Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

 
 
Discussietools
Oud 15 januari 2009, 02:42   #61
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
U mag stekeblind zijn en u was helemaal niet op die betogingen. Ik wel, in Antwerpen én in Brussel. Daar liepen heel gewone mensen tussen met kinderen, met aktentassen, sommigen in kostuum, met balonnen en zelfgemaakte tekeningen, moeders en vaders, bedienden, mensen van de vakbond, katholieke nonnekes, pacifisten en hippies, enz. Je verzamelt in België namelijk geen 50.000 'uitsluitend rellende moslimmigranten' en 'autochtoon extreem links gespuis'. Zoveel zijn er in ons land gewoon niet te vinden.
Uiteraard was ik niet op die betogingen aanwezig, noch op pro- noch op anti-betogingen. Wél heb ik uitgebreid beeldmateriaal van de onlusten die met die betogingen gepaard gingen, gezien. En over die onlusten had ik het, niet over de mensen die wél op waardige wijze hun grieven kenbaar wilden maken. En die onlusten werden dus uitsluitend door moslimimmigranten en autochtoon extreemlinks gespuis veroorzaakt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Het maakt verder geen zak uit wie er wel of niet betoogde of rel schopte.
Wie er rel schopte tijdens en na die betogingen maakt wel degelijk wat uit, en veel ook. Want dat zijn namelijk dezelfden die altijd en overal rel menen te moeten schoppen, al dan niet daartoe aangezet door religieuze en/of politieke doctrines.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Wat telt is het gewicht die betogingen mondiaal in de schaal werpen, de mate waarin ze een beleid beïnvloeden, de schokgolven die ze door de samenleving jagen en de angst die ze de beleidsvoerders aandoen. Dat is wat werkt en dat werkt in heel Europa. En als Isräel volgende week nog niet is opgehouden met hun gore smeerlapperij, dan hou ik mijn hart vast voor de volgende reeks woedeuitbarstingen. Tot het beleid hier en elders ingrijpt en een halt toeroept aan die waanzin.
Ik hoop inderdaad van ganser harte dat het beleid hier en elders ingrijpt en voor eens en voor altijd een halt toeroept aan dat etterende gespuis dat altijd en overal de boel aan het verzieken is. Dat de oproerspolitie de lange lat nie moge schuwen, en dat de rechterlijke macht voor de verandering eens met echte straffen tegen dit tuig moge komen.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Ik ben hier niet om uw luiheid op te vangen. Ik ben namelijk zelf ook héél erg lui.
U beweert iets, en dan mag ik toch redelijkerwijs van u verlangen dat u uw beweringen middels een linkje kunt staven, of niet soms?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Een crisis als deze maakt vaak veel duidelijk. U hebt uw mening hier netjes geponeerd, voor iedereen zichtbaar. Ik heb daar niets aan toe te voegen behalve het feit dat ik een iets andere mening ben toegedaan.
U heeft daar wellicht niets aan toe te voegen, en dat is heel fijn voor u verder, maar ben dan wel zo fair om even mijn gehele uitspraak te citeren, en niet slechts dat wat in uw kraam te pas komt. Dat is namelijk niet zo netjes.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
absolutely no comment
Zie mijn commentaar hierboven over het weglaten van delen van het geciteerde.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Ik heb een andere schets die het veel beter samenvat:
Tja, en dat zie ik nu toch ietsje anders.

Afsluitend wil ik nog even kwijt dat ik die waanzin daar in het Midden-Oosten nooit echt heb begrepen en eigenlijk ook nooit heb willen begrijpen, aangezien we hier met religieuze gekken te maken hebben aan beide zijden, die er verder alles aan doen om het vuurtje toch maar goed brandend te houden.
Maar de lichte sympathie die ik aanvankelijk voor de Palestijnen voelde, is inmiddels -door allerlei redenen waarvan hamas en die rellende idioten overal in Europa de belangrijkste zijn- wél omgeslagen in een afgenomen antipathie voor Israel. Als u begrijpt wat ik bedoel. En ik denk dat vele verstandige mensen intussen zo zijn gaan denken.
Men dient eenvoudigweg niet met terroristen te gaan onderhandelen of er voor te buigen, laat staan terroristisch gedrag te belonen. Dat geldt voor de huis-tuin-en-keuken-hamasterrorist uit Gaza, en dat geldt voor de straatterrorist in elke Europese stad.
Sus Iratus is offline  
Oud 15 januari 2009, 03:28   #62
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Uiteraard was ik niet op die betogingen aanwezig, noch op pro- noch op anti-betogingen. Wél heb ik uitgebreid beeldmateriaal van de onlusten die met die betogingen gepaard gingen, gezien.
U baseert zich voor uw analyse louter op wat tv-zenders u willen tonen. Zij zijn selectief en ze hebben een eigen agenda. U degelijk informeren hoort daar niet bij. Dat moet u zelf doen. Louter afgaan op tv-beelden lijkt me niet zo verstandig in een zaak als deze.
In mijn vorige post ging het trouwens over de betogingen tout court, niet uitsluitend over de rellen. U verengt hier de betogingen van 100.000-den of wellicht miljoenen mensen tot rellen door enkele 100-den of 1000-den. Dat is jammer en het getuigt toch van een zeker myopie.

Citaat:
En die onlusten werden dus uitsluitend door moslimimmigranten en autochtoon extreemlinks gespuis veroorzaakt.
(Uw taalgebruik, ... tsssss.)

Maar dat hebben ze dan zeker op tv gezegd? Of u kon het zien als u de pauzeknop indrukte? Het zullen in ieder geval niet de bejaarde nonnekes geweest zijn, daar ben ik het wel mee eens.

Citaat:
Wie er rel schopte tijdens en na die betogingen maakt wel degelijk wat uit, en veel ook. Want dat zijn namelijk dezelfden die altijd en overal rel menen te moeten schoppen, al dan niet daartoe aangezet door religieuze en/of politieke doctrines.
Het maakt niet uit wat betreft het gewicht die massale betogingen mondiaal politiek in de weegschaal leggen.

Citaat:
Ik hoop inderdaad van ganser harte dat het beleid hier en elders ingrijpt en voor eens en voor altijd een halt toeroept aan dat etterende gespuis dat altijd en overal de boel aan het verzieken is. Dat de oproerspolitie de lange lat nie moge schuwen, en dat de rechterlijke macht voor de verandering eens met echte straffen tegen dit tuig moge komen.
Laat u vooral eens goed gaan op dit forum, het dient er voor. Da's goed tegen de verzuring en voor uw hart en bloedvaten.

Citaat:
U beweert iets, en dan mag ik toch redelijkerwijs van u verlangen dat u uw beweringen middels een linkje kunt staven, of niet soms?
Er zijn 100-den sites over boycott van Israël, ik heb geen zin om te zoeken waarom de betogers in Londen juist Starbucks hebben uitgekozen. Ik was niet in Londen, ik heb het hen niet gevraagd. Als u het wil weten, dan kan u het zelf opzoeken, het kost niet zoveel moeite.

Citaat:
U heeft daar wellicht niets aan toe te voegen, en dat is heel fijn voor u verder, maar ben dan wel zo fair om even mijn gehele uitspraak te citeren, en niet slechts dat wat in uw kraam te pas komt. Dat is namelijk niet zo netjes.
Ik haalde de essentie er uit. De rest kunnen de mensen zelf lezen want het staat er gewoon boven.
Citaat:
Afsluitend wil ik nog even kwijt dat ik die waanzin daar in het Midden-Oosten nooit echt heb begrepen en eigenlijk ook nooit heb willen begrijpen
Zover was ik al mee, ja. Dat was voor iedereen duidelijk. Het zal u er echter niet va weerhouden om er een mening over te hebben natuurlijk. Opinions are like assholes, everybody has one ...

Citaat:
aangezien we hier met religieuze gekken te maken hebben aan beide zijden, die er verder alles aan doen om het vuurtje toch maar goed brandend te houden.
Het conflict gaat echter niet over godsdienst, al zijn er partijen bij die het zo willen maken en daar jammer genoeg ook in slagen. Het gaat over grond en water, vrijheid en de staat. Dat zijn de belangrijkste ingrediënten.

Citaat:
Maar de lichte sympathie die ik aanvankelijk voor de Palestijnen voelde, is inmiddels -door allerlei redenen waarvan hamas en die rellende idioten overal in Europa de belangrijkste zijn- wél omgeslagen in een afgenomen antipathie voor Israel. Als u begrijpt wat ik bedoel.

Jaja; net wat ik schrijf: dat het omturnen van een koloniaal conflict in een religieus conflict mensen de indruk geeft dat ze moeten kiezen tussen religies en daarbij dus die religie kiezen die het best aansluit bij hun eigen cultuur, het judeo-christianisme in jouw geval.
Voor mij blijft het een principiële strijd om grond en vrijheid, om land en water en om de staat en wat men van die staat moet kunnen verwachten.

Vreemd overigens dat uw antipathie afneemt naarmate het duidelijker wordt wat Israël juist wil en doet. En ondertussen ook toegeeft dat Hamas het bestand helemaal niet geschonden heeft maar dat ze dat zelf gedaan hebben. In functie van de verkiezingen, nota bene!

Citaat:
Men dient eenvoudigweg niet met terroristen te gaan onderhandelen of er voor te buigen, laat staan terroristisch gedrag te belonen. Dat geldt voor de huis-tuin-en-keuken-hamasterrorist uit Gaza, en dat geldt voor de straatterrorist in elke Europese stad.
Men zal wel mòeten onderhandelen. Het andere alternatief is ze allemaal afmaken, maar dat kan niet.

Uw analyse geldt wat mij betreft overigens in eerste instantie voor de grootste en sterkste terrorist, met name Israël. Die vergeet u gemakshalve in uw lijstje. Jammer en niet bepaald intelligent want hun staat is opgericht bij gratie van terrorisme en ze hanteren het al 60 jaar om hun grondgebied uit te breiden. Dat u dat niet ziet zal ik u niet kwalijk nemen. Ik zal het aan uw myopie wijten.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline  
Oud 15 januari 2009, 07:03   #63
heilige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2009
Berichten: 102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Paliwood ken ik niet, maar hoe kan het ook anders als Israël ondanks een uitspraak van het Hooggerechtshof weigert om journalisten toe te laten? So far for democracy...



'Je positie laten kennen' is iets heel anders dan enerzijds censureren en anderzijds een campagne van desinformatie opzetten.

Maar ik had van Israël niets anders verwacht, nee.
Alhoewel het niet zou moeten, zijn ook journalisten bevooroordeeld, zoals iedereen dat is. Enkel hebben zij een soort van machtspositie . Zo zal een journalist die de Palestijnen goed genegen is, veel materiaal in Gaza vinden om Israël af te breken . Pro-joodse berichtgevers kunnen dan weer prachtige fotootjes maken in plaatsen waar Palestijnse raketten op burgers hun woning gevallen is. Zo eenvoudig is dat. Wat onbegrijpelijk is, is hoe sommigen, die met deze oorlog eigenlijk niets te maken hebben, bvb Belgen die heel het jaar in België leven , niet joods of palestijns zijn, en ook nooit naar die landen reizen , in deze oorlog partij kunnen kiezen, en dan nog wel op zeer ongenuanceerde wijze ? En waarom zij dit doen ?
heilige is offline  
Oud 15 januari 2009, 07:04   #64
heilige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2009
Berichten: 102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Als u me uitdaagt, plaats ik hier de foto's van de slachtoffers van die democratisch gekozen Israëlische terroristen van u.
Ga uw gang, enkel uzelf draagt de verantwoordelijkheden van uw daden.
heilige is offline  
Oud 15 januari 2009, 07:06   #65
heilige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2009
Berichten: 102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Daarom ben ik blij met de rellen in alle grote Europese steden. Het is een manier om politici onder druk te zetten en dat lijkt ook te werken.
Een beetje puberaal dit alles, nee ?
heilige is offline  
Oud 15 januari 2009, 07:53   #66
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 19.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Ook al moeten ze daarvoor zelf extremisten worden en andere onschuldige burgers vermoorden en worden ze zo tot het spiegelbeeld van Hamas.
Ik denk dat het eerder omgekeerd is: het Palestijns verzet is, door de decennia heen, het spiegelbeeld van de Isräelische kolonisatie. De Israëli's moeten maar naar Hamas, zijn moraal zijn werkwijze kijken om te zien wat ze zelf geworden zijn.

Vandaar ook dat het Palestijns verzet geen resultaten boekt. Het zou pas echt gevaarlijk worden voor Israël als het verzet een eigen modus operandi zou hebben, waar de Israëli's geen antwoord op hebben.
__________________
  • Er zijn mensen van wie het vals karakter op hun gelaat te lezen staat, en in ons land hebben die zich verenigd in een door u betaalde eigenbelangenvereniging: Open VLD (Kaaiman in De Tijd van 1 juni 2024)
  • Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
E. Gidius is offline  
Oud 15 januari 2009, 07:58   #67
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 19.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Hertog van Gelre is volgens mij toch echt wel één van de forummers die het hier - wanhopig, lijkt het soms - genuanceerd en beschaafd probeert te houden, hoor.

Ik ben het zeker niet in alles met hem eens, maar ik discussieer liever met hem dan met sommige van de forummers waarmee ik het gemakkelijk eens zou kunnen zijn mochten ze in hun berichten blijk geven van eenzelfde bereidheid tot beschaafde discussie.
²

Het blijkt maar weer: opinies zijn geen goede criteria om de kwaliteit van mensen aan af te meten. Brallers, idioten en kortzichtigen heb je in elk kamp. En ik verkies de eerlijke mensen in het kamp van de tegenstander boven de brallers in "mijn" kamp.
__________________
  • Er zijn mensen van wie het vals karakter op hun gelaat te lezen staat, en in ons land hebben die zich verenigd in een door u betaalde eigenbelangenvereniging: Open VLD (Kaaiman in De Tijd van 1 juni 2024)
  • Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
E. Gidius is offline  
Oud 15 januari 2009, 09:10   #68
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 19.443
Standaard

Voor wie het nieuws uit Gaza van binnenuit wil volgen: http://gazatoday.blogspot.com.

Dit is de blog van Sameh Akram Habeeb, die in de Gaza-strook geboren is en er leeft. Hij heeft ondermeer gewerkt als journalist. De blog wordt dagelijks bijgehouden.

Citaat:
Sameh Habeeb

Gaza City, Gaza Strip, Palestine

I am Sameh A. Habeeb. I'm a Palestinian born and raised in Gaza. I'm 23 years old. I have a bachelor degree in English Language and Literature. I have worked in several different fields’ pre and post of my university studies for almost 5 years. I have worked as volunteer in civil societies where I practiced tasks to help people and educate children. I worked as News Producer and a Journalist at the Ramattan News Agency which is Regional Media facility based in Gaza and the Middle East.
__________________
  • Er zijn mensen van wie het vals karakter op hun gelaat te lezen staat, en in ons land hebben die zich verenigd in een door u betaalde eigenbelangenvereniging: Open VLD (Kaaiman in De Tijd van 1 juni 2024)
  • Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
E. Gidius is offline  
Oud 15 januari 2009, 09:23   #69
de mensen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 januari 2009
Berichten: 268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
²

Het blijkt maar weer: opinies zijn geen goede criteria om de kwaliteit van mensen aan af te meten. Brallers, idioten en kortzichtigen heb je in elk kamp. En ik verkies de eerlijke mensen in het kamp van de tegenstander boven de brallers in "mijn" kamp.
Soms zijn brallers, idioten en kortzichtigen minder gevaarlijk, meer mens én vooral eerlijker dan zelf verklaarde eerlijke mensen.
de mensen is offline  
Oud 15 januari 2009, 09:33   #70
de mensen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 januari 2009
Berichten: 268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door heilige Bekijk bericht
Alhoewel het niet zou moeten, zijn ook journalisten bevooroordeeld, zoals iedereen dat is. Enkel hebben zij een soort van machtspositie . Zo zal een journalist die de Palestijnen goed genegen is, veel materiaal in Gaza vinden om Israël af te breken . Pro-joodse berichtgevers kunnen dan weer prachtige fotootjes maken in plaatsen waar Palestijnse raketten op burgers hun woning gevallen is. Zo eenvoudig is dat. Wat onbegrijpelijk is, is hoe sommigen, die met deze oorlog eigenlijk niets te maken hebben, bvb Belgen die heel het jaar in België leven , niet joods of palestijns zijn, en ook nooit naar die landen reizen , in deze oorlog partij kunnen kiezen, en dan nog wel op zeer ongenuanceerde wijze ? En waarom zij dit doen ?
Dat zou ik ook eens willen weten...
Elke normale mens is natuurlijk bekommerd om het lot van zowel de Palestijnse als Israëlitische (... alhoewel) mensen.…
maar zoals het pro-Palestijns kamp hier te werk gaat dat is haast niet normaal te noemen... Dat heeft m.i. niets meer te maken met puur menselijkheid... Daar zit iets anders achter... Maar wat?
(van extreem links verwacht men niets anders maar van anderen?).

Als het puur menselijk zou zijn dan zou men toch kunnen verwachten dat deze personen minstens even fel zouden reageren/protesteren/betogen als nu...
Maar wat zien we van de meeste van die personen als het over Soedan, Oost-Congo enz. gaat?... Inderdaad, ijzige stilte...
Dan zijn mensen plots minder mens...
de mensen is offline  
Oud 15 januari 2009, 09:44   #71
de mensen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 januari 2009
Berichten: 268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Uh-Huh, met alle respect dat ik u verschuldigd ben:

Hertog van Gelre is volgens mij toch echt wel één van de forummers die het hier - wanhopig, lijkt het soms - genuanceerd en beschaafd probeert te houden, hoor.

Ik ben het zeker niet in alles met hem eens, maar ik discussieer liever met hem dan met sommige van de forummers waarmee ik het gemakkelijk eens zou kunnen zijn mochten ze in hun berichten blijk geven van eenzelfde bereidheid tot beschaafde discussie.

Ik geef graag toe dat ik mij ook niet altijd aan de door mij gestelde 'norm' weet te houden, vooral niet in deze kwestie.

Ik heb nog steeds tranen in de ogen na het zien van de door E.Gidius gelinkte foto's en beeldverslagen, en ik voel een woede jegens kindermoordenaars in mij opborrelen die mij waarschijnlijk alwéér een slapeloze of op z'n minst met nachtmerries gevulde nacht zal bezorgen.



Aan het bloedvergieten in Gaza moet een einde komen, nù onmiddellijk.

Geen enkel mens die naam waardig heeft er belang bij dat die slachtpartij verder gaat.

Datzelfde geldt trouwens net zo goed voor de slachtpartijen èlders ter wereld.
Haat voor oorlogsmisdadigers die vrouwen en kinderen als menselijk schild gebruiken zal je waarschijnlijk niet voelen?

Hopelijk wellen de tranen eveneens op voor de kinderen en andere gewone burgers die in stukken gereten zijn door menselijke kinderbommen.

En de angst van de kinderen (en andere gewone burgers) die in bepaalde Israëlische dorpen/steden leven en die niet weten wanneer en waar de krakkemikkige raketten zullen vallen zal je ook wel begrijpen.

Sommigen denken dat ze dit conflict kunnen oplossen door eenzijdig partij te kiezen.
Ze vergeten wellicht in hun domheid (alhoewel ik daar steeds meer en meer begin aan te twijfelen) dat hun acties Hamas een vrijgeleide geven om nog meer kinderen als menselijk schild te gebruiken en te laten doden omdat dit geweldig 'bruikbare' beelden oplevert.


---------

Deze mensonterende toestanden kunnen m.i. slechts opgelost worden als de druk op beide partijen gelegd wordt...

Laatst gewijzigd door de mensen : 15 januari 2009 om 09:48.
de mensen is offline  
Oud 15 januari 2009, 09:55   #72
Red_Dog
Schepen
 
Red_Dog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Locatie: Antwerpen, Dublin
Berichten: 416
Stuur een bericht via MSN naar Red_Dog
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Voor wie het nieuws uit Gaza van binnenuit wil volgen: http://gazatoday.blogspot.com.

Dit is de blog van Sameh Akram Habeeb, die in de Gaza-strook geboren is en er leeft. Hij heeft ondermeer gewerkt als journalist. De blog wordt dagelijks bijgehouden.
Ramatta News Agency staat bekend om het feit dat zij Hamas vaak een platform aanbieden of zelfs hun gebouwen laten gebruiken voor Hamas-persconferenties.
Daar is oa van Abbas en Fatah meermaals kritiek op gekomen.
__________________
Quis Separabit ?
Red_Dog is offline  
Oud 15 januari 2009, 10:03   #73
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 19.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Red_Dog Bekijk bericht
Ramatta News Agency staat bekend om het feit dat zij Hamas vaak een platform aanbieden of zelfs hun gebouwen laten gebruiken voor Hamas-persconferenties.
LOL

Als je bericht over de partij die de regering uitmaakt, biedt je hen een platform aan? Schitterende vondst, Red Dog. Als Mark Ragev vanmorgen ontslagen is wegens mondje voorbijparten, moet jij je kandidatuur indienen.

Citaat:
Daar is oa van Abbas en Fatah meermaals kritiek op gekomen.
Wat Abbas en Fatah denken is stilaan totaal irrelevant aan het worden.
__________________
  • Er zijn mensen van wie het vals karakter op hun gelaat te lezen staat, en in ons land hebben die zich verenigd in een door u betaalde eigenbelangenvereniging: Open VLD (Kaaiman in De Tijd van 1 juni 2024)
  • Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 15 januari 2009 om 10:03.
E. Gidius is offline  
Oud 15 januari 2009, 10:07   #74
Red_Dog
Schepen
 
Red_Dog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Locatie: Antwerpen, Dublin
Berichten: 416
Stuur een bericht via MSN naar Red_Dog
Standaard

Berichten over een partij is iets compleet anders dan je gebouwen ter beschikking stellen waar die partij op eigen houtje persconferenties kan houden die oproepen tot haat en geweld, ik hoop dat je het verschil kent.
__________________
Quis Separabit ?
Red_Dog is offline  
Oud 15 januari 2009, 10:08   #75
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
LOL

Als je bericht over de partij die de regering uitmaakt, biedt je hen een platform aan? Schitterende vondst, Red Dog. Als Mark Ragev vanmorgen ontslagen is wegens mondje voorbijparten, moet jij je kandidatuur indienen.



Wat Abbas en Fatah denken is stilaan totaal irrelevant aan het worden.
Natuurlijk, en wedden dat vervolgens CNN volgens hem het predikaat van Hamas propagandazender gaat krijgen...

Alle excuses zijn blijkbaar goed om de waanzin ginds te gaan verrechtvaardigen vanuit zionistisch standpunt....
Svennies is offline  
Oud 15 januari 2009, 10:51   #76
De_Laatste_Belg
Minister
 
De_Laatste_Belg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2008
Locatie: Ex cathedra
Berichten: 2.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Wat Abbas en Fatah denken is stilaan totaal irrelevant aan het worden.
Abbas en zijn regering eisen totale terugtrekking van Israël uit de Westelijke Jordaanoever en Oost-Jeruzalem, alsmede het recht op terugkeer van de Palestijnse vluchtelingen.

Irrelevant ?


Het Fatah standpunt is samen te vatten als: Vestiging van een onafhankelijke democratische staat met volledige soevereiniteit in alle Palestijnse gebieden, en met Jeruzalem als hoofdstad; en met bescherming van de rechten en de gelijkberechtiging van de burgers, zonder enige vorm van raciale of religieuze discriminatie.

Irrelevant ?


In juni 2006 legde Israel de helft van de economie plat in Gaza. Elektriciteitscentrales, waterwinning en bruggen werden gebombardeerd. Een volk in economische crisis zonder uitzicht maakt rare sprongen.

Irrelevant ?

Hamas wint de verkiezingen. En dan denk je: Deze uit terrorisme geboren onzin wordt volwassen en democratisch. De wereld besliste daar anders over. De geldkraan ging dicht. De gevormde regering werd niet erkent. De economische problemen verdiepten. De ellende werd groter. De ambtenaren gaan in staking en leggen het land plat.

Irrelevant ?
En niet terug te voeren naar onze westerse houding in 't conflict ?

Hamas en Fatah vallen in een burgeroorlog. Ook daarin vallen een honderdtal doden. Alles vervalt in een politieke chaos. Noodtostanden worden uitgeroepen. Een volk in volle democratische crisis wordt niet door ons bijgestaan.

Irrelevant ?
En niet terug te voeren naar onze westerse houding in 't conflict ?

Tenslotte beslissen wij om eens ferm te laten blijken aan elke kant we staan. We leveren terug goederen aan palestijnse gebieden die onder Fatah controle staan.En dat niet om de ellende te verlichten. Maar puur om Fatah een voetje of twee voor te geven. Een dag later verbreken Hamas en Fatah alle contacten. En Hamas kaapt Gaza.

Irrelevant ?
En niet terug te voeren naar onze westerse houding in 't conflict ?


De manier waarop wij (jij) het conflict behandelen, bepalen wat relevant is, heeft grote invloed in de regio. En ik kan niet zeggen dat het positieve invloeden zijn. En dat geldt voor zowel pro's als contra's. Door onze houding drukken we de regio in nog meer radicalisme. En niet enkel de regio.
__________________
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen
De_Laatste_Belg is offline  
Oud 15 januari 2009, 10:55   #77
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 19.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Red_Dog Bekijk bericht
Berichten over een partij is iets compleet anders dan je gebouwen ter beschikking stellen waar die partij op eigen houtje persconferenties kan houden die oproepen tot haat en geweld, ik hoop dat je het verschil kent.
Beste man, ken jij eigenlijk wel iets van de media-wereld?

Partijen geven overal persconferenties, ook en vooral in perscentra. Het IPC in Brussel is daar een mooi voorbeeld van. Persagentschappen produceren nieuws, weet u wel. Als Hamas iets zegt, is dat nieuws.

En over haat en geweld zou Israël beter zwijgen, zowel de regering als het parlement roepen daar bijna dagelijks op tot racisme en moordpartijen.
__________________
  • Er zijn mensen van wie het vals karakter op hun gelaat te lezen staat, en in ons land hebben die zich verenigd in een door u betaalde eigenbelangenvereniging: Open VLD (Kaaiman in De Tijd van 1 juni 2024)
  • Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
E. Gidius is offline  
Oud 15 januari 2009, 10:58   #78
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 19.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
De manier waarop wij (jij) het conflict behandelen, bepalen wat relevant is, heeft grote invloed in de regio.
Interessante bijdrage, LB, waar ik het grotendeels mee eens ben.

BTW, met 'irrelevant' doelde ik vanzelfsprekend in eerste instantie op de clash in de Palestijnse publieke opinie, die stilaan in grote meerderheid naar Hamas aan het overhellen is.
__________________
  • Er zijn mensen van wie het vals karakter op hun gelaat te lezen staat, en in ons land hebben die zich verenigd in een door u betaalde eigenbelangenvereniging: Open VLD (Kaaiman in De Tijd van 1 juni 2024)
  • Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
E. Gidius is offline  
Oud 15 januari 2009, 11:01   #79
Red_Dog
Schepen
 
Red_Dog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Locatie: Antwerpen, Dublin
Berichten: 416
Stuur een bericht via MSN naar Red_Dog
Standaard

Blijkbaar was ik verkeerd en is RNA onder andere door Hamas aangevallen tijdens de burgeroorlog tegen Fatah, waarna de banden met Hamas verbroken zijn.
Neemt niet weg dat 1 bron die oa CNN, NBC, FOX, NOS,... voorziet van beeldmateriaal niet genoeg is
__________________
Quis Separabit ?

Laatst gewijzigd door Red_Dog : 15 januari 2009 om 11:01.
Red_Dog is offline  
Oud 15 januari 2009, 11:12   #80
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 19.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Red_Dog Bekijk bericht
Neemt niet weg dat 1 bron die oa CNN, NBC, FOX, NOS,... voorziet van beeldmateriaal niet genoeg is
Simpel: laat de pers vrij toe in Gaza.
__________________
  • Er zijn mensen van wie het vals karakter op hun gelaat te lezen staat, en in ons land hebben die zich verenigd in een door u betaalde eigenbelangenvereniging: Open VLD (Kaaiman in De Tijd van 1 juni 2024)
  • Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
E. Gidius is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be