Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > De Jürgen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

De Jürgen Topics over Jürgen Conings worden gegroepeerd in dit subforum

Bekijk resultaten enquête: Moeten mensen die dreigen met een aanslag preventief worden opgespoord/opgesloten?
Ja, zulk persoon is een bedreiging en moet worden opgepakt/opgesloten. 6 42,86%
Neen, het is een arme verwarde man en heeft psychische hulp en onze steun nodig. 5 35,71%
NEEN! Zo iemand is een held van zijn overtuiging! Ik steun hem in hart en nieren. Laat hem gerust en hier is een link om hem te steunen! 4 28,57%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 14. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 juni 2021, 10:57   #61
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het kan zijn dat Jürgen zot geworden is door straffe zaken die hij meemaakte op buitenlandse missies.
Het lijkt er eerder op dat hij "zot geworden is" van het gemaatregel he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2021, 10:58   #62
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Hij had genoeg hardware gestolen in de kazerne om WOIII te beginnen hé.
Een pluim voor de humoristische verwoording.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

Gelukkig schuilt er geen haat in je boodschap. Anders: 6 maanden bak.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2021, 11:00   #63
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 44.481
Standaard

En wat doet men tegen dat soort daders buiten niets: Meisje van 14 stapt uit het leven na groepsverkrachting

Stuurt men daar ook zoveel manschappen op af om de daders van dat soort van feiten in te rekenen???

Of misschien een SM rechter inschakelen?

Eerste vraag op de rechtbank: Wast plezant manne???

Chemische castratie en levenslang of guillotine/nekschot de betere optie?

Krijg dat thuis zeg dat uw dochter de slag aan zichzelf slaagt door...

p.s.

Zeg Jürgen, géén zin om die mannen (de daders) af te knallen? (ok, ver gezocht waarschijnlijk of net niet? )
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 1 juni 2021 om 11:18.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2021, 11:04   #64
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

Ik zei alleen maar dat er niets is meegedeeld of er hard bewijs is dat Jürgen in de buurt van de woning van de Ranzige was.

Als de Jürgen leven gepakt wordt, dan vind ik zo'n hard bewijs wel erg belastend voor de "oprechtheid" van zijn bedreigingen.
En bij gebrek aan hard bewijs, blijft er twijfel.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2021, 11:18   #65
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
ze waren hem aan het schaduwen en zijn hem kwijt geraakt, dat is het probleem denk ik.
Kwijt geraakt nadat hij twee uur voor de deur van Van Ranst stond?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2021, 11:41   #66
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Kwijt geraakt nadat hij twee uur voor de deur van Van Ranst stond?
Ja, de pizza was toen koud geworden.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2021, 17:32   #67
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Gesteld dat hij levend wordt gevonden zal dat allemaal door een rechter worden beoordeeld.

Je zou de zaken wel erg op hun beloop laten als je nu zou zeggen: "Hij is er met wapens vandoor, heeft een brief geschreven waarin hij met geweld dreigt, maar we zien wel wat er gebeurt.".
Ik stel me vooral de vraag waarom ik nog geen enkele quote uit de brieven heb gelezen waaruit ook maar enige neiging tot geweld blijkt.

Nochtans beweren meerdere media toch minstens 1 van die brieven gelezen te hebben, maar om de 1 of andere reden kunnen ze er enkel korte stukjes uit tonen waarin tot nu toe niets staat over MVR, aanslagen of geweld.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Er is nergens gezegd dat er al een politiemacht bijstond die hem heeft gezien bij de woning van Van Ranst.
Gek he. Ze wisten al wie ze moesten herkennen nog voor ze ooit van hem gehoord hadden.

Je moet toch toegeven dat het officiële verhaaltje van een doorgedraaide militair die van ranst wil vermoorden met haken en ogen aan elkaar hangt. Misschien klopt het effectief toch wel, de waarheid is vaak gekker dan de fictie, maar op het eerste gezicht klinkt het nogal vreemd.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2021, 18:26   #68
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het lijkt er eerder op dat hij "zot geworden is" van het gemaatregel he.
Uit elke kazerne is die VB'er ontsnapt ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2021, 19:30   #69
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Uit elke kazerne is die VB'er ontsnapt ?
Ik begrijp die vraag niet.

In zijn brief zou hij geschreven hebben dat hij niet kan leven in een maatschappij waar men voor ongeveer alles en nog wat toelating moet krijgen van de overheid.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2021, 19:33   #70
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Ik stel me vooral de vraag waarom ik nog geen enkele quote uit de brieven heb gelezen waaruit ook maar enige neiging tot geweld blijkt.

Nochtans beweren meerdere media toch minstens 1 van die brieven gelezen te hebben, maar om de 1 of andere reden kunnen ze er enkel korte stukjes uit tonen waarin tot nu toe niets staat over MVR, aanslagen of geweld.


Gek he. Ze wisten al wie ze moesten herkennen nog voor ze ooit van hem gehoord hadden.

Je moet toch toegeven dat het officiële verhaaltje van een doorgedraaide militair die van ranst wil vermoorden met haken en ogen aan elkaar hangt. Misschien klopt het effectief toch wel, de waarheid is vaak gekker dan de fictie, maar op het eerste gezicht klinkt het nogal vreemd.
Inderdaad. In het begin was ik ook "mee", maar dan begin je even alles op een rijtje te zetten, en dan houdt dat gewoon geen steek he. Nu, zoals je zegt, soms kunnen dingen heel heel gek zijn. Maar er zijn gewoon teveel van die dingen die enkel in een heel slecht B-film scenario gevonden worden, zoals inderdaad anachronismen en totale contradicties in de capaciteiten van personages. Als er dan vele speciale effecten zijn, dan wilt ge uw verstand efkes op 0 zetten om van het spektakel te genieten, maar als ge daar nadien dan over nadenkt, dan zegt ge dat er dinges niet kloppen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2021, 22:04   #71
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad. In het begin was ik ook "mee", maar dan begin je even alles op een rijtje te zetten, en dan houdt dat gewoon geen steek he. Nu, zoals je zegt, soms kunnen dingen heel heel gek zijn. Maar er zijn gewoon teveel van die dingen die enkel in een heel slecht B-film scenario gevonden worden, zoals inderdaad anachronismen en totale contradicties in de capaciteiten van personages. Als er dan vele speciale effecten zijn, dan wilt ge uw verstand efkes op 0 zetten om van het spektakel te genieten, maar als ge daar nadien dan over nadenkt, dan zegt ge dat er dinges niet kloppen.
Hebben ze eigenlijk al nagekeken of zijn brief klopt met zijn capaciteiten voor een fantsoenlijk opstel te schrijven.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2021, 22:13   #72
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Hebben ze eigenlijk al nagekeken of zijn brief klopt met zijn capaciteiten voor een fantsoenlijk opstel te schrijven.
Ja 46 en nog maar de rang van korporaal, en al meer dan 20 jaar in t leger, ofwel geen ambitie ofwel geen capaciteiten. Maar dan toch voldoende om hem de sleutel van t schietgeweren kot te te geven.

En genoeg ervaring om met 400 man hun pietje te spelen. Ook niet van de minste want diegene die mochten gaan zoeken zullen ook wel training gehad hebben, "hoe pak ik een guerillia in een bos."

(alleen was die training hoe pak ik een guerillia in een bos in de ardennen en waren ze de upgrade cursus voor de limburg vergeten volgen zeker ? )
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2021, 22:32   #73
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ja 46 en nog maar de rang van korporaal, en al meer dan 20 jaar in t leger, ofwel geen ambitie ofwel geen capaciteiten. Maar dan toch voldoende om hem de sleutel van t schietgeweren kot te te geven.

En genoeg ervaring om met 400 man hun pietje te spelen. Ook niet van de minste want diegene die mochten gaan zoeken zullen ook wel training gehad hebben, "hoe pak ik een guerillia in een bos."

(alleen was die training hoe pak ik een guerillia in een bos in de ardennen en waren ze de upgrade cursus voor de limburg vergeten volgen zeker ? )
Maar toch bekwaam om 2 brieven te schrijven zonder Dt fouten. Dat is voor mij zelfs al een moeilijke opgave en ik heb dan zelfs nog latijn gevolgd. Gewoon omdat het me ook geen klote interesseert.

Laatst gewijzigd door Jan Janssen : 1 juni 2021 om 22:32.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2021, 05:22   #74
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ja 46 en nog maar de rang van korporaal, en al meer dan 20 jaar in t leger, ofwel geen ambitie ofwel geen capaciteiten. Maar dan toch voldoende om hem de sleutel van t schietgeweren kot te te geven.

En genoeg ervaring om met 400 man hun pietje te spelen. Ook niet van de minste want diegene die mochten gaan zoeken zullen ook wel training gehad hebben, "hoe pak ik een guerillia in een bos."
Maar wel te lomp om "gevaarlijke wapens" te onderscheiden van oefenspul, en onbekwaam om een auto op te blazen met een booby trap, waarin hij een brief gelegd had die moest gevonden worden.

En zodanig gekend dat flikken hem erkend hadden voor hij gekend was, maar wel niet zijn tussengekomen.

Citaat:
(alleen was die training hoe pak ik een guerillia in een bos in de ardennen en waren ze de upgrade cursus voor de limburg vergeten volgen zeker ? )
Ze hadden de verkeerde kaarten misschien bij ? Waar de "verlaten woning van de boswachter" niet op stond ? Zodat het hen niet is opgevallen dat er daar rook uit de schouw kwam ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2021, 05:39   #75
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Maar toch bekwaam om 2 brieven te schrijven zonder Dt fouten. Dat is voor mij zelfs al een moeilijke opgave en ik heb dan zelfs nog latijn gevolgd. Gewoon omdat het me ook geen klote interesseert.
Dat is een drogreden. Als je de regels goed beheerst, dan gebeurt een fout ertegen hoogstens 1 keer per maand door snel te schrijven, niet uit 'desinteresse'.
__________________
De waarheid voorop
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2021, 09:49   #76
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar wel te lomp om "gevaarlijke wapens" te onderscheiden van oefenspul, en onbekwaam om een auto op te blazen met een booby trap, waarin hij een brief gelegd had die moest gevonden worden.

Ze hadden de verkeerde kaarten misschien bij ? Waar de "verlaten woning van de boswachter" niet op stond ? Zodat het hen niet is opgevallen dat er daar rook uit de schouw kwam ?
Ik heb de indruk dat hij enkel dat oefenspul kon meenemen. Maar hij schatte correct in dat hierdoor pershysterie zou ontstaan, die de minister van landsverdediging actie zou verplichten een grote onnuttige actie op te zetten met de militaire strijdkrachten. Dat dit niets heeft opgeleverd betekent nu gezichtsverlies voor de politiek en de strijdkrachten.

Die zogenaamde booby trap was een trip flare en helemaal geen handgranaat. Ook daarin ging de pers door het dolle heen.

En MVR blijft ergens opgesloten met politiebewaking.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2021, 15:15   #77
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.441
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nog eens, dat gaat er doodgewoon om of het tegen ons, of met ons is. Bedreigt iemand ons, of bedreigt die een volksvijand ?

Een terrorist die toeslaat tegen eigen volk, ttz, die willekeurige aanslagen tegen eigen volk pleegt of zou plegen, ja, dat is natuurlijk een "verkeerde". Maar dat is hier het geval niet he. Mocht Jurgen verdacht zijn van in de metro bij ons een bom op te blazen, ja, dan was het uiteraard te veroordelen.
Ik denk dat ik het begin te snappen. Extreem rechtsen waren niet kwaad omdat moslimterroristen een aanslag pleegden. Ze waren kwaad omdat moslimterroristen een aanslag pleegden.
__________________
Etymologie van het woord Omvolking
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2021, 15:54   #78
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Ik denk dat ik het begin te snappen. Extreem rechtsen waren niet kwaad omdat moslimterroristen een aanslag pleegden. Ze waren kwaad omdat moslimterroristen een aanslag pleegden.
Half.

Omdat er een aanslag TEGEN ONS gepleegd werd, hier door onze vijanden, de moslims. Dat moslimterroristen aanslagen plegen tegen onze andere vijanden, is natuurlijk prima. Het concept dat er aanslagen gepleegd worden, of dat die door moslims gepleegd worden, is niet wat van tel is. Wat van tel is, is dat het TEGEN ONS is dat er aanslagen gepleegd worden. DAT is iets om kwaad van te worden, en ENKEL maar dat.

Laatst gewijzigd door patrickve : 2 juni 2021 om 15:56.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2021, 19:29   #79
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

Ik sprak deze namiddag toevallig met een gepensioneerde para.
Die zei inderdaad dat hetgeen de Jürgen meegenomen had van die raketwerpers of zoiets, slechts oefen-exemplaren waren.
En een tripflare is minder gevaarlijk dat het meeste vuurwerp dat verkocht wordt voor nieuwjaar.
Mitraillette (?) en kogels, dat is natuurlijk wel 'echt'.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2021, 19:27   #80
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.441
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Half.

Omdat er een aanslag TEGEN ONS gepleegd werd, hier door onze vijanden, de moslims. Dat moslimterroristen aanslagen plegen tegen onze andere vijanden, is natuurlijk prima. Het concept dat er aanslagen gepleegd worden, of dat die door moslims gepleegd worden, is niet wat van tel is. Wat van tel is, is dat het TEGEN ONS is dat er aanslagen gepleegd worden. DAT is iets om kwaad van te worden, en ENKEL maar dat.
Ik ben tegen alle vormen van geweld. Ik vind dat het uw en ons recht is om niet akkoord te zijn met Van Ranst, hem nen eikel te vinden, ne klootzak te vinden... maar hem doden is een brug te ver. Als hij echt zo misdadig is moeten ze hem maar arresteren en voor het gerecht dagen. Of moeten we dat afschaffen?
__________________
Etymologie van het woord Omvolking
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be