Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 30 augustus 2003, 02:03   #61
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sato
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Ach, wat is "de Vlaming" toch dom, hé, "Filosoof"...
Niet dommer dan gelijk welke consument die bezwijkt voor marketingtechnieken....: dat gebeurt jou en dat gebeurt mij....(mij misschien iets minder, want ik ben héél wantrouwig daartgenover)
Die zin tussen haakjes heb je er achteraf aan toegevoegd.

Gelukkig maar, ik wou al reageren met "Het gebeurt jou ook Filosoof? Net zo goed als mij? Neen, dat kan ik niet geloven."
er staat:"mij misschien iets minder...." er staat niet "mij niet"...
filosoof is offline  
Oud 30 augustus 2003, 15:18   #62
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

De MR is voor mij een dubbelzinnige partij, het homohuwelijk kaatsen ze af. Euthanasie keuren ze goed en nu komen ze met dit over de brug. Begrijpen wie begrijpen kan. Ik versta de ergernis dat ze niet de grootste Waalse partij zijn. Maar dan nog.

Laat ons duidelijk zijn: Ik ben tegen het migrantenstemrecht. Ik volg hierin resoluut het standpunt van de n-va.

Thomas
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline  
Oud 30 augustus 2003, 16:19   #63
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
De MR is voor mij een dubbelzinnige partij, het homohuwelijk kaatsen ze af. Euthanasie keuren ze goed en nu komen ze met dit over de brug. Begrijpen wie begrijpen kan. Ik versta de ergernis dat ze niet de grootste Waalse partij zijn. Maar dan nog.

Laat ons duidelijk zijn: Ik ben tegen het migrantenstemrecht. Ik volg hierin resoluut het standpunt van de n-va.

Thomas
Thomas,
Ik vind de MR ook een "dubbelzinnige partij" (jouw woordkeuze, maar ik kan je wel volgen)
Ik begrijp ook niet direct waarom ze hiermee bovenkomen(een intern conflict in de liberale familie? Zin om zich linkser te profileren en aan de rechterzijde van de PS te knagen? Your guess is as good as mine!

Ik zal even duidelijk zijn:IMHO is het migrantenstemrecht van weinig belang: een zeer groot deel van de migranten heeft de belgische nationaliteit, en stemt reeds, dus daar lig ik niet wakker van. De anderen zullen hun stemmen waarschijnlijk verdelen over de bestaande partijen, zwartblok inbegrepen, maar daar lig ik niet wakker van.
Eventueel zullen hier en daar allochtone schepenen bovenkomen, en die zal ik op hun waarde beoordelen...maar daar lig ik niet wakker van
Er is een kans dat ze in Brussel eerder op franstalige lijsten zullen stemmen, maar daar lig ik niet wakker van...
Ze zullen het politieke landschap niet hertekenen, net zo min als het vrouwen stemecht of het jongerenstemrecht dat deed, dus daar lig ik niet wakker van.

Wat me wél zou storen is een stemrecht zonder stemplicht
Wat me wél erg stoort is de nijd waarmee een aantal mensen hen dat stemrecht mordicus willen weigeren, zonder geldige reden: d�*t heeft een racistisch geurtje..
filosoof is offline  
Oud 30 augustus 2003, 19:58   #64
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
De MR is voor mij een dubbelzinnige partij, het homohuwelijk kaatsen ze af. Euthanasie keuren ze goed en nu komen ze met dit over de brug. Begrijpen wie begrijpen kan. Ik versta de ergernis dat ze niet de grootste Waalse partij zijn. Maar dan nog.

Laat ons duidelijk zijn: Ik ben tegen het migrantenstemrecht. Ik volg hierin resoluut het standpunt van de n-va.

Thomas
Thomas,
Ik vind de MR ook een "dubbelzinnige partij" (jouw woordkeuze, maar ik kan je wel volgen)
Ik begrijp ook niet direct waarom ze hiermee bovenkomen(een intern conflict in de liberale familie? Zin om zich linkser te profileren en aan de rechterzijde van de PS te knagen? Your guess is as good as mine!

Ik zal even duidelijk zijn:IMHO is het migrantenstemrecht van weinig belang: een zeer groot deel van de migranten heeft de belgische nationaliteit, en stemt reeds, dus daar lig ik niet wakker van. De anderen zullen hun stemmen waarschijnlijk verdelen over de bestaande partijen, zwartblok inbegrepen, maar daar lig ik niet wakker van.
Eventueel zullen hier en daar allochtone schepenen bovenkomen, en die zal ik op hun waarde beoordelen...maar daar lig ik niet wakker van
Er is een kans dat ze in Brussel eerder op franstalige lijsten zullen stemmen, maar daar lig ik niet wakker van...
Ze zullen het politieke landschap niet hertekenen, net zo min als het vrouwen stemecht of het jongerenstemrecht dat deed, dus daar lig ik niet wakker van.

Wat me wél zou storen is een stemrecht zonder stemplicht
Wat me wél erg stoort is de nijd waarmee een aantal mensen hen dat stemrecht mordicus willen weigeren, zonder geldige reden: d�*t heeft een racistisch geurtje..
Ik vind de n-va zijn opmerking hieromtrent prima. Eerst de snel-belgwet afschaffen en dan migrantenstemrecht.

Ik vind ook dat het dan stemplicht moet worden. inplaats van stemrecht. Want ik zou er niet van verschieten dat bepaalde islamieten hun vrouwen niet zouden laten gaan stemmen...
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline  
Oud 31 augustus 2003, 01:35   #65
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
De MR is voor mij een dubbelzinnige partij, het homohuwelijk kaatsen ze af. Euthanasie keuren ze goed en nu komen ze met dit over de brug. Begrijpen wie begrijpen kan. Ik versta de ergernis dat ze niet de grootste Waalse partij zijn. Maar dan nog.

Laat ons duidelijk zijn: Ik ben tegen het migrantenstemrecht. Ik volg hierin resoluut het standpunt van de n-va.

Thomas
Thomas,
Ik vind de MR ook een "dubbelzinnige partij" (jouw woordkeuze, maar ik kan je wel volgen)
Ik begrijp ook niet direct waarom ze hiermee bovenkomen(een intern conflict in de liberale familie? Zin om zich linkser te profileren en aan de rechterzijde van de PS te knagen? Your guess is as good as mine!

Ik zal even duidelijk zijn:IMHO is het migrantenstemrecht van weinig belang: een zeer groot deel van de migranten heeft de belgische nationaliteit, en stemt reeds, dus daar lig ik niet wakker van. De anderen zullen hun stemmen waarschijnlijk verdelen over de bestaande partijen, zwartblok inbegrepen, maar daar lig ik niet wakker van.
Eventueel zullen hier en daar allochtone schepenen bovenkomen, en die zal ik op hun waarde beoordelen...maar daar lig ik niet wakker van
Er is een kans dat ze in Brussel eerder op franstalige lijsten zullen stemmen, maar daar lig ik niet wakker van...
Ze zullen het politieke landschap niet hertekenen, net zo min als het vrouwen stemecht of het jongerenstemrecht dat deed, dus daar lig ik niet wakker van.

Wat me wél zou storen is een stemrecht zonder stemplicht
Wat me wél erg stoort is de nijd waarmee een aantal mensen hen dat stemrecht mordicus willen weigeren, zonder geldige reden: d�*t heeft een racistisch geurtje..
Ik vind de n-va zijn opmerking hieromtrent prima. Eerst de snel-belgwet afschaffen en dan migrantenstemrecht.

Ik vind ook dat het dan stemplicht moet worden. inplaats van stemrecht. Want ik zou er niet van verschieten dat bepaalde islamieten hun vrouwen niet zouden laten gaan stemmen...
Mij zou het nog minder verwonderen dat Voorpost, VBJ, VB, NVA en dgl aan allochtonen materiëel de weg naar het stemhokje zouden blokkeren.
Wat het afschaffen van de snelbelgwet betreft: zo snel wordt men nu ook weer niet Belg met die wet: kijk naar het voorbeeld van de echtgenote van the Piano. Een prioriteit lijkt me dat dus ook niet...
filosoof is offline  
Oud 1 september 2003, 08:29   #66
storm op zee
Schepen
 
storm op zee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2003
Berichten: 433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof

VB en NVA kunnen hogstens eens een lokale meerderheid achter zich brengen, stop dus aub met te spreken alsof die de meerderheid van de Vlamingen zouden vertegenwoordigen!!
Geachte domme kloot, zet eindelijk je bril op en je oogkleppen af: én het VB én de N-VA én de CD&V én de VLD zijn tegen migrantenstemrecht, niet enkel het VB en de N-VA. Oelewapper
__________________
En zegepralend grijnst hij, op 's vijands trillend lijk.


Zelfverklaarde onafhankelijkheid? Het kan: http://seborga.net
storm op zee is offline  
Oud 1 september 2003, 12:37   #67
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door storm op zee
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof

VB en NVA kunnen hogstens eens een lokale meerderheid achter zich brengen, stop dus aub met te spreken alsof die de meerderheid van de Vlamingen zouden vertegenwoordigen!!
Geachte domme kloot, zet eindelijk je bril op en je oogkleppen af: én het VB én de N-VA én de CD&V én de VLD zijn tegen migrantenstemrecht, niet enkel het VB en de N-VA. Oelewapper
Stormpje,
je terminologie en scheldwoorden zeggen véél meer over jou dan over mij.
filosoof is offline  
Oud 1 september 2003, 13:51   #68
storm op zee
Schepen
 
storm op zee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2003
Berichten: 433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door storm op zee
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof

VB en NVA kunnen hogstens eens een lokale meerderheid achter zich brengen, stop dus aub met te spreken alsof die de meerderheid van de Vlamingen zouden vertegenwoordigen!!
Geachte domme kloot, zet eindelijk je bril op en je oogkleppen af: én het VB én de N-VA én de CD&V én de VLD zijn tegen migrantenstemrecht, niet enkel het VB en de N-VA. Oelewapper
Stormpje,
je terminologie en scheldwoorden zeggen véél meer over jou dan over mij.
Sorry m'n beste, maar van jouw hardnekkig gezever krijg ik het op de duur zo op m'n heupen. Je hebt nog geen enkel inhoudelijk antwoord gegeven op m'n argumeten, dus vind ik het ook niet langer nodig om inhoudelijk te werk wil gaan. En trouwens, wie N-VA en VB op één zelfde hoop gooit is echt wel een domme kloot en een oelewapper.
__________________
En zegepralend grijnst hij, op 's vijands trillend lijk.


Zelfverklaarde onafhankelijkheid? Het kan: http://seborga.net
storm op zee is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be