Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 juni 2011, 20:40   #61
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Typisch de vulgaire woordenschat van een echte, onverbeterlijke Vlaams Blokker.

Wat moet de maatschappij er toch angstaanjagend tolerant uitzien voor jullie soort.
Ik ga er van uit , daar u verkiest het onmiddellijk ad hominem te spelen, dat u het enerzijds niet met mij eens bent maar anderzijds geen argumenten kan aandragen om uw punt te maken.
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 20:48   #62
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Een kind heeft recht op een goede opvoeding door liefhebbende ouders, ik denk niet dat het geslacht van die ouders relevant is.
We zijn het dus voor 99% met elkaar eens...
Ik vind echter, en ik weet wel zeker dat ik niet alleen ben, dat een kind recht heeft op én een vader én een moeder én geborgenheid én gezonde omgeving én kansen op ontwikkeling én een goede school én gezond eten én én én.....



Citaat:
We zijn weer lekker bezig vandaag... Er zijn maar 2 soorten mensen die homos flikker noemen: homofoben en homos zelf (geuzennaam). Wie bent u?
Is it now?
bron?
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 21:34   #63
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

[quote=Fieseler;5518430]
Citaat:

We zijn het dus voor 99% met elkaar eens...
Ik vind echter, en ik weet wel zeker dat ik niet alleen ben, dat een kind recht heeft op én een vader én een moeder én geborgenheid én gezonde omgeving én kansen op ontwikkeling én een goede school én gezond eten én én én.....
Het is zo een klein detail als het minder dan 1% uitmaakt, waarom er dan specifiek op discrimineren? Bovendien is de wetenschap het erover eens dat het niet uitmaakt.

Citaat:
Is it now?
bron?
Ik heb zeer veel vrienden en vriendinnen in het holebimilieu. Zij noemen elkaar constant flikker en pot, vreemdgenoeg hoor ik diezelfde woorden enkel in een negatieve betekenis buiten dat milieu. U bewijst dit.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 00:58   #64
Pin en Puk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Berichten: 1.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Frankrijk is gewoonweg oerconservatief. Vergelijk het standpunt van de meest progressieve partij van België:
Een delegatie van de N-VA met o.a. kamerlid Karel Van Hoorebeke en een grote vertegenwoordiging van Ronduit N-VA!, de jongerenbeweging van de partij, neemt morgen deel aan Roze Zaterdag. Ook de dove Gentse advocate en senaatskandidate Helga Stevens maakt deel uit van de N-VA-delegatie.

De N-VA is een rechtlijnige programmapartij met maar één belang, het algemeen Vlaams belang. Dus voor heel Vlaanderen en voor álle Vlamingen, zonder onderscheid.

Uitgangspunt is dan ook een ‘inclusief’ beleid: volstrekte gelijkheid van rechten en plichten voor iedereen, ongeacht de seksuele geaardheid, afkomst, huidskleur...

Bij ons dus geen speciale, ‘aparte’ pamfletjes voor de andersvaliden, voor de senioren of voor de heteroseksuelen. Dus ook niet voor holebi’s. Wij gaan voor zes miljoen Vlamingen en daar hoort iedereen bij.

Bij ons dus ook geen lijstjes met onze homo, lesbo of bi kandidaten, alsof dat een garantie voor bekwaamheid zou zijn. Vanzelfsprekend staan er bij een partij voor zes miljoen Vlamingen ook homo’s, lesbo’s en bi’s op de lijst. Maar dat zijn geen prijsbeesten die met hun seksuele geaardheid te koop lopen.

De N-VA is gewoon een partij met mensen die garant staan voor een eerlijk beleid, mensen die doen wat ze zeggen. En die op onze lijsten staan omdat ze iets te vertellen hebben. Hetero, lesbo, bi of homo, het maakt ons niet uit wat ze in hun slaapkamer doen. De N-VA stuurt talent naar ‘t parlement. Om ervoor te zorgen dat Vlaanderen zou bewegen, in plaats van stilstaan.

Ik begrijp niet waarom je hierover een NVA verhaal maakt.
Voor mij mogen ze er zijn de homo's en de ganse holibis familie.
Maar kinderen mag en kan je niet kopen.
Stel je even in dat kind zijn plaats
Je vader noemt Jef en je moeder Louis en je weet dat ze je vroeger gekocht hebben. Een opvoeding met een vrouw erbij ken je niet. De vriendenkring van je ouders zijn meestal mannen (met een slap polletje) of manwijven.
Als homo, sta dan je sperma af voor een draagmoeder, MAAR KOOP TOCH GEEN KINDEREN.
Ook dat Holywood gedoe met het kopen van kinderen aan de lopende meter door bv : Lady Gaga spreek ik ook niet goed.
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 01:01   #65
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Een kind heeft recht op een goede opvoeding door liefhebbende ouders, ik denk niet dat het geslacht van die ouders relevant is.


We zijn weer lekker bezig vandaag... Er zijn maar 2 soorten mensen die homos flikker noemen: homofoben en homos zelf (geuzennaam). Wie bent u?
En debielen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 01:03   #66
Pin en Puk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Berichten: 1.783
Standaard

Citaat:
Ik heb zeer veel vrienden en vriendinnen in het holebimilieu. Zij noemen elkaar constant flikker en pot, vreemdgenoeg hoor ik diezelfde woorden enkel in een negatieve betekenis buiten dat milieu. U bewijst dit.
Ja en die gaan dan kinderen opvoeden.
Meester, mijn vader is een flikker
Ik zou later graag een pot willen zijn.

Die uitlatingen zouden overeen kunnen komen in een normaal gezin wanneer de vader steeds zou zeggen - achterlijk wijf - en de moeder - dikke klootzak
Is dat opvoeding ?

Je argument raakt kant nog wal

Laatst gewijzigd door Pin en Puk : 21 juni 2011 om 01:08.
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 07:41   #67
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

[quote][quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Het is zo een klein detail als het minder dan 1% uitmaakt, waarom er dan specifiek op discrimineren?
U neemt het kind het recht af op én een vader én een moeder en u durft spreken over discriminatie?




Citaat:
Bovendien is de wetenschap het erover eens dat het niet uitmaakt.
So?
Als het toch niets uitmaakt waar haalt u dan de noodzaak vandaan om kinderen hun basisrechten af te nemen?




Citaat:
Ik heb zeer veel vrienden en vriendinnen in het holebimilieu. Zij noemen elkaar constant flikker en pot, vreemdgenoeg hoor ik diezelfde woorden enkel in een negatieve betekenis buiten dat milieu. U bewijst dit.
Als een homo hier flikker, bruinwerker, rugridder enz genoemd wordt...wat heeft dat met de rechten van het kind te maken?
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me

Laatst gewijzigd door Fieseler : 21 juni 2011 om 07:41.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 09:56   #68
Koevoet
Burger
 
Koevoet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 november 2009
Berichten: 134
Standaard

Bovendien is het wel een punt dat holebi nog veel vlugger uit elkaar gaan en veel vluchtigere relaties aangaan dan heteroseksuelen. Althans dat is de perceptie, maar die wordt weeral door geen enkele studie weerlegd. Achja, tegenwoordig is iedereen gelijk en gaat het enkel maar meer over (gelijke) rechten en nooit over plichten, zo is de tijd nu éénmaal. Als je een kind laat kiezen tussen een mama en een papa of twee papa's of twee mama's of twee papa's en twee mama's en alle combinaties die het nieuw-samengestelde gezin ons oplevert , dan kiest het toch gewoon altijd voor een mama en een papa.
Koevoet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 10:18   #69
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

[quote=Fieseler;5518964][quote]
Citaat:

U neemt het kind het recht af op én een vader én een moeder en u durft spreken over discriminatie?
Ik zie dat niet echt als een recht ... voornamelijk omdat het helemaal niets uitmaakt voor de opvoeding van het kind. Veel kinderen zijn zelfs trots om met vaderdag te mogen zeggen dat ze 2 papa's hebben. En met moederdag mogen ze er ook eentje uitkiezen. Win-win.

Of dat kind gepest zal worden ermee hangt puur van het karakter af van dat kind. Als hij/zij sterk genoeg in z'n schoenen staat zal de seksualiteit van z'n ouders niets uitmaken. Als het een zwak kind is zal die altijd gepest worden, en als het niet om z'n ouders is, dan zal het wel om z'n schoenmaat zijn.

Voor de rest is die perceptie van "normaal" gezin iets dat opgelegd wordt door traditionelen. Laat ik nu net de pest hebben aan mensen die aan een (outdated) wereldbeeld vasthouden tot in den treure.

Laatst gewijzigd door Effect : 21 juni 2011 om 10:19.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 11:00   #70
Koevoet
Burger
 
Koevoet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 november 2009
Berichten: 134
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Of dat kind gepest zal worden ermee hangt puur van het karakter af van dat kind. Als hij/zij sterk genoeg in z'n schoenen staat zal de seksualiteit van z'n ouders niets uitmaken. Als het een zwak kind is zal die altijd gepest worden, en als het niet om z'n ouders is, dan zal het wel om z'n schoenmaat zijn.

Voor de rest is die perceptie van "normaal" gezin iets dat opgelegd wordt door traditionelen. Laat ik nu net de pest hebben aan mensen die aan een (outdated) wereldbeeld vasthouden tot in den treure.
Koevoet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 11:13   #71
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht

Ik zie dat niet echt als een recht ...
Ik vind dat u het recht heeft op die mening.

Ik vind daarentegen dat een kind het recht heeft, binnen de fysieke mogelijkheden in tijd en ruimte, op én een vader én een moeder.

Ik herhaal voor de honderdduizendste keer:
De maatschappij waarin we leven heeft de verdomde plicht om op te komen voor de zwaksten, voor diegenen dus die niet in de mogelijkheid zijn om hun rechten te laten gelden.
Ik vind dat het kind recht heeft* op én én...u wil het kind dat recht afnemen...u zal mij op uw weg vinden...

*: op een paar uitzonderingen na
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me

Laatst gewijzigd door Fieseler : 21 juni 2011 om 11:14.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 11:18   #72
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

[quote=Fieseler;5519257]
Citaat:

Ik vind dat u het recht heeft op die mening.

Ik vind daarentegen dat een kind het recht heeft, binnen de fysieke mogelijkheden in tijd en ruimte, op én een vader én een moeder.

Ik herhaal voor de honderdduizendste keer:
De maatschappij waarin we leven heeft de verdomde plicht om op te komen voor de zwaksten, voor diegenen dus die niet in de mogelijkheid zijn om hun rechten te laten gelden.
Ik vind dat het kind recht heeft* op én én...u wil het kind dat recht afnemen...u zal mij op uw weg vinden...

*: op een paar uitzonderingen na
Binnen de fysieke mogelijkheden... Maar er zijn meer kinderen ter adoptie dan dat er heteroseksuele koppels kandidaat zijn...?
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 11:29   #73
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

[quote=Fieseler;5519257]
Citaat:

Ik vind dat u het recht heeft op die mening.

Ik vind daarentegen dat een kind het recht heeft, binnen de fysieke mogelijkheden in tijd en ruimte, op én een vader én een moeder.

Ik herhaal voor de honderdduizendste keer:
De maatschappij waarin we leven heeft de verdomde plicht om op te komen voor de zwaksten, voor diegenen dus die niet in de mogelijkheid zijn om hun rechten te laten gelden.
Ik vind dat het kind recht heeft* op én én...u wil het kind dat recht afnemen...u zal mij op uw weg vinden...

*: op een paar uitzonderingen na
Kan u mij bewijzen dat dat recht bestaat? Alle niet-religieuze onderzoeken tonen immers aan dat het niet relevant is welk geslacht de ouders hebben.

BTW gaat u ook echtscheidingen verbieden?
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 11:51   #74
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
.

BTW gaat u ook echtscheidingen verbieden?
dat is natuurlijk het punt. Mensen die gehuwd zijn, kindjes maken en dan nadien toch tot het besef komen dat ze bi of homo zijn.
Wat met die kindjes? Ineens opgeven voor adoptie door een hetero-koppel of zo?

Niemand blijkt er een probleem mee te hebben dat lesbische vrouwen zwanger worden en kinderen krijgen. Ik ben vooral voor het recht van homo's om via een draagmoeder ook eigen kinderen te krijgen.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 12:00   #75
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht

Binnen de fysieke mogelijkheden... Maar er zijn meer kinderen ter adoptie dan dat er heteroseksuele koppels kandidaat zijn...?
Is dat zo?...voila...daar heeft u al een uitzondering zie...
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me

Laatst gewijzigd door Fieseler : 21 juni 2011 om 12:02.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 12:08   #76
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Is dat zo?...voila...daar heeft u al een uitzondering zie...
Ja dat is zo, anders bestonden er namelijk geen weeshuizen...
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 12:08   #77
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
dat is natuurlijk het punt. Mensen die gehuwd zijn, kindjes maken en dan nadien toch tot het besef komen dat ze bi of homo zijn.
Die kinderen hebben toch én een moeder én een vader...waar is uw probleem?


Citaat:
Wat met die kindjes? Ineens opgeven voor adoptie door een hetero-koppel of zo?
Wilt u kinderen straffen omdat hun pa poot of hun ma pot is geworden?




Citaat:
Niemand blijkt er een probleem mee te hebben dat lesbische vrouwen zwanger worden en kinderen krijgen. Ik ben vooral voor het recht van homo's om via een draagmoeder ook eigen kinderen te krijgen.
my point exactly..."het recht van de flikker" versus "de rechten van het kind"...
oftewel: "egoïsme" versus "bescherming van zwakkeren".
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 12:09   #78
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ja dat is zo, anders bestonden er namelijk geen weeshuizen...
http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=75
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 12:11   #79
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.860
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Een kind heeft recht op een goede opvoeding door liefhebbende ouders, ik denk niet dat het geslacht van die ouders relevant is.


We zijn weer lekker bezig vandaag... Er zijn maar 2 soorten mensen die homos flikker noemen: homofoben en homos zelf (geuzennaam). Wie bent u?
Zeg, en "sluitspierartiesten?" Dat werd 2000 jaar geleden gebruikt door Suetonius in zijn "Keizers van Rome."
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 21 juni 2011 om 12:12.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 12:12   #80
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ik heb dus net bewezen dat er meer kandidaat-kinderen dan kandidaat-heteroseksuele koppels zijn.

Ik neem aan dat een weeshuis niet jouw beeld is van een ideale gezinssituatie.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)

Laatst gewijzigd door lombas : 21 juni 2011 om 12:13.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be