Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

 
 
Discussietools
Oud 28 januari 2009, 09:03   #61
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Weet je, die moslims hé, of noem ze voor de gelegenheid "Palestijnen", die maakten er een probleem van dat de Israeli's een museum voor de Tolerantie, over de samenleving van de volkeren, ging bouwen op een... oude moslimbegraafplaats.

Ook dit werd in de slinkse pers lang en breed uitgesmeerd. Ze noemden het zelfs officieel "Museum van de INTOLERANTIE".

Wat ze er niét bij zeiden, was dat op die plek die honderden jaren terug ooit een "moslim begraafplaats" is geweest, er al tientallen jaren een parkeergarage was gebouwd. Wat er ook niet bij werd verteld was dat volgens de ongelooflijk heilige islam, een begraafplaats na 35 jaar ongebruikt te zijn, niet meer van tel is en er dus op mag gebouwd worden.

Maar ja, een parking vonden ze blijkbaar meer respectvol dan een Museum van de Tolerantie, waarin de verschillende volken en culturen zouden worden uitgelegd aan elkaar, en waar ze elkaar zouden kunnen ontmoeten...

En de linkse pers smulde van het verdraaien van zelfs de NAAM van het Museum, en verhulde 3/4 van de werkelijkheid...

Dit ter illustratie van hoe islam, arabisch, "Palestijns", geholpen door links letterlijk ALLES wat Israel is wil aanvechten.

Ik heb onlangs ook een SpA-er een officiele SpA verklaring horen geven, als zou Israel geen bestaansrecht meer hebben omdat het joodse volk geen etnische eenheid is.
Als d�*t geen racisme is!

Plus, in diezelfde opportunistische logica zou Belgie dan allang niet meer mogen bestaan
En dat voor een religie die zelf eist van de overheden in andere landen dat hun begraafplaatsen "eeuwig" zouden zijn.

Was die parkeergarage ten andere door moslims of israelis gebouwd? in het ene geval is het protest inderdaad niet verantwoord, in het andere geval geeft een jarenlange bezetting van een plaats geen recht op een verworvenheid.

Laatst gewijzigd door spherelike : 28 januari 2009 om 09:04.
spherelike is offline  
Oud 28 januari 2009, 14:33   #62
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
En dat voor een religie die zelf eist van de overheden in andere landen dat hun begraafplaatsen "eeuwig" zouden zijn.

Was die parkeergarage ten andere door moslims of israelis gebouwd? in het ene geval is het protest inderdaad niet verantwoord, in het andere geval geeft een jarenlange bezetting van een plaats geen recht op een verworvenheid.
Lekker alles verdraaien is het enige wat je daarop kunt zeggen? OK, zéér interessant, voor mensen die de perversiteit van de menselijke geest bestuderen dan, maar niet voor mij. Te veel daarvan gezien hier. Meestal zijn dat soort non-argumenten inderdaad de enige die men kan opbrengen uit een soort van wanhoop bij gebrek aan echte elementen.

En nee, over de Parkeergarage is NOOIT protest geweest.
Wél over een Tolerantie promotende instelling.
PollyCorrect is offline  
Oud 28 januari 2009, 16:52   #63
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Lekker alles verdraaien is het enige wat je daarop kunt zeggen? OK, zéér interessant, voor mensen die de perversiteit van de menselijke geest bestuderen dan, maar niet voor mij. Te veel daarvan gezien hier. Meestal zijn dat soort non-argumenten inderdaad de enige die men kan opbrengen uit een soort van wanhoop bij gebrek aan echte elementen.

En nee, over de Parkeergarage is NOOIT protest geweest.
Wél over een Tolerantie promotende instelling.


Ik geef een statement over joden dat jij niet weerlegt.
Ik stel een bijkomende vraag om de juiste contekst te snappen

reaktie beneden alle peil wat mij betreft.

Ik heb ondertussen ook zelf wat opgezocht. Dat museum van de intolerantie gaat uitsluitend over de holocaust, dus enkel over intolerantie tov joden. Ik dacht na uw post eventjes dat die palestijnen zich verzetten tegen een museum dat ook over over hun behandeling zou gaan.
spherelike is offline  
Oud 28 januari 2009, 21:45   #64
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Het Museum van de Intolerantie is onzin, en we hebben het in Israel over Israeli's.

En die term "Intolerantie" is intox van het linkse soort.
PollyCorrect is offline  
Oud 28 januari 2009, 21:52   #65
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Het Museum van de Intolerantie is onzin, en we hebben het in Israel over Israeli's.

En die term "Intolerantie" is intox van het linkse soort.
Inderdaad. Een handige woordspeling om politiek opportunisme bij het volk geaccepteerd te krijgen en het te hersenspoelen in de gedachte dat legitiem commentaar geen bestaansrecht heeft als de minderheidsgroep van electoraal belang is.
liberalist_NL is offline  
Oud 28 januari 2009, 21:55   #66
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Inderdaad. Een handige woordspeling om politiek opportunisme bij het volk geaccepteerd te krijgen en het te hersenspoelen in de gedachte dat legitiem commentaar geen bestaansrecht heeft als de minderheidsgroep van electoraal belang is.
Hersenspoelen? De Zionistische hate speech kent echt wel geen grenzen...
Kallikles is offline  
Oud 28 januari 2009, 21:55   #67
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Inderdaad. Een handige woordspeling om politiek opportunisme bij het volk geaccepteerd te krijgen en het te hersenspoelen in de gedachte dat legitiem commentaar geen bestaansrecht heeft als de minderheidsgroep van electoraal belang is.
Museum of Tolerance, voor wie een beetje cultuur heeft, weet dat het een instituut is van wereldniveau dat strijdt tegen racisme en intolerantie.

http://en.wikipedia.org/wiki/Museum_of_Tolerance

Maar ja, de sLinkse pers in Belgie heeft er "Intolerance" van gemaakt, en een drama uitgevonden dat de parking zomaar oneerbiedig ging veranderen in een Museum.

En daarbij komen natuurlijk de negationisten, die denken dat de holocaust 1° overdreven 2° enkel maar voor de joden of 3° eigenlijk de schuld van de joden is. Diezelfde negationisten zijn uiteraard meesters in het verdraaien van de grootste gruwels.

Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 28 januari 2009 om 21:56.
PollyCorrect is offline  
Oud 28 januari 2009, 21:58   #68
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Hersenspoelen? De Zionistische hate speech kent echt wel geen grenzen...
Hate speech is onder geen omstandigheden gewenst, maar hier gaat het om 13 miljoen mensen, niet 1 miljard. Toch niet een kwansuis verschilletje, dacht ik zo.
liberalist_NL is offline  
Oud 28 januari 2009, 22:15   #69
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Hate speech is onder geen omstandigheden gewenst, maar hier gaat het om 13 miljoen mensen, niet 1 miljard. Toch niet een kwansuis verschilletje, dacht ik zo.
De hate speech van het imperialisme wordt wereldwijd door het imperialisme uitgezonden. Iedereen die weerstand biedt, is "terrorist", "As van het Kwaad" en dies meer.
Kallikles is offline  
Oud 28 januari 2009, 22:20   #70
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
De hate speech van het imperialisme wordt wereldwijd door het imperialisme uitgezonden. Iedereen die weerstand biedt, is "terrorist", "As van het Kwaad" en dies meer.
Elke staat die buitenlands beleid voert is in wezen een vorm van (door middel van organisatie) imperialist. Ik neem aan dat u Westers imperialisme bedoelt; de economische macht die het Westen gebruikt om dingen voor elkaar te krijgen. Enkel de Verenigde Staten noemt landen bij namen als ''As van het Kwaad'', maar zelfs dit geldt enkel voor landen die zich heel sterk afzetten tegenover de VS (zoals bijvoorbeeld Venezuela). Het staat landen vrij elkaar te benoemen wat ze willen, als ze maar de diplomatieke consequenties van hun uitspraken realiseren. Dit zou exact hetzelfde gaan als wat u als imperialisme beschouwt, niet zou bestaan (weliswaar door andere uitoefenenden).

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 28 januari 2009 om 22:20.
liberalist_NL is offline  
Oud 28 januari 2009, 22:24   #71
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Dat is wel simpel gezegd.
De lange geschiedenis toont immers aan dat Palestijnen wel praten.

De geschiedenis sinds WO II toont vooral aan dat de Palestijnen kweken als gek - gesubsidieerd door het westen -. Daar ligt even goed een van de hoofdoorzaken van de miserie. Als de Duitsers aan hetzelfde tempo gekweekt hadden sinds WO II waren ze nu met 600 miljoen.

Denkt u dat Duitsland dan de vredelievende natie was geweest dat het nu is?
Rr00ttt is offline  
Oud 29 januari 2009, 09:28   #72
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Museum of Tolerance, voor wie een beetje cultuur heeft, weet dat het een instituut is van wereldniveau dat strijdt tegen racisme en intolerantie.

http://en.wikipedia.org/wiki/Museum_of_Tolerance

Maar ja, de sLinkse pers in Belgie heeft er "Intolerance" van gemaakt, en een drama uitgevonden dat de parking zomaar oneerbiedig ging veranderen in een Museum.

En daarbij komen natuurlijk de negationisten, die denken dat de holocaust 1° overdreven 2° enkel maar voor de joden of 3° eigenlijk de schuld van de joden is. Diezelfde negationisten zijn uiteraard meesters in het verdraaien van de grootste gruwels.
Bedankt voor de link, heel verhelderend.
Ik lees daar dat ik niet alleen sta met de kritiek op dergelijke handelswijze.

Ik vond er ook een antwoord op mijn vraag van wie die grond/ parkeerplaats was. Blijk nu dat die "onteigend " geworden is onder de israelische "absent property law" een handig wetje dat israel het recht geeft om grond in te pikken van vroegere eigenaars die "gevlucht" zijn.
blijkbaar was het ook geen parkeergarage maar een parkeerterrein, waar de doden onder de grond met rust gelaten werden. Voor het museum zijn graagwerken uitgevoerd, met blootlegging van skeletten. (de begraafplaats heeft 1000 jaar gedient). Een deel, maar niet alle resten werden met eerbied behandeld.
Protest is dus niet zonder grond, zoals u hier pro israel en anti-palestijn wou aanvoeren.

Ik had het eigenlijk kunnen weten, gezien uw reactie op mijn eerste reply, dat de zaak neit echt zuiver zat.

Triestige taktiek, om mij bij de negationisten te zetten hoor. Ik heb al een paar concentratiekampen bezocht + museum in berlijn. Vandaar ook dat ik met kennis van zaken kan zeggen dat israel om dit moment niet veel beter bezig is dan de nazi's toen.

Laatst gewijzigd door spherelike : 29 januari 2009 om 09:37.
spherelike is offline  
Oud 29 januari 2009, 09:43   #73
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
De geschiedenis sinds WO II toont vooral aan dat de Palestijnen kweken als gek - gesubsidieerd door het westen -.
ah, en dus mag je ze verdelgen als ratten en muizen?
1207 is offline  
Oud 31 januari 2009, 00:55   #74
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
ah, en dus mag je ze verdelgen als ratten en muizen?
Nee, maar je moet misschien wel eens dringend gaan nadenken of je deze bevolkingsexplosie nog verder blijft subsidiëren en of er enige kans is op vrede als en stabiliteit in de regio als je daar zit met bevolkingsaantallen die vervijf/zesvoudigen op 60 jaar tijd.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 31 januari 2009 om 00:58.
Rr00ttt is offline  
Oud 31 januari 2009, 01:19   #75
Jean-Pierre
Staatssecretaris
 
Jean-Pierre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2002
Locatie: Zaventem
Berichten: 2.684
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Nee, maar je moet misschien wel eens dringend gaan nadenken of je deze bevolkingsexplosie nog verder blijft subsidiëren en of er enige kans is op vrede als en stabiliteit in de regio als je daar zit met bevolkingsaantallen die vervijf/zesvoudigen op 60 jaar tijd.
Waarom moeten wij zo dringend nadenken over de aangroei van de bevolking en niet over de pogingen tot uitroeiing van diezelfde bevolking?
Jean-Pierre is offline  
Oud 31 januari 2009, 01:33   #76
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Waarom moeten wij zo dringend nadenken over de aangroei van de bevolking en niet over de pogingen tot uitroeiing van diezelfde bevolking?

1. Omdat die bevolkingsexplosie alleen maar mogelijk is omdat het westen ze subsidieert.

2. Het tweede: hoe - sorry voor het woord maar het is toepasselijk -: debiel moet je niet zijn om te pretenderen dat een bevolking die zowat de snelst groeiende van de planeet is met pogingen tot uitroeiing heeft te kampen.

Als dat al het doel / beleid van Israel zou zijn dan zijn zij duidelijk compleet incompetent want ze blijken net het tegenovergestelde te bereiken van wat volgens uw gekke geest hun doel is.
Rr00ttt is offline  
Oud 31 januari 2009, 01:50   #77
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
en of er enige kans is op vrede als en stabiliteit in de regio als je daar zit met bevolkingsaantallen die vervijf/zesvoudigen op 60 jaar tijd.
geen argument. hoog geboortecijfer is het gevolg van schrijnende armoede, gebrek onderwijs en dergelijke meer in dit geval veroorzaakt door Israel.
geef ze ontwikkeling in de ruimste zin vh woord en geboortecijfer daalt vanzelf. stop ze in een uitzichtsloze situatie en/of getto en geboortecijfer stijgt. klassiek sociologisch fenomeen.

ik herhaal mijn vraag
omdat een palestijnse moeder meerdere kinderen heeft is het aanvaardbaar dat Israel er af en toe een paar afschiet? mag je diezelfde logica toepassen op een vlaamse moeder en vanaf hoeveel kinderen geldt deze regeling?
1207 is offline  
Oud 31 januari 2009, 01:52   #78
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Als dat al het doel / beleid van Israel zou zijn dan zijn zij duidelijk compleet incompetent want ze blijken net het tegenovergestelde te bereiken van wat volgens uw gekke geest hun doel is.
dezelfde redenering gebruiken negationisten. hadden de nazi's de joden echt willen uitroeien dan hadden ze efficiëntere methodes gebruikt.
"het kan nog erger" is een kulargument
1207 is offline  
Oud 31 januari 2009, 02:10   #79
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
geen argument. hoog geboortecijfer is het gevolg van schrijnende armoede, gebrek onderwijs en dergelijke meer in dit geval veroorzaakt door Israel.
Hoge geboortecijfers zijn niet abnormaal onder die omstandigheden, wat wel abnormaal is is dat 'er nog zoveel leven'. Het is zonder massa's externe hulp niet mogelijk om een dergerlijke bevolkingsgroei te hebben en tegelijkertijd nog eens al je energie in terroristje spelen te steken.

Zonder al die hulp zou er veel minder sprake van een israelisch-palestijns probleem zijn want ipv Qassam raketten te bouwen en de Koran van buiten te leren zouden die Palestijnse vaders als gek moeten werken om hun gezinnen te onderhouden.

En bevolkingsexplosies zijn de nummer 1 oorzaak van armoede en conflicten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
geef ze ontwikkeling in de ruimste zin vh woord en geboortecijfer daalt vanzelf.
En waarom zouden we dat de Palestijnen moeten geven? Ze zullen dat zélf moeten leren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
stop ze in een uitzichtsloze situatie en/of getto en geboortecijfer stijgt. klassiek sociologisch fenomeen.
Maar het sterftecijfer stijgt normaal dan eveneens drastisch. Er zijn simpelweg niet genoeg resources om iedereen te onderhouden. Ik pleit er hier niet voor om alle hulp aan de Palestijnen op te zeggen, maar ik zeg wel dat het dringend tijd wordt om hen te zeggen dat we niet van plan zijn om hun bevolkingsaangroei ook mee te blijven eten geven.

I.e. geef ze nog voldoende hulp tot ze op eigen benen kunnen staan, maar ook niet meer dan dat. Als er nu 1,2 miljoel leven in Gaza dan moet hen maar gezegd worden dat we bereid zijn om 1,2 miljoen palestijnen verder te helpen tot ze op eigen benen kunnen staan, maar dat als zij binnen X jaar met 3 miljoen palestijnen zijn, dat ze dan maar zelf voor die 1,8 miljoen extra monden zullen moeten zorgen. Het is misschien een vrij harde boodschap, maar wel een die dringend eens gemaakt mag worden.

Ik zou er voor pleiten om alle hulp af te schaffen aan landen met een geboorteratio van boven de 3.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
ik herhaal mijn vraag
omdat een palestijnse moeder meerdere kinderen heeft is het aanvaardbaar dat Israel er af en toe een paar afschiet? mag je diezelfde logica toepassen op een vlaamse moeder en vanaf hoeveel kinderen geldt deze regeling?
Ik vind het perfect aanvaardbaar 'dat Israel af en toe wat Palestijnen afschiet' om het in uw termen te zeggen. Niet omdat ze kweken zoals gek, maar wel omdat ik ook zou willen dat de daders worden aangepakt als ik om de haverklap een raket in mijn tuin vindt. Als het erg moeilijk is om die daders aan te pakken zonder dat er burgerslachtoffers vallen, dan is dat spijtig voor die burgerslachtoffers maar de daders ongemoeid laten is geen optie.

I.e. zo lang ik niet het idee heb dat Israel doelbewust zo veel mogelijk burgerslachtoffers maakt, maar in tegendeel het idee dat zij proberen om er zo weinig mogelijk te maken ga ik hen die burgerslachtoffers niet aansmeren.

Als ik een palestijn zou zijn dan zou ik mogelijk strijd tegen Israel leveren, maar ik kan me niet inbeelden dat ik doelbewust burgerslachtoffers zou proberen te maken. Ik kan me ook niet inbeelden dat het mijn droom zou zijn dat mijn kinderen 'als martelaar' sterven.

Daar ligt voor mijn het grote verschil. Israël kan ik begrijpen zonder het daarom met alles eens te zijn. Hamas vind ik simpelweg monsters die geen greintje menselijkheid meer hebben.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 31 januari 2009 om 02:14.
Rr00ttt is offline  
Oud 31 januari 2009, 02:18   #80
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
dezelfde redenering gebruiken negationisten. hadden de nazi's de joden echt willen uitroeien dan hadden ze efficiëntere methodes gebruikt.
"het kan nog erger" is een kulargument
Dit is belachelijk. Of is de joodse bevolking soms vervijfvoudigd tijdens de Holocaust? Ik dacht dat men het er nogal over eens was dat de joodse bevolking nogal sterk is afgenomen gedurende Nazi-Duitsland.

Je ziet hopelijk zelf toch wel in dat je een belachelijke vergelijking maakt.
Rr00ttt is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be