Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingsforum 2009
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingsforum 2009 Alle discussies omtrent de verkiezingen, de uitslagen, de (houdingen van) partijen, mogelijke meerderheden, de coalitiebesprekingen, commentaren, ...

 
 
Discussietools
Oud 9 juni 2009, 08:03   #61
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
azert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 14.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
De gemiddelde leeftijd van de verkozen N-VA mandatarissen is 43 jaar (de jongste is er 29). Ik denk niet dat de N-VA daar veel verschilt van de andere partijen.
het gaat over het publiek van de angstige nationalisten dat uitsterft.

De wereld is aan de groeiende groep open kosmopolieten.
Zie ook heel duidelijk in Wallonië waar die groep voor Ecolo stemt met een frisse Javaux die in niets meer lijkt op de oude volkshuizen. die zitten nu nog vol; maar die gasten zullen snel uitsterven.
azert is offline  
Oud 9 juni 2009, 08:04   #62
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
De afkeer jegens de persoon Dewever zit er bij u ingebakken. U kan daardoor niet objectief oordelen.
Als je mijn andere posts eens leest, zal je merken dat dat niet klopt.
Pietje is offline  
Oud 9 juni 2009, 08:05   #63
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
het gaat over het publiek van de angstige nationalisten dat uitsterft.

De wereld is aan de groeiende groep open kosmopolieten.
Ik denk dat jij dan maar eens dringend het Europees programma van de N-VA moet lezen.

Bovendien is 'de jeugd' echt meer dan enkel het progressieve, regimegetrouwe kunstenaars- en BV-volkje dat je op Studio Brussel en aanverwanten bezig hoort, hoor.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 9 juni 2009 om 08:10.
Zwartengeel is offline  
Oud 9 juni 2009, 08:05   #64
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Uw onverschilligheid tegenover jonge mensen maakt misschien dat u alleen maar kan preken. Maar de meeste jonge mensen zijn zeer geïnteresseerd als je een gesprek over politiek begint, naar hun verzuchtingen luistert en echte antwoorden probeert te geven. Ze snakken naar dat soort informatie van volwassenen en maar weinigen geven hen dat, dat bewijst de laatdunkende manier waarop jij je over hen uitdrukt.

Probeer eens wat minder verzuurd te zijn en je open te stellen voor jongeren, je zal er veel plezier aan beleven.
Stop daar toch mee E. Gidius. Bij Azert heeft dat geen zin. Als Azert ten tonele verschijnt moet ge gewoon beginnen zwanzen. Da's ook af en toe plezant. Een ernstige discussie is toch uitgesloten.
Pericles is offline  
Oud 9 juni 2009, 08:06   #65
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 22.168
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Stop daar toch mee E. Gidius. Bij Azert heeft dat geen zin. Als Azert ten tonele verschijnt moet ge gewoon beginnen zwanzen. Da's ook af en toe plezant. Een ernstige discussie is toch uitgesloten.
Ik schrijf dat niet voor Azert, maar over zijn schouder voor alle anderen die hier stilzwijgend meelezen. Ondermeer voor de vele jongeren. Het is belangrijk dat zij een constructief antwoord krijgen op hun vragen, in plaats van dat negativistische gezeur van verzuurde onverschilligen als Azert.
__________________

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 9 juni 2009 om 08:08.
E. Gidius is offline  
Oud 9 juni 2009, 08:09   #66
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ik schrijf dat niet voor Azert, maar over zijn schouder voor alle anderen die hier stilzwijgend meelezen. Ondermeer voor de vele jongeren. Het is belangrijk dat zij een constructief antwoord krijgen op hun vragen, in plaats van dat eeuwige gezeur van verzuurde, onverschillige Azerten.
We moeten de impact van dit forum nu ook weer niet overschatten he.
Pericles is offline  
Oud 9 juni 2009, 08:10   #67
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ik schrijf dat niet voor Azert, maar over zijn schouder voor alle anderen die hier stilzwijgend meelezen. Ondermeer voor de vele jongeren. Het is belangrijk dat zij een constructief antwoord krijgen op hun vragen, in plaats van dat negativistische gezeur van verzuurde onverschilligen als Azert.
Jij hebt hier een missie, zoveel is duidelijk
Pietje is offline  
Oud 9 juni 2009, 08:11   #68
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 22.168
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
We moeten de impact van dit forum nu ook weer niet overschatten he.
Elke daad, positief of negatief, die een mens stelt deint uit in de wereld. Zelfs een knipoog.
__________________
E. Gidius is offline  
Oud 9 juni 2009, 08:11   #69
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
We moeten de impact van dit forum nu ook weer niet overschatten he.
Kijk, af en toe vind ik dat je heel zinnige zaken zegt
Pietje is offline  
Oud 9 juni 2009, 08:12   #70
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 22.168
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Jij hebt hier een missie, zoveel is duidelijk
Neen Pietje, ik heb hier geen missie. Ik heb mezelf misschien wel de missie gegeven om de tijd die me nog rest zoveel mogelijk te besteden aan het ondersteunen van jongeren. Want de leegte die de huidige volwassenenwereld hen aanbiedt is dodelijk, en dat verdienen ze niet.
__________________
E. Gidius is offline  
Oud 9 juni 2009, 08:13   #71
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Elke daad, positief of negatief, die een mens stelt deint uit in de wereld. Zelfs een knipoog.
Filosoof van opleiding E. Gidius ? ,
Pericles is offline  
Oud 9 juni 2009, 08:14   #72
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 22.168
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Filosoof van opleiding E. Gidius ? ,
Ik haat negativisme en onverschilligheid, c'est tout.
__________________
E. Gidius is offline  
Oud 9 juni 2009, 08:15   #73
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Kijk, af en toe vind ik dat je heel zinnige zaken zegt
regelmatig , is dat geen betere woordkeuze ?
Pericles is offline  
Oud 9 juni 2009, 08:19   #75
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ik denk wel dat De Gucht (gisteren bij "Phara") gelijk heeft als hij zegt dat het de N-va niet te doen is om in een Vlaamse regering te stappen.
De Gucht, gezucht.

1) Het is de VLD die eist in een VL regering te worden opgenomen, anders laten ze het federaal springen (voor de zoveelste keer).

2) Het is dus eerder aannemelijk dat de VLD dit verkondigt omdat ze niet met de NVA in zo'n VL regering willen zitten.

Ik zie geen enkel teken dat de NVA niet in een regering zou willen stappen, wel in tegendeel zelfs: met de staatshervorming als grootste eis, is er geen andere optie om deze te realiseren behalve in een VL regering te stappen.
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline  
Oud 9 juni 2009, 08:21   #76
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ach, wees toch altijd zo bescheiden niet.
Valse bescheidenheid is geen deugd he Pietje.
Pericles is offline  
Oud 9 juni 2009, 08:22   #77
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Alleen een blinde en dove
en vooral iemand die het niet met Dewever eens is, hé Pietje.
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline  
Oud 9 juni 2009, 08:25   #78
Hertog
Vreemdeling
 
Hertog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2009
Berichten: 55
Standaard

Azert, ik denk dat je je vergist. Ik ben nog maar pas op dit forum, dus ken je intenties of voorgeschiedenis niet. Op voorhand dus mijn verontschuldigingen als ik je verkeerd beoordeel.

Jij denkt blijkbaar dat er een natuurlijke evolutie naar 'de burger als kosmopoliet' zou bezig zijn.

Niets is minder waar, wel integendeel. Het principe van de subsidiariteit kennen we al lang op bestuursniveau. Enkelen gaan daar nog tegen in (genre Verhofstadt), maar dat principe wordt algemeen aanvaard. Ik heb de indruk dat de zelfde redenering begint door te sijpelen in alle andere domeinen.

Ethiek kan best plaatsgebonden zijn. Het spook van de eigen cultuur, die verbonden is aan plaats en omstandigheden, is geen taboe meer. Bij jongeren voel ik die tendens veel sterker, omdat zij het morele dogma van de multiculturaliteit niet meeslepen.

De burger is inderdaad een wereldburger. Hij verplaatst zich naar overal ter wereld, haalt overal zijn informatie, ... maar respect voor en bescherming van lokale eigenheden wordt meer aanvaard. When in Rome...

Partijen die daaraan appeleren (en dat doen ze allemaal ondertussen, zij het niet allen even geloofwaardig), zullen niet snel stemmen verliezen.

En dan hebben we het nog niet over de specifieke omstandigheden in België, waarbij objectieve scheeftrekkingen niet kunnen aangepakt worden, uit angst voor de communautaire impasse.
Hertog is offline  
Oud 9 juni 2009, 08:26   #79
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judge Bekijk bericht
Nou ja, zet de NV-A zichzelf niet buitenspel, met haar eis om federale regering onder curatele te zetten. De open VLD en zeker ook CDenV niet, zullen het zien het zitten dat de NV-A hen vanuit de Vlaamse regering in de federale regering `bedreigt`.
in feite ook hé.

Dewever moet nu ook efkes beseffen dat de verkiezingen gedaan zijn en dat het nu tijd is om compromissen te maken, toch als hij effectief iets wilt realiseren.

de Vlaamse regering moet nu vooral de huidige bevoegdheden maximaal benutten, op alle vlakken. en laat CD&V maar proberen om een staatshervorming te realiseren, het zal hun toch niet lukken. maar NVA moet zich "constructief" opstellen.

met de SPa van Vandenbroucke moet dit trouwens perfect lukken, die is sowieso voor het maximaal benutten van de bevoegdheden en durft zijn tanden laten zien aan de federale regering (omdat hij er niet in zit natuurlijk). bij de NVA zijn ze trouwens zeer tevreden met VDB....
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 9 juni 2009, 08:27   #80
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog Bekijk bericht
Azert, ik denk dat je je vergist. Ik ben nog maar pas op dit forum, dus ken je intenties of voorgeschiedenis niet. Op voorhand dus mijn verontschuldigingen als ik je verkeerd beoordeel.

Jij denkt blijkbaar dat er een natuurlijke evolutie naar 'de burger als kosmopoliet' zou bezig zijn.

Niets is minder waar, wel integendeel. Het principe van de subsidiariteit kennen we al lang op bestuursniveau. Enkelen gaan daar nog tegen in (genre Verhofstadt), maar dat principe wordt algemeen aanvaard. Ik heb de indruk dat de zelfde redenering begint door te sijpelen in alle andere domeinen.

Ethiek kan best plaatsgebonden zijn. Het spook van de eigen cultuur, die verbonden is aan plaats en omstandigheden, is geen taboe meer. Bij jongeren voel ik die tendens veel sterker, omdat zij het morele dogma van de multiculturaliteit niet meeslepen.

De burger is inderdaad een wereldburger. Hij verplaatst zich naar overal ter wereld, haalt overal zijn informatie, ... maar respect voor en bescherming van lokale eigenheden wordt meer aanvaard. When in Rome...

Partijen die daaraan appeleren (en dat doen ze allemaal ondertussen, zij het niet allen even geloofwaardig), zullen niet snel stemmen verliezen.

En dan hebben we het nog niet over de specifieke omstandigheden in België, waarbij objectieve scheeftrekkingen niet kunnen aangepakt worden, uit angst voor de communautaire impasse.
Azert , geen aandacht aan besteden, onmiddellijk beginnen zwanzen.
Pericles is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be