik op 15-20%. Vanwaar dan die obsessie? Wat is de volgende stap? White spirit op elk gezicht omdat een te donkere huidskleur als storend wordt ervaren?
Je begrijpt mij verkeerd, ik ga mij door het late uur enkel richten op de 'ge-qoute' alinea's...

Wat er in het verleden gebeurd is is niet mijn schuld, ik ben 32 jaar, en ik wens daar ook niet over veroordeeld te worden. Ik heb nooit mensen uitgemaakt voor makak, kleine kinderen bespuwd of mensen neergeschoten en er is geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt, daar ben ik veel te zachtaardig en gematigd voor. Ik heb in mijn leven slechte ervaringen gehad met moslim-jongeren, zoals als jongen van 13 bespuwd worden door een groep moslim-jongeren enkel omdat ik blank ben, maar evengoed en zelfs meer goede ervaringen, bijvoorbeeld op school was een moslim jarenlang mijn beste vriend...

Het doet mij echt pijn wat u mij probeert aan te smeren en ik had meer verwacht van u.

Mijn punt is dat de extremistische moslims en ook de racistische, die dus bestaan, een veel luidere stem hebben in de media dan de gematigde, al zijn ze volgens mij in de minderheid...Dit is volgens mij de oorzaak dat het racisme bij de blanken blijft groeien, en indien de moslim-gemeenschap niet reageert zal deze blijven groeien. En daarom zou het geen slechte zaak zijn dat de moslim-gemeenschap, zich de meerdere toont en de hand uitreikt om een duidelijk en sterk signaal te geven dat zij niet hetzelfde gedachtegoed hebben als de extremistische moslims. De hoofddoek die mij persoonlijk niet stoort heb ik enkel gekozen omdat dit een hekelpunt is bij vele blanke mensen, en dit zou de symbolische waarde in een witte mars groter maken...

Natuurlijk heeft de arabische wereld net zoals andere culturen invloed gehad op filosofische, wiskundige en astronomische problemen...dat weet ik allemaal wel. Maar om dan woorden als koffie, zeep,... er bij te sleuren maak je je wel echt belachelijk, Nieuw-Zeeland heeft ook een enorme invloed gehad, we noemen tenslotte een kiwi een kiwi.

Maar ik vrees dat mijn betoog aan de verkeerde persoon gericht is, ik dacht dat u intelligenter was.
NoTuma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2012, 01:02   #77
NoTuma
Provinciaal Statenlid
 
NoTuma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2009
Locatie: Haute-Savoie
Berichten: 700
Standaard

Om snel op de rest van uw betoog te reageren, dat ik de gelijkstelling schreef van moslim is gelijk aan een immigrant is inderdaad een fout van mij, dit was niet zo bedoeld en was nochtans zonder slechte bedoelingen...al de rest van uw betoog zijn woorden die u me in de mond legt, waar ik totaal niet achter sta en dit neem ik u kwalijk....

U doet meer schade aan uw gemeenschap dan dat u goed doet, de schrijfsels die u hier neerpent zijn voor 'eeuwig', ik hoop dat u dit beseft.
NoTuma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2012, 01:22   #78
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Als jij op een partij hebt gestemd die b.v. het imperialistisch avontuur in Aghanistan mee ondersteunt (alle partijen behalve PVDA & klein-links), dan ben je b.v. medeplichtig met deze imperialistische moorden.
Wat vind u van de stelling dat 'de extremisten zich in het centrum bevinden' tegenwoordig?

Een enigszins retorische vraag.

Wat te denken van 'meta-forummers' die niet aan de gewone discussie deel nemen, maar hun opmerkingen op discussies in andere draden voornamelijk plaatsen in hun persoonlijke draad of een of andere 'quote-draad'? Is dit geen teken van een arrogant zich boven de massa verheven voelen? Goed in ieder geval dat je niet doet alsof je 'gedwongen' wordt een persoonlijke draad levend te houden.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 29 mei 2012 om 01:29.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2012, 01:27   #79
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Heeft de mens behoefte aan een georganiseerd geloofssysteem? Ken je aan zo'n systeem deelnemen en tegelijk een vrij denker blijven? Is het angst die ons ertoe brengt tot zo'n systeem toe te treden?
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2012, 01:30   #80
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Wat is een intellectueel?

Citaat:
iemand met verstand en algemene ontwikkeling
zegt een online encyclopedie. Maar hoeveel verstand is voldoende en hoeveel en welke ontwikkeling is voldoende om iemand een 'intellectueel' te noemen? Wat zijn je criteria? Hoe zit het met 'intellectuelen' op dit forum? Zijn er veel, weinig, geen...? Vindt je jezelf een intellectueel? Is een intellectueel noodzakelijkerwijze intelligent? Kan je intellectueel zijn ook al lees je geen filosofie maar wel pak kookboeken? Kan je intellectueel zijn zonder over veel feitenkennis te beschikken? Wat is het verschil met intelligentie? Stel ik te veel vragen nu?

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 29 mei 2012 om 01:38.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be