Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 juli 2003, 21:00   #61
Babeth
Gouverneur
 
Babeth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2002
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.435
Standaard

Paulus, ik heb ook kritiek op wat hier in onze geschiedenis met de vrouwen is gedaan, in andere discussies zul je dat wel terugvinden. Ik wou alleen eventjes een paar dingetjes op een rijtje zetten die ik in boeken en documentaires over dit onderwerp heb geleerd en dan wel zeer specifiek op de houding van Moslims ten opzichte van het maagdenvlies. Ik kan voor de volledigheid misschien ook nog opmerken dat hierbij ook de socio-culturele invloeden van de regio zeer belangrijk zijn geweest en er een verschil is van land tot land, maar dat 1 ding overheerst en dat is die "familie-eer" die verbonden wordt aan het begrip "maagdelijkheid" dat door bloeding bij penetratie bewezen moet worden.

Dat Maddox en ik geen kinderen willen heeft meer redenen dan alleen wat hij als grapje aanhaalde. Misschien was het een pover grapje, maar dan toch.

En met "opsluiten" overdrijf ik in het geheel niet. Ge kunt er in de bibliotheek genoeg boeken over vinden, er is onlangs nog een hele mooie documentaire op de TV geweest over een Nederlandse van Marrokaanse afkomst maar ik ben de titel en de naam weer vergeten (rottige symptoon van mijn chronische ziekte). Bent u al de Burqa in Afghanistan vergeten ? Weet u dat het veel meer betekende dan alleen maar een tent over je kop laten hangen ?

En hoe hypocriet kan men zijn als men zijn dochters opsluit maar zijn zoons de vrije hand geeft om andere vrouwen te "pakken" ? Dat de zoon zijn gang kan gaan maar een dochter de kans loopt door de vader of broers doodgeslagen te worden als er iemand opmerkt dat hij met haar naar bed is geweest of zelfs alleen maar haar op straat heeft zien praten met een niet-familielid zonder dat het zelfs maar waar hoeft te zijn ?

Ja, het is een kritiek op de Islam zoals deze heden ten dage beleefd wordt. Wij hebben in onze samenleving een soortgelijk probleem eindelijk van de baan kunnen vegen, het is bijvoorbeeld inderdaad nog maar een generatie of twee geleden dat de vrouw zich hier in de kerk moest sluieren en afzonderlijk van de mannen moesten zitten, en we zijn blij dat we daarvan af zijn. Vindt u het soms verkeerd dat meisjes en vrouwen vrij op straat kunnen rondlopen en vrij kunnen kiezen wat ze met hun lichaam doen ? Maar nu komen er meer en meer jongemannen op straat die geleerd hebben dat alle loslopende vrouwen hoeren zijn en gerust "gepakt" mogen worden. Het is nog niet zo lang geleden dat ik dagelijks met de tram naar Brussel moest en een mes op zak had. Leuk zeg die multiculturele diversiteit. En het is niet van horen zeggen, het is van zien en zelf bijna ondergaan.

En nog eens wat hypocrisie betreft: wat vindt u van een 16-jarig maagdje dat doodsbang in een bed wordt gegooid met de vraag of je zult bloeden of niet ? Wat een fantastische vrijheid, wat een gevoel van veiligheid en bescherming.
__________________
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act." -- George Orwell
Babeth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2003, 22:52   #62
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.841
Standaard

Komaan Wanne!
Lach hier nog maar eens mee als je durft!
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2003, 22:53   #63
Wanne
Staatssecretaris
 
Wanne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Komaan Wanne!
Lach hier nog maar eens mee als je durft!
Wij kunnen precies nog veel leren van de Moslims...
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2003, 23:06   #64
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.454
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

De samenhorigheid van de jonge haantjes is een eigenschap die we dringend mogen copieeren.

Maar de vrouwvriendelijkheid van die cultuur.. da's hier al minstens 40 jaar achter de rug, en de rest van de praktijken 100.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2003, 23:14   #65
Wanne
Staatssecretaris
 
Wanne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
De samenhorigheid van de jonge haantjes is een eigenschap die we dringend mogen copieeren.
Samenhorigheid heeft ook altijd als bijeffect dat er mensen zijn die daar niet bij horen, dus voor mijn part hoeft dat zeker niet gekopieerd te worden. Ieder mens is immers anders en samenhorigheid is uiteindelijk toch maar een soort schijnwerkelijkheid, waarachter men zich wil verstoppen om z'n gebreken te verbergen, denk ik...
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2003, 23:41   #66
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris
 
Paulus de Boskabouter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2003
Berichten: 7.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Paulus, ik heb ook kritiek op wat hier in onze geschiedenis met de vrouwen is gedaan, in andere discussies zul je dat wel terugvinden. Ik wou alleen eventjes een paar dingetjes op een rijtje zetten die ik in boeken en documentaires over dit onderwerp heb geleerd en dan wel zeer specifiek op de houding van Moslims ten opzichte van het maagdenvlies. Ik kan voor de volledigheid misschien ook nog opmerken dat hierbij ook de socio-culturele invloeden van de regio zeer belangrijk zijn geweest en er een verschil is van land tot land, maar dat 1 ding overheerst en dat is die "familie-eer" die verbonden wordt aan het begrip "maagdelijkheid" dat door bloeding bij penetratie bewezen moet worden.

Dat Maddox en ik geen kinderen willen heeft meer redenen dan alleen wat hij als grapje aanhaalde. Misschien was het een pover grapje, maar dan toch.

En met "opsluiten" overdrijf ik in het geheel niet. Ge kunt er in de bibliotheek genoeg boeken over vinden, er is onlangs nog een hele mooie documentaire op de TV geweest over een Nederlandse van Marrokaanse afkomst maar ik ben de titel en de naam weer vergeten (rottige symptoon van mijn chronische ziekte). Bent u al de Burqa in Afghanistan vergeten ? Weet u dat het veel meer betekende dan alleen maar een tent over je kop laten hangen ?

En hoe hypocriet kan men zijn als men zijn dochters opsluit maar zijn zoons de vrije hand geeft om andere vrouwen te "pakken" ? Dat de zoon zijn gang kan gaan maar een dochter de kans loopt door de vader of broers doodgeslagen te worden als er iemand opmerkt dat hij met haar naar bed is geweest of zelfs alleen maar haar op straat heeft zien praten met een niet-familielid zonder dat het zelfs maar waar hoeft te zijn ?

Ja, het is een kritiek op de Islam zoals deze heden ten dage beleefd wordt. Wij hebben in onze samenleving een soortgelijk probleem eindelijk van de baan kunnen vegen, het is bijvoorbeeld inderdaad nog maar een generatie of twee geleden dat de vrouw zich hier in de kerk moest sluieren en afzonderlijk van de mannen moesten zitten, en we zijn blij dat we daarvan af zijn. Vindt u het soms verkeerd dat meisjes en vrouwen vrij op straat kunnen rondlopen en vrij kunnen kiezen wat ze met hun lichaam doen ? Maar nu komen er meer en meer jongemannen op straat die geleerd hebben dat alle loslopende vrouwen hoeren zijn en gerust "gepakt" mogen worden. Het is nog niet zo lang geleden dat ik dagelijks met de tram naar Brussel moest en een mes op zak had. Leuk zeg die multiculturele diversiteit. En het is niet van horen zeggen, het is van zien en zelf bijna ondergaan.

En nog eens wat hypocrisie betreft: wat vindt u van een 16-jarig maagdje dat doodsbang in een bed wordt gegooid met de vraag of je zult bloeden of niet ? Wat een fantastische vrijheid, wat een gevoel van veiligheid en bescherming.
vergis je niet, ik vind ALLE godsdiensten en de achterlijke gewoonten die er uit voortvloeien verwerpelijk.
Hoe ik over dit onderwerp denk vindt u in mijn vorige posts terug
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2003, 00:04   #67
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.841
Standaard

Ik ook, Kabouter.
In mijn tijd werd er ook nog verwacht dat een vrouw maagd was als ze trouwde maar er kwam gelukkig niemand controleren of ze ook bloedde als haar maagdenvlies gescheurd werd. Die vernedering werd ons gelukkig bespaard en zeker al wat er VANDAAG nog altijd bij niet autochtone meisjes bijkomt als ze de pech hebben niet te bloeden.

Ik ga slapen. Nooit gedacht dat er nog zoveel mannen hier moeten e-man-ciperen.
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2003, 12:12   #68
Calle
Parlementslid
 
Geregistreerd: 17 december 2002
Berichten: 1.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Ik ook, Kabouter.
In mijn tijd werd er ook nog verwacht dat een vrouw maagd was als ze trouwde maar er kwam gelukkig niemand controleren of ze ook bloedde als haar maagdenvlies gescheurd werd. Die vernedering werd ons gelukkig bespaard en zeker al wat er VANDAAG nog altijd bij niet autochtone meisjes bijkomt als ze de pech hebben niet te bloeden.

Ik ga slapen. Nooit gedacht dat er nog zoveel mannen hier moeten e-man-ciperen.
Ik geef je volledig gelijk Knuppel, maar sleur niet alle mannen erdoor ok ?

Dit heeft mijns inziens niet iets met universele emancipatie te maken , maar met iets verderfelijks uit een bepaalde cultuur.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2003, 17:29   #69
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.841
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Ik ook, Kabouter.
In mijn tijd werd er ook nog verwacht dat een vrouw maagd was als ze trouwde maar er kwam gelukkig niemand controleren of ze ook bloedde als haar maagdenvlies gescheurd werd. Die vernedering werd ons gelukkig bespaard en zeker al wat er VANDAAG nog altijd bij niet autochtone meisjes bijkomt als ze de pech hebben niet te bloeden.

Ik ga slapen. Nooit gedacht dat er nog zoveel mannen hier moeten e-man-ciperen.


Ik geef je volledig gelijk Knuppel, maar sleur niet alle mannen erdoor ok ?

Dit heeft mijns inziens niet iets met universele emancipatie te maken , maar met iets verderfelijks uit een bepaalde cultuur.
Waar sleurde ik er ALLE mannen door?
Ik stel enkel vast dat er op deze topic maar twee mannen positief reageerden. Superstaaf en Maddox. Van Ali, Wanne en de kabouter kan je dat niet echt zeggen, nietwaar? Piano nam het zelfs discriminerend op en hamerde er, onder een ander forumonderdeel, even negatief op door. Door ALLE replicerende vrouwen werd er echter onverdeeld positief gereageerd. Is het dan zo abnormaal als ik zeg dat ik nooit gedacht had dat er nog zoveel mannen moeten emanciperen?
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2003, 17:39   #70
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris
 
Paulus de Boskabouter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2003
Berichten: 7.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
. Van Ali, Wanne en de kabouter kan je dat niet echt zeggen, nietwaar?
Ah, is dat dan zo, meester?
Wat is het probleem? Ben ik niet Islamofoob genoeg, omdat ik niet onmiddelijk er aan denk 'gezinswaarden' te laten afzweren en te laten vervangen door onze 'moderne' waarden die toch zoveel beter zijn?
Ik moet er om lachen eigenlijk, om je conclusie.



ps; de kabouter noemt Paulus, maar jij mag meneer zeggen.
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2003, 20:19   #71
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.841
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
. Van Ali, Wanne en de kabouter kan je dat niet echt zeggen, nietwaar?
Ah, is dat dan zo, meester?
Wat is het probleem? Ben ik niet Islamofoob genoeg, omdat ik niet onmiddelijk er aan denk 'gezinswaarden' te laten afzweren en te laten vervangen door onze 'moderne' waarden die toch zoveel beter zijn?
Ik moet er om lachen eigenlijk, om je conclusie.



ps; de kabouter noemt Paulus, maar jij mag meneer zeggen.
Meneer, ik ben er evenmin op uit om onze 'gezinswaarden' te laten afzweren en te laten vervangen door 'moderne' waarden. Mijn drie eigen kinderen gedragen zich trouwens vrij goed volgens de normen die u in gedachten hebt en hadden dan ook een redelijk goed voorbeeld.

Deze topic was eerder een aanklacht tegen 'waarden' die op een ietwat hypocriete wijze bewezen worden door het herstellen van het maagdenvlies van meisjes die zich NIET aan de hen opgelegde waarden en normen hielden maar die er, in tegenstelling tot onze 'moderne' maatschappij, een ietwat zwaardere prijs voor moeten betalen.

Ik heb niets tegen echte waarden maar wel iets tegen 'waarden' die er geen zijn omdat ze op hypocrisie berusten en bovendien meer schade dan goed berokkenen.
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2003, 20:22   #72
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris
 
Paulus de Boskabouter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2003
Berichten: 7.087
Standaard

Ze zei 'meneer' tegen me! 8)

Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2003, 20:28   #73
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.841
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Ze zei 'meneer' tegen me! 8)

Waarom niet als u dat vriendelijk eist?

Ik heb er zelfs geen bezwaar tegen om u nooit meer te tutoieren en u altijd met Meneer te blijven aanspreken.
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2003, 20:39   #74
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris
 
Paulus de Boskabouter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2003
Berichten: 7.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Ze zei 'meneer' tegen me! 8)

Waarom niet als u dat vriendelijk eist?

Ik heb er zelfs geen bezwaar tegen om u nooit meer te tuto[size=7]Y[/size]eren en u altijd met Meneer te blijven aanspreken.
Maak er dan maar 'Edelachtbare' van

Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2003, 20:43   #75
Wanne
Staatssecretaris
 
Wanne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.697
Standaard

Ik heb een hele goede oplossing voor meisjes die op hun huwelijksnacht geen maagd meer zijn, en die toch bloed nodig hebben op de lakens : Laat je vent eens gewoon zonder enige vorm van glijmiddel de achteringang uittesten... Dan heeft men geen smerige naald nodig om een vinger mee te prikken of wat dan ook, maar de vent moet zich nadien gewoon eens goed wassen...
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2003, 20:53   #76
Elle
Provinciaal Statenlid
 
Elle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2003
Locatie: N-O-H
Berichten: 785
Stuur een bericht via MSN naar Elle
Standaard

Smakelijk....
__________________
On ne sait pas être et avoir été....
Elle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2003, 21:53   #77
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.454
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Hmm ,Wanne, dat is een vrij venijnige opmerking. En ik wacht effe af wat de kenners daarvan zeggen, Raf en bart, waar zijn jullie?

Ikzelf zie enkele nadelen, en dat verbeterd de situatie voor de jongedame in kwestie langs geen kanten.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2003, 22:15   #78
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.841
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
Ik heb een hele goede oplossing voor meisjes die op hun huwelijksnacht geen maagd meer zijn, en die toch bloed nodig hebben op de lakens : Laat je vent eens gewoon zonder enige vorm van glijmiddel de achteringang uittesten... Dan heeft men geen smerige naald nodig om een vinger mee te prikken of wat dan ook, maar de vent moet zich nadien gewoon eens goed wassen...
Ik vrees dat het juist deze mannen zijn die niet erg verzot zijn op eerder homosexuele voorkeurtjes. En zoals Maddox zegt, het probleem is daarmee niet opgelost. Die mannen willen immers een maagd en er zit nu eenmaal in hun hersens geprogrameerd dat daar bloed aan te pas komt. Met aarsbloed zullen ze dus niet laten afschepen.

Jij bent duidelijk nog een jong haantje, Wanne en niet in staat te begrijpen wat deze kippetjes moeten ondergaan omdat een overhypocriete hanenmaatschappij zich het recht op alleenheerschappij toeëigent.
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2003, 22:18   #79
Wanne
Staatssecretaris
 
Wanne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.697
Standaard

Kukelekuuu !!!!
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2003, 22:20   #80
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris
 
Paulus de Boskabouter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2003
Berichten: 7.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
Kukelekuuu !!!!
Pas op voor de forum-kloek. Ze pikt venijnig.
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be