Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 februari 2007, 15:51   #61
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

't is allemaal de schuld van het Vb zeg ik U.... groot gelijk Feremans.... groot gelijk.

al goe dat er mensen zijn zoals U die dit wereldwijd complot zo vakkundig kunnen ontmaskeren....
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 15:47   #62
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
DOe voort, doe voort!
Zelden zo gelachen.
Doet me plezier te vernemen dat de "waarheid over oxfam" u doet lachen. Het doet nog meer plezier, dat men kan horen dat het aderke onder het gras wat betreft "oxfam" en de rest van die extreem (s)linkse klik, waar u zeker geen probleem mee zult hebben dat ik u erbij reken (ere wie ere toekomt) dat dit aderke kort het punt aan het bereiken is waar men dit gaat doodtrappen. Dus zou kunnen zeggen de toekomst begint een andere en een betere kleur te krijgen.

Groetjes van wat u zou noemen ........!
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 16:08   #63
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
Amai zeg. Extreem links �* la Frèremans en extreem rechts schijnen toch nogal dicht bij elkaar te staan...
Diezelfde praat is over een 15 �* 20 jaar terug al eens gegeven door wat de simpele noemen een Bv, in dit geval sabinne de vos in een streekkrant. Kunt u voorstellen wat de progressieve (s)linkse indien ze ooit echt de macht zouden kunnen grijpen en deze niet zouden moeten delen met een verwaterd rechts, het samenlevingsbeeld gaat zijn. Werkkampen, deportaties, vervolging van andersdenkende en dit alles in navolging van hun grote "idool stalin". Dus met deze heeft de persoon in kwestie (mag zijn naam niet noemen, word dan weer op de vingeren getikt dus doe ik dit niet, F...mans) zijn ware aard en die van zijn ideologie bloot gegeven. Indien ze nu zo verlekkerd zijn op werkkampen en deportaties, wie zegt dan dat ze dit over een 62 jaar terug ook al niet waren en moeten we mischien de geschiedenis eens terug grondig laten herbekijken. Want tot slot, we hebben toch maar een enkelzijdige geschiedschrijving bekeken door een (s)linkse bril. Dus beste mensen gedenk waar er een gevaar voor een democratische samenleving loert, achter de (s)linkse hoek blootgegeven door één van hun "slaafse" volgelingen. Wat zeggen we nu, dank u F...mans.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 17:30   #64
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.759
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Gewoon een marketingstrategie om zichzelf te verrijken en hierbij de naam van slaafse negerkes te misbruiken.
Ik had ook de indruk dat we eerder te maken hadden met een gewiekste handelaar dan wel iemand die echt bekommerd is om het lot van de mensen ter plaatse. Er bestaat toch immers al een keurlabel, Max Havelaar?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 19:04   #65
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik had ook de indruk dat we eerder te maken hadden met een gewiekste handelaar dan wel iemand die echt bekommerd is om het lot van de mensen ter plaatse. Er bestaat toch immers al een keurlabel, Max Havelaar?
Wat Teun van de Keuken, in de eerste plaats een journalist en geen handelaar, nu juist heeft aangetoond, is dat de handelaren die zgn. 'fair-trade'-chocolade met Max Havelaar-keurmerk verkopen, niet altijd even fair zijn. Daarom wilde hij een eigen merk.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 23:49   #66
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Wat Teun van de Keuken, in de eerste plaats een journalist en geen handelaar, nu juist heeft aangetoond, is dat de handelaren die zgn. 'fair-trade'-chocolade met Max Havelaar-keurmerk verkopen, niet altijd even fair zijn. Daarom wilde hij een eigen merk.
om Max Havelaar zijn klanten te pikken, moest hij hem eerst zwart maken
Me dunkt dat die mannen allemaal redelijk louche zijn, en geïnterresseerd...En dan maar zeggen dat ze het enkel doen om de arme mensen aan een broodwinning te helpen..."F-mans" (degene wiens naam niet mag genoemd worden anders krijgt ge strafpunten) heeft mischien geld geïnvesteerd in de Sjokolat-industrie...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 00:06   #67
Brandaan
Minister
 
Brandaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Delft
Berichten: 3.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
om Max Havelaar zijn klanten te pikken, moest hij hem eerst zwart maken
Me dunkt dat die mannen allemaal redelijk louche zijn, en geïnterresseerd...En dan maar zeggen dat ze het enkel doen om de arme mensen aan een broodwinning te helpen..."F-mans" (degene wiens naam niet mag genoemd worden anders krijgt ge strafpunten) heeft mischien geld geïnvesteerd in de Sjokolat-industrie...
Vandaag was er weer een aflevering van "de keuringsdienst van waarde" en het ging er oa over dat ze zelf ook niet gegarandeerd slaafvrije chocola hadden. Ik raad iedereen hier nogmaal aan om de serie zelf te kijken voordat je erover oordeelt: http://www.rvu.nl/kvw/index.php?r=90 Zeer boeiend en er blijkt zeker uit dat de makers niet uit zijn op hun eigen geldelijk gewin.
__________________
--------------
Brandaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 00:19   #68
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik had ook de indruk dat we eerder te maken hadden met een gewiekste handelaar dan wel iemand die echt bekommerd is om het lot van de mensen ter plaatse. Er bestaat toch immers al een keurlabel, Max Havelaar?
Waar haalt u het vandaan dat die man een handelaar is?
De actie wordt opgezet door een omroepstichting. Non profit dus.

Hij haalde zelf aan in de zevende dag dat alhoewel Max Havelaar geen slavenchokolade verkoopt, bij dit keurmerk de klemtoon ligt op de eerlijke prijzen die de producenten krijgen.
Zijn klemtoon ligt op het uitroeien van slavernij.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 16:22   #69
Pukkie
Burger
 
Pukkie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Berichten: 159
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Verzuurd Riksken: je hebt te veel fantasie.

In feite zoekt de journalist middelen om zichzelf te vervolgen als medeplichtige aan de slavenhandel. Heel raar hé?
Hij wil dat hij veroordeeld wordt, zodat alle mensen die profiteren van slavenhandel
a) dit weten
b) dit niet meer doen.

Rare profiteur.

De echte profiteurs en crapuleuze mensen zijn de spasten op dit forum die allerlei argumenten zoeken om slavenhandel
a) goed te praten
b) er geen graten in zien dat ze bloedchocolade eten.
Ik heb al wel gehoord van bloedpensen, maar bloedchocolade? Onbekend. Ik eet alleen maar pure en melkchocolade en bij voorkeur de pralines van Godiva.
Da's gewoon een engeltje op uw tong. Van de chocolade hier moet diene Hollander zijn fikken thuishouden. Of hij krijgt ne stamp onder zijne inktpot, richting Moerdijk.

Laatst gewijzigd door Pukkie : 14 februari 2007 om 16:30.
Pukkie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 16:36   #70
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pukkie Bekijk bericht
Ik heb al wel gehoord van bloedpensen, maar bloedchocolade? Onbekend. Ik eet alleen maar pure en melkchocolade en bij voorkeur de pralines van Godiva.
Da's gewoon een engeltje op uw tong. Van de chocolade hier moet diene Hollander zijn fikken thuishouden. Of hij krijgt ne stamp onder zijne inktpot, richting Moerdijk.
Je hebt ook nooit gehoord van bloeddiamanten? Die zijn overigens ook niet met bloed gevuld.
Vreet je beulingske op en eet smakelijk.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 16:57   #71
Pukkie
Burger
 
Pukkie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Berichten: 159
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Je hebt ook nooit gehoord van bloeddiamanten? Die zijn overigens ook niet met bloed gevuld.
Vreet je beulingske op en eet smakelijk.
Allé jong, wat ge nu weet te vertellen, bloeddiamanten zijn niet met bloed gevuld: gij zijt potverdekke ne wandelende encyclopedie.
Ferezwans zwanzemans
Nee, beuling vreet ik niet, wel chocolade. Zolang het maar niet van dien Hollander komt.
Pukkie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 21:11   #72
Brandaan
Minister
 
Brandaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Delft
Berichten: 3.739
Standaard

Straks (21:20) op Nederland 2:
Citaat:
Vandaag in 'De leugen regeert' onder meer aandacht voor de slaafvrije chocola van Teun van der Keuken, programmamaker bij 'Keuringsdienst van Waarde'. Vincent 't Sas, economisch journalist in Ivoorkust, is van mening dat Van der Keuken overdrijft en dat de misstanden bij de productie van cacao weliswaar bestaan, maar lang niet zo groot zijn als Teun van der Keuken stelt. Volgens de journalist bedreigt Van der Keuken de broodwinning van naar schatting 7 miljoen mensen door zijn actie. Vincent 't Sas en Teun van der Keuken gaan met elkaar in debat.
__________________
--------------
Brandaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 23:38   #73
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Je hebt ook nooit gehoord van bloeddiamanten? Die zijn overigens ook niet met bloed gevuld.
Vreet je beulingske op en eet smakelijk.
en bloedpolitiek?Mislukte politici die hun eigen volk opofferen om toch maar iets van macht te kunnen behouden?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be