Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 mei 2016, 15:38   #61
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
in deze kan België niet genoeg veroordeeld worden, door de eigen rechters bij de klachten door de gevangen, en (nogmaals) door het buitenland.

Dit gaat over mensen, de mensenrechten gelden dus onvoorwaardelijk. De straf is vrijheidsberoving, niet een onmenselijke behandeling.
Twintig jaar geleden was er een reportage over Vorst, hoe onmenselijk het daar wel aan toe ging. Blijkbaar is er in 20 jaar geen haar verbetering gekomen.
Die veroordelingen zijn een goede zaak, pas als het echt geld gaat kosten zal er verandering komen. Die gevangenen zijn nog behoorlijk braaf, ze zouden met honderden simultaan een vordering moeten instellen. Dan zouden Geens en Jambon wel ''out of the box" kunnen denken hoor in het vinden van een oplossing. Nu beperkt men zich tot sussende praat, en de boel terug kalmeren.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 15:41   #62
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.870
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Twintig jaar geleden was er een reportage over Vorst, hoe onmenselijk het daar wel aan toe ging. Blijkbaar is er in 20 jaar geen haar verbetering gekomen.
Die veroordelingen zijn een goede zaak, pas als het echt geld gaat kosten zal er verandering komen. Die gevangenen zijn nog behoorlijk braaf, ze zouden met honderden simultaan een vordering moeten instellen. Dan zouden Geens en Jambon wel ''out of the box" kunnen denken hoor in het vinden van een oplossing. Nu beperkt men zich tot sussende praat, en de boel terug kalmeren.
Dat komt.

Daar is geen ontkomen aan, daar helpt zelfs het bedreigen van de gevangenen met einde straf niets meer aan.

Vorst is inderdaad de verschrikkelijkste gevangenis in Belgie, vergelijkbaar met 'Marie' in Merksplas. Zonder stromend water, zonder toiletten en dergelijke meer. Ik heb veel mensen gekend die binnen hebben gezeten, je weet, ik zelf ook, alle verhalen klinken hetzelfde bij de ervaringsdeskundigen, Vorst is het ergste.

Als je daar niet gezeten hebt dan kan je je het zelfs niet voorstellen. Ook niet diegenen die in de varkensstal in de Begijnenstraat hebben gezeten.
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 17 mei 2016 om 15:45.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 15:48   #63
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
op dat punt, geen.

De Belgische staat zal eerst voor miljoenen schadeloosstellingen krijgen en dan zal er misschien iets gebeuren.
Juist. Het moet eerst 'pijn' doen in de portemonnee...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 15:54   #64
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.870
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Juist. Het moet eerst 'pijn' doen in de portemonnee...
Maar ook dan ontbreken de miljarden € om duizenden psychiatrische plaatsen en duizenden cellen bij te bouwen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 15:59   #65
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 54.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
idd. al decennia is er geen visie, veel wind, veel aankondigen, weinig dadingskracht, dat is de samenvatting van decennia beleid op justitie.
Zeg maar vijf decennia. Daarom dat het crimineel is vanwege de PS om nu, na zelf gedurende 50jaar het gevangeniswezen stiefmoederlijk te hebben behandeld, de cipiers aan te porren om te staken, enkel om deze regering te doen vallen. Dat is puur politiek gangsterisme.

En er zijn er nog die daar hetzelfde over denken :

http://www.knack.be/nieuws/belgie/di...15496014518619
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 17 mei 2016 om 16:07.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 16:12   #66
Nyquist
Minister-President
 
Nyquist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 4.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik verslikte mij in mijn koffie toen ik hoorde dat de grote meerderheid van de gevangenissen nog gebouwd zijn in de 19de eeuw (18XX).
Het paleis van Laken zelfs in de 18e eeuw!
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 16:39   #67
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Bijna de helft van de gevangenen zitten opgesloten zonder veroordeeld te zijn, waarom? Waarom zouden ze dat doen?

Waarom?
Achterstand? Dat ze stoppen met die advocatentrucjes, om alles op de lange baan te schuiven.
Nogmaals geen enkele compassie met criminelen.
Bij jou zitten de gevangenissen vol met onschuldigen.
Vertel je verhaal maar aan je gelovigen, niet aan mij.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 16:55   #68
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.870
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Achterstand? Dat ze stoppen met die advocatentrucjes, om alles op de lange baan te schuiven.
Nogmaals geen enkele compassie met criminelen.
Bij jou zitten de gevangenissen vol met onschuldigen.
Vertel je verhaal maar aan je gelovigen, niet aan mij.
Maar vriend toch, advocatentrucjes om alles op de lange baan te schuiven zijn reeds lang verhinderd, men kan de verjaringstermijn verdubbelen en verlengen en dergelijke meer.

Leer eerst iets over de huidige situatie voor je zulke commentaar geeft.

Bij mij zitten de gevangenissen niet vol met onschuldigen, de algemene teneur bij de mensen die er iets van kennen is dat de gevangenis halfvol zit met onschuldigen.

Dus stop maar met uw truut.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 17:17   #69
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wereldvreemde rechters, dat bestaat. Normaal mag voorlopige hechtenis enkel als er vluchtrisico is, of dat een verdachte zijn sporen zou kunnen uitwissen. Waarom steken rechters dan mensen in jail die een dodelijk ongeval veroorzaakten met de wagen ? Vluchtgedrag nihil, en er valt helemaal niets uit te wissen want de flikken hebben de vaststellingen gedaan.
Denk je dat die rechter daar minder goed door slaapt ?
Jouw uitleg klinkt geloofwaardig. Dus wou ik daar wel even eens het fijne van weten.
En dan kom ik tot de constatatie dat jouw risico op vluchten niet eens vermeld wordt in die wetgeving.

Je bent dus maar wat aan het freewheelen.

http://www.advocatenkantoor-mattijs....Hechtenis.aspx

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 17:23   #70
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.870
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Jouw uitleg klinkt geloofwaardig. Dus wou ik daar wel even eens het fijne van weten.
En dan kom ik tot de constatatie dat jouw risico op vluchten niet eens vermeld wordt in die wetgeving.

Je bent dus maar wat aan het freewheelen.

http://www.advocatenkantoor-mattijs....Hechtenis.aspx

.
Ik heb eens een vierde maand voorarrest gekregen met als (enige) reden recidivegevaar.

Ik zat dus opgesloten wegens misdaden die ik in de toekomst nog moest plegen.

Ook recidivegevaar staat nochtans niet in uw lijstje.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 17:25   #71
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Twintig jaar geleden was er een reportage over Vorst, hoe onmenselijk het daar wel aan toe ging. Blijkbaar is er in 20 jaar geen haar verbetering gekomen.
Die veroordelingen zijn een goede zaak, pas als het echt geld gaat kosten zal er verandering komen. Die gevangenen zijn nog behoorlijk braaf, ze zouden met honderden simultaan een vordering moeten instellen. Dan zouden Geens en Jambon wel ''out of the box" kunnen denken hoor in het vinden van een oplossing. Nu beperkt men zich tot sussende praat, en de boel terug kalmeren.
Jij en je vrienden-sossen gaan nogal gemakkelijk voorbij aan het feit dat de cipiers helemaal niet staken voor de slechte levensomstandigheden van de criminelen, maar wel om meer personeel. (terwijl we net op dat vlak helemaal niet achteraan het Europese peloton hangen).

Als de minister dus toe zou geven aan de uitsluitend Franstalige cipiers, en meer ambtenaren maakt, dan stopt de staking en dan stopt de reeks dwangsommen en ..... is er nog niet ene kloot gedaan voor die criminelen voor wie jij zo'n bezorgdheid hebt.

(ik heb er ook bezorgdheid voor, en dat heb ik al in andere draden aangegeven. Maar toch blijf ik bij de basis dat ze het alleen maar aan zichzelf te danken te hebben.)

(misschien zou een truuk zijn dat als een vreemdeling-veroordeelde contractueel aangaat naar zijn thuisland weer te keren, en niet meer terug te keren, dat hij wat vroeger mag gaan. Gezien de huidige leefomstandigheden, zou hij daar misschien wel eens goesting voor gaan krijgen .... maar niet natuurlijk als zijn spaarboek aangedikt wordt met vele belastingseuro's .... dank zij het non-beleid van 26 jaar PS-Di Rupo-de-klootzak ...)

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 17:27   #72
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Maar ook dan ontbreken de miljarden € om duizenden psychiatrische plaatsen en duizenden cellen bij te bouwen.
Er is geen nood aan duizenden extra cellen in het penitentiair systeem als men de magistratuur ertoe kan dwingen om het 19e eeuwse gebruik van voorhechtenis als onofficiële straf stop te zetten. Een vreemdeling zonder binding hier die heeft na betrapping een groot vluchtrisico. Een financiële fraudeur of oplichter kan proberen zijn sporen uit te wissen. Maar al de rest zit zinloos in jail, zonder vonnis.

En ja, voor psychiatrische plaatsen is er een gigantische inhaaloperatie nodig. Ook die mensen hebben wij als maatschappij laten vallen als ware ze vuiligheid. Men stopt ze in jail, alsof ze criminelen zijn...

Vanuit penitentiair standpunt bekeken zijn wij een derdewereldland.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 17:29   #73
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Zeg maar vijf decennia. Daarom dat het crimineel is vanwege de PS om nu, na zelf gedurende 50jaar het gevangeniswezen stiefmoederlijk te hebben behandeld, de cipiers aan te porren om te staken, enkel om deze regering te doen vallen. Dat is puur politiek gangsterisme.

En er zijn er nog die daar hetzelfde over denken :

http://www.knack.be/nieuws/belgie/di...15496014518619
Je zal mij daar niet dikwijls op kunnen betrappen, maar hier heeft BDW gewoon gelijk. PS is totaal fout in hun steun aan die schandalige stakingen. Dit is alle cynisme voorbij.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 17:34   #74
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.870
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Er is geen nood aan duizenden extra cellen in het penitentiair systeem als men de magistratuur ertoe kan dwingen om het 19e eeuwse gebruik van voorhechtenis als onofficiële straf stop te zetten. ...
Maar, dan zijn we weer helemaal rond, de scheiding der machten.

Men kan de magistratuur niet dwingen en meer zelfs, elke poging daartoe zorgt voor meer en meer voorarresten.
Want de magistratuur reageert in razernij, 'jullie hebben ons niet te controleren, wij zijn baas'.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 17:48   #75
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Maar vriend toch, advocatentrucjes om alles op de lange baan te schuiven zijn reeds lang verhinderd, men kan de verjaringstermijn verdubbelen en verlengen en dergelijke meer.

Leer eerst iets over de huidige situatie voor je zulke commentaar geeft.

Bij mij zitten de gevangenissen niet vol met onschuldigen, de algemene teneur bij de mensen die er iets van kennen is dat de gevangenis halfvol zit met onschuldigen.

Dus stop maar met uw truut.
Hier zie... Spuit 11 wil ook eens intelligent doen...

Voorlopige hechtenis, in dit geval "het bevel tot aanhouding" want daarover gaat het kent als rechtsbron art 12 van de GW en meer specifiek de wet van 20 juli 1990 op de voorlopige hechtenis. Je moet bij art 16 tot 20bis zijn.

Even samenvatten : de onderzoeksrechter kan het enkel vorderen voor personen in het kader van een gerechtelijk onderzoek en met ernstige aanwijzingen van schuld. Feiten met een minimale strafmaat van 1 jaar, en bovendien moet de aanhouding volstrekt noodzakelijk zijn voor de openbare veiligheid.
Voor feiten strafbaar met een lagere maximumstraf dan 15 jaar opsluiting kan de aanhouding slechts worden bevolen indien er een (aantoonbaar) gevaar is voor recidive, vlucht, verduistering en/of collusie.

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 17 mei 2016 om 17:49.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 17:58   #76
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Jij en je vrienden-sossen gaan nogal gemakkelijk voorbij aan het feit dat de cipiers helemaal niet staken voor de slechte levensomstandigheden van de criminelen, maar wel om meer personeel. (terwijl we net op dat vlak helemaal niet achteraan het Europese peloton hangen).
Gezeik. Ik ben meer dan duidelijk in mijn -absolute- afwijzen van deze ronduit schandalige staking.

Mocht je traag zijn van begrip wil ik het nog een zoveelste keer herhalen : dit is een staking voor eigen werkcomfort en het slachtoffer is de gevangene die in zij broek mag zitten kakken op zijn cel.

Citaat:
Als de minister dus toe zou geven aan de uitsluitend Franstalige cipiers, en meer ambtenaren maakt, dan stopt de staking en dan stopt de reeks dwangsommen en ..... is er nog niet ene kloot gedaan voor die criminelen voor wie jij zo'n bezorgdheid hebt.
Niemand pleit daarvoor Schoof, je argumenteert tegen iets waar niemand hier steun aan geeft. Die staking moet gebroken worden. Moet ik er een tekening bij maken ? Gebarentaal ?


Citaat:
(ik heb er ook bezorgdheid voor, en dat heb ik al in andere draden aangegeven. Maar toch blijf ik bij de basis dat ze het alleen maar aan zichzelf te danken te hebben.)
Ja, dat aspect van je moraliteit ken ik uit andere discussies. Laat maar...

Citaat:
(misschien zou een truuk zijn dat als een vreemdeling-veroordeelde contractueel aangaat naar zijn thuisland weer te keren, en niet meer terug te keren, dat hij wat vroeger mag gaan. Gezien de huidige leefomstandigheden, zou hij daar misschien wel eens goesting voor gaan krijgen .... maar niet natuurlijk als zijn spaarboek aangedikt wordt met vele belastingseuro's .... dank zij het non-beleid van 26 jaar PS-Di Rupo-de-klootzak ...)

Op basis van deze uitspraak alleen al zou je bij Philip Dewinter zeker een verkiesbare plaats krijgen in je woonstede op zijn partijlijst. Dan moet je niet meer bij nacht en ontij gaan gratis foldertjes bussen van Liesbeth Homans en consoorten. Als je er echt zo over denkt, waarom neem je dan niet de evidente en logische conclusie : je zou een perfecte blokker zijn.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 17 mei 2016 om 17:59.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 18:05   #77
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Maar, dan zijn we weer helemaal rond, de scheiding der machten.

Men kan de magistratuur niet dwingen en meer zelfs, elke poging daartoe zorgt voor meer en meer voorarresten.
Want de magistratuur reageert in razernij, 'jullie hebben ons niet te controleren, wij zijn baas'.
Als ik ongelijk heb mag je me achteraf keihard uitlachen hoor...
Maar voor het eerst in minimum 30 jaar hebben we op justitie iemand die zelf een eminente jurist is, zij het dan geen specialist in strafrecht.
Voorlopig geef ik hem het voordeel van de twijfel.

Er is een achterhoedegevecht bezig vanuit de magistratuur omdat Geens het wetboek van strafvordering wil aanpassen. Dat is het domein van de heren magistraten, dus gaan ze hem proberen te kelderen. Die mensen willen hun overmacht in de procedure niet kwijtraken, stel je effe voor zeg : verdachten die rechten hebben...

Geens is geen beroepspoliticus. Als die morgen stopt, zal hij overmorgen terug vennoot bij Eubelius zijn, naast zijn professoraat. Hij weet ook uit eigen ervaring wat het is om met hoge magistraten te bikkelen. Iets dat zijn voorgangers nauwlijks kenden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 17 mei 2016 om 18:06.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2016, 01:11   #78
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.548
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het zal die mensen zeker wel goed uitkomen.

Maar stellen dat er niets aan de hand is in de Belgische gevangenissen klopt niet, de toestand is meer dan dramatisch.
Volgens prof. De Grauwe het gevolg van het decennia lang wanbeleid van de verschillende regeringen.

Laatst gewijzigd door daiwa : 18 mei 2016 om 01:24.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2016, 05:32   #79
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.457
Standaard

De franstalige pers is snoeihard voor de waalse stakende cipiers.
In La Libre gaat het editoriaal van Francis Van de Woestyne daarover, en hij neemt écht geen blad voor de mond...
Citaat:
Révoltant. Les actes de vandalisme auxquels se sont livrés quelques manifestants au ministère de la Justice sont inacceptables, inexcusables. Oui, la situation dans les prisons est intenable, insupportable, inhumaine. Mais d’abord pour les détenus privés de douche, de visites, de préau.

Quels que soient les actes qu’ils ont commis, ces prisonniers ont droit �* des traitements dignes. Et les cloaques dans lesquels ils végètent depuis trois semaines sont indignes d’une démocratie qui se veut �* la pointe du progrès social. Cette honte ne date pas d’hier. La plupart des prisons francophones sont immondes. Cela dit, la grève des gardiens de prison, elle, n’a plus rien �* voir avec la situation des détenus. Les matons se battent pour eux-mêmes, pas pour les détenus. En congé de maladie, la plupart des gardiens refusent un plan de rationalisation pourtant accepté par leurs collègues néerlandophones.
http://www.lalibre.be/debats/edito/e...702a22d7755e0e

Eigenlijk maken ze krak dezelfde analyse als hun collega's in de nederlandstalige pers :
-het is inhumaan hoe men die gevangenen behandelt, die mensen leven letterlijk in de stront
-de situatie in de franstalige gevangenissen is schandalig, en dit sleet al heel lang aan
-de stakers doen het enkel voor eigenbelang, en weigeren een plan dat door de nederlandstalige cipiers al is goedgekeurd
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2016, 07:55   #80
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik heb eens een vierde maand voorarrest gekregen met als (enige) reden recidivegevaar.

Ik zat dus opgesloten wegens misdaden die ik in de toekomst nog moest plegen.

Ook recidivegevaar staat nochtans niet in uw lijstje.
Je moet niet proberen me zo te vangen, want dat pakt niet.

Recidivegevaar is één van de mogelijke elementen van een meer globale voorwaarde in de lijst van de wetgeving waarnaar ik linkte.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be