Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 april 2013, 21:51   #61
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
²

Maar... Al ze dat willen en daar gelukkig mee zijn, waarom zouden we hen dat willen ontzeggen? Zolang ze zich maar niet moeien én geen beleid voeren dat schadelijk is voor de rest van continentaal Europa.
Ik ontzeg niemand iets op dit punt. Ik ventileer gewoon mijn mening. Wat zij doen, moeten zij weten.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2013, 21:53   #62
Boyke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 oktober 2012
Locatie: Rotselaar
Berichten: 1.187
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Je hebt nog zoiets als een keizer: met het gezag en het ceremonieel van een koning, maar met de politieke macht van een president.

Je zou de keizer ook rechtstreeks kunnen laten verkiezen in twee stemronden, zoals een president. Eens gekroond moet de keizer om de vijf jaar een referendum uitschrijven waarbij de bevolking het vertrouwen al dan niet geeft aan de keizer, net zoals de regering het vertrouwen vraagt in het parlement.
Awel ik ben kandidaat-Keizer zeg !
Boyke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2013, 03:34   #63
Kameraad Mauser
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2013
Locatie: Tachanka
Berichten: 3.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calvinist Bekijk bericht
Ik zie dat als een groot positief pluspunt. Toch voor een handelsnatie als de Nederlandse. Wij hebben mentaal eigenlijk altijd met de rug naar Europa geleefd. Met de Amerikanen delen wij de egalitaire, zakelijke recht-toe-recht-aan mentaliteit zonder formele poespas. Met de Engelsen delen wij een antiprotectionistisch oerinstinct in economische dingen - leve de vrijhandel - die ons van de Frans-Duitse continentale industrienaties onderscheidt. Dat België als het loopjongetje van Frankrijk nooit een vorm van betekenis gaat spelen is natuurlijk een gegeven, sommige denken dat een onafhankelijk Vlaanderen dat wel gaat doen. Wat zal dat een teleurstelling zijn. Continentaal-Europa is gedoemd te verdwijnen in de wereldpolitiek.....
Mooie story. Maar je verhaaltje wat betreft vrijhandel en dergelijke meer loopt ook spaak vanwege het financiële systeem. De renteslavernij. Jullie vreten gewoon je eigen op. Dus nadat continentaal-Europa verdwenen is in de wereldpolitiek verdwijnen jullie evengoed als handelsnatie. Now shake hands and die together.
Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2013, 05:13   #64
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Om diverse redenen.
* Hun Atlantische gezindheid, pro USA en pro UK is inderdaad een zeer negatieve constante, hoewel de oostelijke gebieden zich vrij stevig op Duitsland richten. (Vandaar dat ik steeds pro aansluiting van Zeeland, Brabant en limburg bij VL was, de oostelijke prvincies bij Duitsland en Randstad gewoon laten verzuipen in de Noordzee als een afval-protectoraat). maar dat is helaas net niet realistisch genoeg.
* Het calvinisme! zeer belangrijke negatieve factor.
* Hun irrirtante manier van doen: luidruchtig, arrogant, vervelend gewoon.
* Hun storende uitspraak van het Nederlands. Als Nederlanders hun bek opentrekken dan stoort het mij al.
Enz...
Met andere woorden, je weet eigenlijk dat de Nederlanders je beteren zijn, maar hebt moeite dat te accepteren...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2013, 07:20   #65
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Ik woon in een grensgemeente en ik zie geen reden om negatief te staan tegenover Nederlanders.
Laten we even beginnen.

Onze scholen langst de Nederlandse grens worden overspoeld door Nederlanders. Hun uitleg is dat de scholen in Nederland te duur zijn en dat het onderwijs er mijlen ver achter staat op dat in de Vlaamse scholen.

Onze woningmarkt word overspoeld door Nederlanders, want ze vinden de woningmarkt in Nederland te duur en komen hier de prijzen opjagen. Daarnaast klagen ze steen en been, dat ze in Nederland onderworpen zijn aan zeer strikte regels en daardoor hun woningen in Nederland allemaal gelijk zijn. Een soort van eenheidsworst in de woningbouw.

Hun ziekteverzekering is zo belabberd, dat ze de Vlaamse ziekenhuizen en huisartsen overspoelen, waardoor de Vlamingen op wachtlijsten komen om een eenvoudige behandeling te kunnen ondergaan.

Hun bakkers bakken zo'n slecht brood, dat ze liever hier een uur komen aanschuiven bij de Vlaamse bakker, dan bij hun eigen bakkers even binnen te springen waar niemand staat aan te schuiven.

Ze overspoelen hier de cafés en jagen de Vlamingen wel, want in hun cafés is het bier niet te drinken en krijgen ze slechts glazen van 20cc. Vaak gevuld met het piswater Heinenken. Maar ze kunnen niet tegen de Belgische bieren en zijn vaak agressievelingen en vandalen eens ze een paar pinten hebben gedronken.

Als ze zich in Belgie bevinden, denken ze dat ze alles mogen. Verkeersregels schijnen niet voor hen te tellen. Zeker de regels rond parkeren niet. Ze zijn zelfs niet verlegen om bij de mensen voor of zelfs op de oprit te parkeren en zetten daarna dan nog een grote bek op, als de mensen hen durven vragen hun wagen te verplaatsen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2013, 07:27   #66
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Met andere woorden, je weet eigenlijk dat de Nederlanders je beteren zijn, maar hebt moeite dat te accepteren...
De Nederlanders zijn zeker niet de beter van de vlamingen.
Getuigen en bewijzen daarvoor.
De Nederlandse jongens en meisjes komen in Vlaanderen zoeken achter een levenspartner, want ze vinden hun eigen landgenoten maar ba!!!
Vaak negeren ze zelfs een mogelijke partner uit eigen land, gewoon omdat die uit Nederland afkomstig is.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2013, 08:29   #67
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De Nederlanders zijn zeker niet de beter van de vlamingen.
Dat bedoelde ik ook niet hoor, dat was deels "tongue in cheek", omdat Jo het zo nodig vindt om altijd maar weer de loftrompet van de Nederlanders te steken.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2013, 08:38   #68
Roderik
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 december 2010
Berichten: 1.490
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Laten we even beginnen.

Onze scholen langst de Nederlandse grens worden overspoeld door Nederlanders. Hun uitleg is dat de scholen in Nederland te duur zijn en dat het onderwijs er mijlen ver achter staat op dat in de Vlaamse scholen.

Onze woningmarkt word overspoeld door Nederlanders, want ze vinden de woningmarkt in Nederland te duur en komen hier de prijzen opjagen. Daarnaast klagen ze steen en been, dat ze in Nederland onderworpen zijn aan zeer strikte regels en daardoor hun woningen in Nederland allemaal gelijk zijn. Een soort van eenheidsworst in de woningbouw.

Hun ziekteverzekering is zo belabberd, dat ze de Vlaamse ziekenhuizen en huisartsen overspoelen, waardoor de Vlamingen op wachtlijsten komen om een eenvoudige behandeling te kunnen ondergaan.

Hun bakkers bakken zo'n slecht brood, dat ze liever hier een uur komen aanschuiven bij de Vlaamse bakker, dan bij hun eigen bakkers even binnen te springen waar niemand staat aan te schuiven.

Ze overspoelen hier de cafés en jagen de Vlamingen wel, want in hun cafés is het bier niet te drinken en krijgen ze slechts glazen van 20cc. Vaak gevuld met het piswater Heinenken. Maar ze kunnen niet tegen de Belgische bieren en zijn vaak agressievelingen en vandalen eens ze een paar pinten hebben gedronken.

Als ze zich in Belgie bevinden, denken ze dat ze alles mogen. Verkeersregels schijnen niet voor hen te tellen. Zeker de regels rond parkeren niet. Ze zijn zelfs niet verlegen om bij de mensen voor of zelfs op de oprit te parkeren en zetten daarna dan nog een grote bek op, als de mensen hen durven vragen hun wagen te verplaatsen.
Oh ,wat zielig voor de Belgen
Roderik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2013, 08:51   #69
Kameraad Mauser
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2013
Locatie: Tachanka
Berichten: 3.435
Standaard

Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2013, 09:01   #70
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roderik Bekijk bericht
Oh ,wat zielig voor de Belgen
Ja!!!

De Belgen betalen enorm veel belastingen voor hun onderwijs en ziekteverzekering, maar de Nederlanders komen er gratis misbruik van maken.

Neem nu maar het wegenvignet dat men wil invoeren om de buitenlanders mee te laten betalen voor het gebruik van de Belgische wegen.
Wie zijn de eerste om op hun achterste poten te gaan staan?
Juist, de Nederlanders, want zij vinden het ongehoord dat ze zouden moeten bijdragen aan de kosten die ze veroorzaken.
Maar ze willen wel dat de buitenlanders die op hun wegen rijden bijdragen aan de kosten voor het onderhoud van hun wegen.

Heb maar eens een aanrijding met een Nederlander. Je mag dan verdomme blij zijn als die verzekering na 12 maanden de schade vergoed.

Mijn zoon heeft er één gehad in december 2012. Hij wacht nog op zijn geld, dit terwijl mijn collega bij een aanrijding met een Poolse vrachtwagen begin maart 2013 zijn geld reeds ontvangen heeft.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2013, 09:18   #71
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Leve de koning! Hoezee! Hoezee! Hoezee!
Wellicht zal hij de geschiedenis ingaan als de Koning die als "Prins Pils" sympathieker was.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2013, 09:31   #72
-Jo-
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 6.158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik ontzeg niemand iets op dit punt. Ik ventileer gewoon mijn mening. Wat zij doen, moeten zij weten.
Uiteraard, zolang het ons en anderen in Europa niet schaadt. Atlantische politiek schaadt ons. En dus zijn wat mij betreft andere Europese naties, met Duitsland als ruggegraat van het continentale Europa, gerechtigd hiertegen op te treden. (Ik heb het dus niet over het EU-wangedrocht!)
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2013, 09:32   #73
-Jo-
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 6.158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Met andere woorden, je weet eigenlijk dat de Nederlanders je beteren zijn, maar hebt moeite dat te accepteren...
? huh?

Man wat kraam jij toch veel onzin uit.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2013, 11:10   #74
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Vroeger was ik een Groot-Nederlander. Maar na twee jaar in Leuven te hebben gewoond was mijn liefde voor de Vlamingen danig bekoeld.
U mag niet veralgemenen: u hebt waarschijnlijk teveel katholieke kotstudenten uit het landelijke Vlaanderen mogen anschouwen, die lekker anoniem het varken uithingen in Leuven.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2013, 11:13   #75
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Om diverse redenen.
* Hun Atlantische gezindheid, pro USA en pro UK is inderdaad een zeer negatieve constante, hoewel de oostelijke gebieden zich vrij stevig op Duitsland richten. (Vandaar dat ik steeds pro aansluiting van Zeeland, Brabant en limburg bij VL was, de oostelijke prvincies bij Duitsland en Randstad gewoon laten verzuipen in de Noordzee als een afval-protectoraat). maar dat is helaas net niet realistisch genoeg.
* Het calvinisme! zeer belangrijke negatieve factor.
* Hun irrirtante manier van doen: luidruchtig, arrogant, vervelend gewoon.
* Hun storende uitspraak van het Nederlands. Als Nederlanders hun bek opentrekken dan stoort het mij al.
Enz...

Waarmee ik niet gezegd wil hebben dat er geen uitzonderingen bestaan. Maar de overgrote meerderheid ligt me gewoon niet. Dezelfde afkeer heb ik overigens met Amerikanen (eigenaardig genoeg niet met Britten / Engelsen).
Het leuke hieraan is dat er in Nederland ook Joachims zijn die hetzelfde soort discours over Belgen afsteken.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 1 mei 2013 om 11:13.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2013, 11:25   #76
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Vroeger was ik een Groot-Nederlander. Maar na twee jaar in Leuven te hebben gewoond was mijn liefde voor de Vlamingen danig bekoeld.
Vertel.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2013, 13:45   #77
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 45.191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calvinist Bekijk bericht
Een republiek is een achterlijke staatsvorm. Een president kan nooit president van al zijn inwoners omdat een president nu eenmaal gelinkt is aan een bepaalde politieke partij.
Wat met een Koning die duidelijk de kaart van een bepaald landsdeel trekt? Da's een nog groter probleem.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2013, 16:57   #78
Roderik
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 december 2010
Berichten: 1.490
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Vroeger was ik een Groot-Nederlander. Maar na twee jaar in Leuven te hebben gewoond was mijn liefde voor de Vlamingen danig bekoeld.
Door mijn deelname op dit forum heb ik ook afstand gedaan van mijn voorkeur voor Groot Nederland.
De verschillen tussen Nederland en Vlaanderen zijn te groot.

Nederlanders zijn trotse mensen met een roemrijk verleden.
De meest Vlamingen hebben een minderwaardigheids complex en zijn azijn- pissers, door hun geschiedenis van onderdrukking.
Belgie heeft in de Europese geschiedenis nooit iets betekend

Het duurt nog een paar generaties, voordat we aan Groot Nederland kunnen denken.
Roderik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2013, 17:11   #79
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roderik Bekijk bericht
Door mijn deelname op dit forum heb ik ook afstand gedaan van mijn voorkeur voor Groot Nederland.
De verschillen tussen Nederland en Vlaanderen zijn te groot.

Nederlanders zijn trotse mensen met een roemrijk verleden.
De meest Vlamingen hebben een minderwaardigheids complex en zijn azijn- pissers, door hun geschiedenis van onderdrukking.
Belgie heeft in de Europese geschiedenis nooit iets betekend

Het duurt nog een paar generaties, voordat we aan Groot Nederland kunnen denken.
En zeg me vrolijkaard, wat heeft Nederland dan betekend voor de wereld?

De 'koopmansgeest' van de VOC? Rijkdom bekomen door knevelarij, moord, slavernij, afpersing en uitbuiting. Maar weinig grootse daden als ge het mij vraagt.

Ik zat gisterenavond even te kijken naar het concert van André Rieu in Amsterdam.

Maar toen Rieu het lied van Piet Hein inzette, toen heb ik de TV dichtgegooid. "Piet Hein, zijn naam is klein maar zijn daden benne... klein". Héél klein. Want Piet Hein was kapitein op één van de schepen van West Indische Compagnie, de W.I.C. . En wat deed de brave held? Massaal slaven vervoeren naar de Amerika's en dit in de meest erbarmelijke en onmenselijke omstandigheden!

Moet er nog zand zijn?

Laatst gewijzigd door system : 1 mei 2013 om 17:15.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2013, 17:23   #80
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.912
Standaard

Fout.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 1 mei 2013 om 17:37.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be