Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 augustus 2015, 11:31   #61
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Gisteren op de tram. Circa 5 euro kwijt voor een rit van 5 km.
Geen airco en geen zitplaats.
Is de wagen dan niet praktischer en goedkoper?
Even berekenen. Aankoop van de wagen, jaarlijkse verzekering en verkeersbelasting, onderhoud en slijtage, keuring, parkeervergoeding... en dan in verhouding stellen tot het aantal kilometers.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2015, 11:37   #62
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ook dan. Als je uitkomt op een gemiddelde snelheid van 33 km/u per uur, dan betekent dat je als kruissnelheid flink er boven moet geraken. Zoiets haal je als geoefende fietser wel langs ononderbroken jaagpaden, maar niet wanneer je je tussen het gewone verkeer moet mengen en geconfronteerd wordt met verkeerslichten, voorrang, enzovoort.
Dat moet je wel hard maken dat die student liegt of niet gans de waarheid vertelt, waarom zou hij dat ?

Overigens je weet helemaal niet waar die student juist woont.
Met de fiets rijdt hij van deur tot deur zonder strukturele vertraging of wachttijden.

Neemt hij bus en trein en wslk alweer bus moet hij er nog altijd te voet geraken (ook bushokje) en al die wachttijden tellen mee in de totale verplaatsingsduur of verplaatsingen te voet.

Een NMBS routeplanner is maar theorie, dat heb ik ook al ondervonden.
Die student gaat/kan zich ook niet tekens aanpassen aan ideale verplaatsingsschema´s maar wil vertrekken als hij wil (zondagavond lees ik), met de fiets kan hij dat altijd van waar hij zich juist bevindt tot "aan de deur" waar hij zijn wil.

Citaat:
Al sinds begin vorig jaar zijn de uren van de treinen voor mij zodanig slecht afgesteld dat ik, als student uit Knokke, zondagavond voor een helse opgave sta om op mijn bestemming te geraken. Ik studeer in Kortrijk en zit daar op kot.

In het beste geval (zonder één minuut vertraging) doe ik er - met trein en bus - 2 uur 15 minuten over om aan de andere kant van West-Vlaanderen te geraken. Bij vertraging is dat al 3 uur en 15 minuten.

Nu heb ik door bovenstaande 'miserie' een drang gevoeld om een statement te maken. Dit houdt in dat ik sinds vorig jaar bijna elke week met de fiets naar mijn kot rij. (66 kilometer, binnen de 2 uur van deur tot deur inclusief bagage).

Als een negentien jaar oude student met zijn fiets een provincie sneller kan doorkruisen dan het openbaar vervoer, dan is er iets erg fout in de elementaire structuur ervan. Dat tot mijn grote spijt.

Quinten Coucke
In elk geval is die Quinten bi een fietsclub De Bumpers:
https://www.facebook.com/debumpers.be

lang scrollen tot artikel 10 maart 2015

Citaat:
De Bumpers Cycling Team Knokke-Heist mit Quinten Coucke
10. März ·

Een van onze youngsters in het laatste nieuws. Een bumper is wel niet zomaar een fietser !
De Bumpers Cycling Team Knokke-Heists Foto.
directe link:
https://www.facebook.com/debumpers.b...type=1&theater
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 14 augustus 2015 om 12:02.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2015, 11:58   #63
SMI94
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 maart 2014
Berichten: 1.717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dat moet je wel hard maken dat die student liegt of niet gans de waarheid vertelt, waarom zou hij dat ?

Overigens je weet helemaal niet waar die student juist woont.
Met de fiets rijdt hij van deur tot deur zonder strukturele vertraging of wachttijden.

Neemt hij bus en trein en wslk alweer bus moet hij er nog altijd te voet geraken (ook bushokje) en al die wachttijden tellen mee in de totale verplaatsingsduur of verplaatsingen te voet.

Een NMBS routeplanner is maar theorie, dat heb ik ook al ondervonden.
Die student gaat/kan zich ook niet tekens aanpassen aan ideale verplaatsingsschema´s maar wil vertrekken als hij wil (zondagavond lees ik), met de fiets kan hij dat altijd van waar hij zich juist bevindt tot "aan de deur" waar hij zijn wil.
Tuurlijk... 66 kilometer in twee uur met de fiets, op de openbare weg mét bagage voor een week, een laptopje, wat eten en mogelijk ook nog wat boeken en nota's in een sportzak op de rug. En dan 33km/u gemiddeld halen met zijn fietsje. Die komt waarschijnlijk nooit een kruispunt met lichten tegen, moet waarschijnlijk nooit ergens voorrang verlenen en moet waarschijnlijk nooit ergens een weg dwarsen...

Iemand die dat kan, zou beter stoppen met studeren en gaan koersen. Kan hij waarschijnlijk veel meer geld mee verdienen.
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2015, 12:05   #64
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Tuurlijk... 66 kilometer in twee uur met de fiets, op de openbare weg mét bagage voor een week, een laptopje, wat eten en mogelijk ook nog wat boeken en nota's in een sportzak op de rug. En dan 33km/u gemiddeld halen met zijn fietsje. Die komt waarschijnlijk nooit een kruispunt met lichten tegen, moet waarschijnlijk nooit ergens voorrang verlenen en moet waarschijnlijk nooit ergens een weg dwarsen...

Iemand die dat kan, zou beter stoppen met studeren en gaan koersen. Kan hij waarschijnlijk veel meer geld mee verdienen.
Tja waarom niet ?

Hij fiets alleszins regelmatig met zijn fietsclub:

https://www.facebook.com/debumpers.b...type=1&theater

en het fietstraject (blauwe kleur) die Quinten blijkbaar neemt:
directe link: https://www.google.com/maps/d/viewer...TvIiA&hl=en_US
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2015, 12:07   #65
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Tuurlijk... 66 kilometer in twee uur met de fiets, op de openbare weg mét bagage voor een week, een laptopje, wat eten en mogelijk ook nog wat boeken en nota's in een sportzak op de rug. En dan 33km/u gemiddeld halen met zijn fietsje. Die komt waarschijnlijk nooit een kruispunt met lichten tegen, moet waarschijnlijk nooit ergens voorrang verlenen en moet waarschijnlijk nooit ergens een weg dwarsen...

Iemand die dat kan, zou beter stoppen met studeren en gaan koersen. Kan hij waarschijnlijk veel meer geld mee verdienen.
Tja waarom niet ? Dat kan hij eventueel ook nog na zijn studies.

Hij fietst alleszins regelmatig met zijn fietsclub:

https://www.facebook.com/debumpers.b...type=1&theater


De Bumpers Cycling Team Knokke-Heist

Een van onze youngsters in het laatste nieuws. Een bumper is wel niet zomaar een fietser ! — mit Quinten Coucke.
10. März
Top-Kommentare
Hanne De Groote, Bjarne Trio, Jolien Musseeuw und 66 anderen gefällt das.
2 mal geteilt

De Bumpers Cycling Team Knokke-Heist machtig wé
10. März um 01:53

Quinten Coucke Sponsors in de picture! „wink“-Emoticon
2 · 10. März um 00:59

Quinten Coucke @ Brecht, merci! En neen, nog nooit over gedacht om eerlijk te zijn. Mijn studies boeien me! Ik ben ook heus geen prof „wink“-Emoticon
1 · 10. März um 04:48
1 Antwort

Brecht Gravensteyn ow schit!! oke respect!! zijn er nie veel die da kunnen!!
nooit gedacht aan prof wielrennen??

1 · 10. März um 04:41

en het fietstraject (blauwe kleur) die Quinten blijkbaar neemt:
directe link: https://www.google.com/maps/d/viewer...TvIiA&hl=en_US
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 14 augustus 2015 om 12:11.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2015, 12:45   #66
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dat moet je wel hard maken dat die student liegt of niet gans de waarheid vertelt, waarom zou hij dat ?

Overigens je weet helemaal niet waar die student juist woont.
Met de fiets rijdt hij van deur tot deur zonder strukturele vertraging of wachttijden.
De uitleg was nochtans heel duidelijk. Als je met de fiets een gemiddelde snelheid van 33 km/u wil halen, dan moet op de ononderbroken stukken een bijzonder hoge snelheid weten te halen. Als je weet dat veel getrainde wielertoeristen 35 kruis halen, is het wel duidelijk dat die student die afstand niet kan overbruggen in die tijd. Als de N50 neemt - heel recht toe, recht aan tussen Brugge en Kortrijk -, dan krijg je meer dan eens verkeerslichten bijvoorbeeld. Zoiets drukt je gemiddelde snelheid.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2015, 12:48   #67
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.454
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U moet natuurlijk op de juiste trein instappen, he.
Als de gekozen trein nu eens zou gereden hebben.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2015, 12:51   #68
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.454
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Even berekenen. Aankoop van de wagen, jaarlijkse verzekering en verkeersbelasting, onderhoud en slijtage, keuring, parkeervergoeding... en dan in verhouding stellen tot het aantal kilometers.
Is al berekend. De hamvraag is, met hoeveel gebruik je die wagen tegelijk.

1 persoon, dan is het lood om oud ijzer, beide methodes zijn dan gewoon duur.
Maar eenmaal je met 3 bent is de wagen al terug een pak interessanter.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2015, 12:58   #69
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Tuurlijk... 66 kilometer in twee uur met de fiets, op de openbare weg mét bagage voor een week, een laptopje, wat eten en mogelijk ook nog wat boeken en nota's in een sportzak op de rug. En dan 33km/u gemiddeld halen met zijn fietsje. Die komt waarschijnlijk nooit een kruispunt met lichten tegen, moet waarschijnlijk nooit ergens voorrang verlenen en moet waarschijnlijk nooit ergens een weg dwarsen...
Inderdaad, zo'n afstand kan je inderdaad in die tijd overbruggen als je niet te maken krijgt met elementen die je snelheid drukken. Er is een groot verschil tussen bijvoorbeeld de tachtig kilometer Knokke - Kortrijk langs Leie en Afleidingskanaal enerzijds en de zeventig kilometer langs de N50. In het eerste geval heb je een enorm voordeel: afgezien van enkele stukken heb je een zo goed als verkeersvrij jaagpad met bijzonder weinig zaken die je snelheid drukken. Op de N50 heb je talrijke kruispunten, al dan niet met lichten. Alleen al dit duwt je gemiddelde snelheid naar beneden.

Daarnaast zie ik dat hij dan nog eens van de N50 afwijkt. Zo rijdt hij door het centrum van Oostkamp, terwijl de ringweg met afscheiden fietspad toch sneller fietsen mogelijk maakt. In Ruddervoorde gaat hij straatje in, straatje uit en bij het kasteel van Ardooie neemt hij de dreef - eigenlijk verboden voor fietsers - die in ternair zand is aangelegd, iets wat zeker trager doet rijden. Net zoals ik ook zie dat hij de Brugse vesten neemt die absoluut niet te verkiezen met een koersfiets (in dolomiet uitgevoerd en ondertussen vol putten en oneffenheden).
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2015, 14:07   #70
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Inderdaad, zo'n afstand kan je inderdaad in die tijd overbruggen als je niet te maken krijgt met elementen die je snelheid drukken. Er is een groot verschil tussen bijvoorbeeld de tachtig kilometer Knokke - Kortrijk langs Leie en Afleidingskanaal enerzijds en de zeventig kilometer langs de N50. In het eerste geval heb je een enorm voordeel: afgezien van enkele stukken heb je een zo goed als verkeersvrij jaagpad met bijzonder weinig zaken die je snelheid drukken. Op de N50 heb je talrijke kruispunten, al dan niet met lichten. Alleen al dit duwt je gemiddelde snelheid naar beneden.

Daarnaast zie ik dat hij dan nog eens van de N50 afwijkt. Zo rijdt hij door het centrum van Oostkamp, terwijl de ringweg met afscheiden fietspad toch sneller fietsen mogelijk maakt. In Ruddervoorde gaat hij straatje in, straatje uit en bij het kasteel van Ardooie neemt hij de dreef - eigenlijk verboden voor fietsers - die in ternair zand is aangelegd, iets wat zeker trager doet rijden. Net zoals ik ook zie dat hij de Brugse vesten neemt die absoluut niet te verkiezen met een koersfiets (in dolomiet uitgevoerd en ondertussen vol putten en oneffenheden).
De vraag is of dat traject uit het Laatste Nieuws wel klopt met het traject van Quinten, heel wslk niet omdat Quinten zeker niet exact met zijn fiets van station tot station rijdt zoals in die googlemapslink en Het Laatste Nieuws aangegeven, hij rijdt namelijk van zijn deur in Knokke tot aan de deur van zijn kot zoals ook te lezen in de tekst van Het Laatste Nieuws.

Die journalist van het Laatste Nieuws kan dat plannetje ook wel p/c bij het artikel geplaatst hebben.

Tenzij Q.C. in Knokke vlakbij het station woont en in Kortrijk zijn kot vlakbij het station heeft, maar in de tekst van HLN is duidelijk te lezen dat hij ook de (dan overvolle) bus van Kortrijk station naar de Campus Kortrijk moet nemen (zondagavond) , dus heeft hij zijn kot daar.

Ook al de extra ongemakken van overvolle bussen/treinen en extra wachttijden staan daar te lezen, als men het kan vergroten:


Het grote probleem is blijkbaar dat Q.C. het risico op een extra uur vertraging niet wil wagen als de trein van Knokke te laat aankomt in Brugge, er is maar 6 minuten tijd over van perron te veranderen als die trein op tijd komt... volgens Q.C. gebeurt het wel vaker dat die (stop)trein vanuit Knokke te laat in Brugge komt. Ook het probleem dat de trein overvol zit, want alle studenten willen die avond naar hun kot...
Tja het OV is nu eenmaal maar OV hé...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 14 augustus 2015 om 14:25.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2015, 14:19   #71
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

De lijn zou maar 2 euro per dag mogen kosten. Komaan he
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2015, 14:25   #72
SMI94
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 maart 2014
Berichten: 1.717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Inderdaad, zo'n afstand kan je inderdaad in die tijd overbruggen als je niet te maken krijgt met elementen die je snelheid drukken. Er is een groot verschil tussen bijvoorbeeld de tachtig kilometer Knokke - Kortrijk langs Leie en Afleidingskanaal enerzijds en de zeventig kilometer langs de N50. In het eerste geval heb je een enorm voordeel: afgezien van enkele stukken heb je een zo goed als verkeersvrij jaagpad met bijzonder weinig zaken die je snelheid drukken. Op de N50 heb je talrijke kruispunten, al dan niet met lichten. Alleen al dit duwt je gemiddelde snelheid naar beneden.

Daarnaast zie ik dat hij dan nog eens van de N50 afwijkt. Zo rijdt hij door het centrum van Oostkamp, terwijl de ringweg met afscheiden fietspad toch sneller fietsen mogelijk maakt. In Ruddervoorde gaat hij straatje in, straatje uit en bij het kasteel van Ardooie neemt hij de dreef - eigenlijk verboden voor fietsers - die in ternair zand is aangelegd, iets wat zeker trager doet rijden. Net zoals ik ook zie dat hij de Brugse vesten neemt die absoluut niet te verkiezen met een koersfiets (in dolomiet uitgevoerd en ondertussen vol putten en oneffenheden).
Ik heb bij die 'blauwe route' toch ook héél wat vragen: Blijkbaar verlaat hij de N50 ter hoogte met de ringweg naar Tielt om dan op één of andere manier in het centrum van Izegem te geraken - hoe hij van dat punt volgens die blauwe lijn tot in Izegem geraakt, mogen ze mij altijd een keer tonen - om daar dan via verschillende kruispunten met lichten, meerdere ronde punten en in het centrum de ene voorrang van rechts na de andere de rijksweg te dwarsen en via de bosmolens, Sint-Eloois-Winkel en Gullegem tot in Kortrijk te geraken...

Bovendien lag de N50 gedurende het hele voorjaar tussen Pittem en Ruddervoorde op verschillende plaatsen open voor werken. Het record was ergens in april, toen je 3 (!) omleidingen moest volgen van Pittem tot in Ruddervoorde te geraken... Volgens mij heeft die gast een volgwagen mee met een mechanicien en een grote koffer waar zijn bagage in zit.
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2015, 14:38   #73
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Ik heb bij die 'blauwe route' toch ook héél wat vragen: Blijkbaar verlaat hij de N50 ter hoogte met de ringweg naar Tielt om dan op één of andere manier in het centrum van Izegem te geraken - hoe hij van dat punt volgens die blauwe lijn tot in Izegem geraakt, mogen ze mij altijd een keer tonen - om daar dan via verschillende kruispunten met lichten, meerdere ronde punten en in het centrum de ene voorrang van rechts na de andere de rijksweg te dwarsen en via de bosmolens, Sint-Eloois-Winkel en Gullegem tot in Kortrijk te geraken...

Bovendien lag de N50 gedurende het hele voorjaar tussen Pittem en Ruddervoorde op verschillende plaatsen open voor werken. Het record was ergens in april, toen je 3 (!) omleidingen moest volgen van Pittem tot in Ruddervoorde te geraken... Volgens mij heeft die gast een volgwagen mee met een mechanicien en een grote koffer waar zijn bagage in zit.
Euh dat persbericht is omstreeks 10-11 maart 2015... ik denk wel dat een fietser zijn traject wel zal kunnen aanpassen.

En ik haalde in post 70 al aan waarom dat plannetje niet klopt.

Hij rijdt tenslotte van deur tot deur (campus Vives) en niet van station tot station met zijn fiets zoals dat plannetje suggereert.

De afstand station Kortrijk tot de Campus is alleen al 3 km (waar hij in OV-geval de bus moet nemen, en dan moet hij nog te voet gaan naar zijn kot)

Dat bijna niemand hier het OV kritiseert vind ik wel raar...

Zal de krant en het OV het maar zelf doen:

Citaat:
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150310_01572015

KNOKKE-HEIST / KORTRIJK - Sinds Quinten Coucke (20) uit Knokke bus en trein inruilde voor de fiets, reist hij 15 minuten sneller naar zijn kot in Kortrijk. ‘De NMBS zou je op een redelijke termijn op je bestemming moeten krijgen’, zegt Quinten. ‘Maar dat lukt dus niet.’ ‘Klopt’, zegt Treintrambus. Zij hebben berekend dat de verbinding Knokke-Kortrijk op negen jaar tijd 40 procent trager is geworden.

Dik 66 kilometer. De afstand tussen de thuisbasis van Quinten Coucke en zijn kot vlakbij de Kortrijkse universiteit Kulak is vrij groot. Daarom ging de derdejaarsstudent biochemie er jarenlang van uit dat hij op zondagavond met het openbaar vervoer sneller ter plaatse zou zijn. Tot hij bus en trein effectief inruilde. Sindsdien wint hij per tocht minstens een kwartier tijd.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 14 augustus 2015 om 14:48.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2015, 14:47   #74
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.986
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Tuurlijk... 66 kilometer in twee uur met de fiets, op de openbare weg mét bagage voor een week, een laptopje, wat eten en mogelijk ook nog wat boeken en nota's in een sportzak op de rug. En dan 33km/u gemiddeld halen met zijn fietsje. Die komt waarschijnlijk nooit een kruispunt met lichten tegen, moet waarschijnlijk nooit ergens voorrang verlenen en moet waarschijnlijk nooit ergens een weg dwarsen...

Iemand die dat kan, zou beter stoppen met studeren en gaan koersen. Kan hij waarschijnlijk veel meer geld mee verdienen.
https://www.strava.com/activities/363531020

Die jongen haalt simpelweg zijn 33 gemiddeld. Toegegeven, het is veel, maar hij doet het wel. Op rechte stukken zie je hem gewoon boven de 40 rijden. Lijkt mij er eentje te zien die graag vlak vlamt aan het tijdritstuurtje te zien.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 14 augustus 2015 om 14:56.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2015, 14:53   #75
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
https://www.strava.com/activities/363531020

Die jongen haalt simpelweg zijn 33 gemiddeld. Toegegeven, het is veel, maar hij doet het wel.
Goed getraind en natuurlijk goed materieel:
http://debumpers.myshopify.com/produ...er-q-professor

Citaat:
http://www.demorgen.be/binnenland/-m...rein-a2245875/

Vanzelfsprekend is dat niet. Hoe kwam u op dat idee?

Coucke: "Mijn vader fietste vroeger ook wel eens van de kust naar zijn kot in Gent. Dat heeft mij geïnspireerd. Bovendien is iets meer dan 60 kilometer geen uitdaging meer voor mij, omdat ik een amateurtriatleet en -wielrenner ben. Met mijn ploegje leg ik geregeld meer dan 100 kilometer af. Als ik naar de Kulak ga, rijd ik dan ook met mijn koersfiets. Mijn rugzak van 10 kilo weegt wel door, maar ligt strak op mijn rug. Alleen als het hard vriest, zoek ik een andere oplossing."

Hoe reageren vrienden en familie op uw fietstochten?

"Mijn ouders vinden het prima. Mijn vader werkt in Kortrijk en brengt door de week eten langs. In een ruk neemt hij ook de fiets terug mee naar Knokke, zodat ik die 's zondags weer kan gebruiken. Logischerwijs rijd ik 's vrijdags met hem terug naar huis. Mijn vrienden kijken er ook niet raar van op. Zij weten dat ik een wielerfreak ben en vinden het best wel chic."

Heeft de NMBS u al gecontacteerd?

"Voorlopig niet. Ik heb ooit al eens een brief gestuurd, maar daar heb ik nooit een antwoord op gekregen. Ik moet bekennen dat ik best benieuwd ben of de NMBS nu gaat reageren. Daar moet ik wel aan toevoegen dat ik altijd voor de fiets zal kiezen. De trein is niet alleen langzamer, maar ook niet comfortabel genoeg. De weinige wagons die naar Kortrijk gaan zitten elke week overvol. Mij krijgen ze niet meer op de trein, tenzij dat ooit een aanzienlijke tijdswinst zou betekenen."
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 14 augustus 2015 om 15:01.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2015, 15:02   #76
SMI94
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 maart 2014
Berichten: 1.717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
https://www.strava.com/activities/363531020

Die jongen haalt simpelweg zijn 33 gemiddeld. Toegegeven, het is veel, maar hij doet het wel.
Het gaat er mij niet om dat ik niet geloof dat hij geen 33 per uur gemiddeld kan rijden met een fiets. Dat geloof ik graag! Ik zeg alleen dat hij de rit Knokke - Kortrijk op de openbare weg nooit aan die snelheid kan afleggen. Ik ken de N50 behoorlijk goed, en ik kan je verzekeren dat je dat héél moeilijk kan halen, simpelweg omdat die weg bezaaid ligt met kruispunten met verkeerslichten en ronde punten. No way dat hij keer op keer geluk heeft dat het net groen is of dat hij zonder vertragen - laat staan te moeten stoppen om voorrang te verlenen - die ronde punten stuk voor stuk aan 40 per uur kan overvlammen hé.

Bovendien: denk je dat hij die rit van Knokke naar Breskens met bagage voor een week studeren op zijn rug heeft afgelegd?
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2015, 15:04   #77
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.986
Standaard

Soit, op zich is het eigenlijk niet zo verwonderlijk. Als ik met de trein naar mijn werk zou komen ben ik ook 1u15 kwijt. Met de auto doe ik het in 30 minuten, met de fiets is het een traject van 40km. Die rij ik in 1u20. Dus in de zomer waag ik me ook wel eens aan de fiets, maar met het openbaar vervoer zou ik nooit komen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2015, 15:08   #78
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.986
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Het gaat er mij niet om dat ik niet geloof dat hij geen 33 per uur gemiddeld kan rijden met een fiets. Dat geloof ik graag! Ik zeg alleen dat hij de rit Knokke - Kortrijk op de openbare weg nooit aan die snelheid kan afleggen. Ik ken de N50 behoorlijk goed, en ik kan je verzekeren dat je dat héél moeilijk kan halen, simpelweg omdat die weg bezaaid ligt met kruispunten met verkeerslichten en ronde punten. No way dat hij keer op keer geluk heeft dat het net groen is of dat hij zonder vertragen - laat staan te moeten stoppen om voorrang te verlenen - die ronde punten stuk voor stuk aan 40 per uur kan overvlammen hé.

Bovendien: denk je dat hij die rit van Knokke naar Breskens met bagage voor een week studeren op zijn rug heeft afgelegd?
Als hij op de rechte stukken aan 40 rijdt, haalt hij zijn 33 hoor. Ik ben ervan overtuigd dat ik op die route ook 30 gemiddeld haal. Als ik een vlak ritje doe rij ik constant 35 a 36 op rechte stukken (bij windstil weer). Dan kom ik uit op een gemiddelde van 30 doordat je inderdaad soms moet remmen en stoppen. Soit, het staat je vrij om niet te geloven dat er nu eenmaal mensen zijn die vrij hard met een fiets kunnen rijden.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2015, 15:12   #79
SMI94
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 maart 2014
Berichten: 1.717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Goed getraind en natuurlijk goed materieel:
http://debumpers.myshopify.com/produ...er-q-professor
Vreemd! Ik woon langs het spoor tussen Brugge en Kortrijk, en op zondag(avond) zie ik nagenoeg nooit korte treinen passeren. Laat staan overvolle treinen...

Trouwens, hij kan ook gewoon de kusttram nemen tot in Oostende (1u), en van daaruit de trein naar Kortrijk nemen (1u18 blijkbaar). Dan is die trein zeker en vast lang genoeg en zit hij er op van de eerste halte, dus zitplaats gegarandeerd.

Dat er soms problemen zijn met het OV, weet iedereen. Maar die zijn er met élk vervoermiddel. Dat dit soort artikels dan gebruikt wordt om héél het OV als slecht te bestempelen, is gewoon onnozel. Als het tussen Zwevezele en Pittem begint te onweren, of hij rijdt plat in Hertsberge, dan staat hij daar ook te koekeloeren natuurlijk. Elk zijn voorkeur, maar no way dat ik een rit met de fiets tussen Knokke en Kortrijk ooit comfortabeler zal vinden dan het OV.
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2015, 15:14   #80
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.986
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Vreemd! Ik woon langs het spoor tussen Brugge en Kortrijk, en op zondag(avond) zie ik nagenoeg nooit korte treinen passeren. Laat staan overvolle treinen...

Trouwens, hij kan ook gewoon de kusttram nemen tot in Oostende (1u), en van daaruit de trein naar Kortrijk nemen (1u18 blijkbaar). Dan is die trein zeker en vast lang genoeg en zit hij er op van de eerste halte, dus zitplaats gegarandeerd.

Dat er soms problemen zijn met het OV, weet iedereen. Maar die zijn er met élk vervoermiddel. Dat dit soort artikels dan gebruikt wordt om héél het OV als slecht te bestempelen, is gewoon onnozel. Als het tussen Zwevezele en Pittem begint te onweren, of hij rijdt plat in Hertsberge, dan staat hij daar ook te koekeloeren natuurlijk. Elk zijn voorkeur, maar no way dat ik een rit met de fiets tussen Knokke en Kortrijk ooit comfortabeler zal vinden dan het OV.
Als het deftig weer is verkies ik toch ook de fiets boven mij opjagen in het openbaar vervoer. Ik zou wel geen km'ers malen langs de N50, maar een meer prettige route uitstippelen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be