Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 oktober 2007, 19:17   #61
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door delcom Bekijk bericht
dit heeft dan ook veel te maken met het feit dat jongens meer kilometers doen
Of mannen zoveel meer kilometers doen dan vrouwen op die leeftijd, betwijfel ik ten sterkste.

Citaat:
en dat deze jongens de jonge dames vervoeren
Dat verklaart niet waarom er dan zoveel meer doden en gewonden bij mannen dan bij vrouwen zijn in die leeftijdscategorie.

Laatst gewijzigd door Edina : 5 oktober 2007 om 19:19.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2007, 19:21   #62
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
MaGNiFiCaT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2007
Locatie: overal en nergens
Berichten: 13.555
Standaard

Het is normaal dat jonge mannen meer moeten betalen, omdat zij ook véél omstuiniger zijn. En ja, ik hoor daar ook bij. Familieleden klagen altijd dat ik te laat rem, dat ik bumperkleef, dat ik te snel rijd, dat ik te kort mn bochten neem, enzovoorts... maar ik rij volgens mezelf goed, juist, correct. En ik neem niet echt risico's. Maar deze kritiek mindert steeds maar, ik wordt wrsch rustiger.

Een tijdje geleden werd een wetenschappelijk bericht gepubliceerd dat beweerde dat mannen onder de twintig een minder ontwikkeld inschattingsvermogen hebben.
En daarom dat vooral vele jonge mannen van die leeftijdscategorie verwikkeld geraken in een zwaar verkeersongeluk, naast het feit dat zij minder ervaring hebben uiteraard.

Dus in dat opzicht zijn deze mensen wel serieus een risicogroep en is het héél normaal dat zij meer moeten betalen.

mAAR IK VIND DAT DIT DAN OOK MOET GEBEUREN MET DE NESTOREN ONDER ONS, pakweg de categorie +90. Want ook die mensen maken een serieus risico op de weg.
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2007, 19:48   #63
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Beiden. Tussen de 18 en 30 jaar vallen er 3 tot 4 keer meer doden bij mannen dan bij vrouwen bij verkeersongelukken met wagens (onder de inzittenden van personenwagens welteverstaan).
Dat beantwoord mijn vraag niet. Mocht ik een prof zijn en jij mijn student, je was gebuisd.

Ik weet immers nog steeds niet hoeveel mannen t.o.v. vrouwen betrokken zijn bij ongelukken. Ik weet nog steeds niet nog steeds niet hoe de verhouding betrokkenheid t.o.v. veroorzaking van een ongeluk is.

Ik weet nu dat er meer mannen dan vrouwen sterven door toedoen van ongelukken. Ik kan daar nog een hoop vragen bij stellen. Hoeveel mannen t.o.v. van vrouwen zijn er jaarlijks op de baan? Hoeveel personen zitten gemiddeld in een wagen waarvan een man de bestuurder is? Wat is de gemiddelde verhouding van de geslachten t.o.v. elkaar in dit gemiddelde?

Enfin, je begrijpt dat ik vind dat je nogal kort door de bocht gaat. No pun intended.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Daar ken ik geen cijfers van, maar mi is daar bij jongeren niet veel verschil meer tussen.
Je weet het dus niet. Alle persoonlijke inzichten die je me geeft zijn wetenschappelijk irrelevant zonder cijfermateriaal.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2007, 19:50   #64
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Of mannen zoveel meer kilometers doen dan vrouwen op die leeftijd, betwijfel ik ten sterkste.
Je weet het dus niet. Alle persoonlijke inzichten zijn wetenschappelijk irrelevant zonder cijfermateriaal.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Dat verklaart niet waarom er dan zoveel meer doden en gewonden bij mannen dan bij vrouwen zijn in die leeftijdscategorie.
Misschien wel indien er meer onderzoek gevoerd wordt. Misschien ook niet.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2007, 19:51   #65
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 45.320
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Of mannen zoveel meer kilometers doen dan vrouwen op die leeftijd, betwijfel ik ten sterkste.



Dat verklaart niet waarom er dan zoveel meer doden en gewonden bij mannen dan bij vrouwen zijn in die leeftijdscategorie.
Zoals ik al zei: ik vermoed dat de meerderheid van de weekeindchauffeurs mannen zijn. Is er hier ooit al onderzoek naar gedaan?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2007, 09:35   #66
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Het is normaal dat jonge mannen meer moeten betalen, omdat zij ook véél omstuiniger zijn. En ja, ik hoor daar ook bij. Familieleden klagen altijd dat ik te laat rem, dat ik bumperkleef, dat ik te snel rijd, dat ik te kort mn bochten neem, enzovoorts... maar ik rij volgens mezelf goed, juist, correct. En ik neem niet echt risico's. Maar deze kritiek mindert steeds maar, ik wordt wrsch rustiger.

Een tijdje geleden werd een wetenschappelijk bericht gepubliceerd dat beweerde dat mannen onder de twintig een minder ontwikkeld inschattingsvermogen hebben.
En daarom dat vooral vele jonge mannen van die leeftijdscategorie verwikkeld geraken in een zwaar verkeersongeluk, naast het feit dat zij minder ervaring hebben uiteraard.

Dus in dat opzicht zijn deze mensen wel serieus een risicogroep en is het héél normaal dat zij meer moeten betalen.

mAAR IK VIND DAT DIT DAN OOK MOET GEBEUREN MET DE NESTOREN ONDER ONS, pakweg de categorie +90. Want ook die mensen maken een serieus risico op de weg.
idd, jongere mannen zijn niet de enige risicogroep in het verkeer. Maar zij worden wel altijd afgerekend voor 'hun' wangedrag in het verkeer. Ik blijf erbij dat de gedachte dat mannen zoveel maal meer een ongeval zouden veroorzaken vooral een perceptie is. Dit zal te maken hebben met een aantal antropologische achtergronden van ons zeker: mannen worden (steeds) gezien als dader, als woesteling en als roofdier ; vrouwen worden steeds gezien als prooi, slachtoffer en onschuldig lammetje. Dat is helaas in het huidige verkeer niet anders. Dit onderscheid toont dat er qua gelijke berechtiging van mannen en vrouwen nog een hele weg is af te leggen. De strijd voor emancipatie van de vrouwen houdt blijkbaar op wanneer ze om opportunistische redenen iets in hun voordeel kunnen beslechten, namelijk het betalen van minder premie.

Laatst gewijzigd door freespirit : 6 oktober 2007 om 09:36.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2007, 16:26   #67
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Ik sta er dagelijks van versteld hoe sommige vrouwen iedere dag levend en wel thuiskomen.
Ze rijden als een ierse setter. Waar hun hoofd naar draait, draait hun auto mee.
Precies hetzelfde als in de solden. Hun handen gaan ook altijd richting koopjes en ze verliezen meteen alle controle over hun vingers want die beginnen spontaan tien meter op voorhand al denkbeeldig te voelen aan die prullen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2007, 09:59   #68
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Zoals ik al zei: ik vermoed dat de meerderheid van de weekeindchauffeurs mannen zijn. Is er hier ooit al onderzoek naar gedaan?
En hoe geraken de meisjes dan in de discotheken? Er zijn drie tot vier keer zoveel verkeersslachtoffers (doden en gewonden) bij jongens dan bij meisjes onder de INZITTENDEN van wagens. Dat zijn dus niet alleen chauffeurs hé.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be