Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 juli 2009, 21:36   #61
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.239
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dus, vanavond stap ik in mijn wagen om op 15 minuten op mijn werk te staan.

Doe dat maar eens met het Oh zo geroemde openbaar vervoer.

Er is maar 1 oplossing mogelijk om het allemaal te verbeteren, werk en wonen kort bij elkaar. Maar da's ook niet goed.
ik woon bij mijn werk, gewoon zalig, nooit file
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2009, 09:35   #62
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Amai... , nu zijn mijn argumenten echt op.
Toen ik 18 werd moest ik van mijn ouders zo snel mogelijk hun rijbewijs halen, zodat ik voortaan mijn jongere broertjes en zusjes overal heen kon chaufferen, en toen vond ik het nog leuk ook. Tegenwoordig begrijp ik waarom mijn ouders van die klus afwilden.

Er gaat nogal wat tijd zitten in iedereen overal heen brengen. Stel je brengt iemand weg, je bent 20 minuten onderweg heen, en 20 minuten terug. Je verliest 40 minuten. terwijl de persoon die je weggebracht hebt waarschijnlijk geen 40 minuten gewonnen heeft.
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2009, 10:08   #63
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.239
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Toen ik 18 werd moest ik van mijn ouders zo snel mogelijk hun rijbewijs halen, zodat ik voortaan mijn jongere broertjes en zusjes overal heen kon chaufferen, en toen vond ik het nog leuk ook. Tegenwoordig begrijp ik waarom mijn ouders van die klus afwilden.

Er gaat nogal wat tijd zitten in iedereen overal heen brengen. Stel je brengt iemand weg, je bent 20 minuten onderweg heen, en 20 minuten terug. Je verliest 40 minuten. terwijl de persoon die je weggebracht hebt waarschijnlijk geen 40 minuten gewonnen heeft.
ja mijn gasten doen alles met de fiets, ik voer ze dus nooit.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2009, 10:53   #64
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Toen ik 18 werd moest ik van mijn ouders zo snel mogelijk hun rijbewijs halen, zodat ik voortaan mijn jongere broertjes en zusjes overal heen kon chaufferen, en toen vond ik het nog leuk ook. Tegenwoordig begrijp ik waarom mijn ouders van die klus afwilden.

Er gaat nogal wat tijd zitten in iedereen overal heen brengen. Stel je brengt iemand weg, je bent 20 minuten onderweg heen, en 20 minuten terug. Je verliest 40 minuten. terwijl de persoon die je weggebracht hebt waarschijnlijk geen 40 minuten gewonnen heeft.
En leg het nu eens positief uit.

bvb ik rij naar het werk, en haal enkele collega´s af die daar wachten zodat ik nergens ook maar 10 m omweg moet rijden, ´s avonds laat ik ze daar ook uit. Ik passeer ook langs een winkel en doe mijn inkopen daar en rij verder naar huis. Nu gij weer.

Ik ben als kind ook altijd te voet en met de fiets overal naartoe geweest; kinderen, jongeren en ouderen hadden nog respect voor het snellere verkeer, en waren zeer voorzichtig bij het oversteken, keken netjes L-R-L en staken enkel bij ruim vrij zicht (niet in bocht) de weg -recht- over, want auto´s konden wel eens heel snel afkomen.

Nu bij het veel drukkere verkeer - en langzamer = schijnveiligheid - hebben enkel bepaalde "ouderen" dat nog in herinnering (die het nog weten van toen);
de andere "zwakke weggebruikers" worden wel zo in de watten gelegd want de "boze auto´s" moeten opletten voor hun en moeten ook altijd traag genoeg rijden om te kunnen stoppen = ttz steeds aangepaste autosnelheid aan onaangepaste weggebruikers.

En als twintigers dat doen, doen teenagers dat ook, en doen kleinere kinderen dat ook...

Geen wonder dat vele (over)bezorgde ouders liever hun kleine kinderen veilig naar school brengen als de schoolweg wat lang en gevaarlijk is.
En als hij niet zo lang en gevaarlijk is maar als de school ongeveer langs de weg ligt waar hij sowieso naar het werk moet is dit meegenomen, ´s namiddags evenzo weer afhalen (schooluren zijn nu eenmaal zo in Be )

Ik weet zelfs van een school die folders verspreidde aan schoolkinderen waarin stond dat de auto´s altijd moesten kunnen stoppen bij een zone 30, en op verkeersplateau´s waar zonder borden ook 30 kmh geldt.

Dus die kinderen dachten dat ze daar absolute voorrang hadden...

Maar goed dat enkele ouders het verkeersreglement veel beter kenden.
De folders zijn een tijdje later uit de omloop gehaald...

Laatst gewijzigd door Micele : 18 juli 2009 om 11:11.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2009, 13:01   #65
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En leg het nu eens positief uit.

bvb ik rij naar het werk, en haal enkele collega´s af die daar wachten zodat ik nergens ook maar 10 m omweg moet rijden, ´s avonds laat ik ze daar ook uit. Ik passeer ook langs een winkel en doe mijn inkopen daar en rij verder naar huis. Nu gij weer.
Het is gewoon een feit dat als je flexibel bent, er ook meer beroep op je flexibiliteit gedaan wordt. Dat is dus soms een nadeel.

Overigens doe ik mijn inkopen ook op weg naar huis hoor. (In CH zijn de grote stations eigenlijk winkelcentra waar ook treinen stoppen...)
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2009, 15:07   #66
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Het is gewoon een feit dat als je flexibel bent, er ook meer beroep op je flexibiliteit gedaan wordt. Dat is dus soms een nadeel.
Maar het blijft je eigen keuze, als men niet kan of niet wil doet men het niet. Men neemt ook geen wildvreemde personen mee die storend kunnen zijn.

Sommige doen het voor de gezelligheid, anderen willen ongestoord alleen rijden met hun achtergrondmuziek van eigen keus.

Citaat:
Overigens doe ik mijn inkopen ook op weg naar huis hoor. (In CH zijn de grote stations eigenlijk winkelcentra waar ook treinen stoppen...)
Mooi voor jou, maar ik denk niet overdraagbaar voor Be.

Overigens ik woon in een streek (Noord-Limburg, geen treinen) waar een busverbinding van - let op: 26 km auto-afstand van deur tot deur - die ik in normaal 35 autominuten doe ; deze verplaatsing heb ik eenmaal uit noodzaak met Lijnbussen moeten doen, er kwam ook extra 1479 m wandelafstand bij en 2 overstappen met wachttijd :
totale reistijd 3 uur en 5 minuten ....

Wat denkt ge wat de reden was ?
Mijn auto was 2 dagen vroeger als verwacht klaar (herstelling), en dat kwam zeer goed van pas, want ik moest mijn ganse planning niet minimaliseren.
Waarom uit noodzaak ? de telefoon kwam onverwacht ´s voormiddags in de week, en ik vond geen buurman-vrouw meer die me naar de garage bracht... Normaal gezien was de auto zaterdagmorgen zeker klaar en dan was het geen probleem geweest, een kameraad reed die dag immers in die richting. Maar ik had wel 2 dagen geen auto...

Ref , routeplanner De Lijn:
Citaat:
http://reisinfo.delijn.be/reisinfo/f...ndenRoutes.jsp
Overzicht
nr.| Vertrek | Aankomst | Totale reistijd | Aantal overstappen | Totale wandelafstand | Lijn(en) | Route | details | Opgelet
3 | 10:53 | 13:58 | 03:05 | 2 | 1479m |
De Lijn 48 Hasselt - Hamont/Neerpelt | Details
De Lijn 307 Hamont - Leuven
De Lijn 170 Mol - Beringen

Details (link)
Vertrek | Beschrijving | Naar | Reistijd | Routedetails | Opgelet
10:53 wandel 1007m GROTE-BROGEL KIOSK 00:16 wandelroute
11:09 neem bus 48 richting Hamont/Neerpelt en wacht 3 minuten HAMONT STADSWAAG 00:17 48 Hasselt - Hamont/Neerpelt
11:26 neem bus 307 richting Leuven MOL STATION PERRON 1 01:09 307 Hamont - Leuven
12:35 wandel 54m en wacht 34 minuten MOL STATION PERRON 6 00:35 wandelroute
13:10 neem bus 170 richting Beringen STAL KERK 00:41 170 Mol - Beringen
13:51 wandel 418m STAL, HEERBAAN 150 00:07 wandelroute
13:58 aankomst
Gelukkig kon ik met de wagen terug....

Stel voor heen en terug ruim 6 uur - mss 5 uur in het beste geval met de bus.
Heen en terug met de auto : 1 u 10 minuten of 1,5 uur als een traktor al eens hindert.
Edit : voor vele Belgen is het leven veel te kort om het O.V. te nemen.

Laatst gewijzigd door Micele : 18 juli 2009 om 15:30.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2009, 08:20   #67
nihao
Minister
 
nihao's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: Gent
Berichten: 3.062
Standaard

De eerlijkheid gebiedt me in deze topic toch wel te signaleren dat LDD een voorstander van alternatieve transportsystemen �* la Winkelmans blijkt te zijn. Er valt wel één en ander op te merken aan het voorstel (Of die lengte wel nog OK is bvb.), dat ongetwijfeld vanuit het FEBIAC-scenario ("Alles wat de individuele automobilist hindert van de baan !") is komen opborrelen, maar bon, voor één keer kijken we enkel naar het resultaat (Eindelijk eindelijk een stukje efficiënt transport) en niet naar de intenties.
__________________
Dom zijn is duur,
en oliedom zijn olieduur.
nihao is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2009, 14:27   #68
Freddie
Gouverneur
 
Freddie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Een tram is wel veel comfortabeler dan een bus, is stil en vervuilt lokaal ook niet. Toch wel een aantal voordelen die zwaar doorwegen mi.
25, 30 jaar geleden moesten de trams weg wegens te duur in onderhoud van o.a.de sporen. Nu wil men die rails terug?????
Trolleybussen, electrisch, maar dan hebben we weer de last van die stroomkabels die in de straten moeten opgehangen worden.
Kan electrische stroom niet via geleiders in het wegdek? die raken dan weer vervuild met stenen, sneeuw, ijzel,...
__________________
Arme Vlaming, belogen, bedrogen en bestolen van in de wieg tot voorbij het graf.
Freddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2009, 21:18   #69
nihao
Minister
 
nihao's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: Gent
Berichten: 3.062
Standaard

De Trolleybus, de neanderthaler uit de evolutie van het openbaar vervoer !
__________________
Dom zijn is duur,
en oliedom zijn olieduur.
nihao is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2009, 11:41   #70
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Maar het blijft je eigen keuze, als men niet kan of niet wil doet men het niet. Men neemt ook geen wildvreemde personen mee die storend kunnen zijn.

Sommige doen het voor de gezelligheid, anderen willen ongestoord alleen rijden met hun achtergrondmuziek van eigen keus.


Mooi voor jou, maar ik denk niet overdraagbaar voor Be.

Overigens ik woon in een streek (Noord-Limburg, geen treinen) waar een busverbinding van - let op: 26 km auto-afstand van deur tot deur - die ik in normaal 35 autominuten doe ; deze verplaatsing heb ik eenmaal uit noodzaak met Lijnbussen moeten doen, er kwam ook extra 1479 m wandelafstand bij en 2 overstappen met wachttijd :
totale reistijd 3 uur en 5 minuten ....

Wat denkt ge wat de reden was ?
Mijn auto was 2 dagen vroeger als verwacht klaar (herstelling), en dat kwam zeer goed van pas, want ik moest mijn ganse planning niet minimaliseren.
Waarom uit noodzaak ? de telefoon kwam onverwacht ´s voormiddags in de week, en ik vond geen buurman-vrouw meer die me naar de garage bracht... Normaal gezien was de auto zaterdagmorgen zeker klaar en dan was het geen probleem geweest, een kameraad reed die dag immers in die richting. Maar ik had wel 2 dagen geen auto...

Ref , routeplanner De Lijn:


Gelukkig kon ik met de wagen terug....

Stel voor heen en terug ruim 6 uur - mss 5 uur in het beste geval met de bus.
Heen en terug met de auto : 1 u 10 minuten of 1,5 uur als een traktor al eens hindert.
Edit : voor vele Belgen is het leven veel te kort om het O.V. te nemen.

Dat is een bekend gegeven hier. Om van mijn thuis tot Brussel te geraken (het treinstation, dus nog niet eens op mijn werk), moet ik eerst naar Hasselt, daar wachten en dan de trein naar Brussel.
Dan ben je bijna 2 uur kwijt.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2009, 12:14   #71
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kay_ Bekijk bericht
Dat is een bekend gegeven hier. Om van mijn thuis tot Brussel te geraken (het treinstation, dus nog niet eens op mijn werk), moet ik eerst naar Hasselt, daar wachten en dan de trein naar Brussel.
Dan ben je bijna 2 uur kwijt.
Het is natuurlijk jouw keuze om helemaal voorbij hasselt te gaan wonen als je in Brussel werkt...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2009, 13:14   #72
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Het is natuurlijk jouw keuze om helemaal voorbij hasselt te gaan wonen als je in Brussel werkt...

dat is zo'n onnozel argument eh.
misschien moet iedereen die in brussel werkt dan maar in brussel gaan wonen

veel mensen hebben trouwens ook een partner die werkt.
toen ik nog samenwoonde lagen onze beide jobs op 1u rijden van elkaar (met het openbaar vervoer zal dat neerkomen op een paar uur vrees ik). Waar moet je dan gaan wonen? Ergens in het midden, of in de buurt van een van beide jobs. Mijn partner kon in ieder geval z'n bedrijf met hangars en machinerie niet af en toe eens verhuizen, en ik ga m'n droomjob niet opgeven voor een jobke vlakbij dat niet aansluit bij m'n diploma. Ik zou ook graag wat expertise uitbouwen in een vakdomein dat mij perfect ligt. Als je iedereen vlakbij huis wil doen werken gebruik je mensen hun talenten en vaardigheden gewoon ondermaats.
Rest het argument: zoek u dan een nieuwe partner.
Dat heb ik uiteindelijk gedaan, maar toch niet omdat ik te ver van m'n werk woonde

Nu woon ik dichter bij m'n werk, trouwens.
Niet er vlakbij, want ik zou nooit kunnen aarden daar op die plek.
Ik ga met de auto naar het werk.
Omdat het met het openbaar vervoer veel langer duurt dan met de auto, omdat ik dan moet sleuren met m'n gerief en ik dat fysiek niet aankan, en omdat ik geen zin heb om iedere avond te moeten wachten op een bus die altijd te laat komt, waardoor ik een uurke in het station kan staan koekeloeren.
Ik wil ook nog leven tussendoor. Auto dus.

Vaak zijn jobs ook maar tijdelijk. Ik ga niet iedere keer verhuizen als ik een nieuwe job gevonden heb.

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 14 augustus 2009 om 13:15.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2009, 15:27   #73
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
dat is zo'n onnozel argument eh.
misschien moet iedereen die in brussel werkt dan maar in brussel gaan wonen
Inderdaad, iedereen denkt maar dat het zo simpel is of dat je makkelijk dezelfde jobs in limburg vindt.



Citaat:
Nu woon ik dichter bij m'n werk, trouwens.
Niet er vlakbij, want ik zou nooit kunnen aarden daar op die plek.
Ik ga met de auto naar het werk.
Omdat het met het openbaar vervoer veel langer duurt dan met de auto, omdat ik dan moet sleuren met m'n gerief en ik dat fysiek niet aankan, en omdat ik geen zin heb om iedere avond te moeten wachten op een bus die altijd te laat komt, waardoor ik een uurke in het station kan staan koekeloeren.
Ik wil ook nog leven tussendoor. Auto dus.
Zeker vanuit onze regio is kan het makkelijk tot 2 keer zolang duren om op je werk te geraken met het openbaar vervoer ipv de trein.
Ik woon in Noord-Limburg en voor mijn vorige job werkte ik op het Schuman-plein.
Met de auto vertrok ik rond 6u40 om dan tegen 19h30 thuis te komen.
Indien ik met het openbaar ging kon ik om 06h15 al op de trein zitten om tegen 20h30 of 21h30 thuis te komen.
Net genoeg tijd om een douche te nemen en te eten dus.

Sommige mensen denken echt dat we met z'n allen voor zijn plezier in de file staan.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2009, 18:30   #74
Honoré gepluimd
Provinciaal Statenlid
 
Honoré gepluimd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2007
Berichten: 705
Standaard

Investeren in openbaar vervoer e.d. is weggesmeten geld.
Vlaanderen is nu éénmaal bij de drukstbevolkte gebieden ter wereld en ieder jaar komen er nog tienduizenden personen bij van over de ganse aardbol.
Die moeten ook allemaal ergens wonen, die gaan op termijn ook wel een wagentje aanschaffen enz...
Een paar extra tram-of treinlijnen, wat extra bussen of zelfs één of andere trolleybus gaat daar heus niks aan veranderen.
Vol=vol.
__________________
Prachtig nummer van Aryan : http://www.youtube.com/watch?v=PgbwuNLmtw8
Honoré gepluimd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2009, 18:34   #75
Honoré gepluimd
Provinciaal Statenlid
 
Honoré gepluimd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2007
Berichten: 705
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Het is natuurlijk jouw keuze om helemaal voorbij hasselt te gaan wonen als je in Brussel werkt...
Belachelijk argument.
Wat als je firma over kop gaat en je 25 km verder nieuw werk vindt...weeral verhuizen ?
Mensen die werken als interim of een tijdelijk contract hebben kunnen dan misschien best in een woonwagen gaan wonen zeker ?
__________________
Prachtig nummer van Aryan : http://www.youtube.com/watch?v=PgbwuNLmtw8
Honoré gepluimd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2009, 19:13   #76
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Honoré gepluimd Bekijk bericht
Belachelijk argument.
Wat als je firma over kop gaat en je 25 km verder nieuw werk vindt...weeral verhuizen ?
Mensen die werken als interim of een tijdelijk contract hebben kunnen dan misschien best in een woonwagen gaan wonen zeker ?
Dat heet flexibiliteit.
En 25 km. is een belachelijke afstand.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2009, 20:13   #77
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kay_ Bekijk bericht
Zeker vanuit onze regio is kan het makkelijk tot 2 keer zolang duren om op je werk te geraken met het openbaar vervoer ipv de trein.
Ik woon in Noord-Limburg en voor mijn vorige job werkte ik op het Schuman-plein.
Met de auto vertrok ik rond 6u40 om dan tegen 19h30 thuis te komen.
Indien ik met het openbaar ging kon ik om 06h15 al op de trein zitten om tegen 20h30 of 21h30 thuis te komen.
Net genoeg tijd om een douche te nemen en te eten dus.
Ik heb echt medelijden met je.

Ik woon 138 km van mijn werk. Ik ben wel een uitzondering, in Zwitserland is de doorsnee pendelaar 20 minuten onderweg.

Ik sta op om 6u, stap om 6u44 in de bus (op 2 minuten van mijn woning), kom om 6U59 op het station waar ik de trein van 7u02 neem. (Ja hier werkt dat, want de bus is altijd op tijd). Mijn trein is om 7u58 in Zürich, daar neem ik dan om 8u02 een S-Bahn een station terug in de richting van Bern, om dan uiteindelijk om 8u04 op mijn bestemmingstation te zijn. Dan is het nog een 5 minutjes wandelen.
Ik zit dus inderdaad best een tijd in het OV. Met de auto zou ik het echter niet sneller doen, en in de trein heb ik internet. Ik heb dan ook niet eens een auto. Bespaart veel geld.

Het is niet zo dat het OV geen alternatief voor de auto kan zijn. Dat kan het wel degelijk. Echter blijbkaar is er in België nog heel wat werk aan de winkel. En ook dan denk ik dat het inderdaad niet voor iedereen de oplossing is.

Echter van 6u40 to 19u30 weg van huis? Daar heb ik echt medelijden mee. Ikzelf vind dat ik al te veel van huis ben (en dan ben ik meestal zo rond 18u30 thuis, met boodschappen die ik op de terugweg in het station doe), en daarom kijk ik dus uit naar een job in mijn eigen stad, zodat ik weer met de fiets kan.
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2009, 20:15   #78
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Honoré gepluimd Bekijk bericht
Investeren in openbaar vervoer e.d. is weggesmeten geld.
Vlaanderen is nu éénmaal bij de drukstbevolkte gebieden ter wereld en ieder jaar komen er nog tienduizenden personen bij van over de ganse aardbol.
Die moeten ook allemaal ergens wonen, die gaan op termijn ook wel een wagentje aanschaffen enz...
Een paar extra tram-of treinlijnen, wat extra bussen of zelfs één of andere trolleybus gaat daar heus niks aan veranderen.
Vol=vol.
Juist in een dichtbevolkt gebied kan je efficient openbaar vervoer aanbieden. En juist in een dichtbevolkt gebied is het nodig. Daar zijn inderdaad investeringen voor nodig.
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2009, 20:59   #79
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Ik heb echt medelijden met je.

Ik woon 138 km van mijn werk. Ik ben wel een uitzondering, in Zwitserland is de doorsnee pendelaar 20 minuten onderweg.

Ik sta op om 6u, stap om 6u44 in de bus (op 2 minuten van mijn woning), kom om 6U59 op het station waar ik de trein van 7u02 neem. (Ja hier werkt dat, want de bus is altijd op tijd). Mijn trein is om 7u58 in Zürich, daar neem ik dan om 8u02 een S-Bahn een station terug in de richting van Bern, om dan uiteindelijk om 8u04 op mijn bestemmingstation te zijn. Dan is het nog een 5 minutjes wandelen.
Ik zit dus inderdaad best een tijd in het OV. Met de auto zou ik het echter niet sneller doen, en in de trein heb ik internet. Ik heb dan ook niet eens een auto. Bespaart veel geld.

Het is niet zo dat het OV geen alternatief voor de auto kan zijn. Dat kan het wel degelijk. Echter blijbkaar is er in België nog heel wat werk aan de winkel. En ook dan denk ik dat het inderdaad niet voor iedereen de oplossing is.

Echter van 6u40 to 19u30 weg van huis? Daar heb ik echt medelijden mee. Ikzelf vind dat ik al te veel van huis ben (en dan ben ik meestal zo rond 18u30 thuis, met boodschappen die ik op de terugweg in het station doe), en daarom kijk ik dus uit naar een job in mijn eigen stad, zodat ik weer met de fiets kan.

Yup, maar dat was mijn vorige job. Helaas ben ik die dankzij de crisis verloren.

Nu 'helaas' is wel dubbel, nu kan ik mijn uren vrij kiezen en kan ik pakken later vertrekken en ben ik veel vroeger thuis. Ik moet wel veel afspraken doen met klanten dus dat is veel tijd in de auto, maar dat nemen we erbij.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2009, 15:24   #80
nihao
Minister
 
nihao's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: Gent
Berichten: 3.062
Standaard

Ondertussen moet ik (nogmaals) vaststellen dat sommige LDD-ers wél over de problematiek na-denken (inplaats van het gebruikelijke na-zeggen.)
Ik heb het over Ivan Sabbe en zijn alternatief voor de WangeLapper.
(OK, het �*s het ei van Columbus, maar waarom komt het dan niet van de grond ?)
__________________
Dom zijn is duur,
en oliedom zijn olieduur.
nihao is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be