Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 januari 2007, 10:16   #61
ossaert
Minister-President
 
ossaert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Mijn oma van moeders kant had, toen ze in Friesland woonde tijdens de oorlog, de hele afsluitdijk afgereden met de fiets om de straatarme bevolking in het westen te voeden. Dat lijkt me toch solidair. Tijdens de val van het communisme kwamen Nederlandse vrachtwagens aan de grens om de arme bevolking te voeden. Lijkt me solidair. En nog steeds heeft Nederland nog een van de hoogste percentages wat betreft het geven aan ontwikkelingssamenwerking. Lijkt me solidair.
... en geen enkel West-Europees land stuurde zoveel vrijwilligers naar het Oostfront... en in geen enkel ander West-Europees land gebeurde de jodenvervolging zo systematisch en met zoveel medewerking van de plaatselijke bevolking en autoriteiten... Het mes snijdt aan twee kanten, niet?
__________________
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2007, 10:18   #62
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert Bekijk bericht
... en geen enkel West-Europees land stuurde zoveel vrijwilligers naar het Oostfront... en in geen enkel ander West-Europees land gebeurde de jodenvervolging zo systematisch en met zoveel medewerking van de plaatselijke bevolking en autoriteiten... Het mes snijdt aan twee kanten, niet?
Er was inderdaad veel collaboratie, dat kan ik niet ontkennen. Maar dat heeft er ook mee te maken dat Nederland door de bezetter als het ware ontzien werd. Hollanders maakten ook deel uit van hun verdervelijke ''arische ras''.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2007, 10:25   #63
Cunning linguist
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.523
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Niet als je genaturaliseerd wil worden.
Dat betwijfel ik. Volgens mij volstaat voor een vreemdeling uit de EU alleen een examen Nederlands. Voor een Vlaming vervalt deze eis vanzelfsprekend.
Cunning linguist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2007, 10:31   #64
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunning linguist Bekijk bericht
Dat betwijfel ik. Volgens mij volstaat voor een vreemdeling uit de EU alleen een examen Nederlands. Voor een Vlaming vervalt deze eis vanzelfsprekend.
Nationaliteit en naturalisatie

Voor het verkrijgen van de Nederlandse nationaliteit (naturalisatie) gelden de volgende eisen:

• U bent minimaal 5 jaar woonachtig in Nederland
• U bent minimaal 3 jaar gehuwd/samenwonend met dezelfde Nederlandse man of vrouw
• Bent u erkend vluchteling, dan kunt u al na 4 jaar een verzoek tot naturalisatie indienen.
• U bent meerderjarig
• U heeft voldoende kennis van het Nederlands
• U beschikt over een geldige verblijfstitel zonder beperkingen

Meer informatie bij de afdeling burgerzaken (0348 – 428 649) of de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND).

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 9 januari 2007 om 10:31.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2007, 10:31   #65
Conscience
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Locatie: Istanbul & Flanders
Berichten: 2.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Nee, hoor. Weet je hoe hoog onze belastingen zijn, hoe hoog het percentage BNP naar ontwikkelingssamenwerking gaat? Ik vind Nederland persoonlijk een heel solidair land.
Dat zagen we op de Balkan, die solidariteit. Werden omstreeks dezelfde tijd geen Belgische paracommando's vermoord in Ruanda omdat ze de persoon die ze moesten beschermen niet in de steek lieten?
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2007, 10:54   #66
amydal
Partijlid
 
Geregistreerd: 2 april 2006
Berichten: 288
Standaard

grappig topic
__________________
Opgepast: under construction: mijn Belgisch-nationalistische website
amydal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2007, 10:55   #67
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Dat zagen we op de Balkan, die solidariteit. Werden omstreeks dezelfde tijd geen Belgische paracommando's vermoord in Ruanda omdat ze de persoon die ze moesten beschermen niet in de steek lieten?
Waar doelt u precies op, Dutchbat?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2007, 11:02   #68
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AntiDeutsch Bekijk bericht
Is het mogelijk als je de Belgische nationaliteit hebt zomaar te verhuizen naar Nederland, dwz een Nederlandse bankrekening te nemen, een hypotheek verstrekt te krijgen, een huis in Nederland te kopen en tenslotte genaturaliseerd te worden tot Nederlander??? Nederlanders op dit forum laat u horen en ja ik HAAT Belgie!!!!!
Ik haat geen mensen*, maar wel een systeem dat erop uit is om andere mensen te onderdrukken.



*Bij Fransen is dit wel heel erg moeilijk....
__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2007, 13:28   #69
Keats
Gouverneur
 
Keats's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juni 2005
Locatie: Brooklyn, NY
Berichten: 1.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
U zit in Limburg, dat rekenen wij niet tot Nederland. Die apenprovincie stemt al jaren extreem-rechts (Geert Wilders) en is intolerant tegen Duitsers, Moslims, alles eigenlijk wat niet Limburrugh's is. Als ik u was, AntiDeutsch, zou ik lekker in Midden Nederland vertoeven. Gelderland, Noord-Brabant, de noordelijke provincies en Holland daar zult u even vrij als een christen uw geloof kunnen uitoefenen.
Dat is echt zo geweldig uit je nek lullen jongen. Serieus lees over 5 jaar deze post nog eens over en schaam je rot.

Waarom rekenen 'wij' Limburg niet tot Nederland? Ben je er wel eens geweest? Ik heb 100% Limburgs bloed, mag ik mij van jou geen Nederlander meer noemen? Apenprovincie? Mijn god man... nee jouw beperkte wereldbeeld maakt je een ge-wel-dige Nederlander...

En de Limburgers kunnen het toevallig prima vinden met Duitsers en Belgen. De reden dat er in Midden-Limburg veel voor Wilders is gestemd is omdat hij er 1) vandaan komt en 2) vet veel allochtonen zitten. Rara waar nog meer voor Wilders is gestemd.... inderdaad ja, op andere plaatsen waar vet veel allochtonen zitten. Ik zie verband.
__________________
Wat is er veranderd in de afgelopen paar jaar?
Keats is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2007, 13:35   #70
Keats
Gouverneur
 
Keats's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juni 2005
Locatie: Brooklyn, NY
Berichten: 1.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert Bekijk bericht
... en geen enkel West-Europees land stuurde zoveel vrijwilligers naar het Oostfront... en in geen enkel ander West-Europees land gebeurde de jodenvervolging zo systematisch en met zoveel medewerking van de plaatselijke bevolking en autoriteiten... Het mes snijdt aan twee kanten, niet?
Dat heb ik al eerder uitgelegd... in Nederland was alles netjes geregistreerd, waardoor vervolging makkelijk was. Daarnaast is Nederland een jaar langer bezet geweest, en was er ook nog zoiets als de hongerwinter.

Maargoed. Dit soort onzin komt altijd weer bovendrijven tijdens discussies.

Jongens, LATEN WE EENS OVER CONGO BEGINNEN! Godjezus die Belgen, dat moet wel een verschrikkelijk volk wezen, 10 MILJOEN mensen vermoord en nog veel meer uitgebuit!
__________________
Wat is er veranderd in de afgelopen paar jaar?
Keats is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2007, 13:42   #71
Keats
Gouverneur
 
Keats's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juni 2005
Locatie: Brooklyn, NY
Berichten: 1.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Dat zagen we op de Balkan, die solidariteit. Werden omstreeks dezelfde tijd geen Belgische paracommando's vermoord in Ruanda omdat ze de persoon die ze moesten beschermen niet in de steek lieten?

Ooooh jeetje, nog meer van die onzin-spuiers. Check de antwoorden in mijn vorige posts, jij krijgt er ook zo één. Voordat je domme dingen gaat zeggen over iets, moet je je eerst inlezen, wist je dat? Dat leren ze je op de basisschool.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Val_van_Srebrenica
__________________
Wat is er veranderd in de afgelopen paar jaar?
Keats is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2007, 13:42   #72
Brandaan
Minister
 
Brandaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Delft
Berichten: 3.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keats Bekijk bericht
Dat is echt zo geweldig uit je nek lullen jongen. Serieus lees over 5 jaar deze post nog eens over en schaam je rot.

Waarom rekenen 'wij' Limburg niet tot Nederland? Ben je er wel eens geweest? Ik heb 100% Limburgs bloed, mag ik mij van jou geen Nederlander meer noemen? Apenprovincie? Mijn god man... nee jouw beperkte wereldbeeld maakt je een ge-wel-dige Nederlander...

En de Limburgers kunnen het toevallig prima vinden met Duitsers en Belgen. De reden dat er in Midden-Limburg veel voor Wilders is gestemd is omdat hij er 1) vandaan komt en 2) vet veel allochtonen zitten. Rara waar nog meer voor Wilders is gestemd.... inderdaad ja, op andere plaatsen waar vet veel allochtonen zitten. Ik zie verband.
Waarom reageer je nu serieus op een geintje? U toont nu wel weer aan dat u als Limburger eigenlijk gewoon een nep-Duitser bent, ook geen gevoel voor humor. Dan heb je ook nog de Brabantse reserve-Belgen, de Friezen met hun spraakgebrek, de Hollanders met hun dikke nek, enz. Ik zou zeggen wees blij dat mensen u vooor de gek zetten, dat toont tenminste aan dat het ze iets uitmaakt.
__________________
--------------
Brandaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2007, 13:45   #73
Brandaan
Minister
 
Brandaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Delft
Berichten: 3.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keats Bekijk bericht
Jongens, LATEN WE EENS OVER CONGO BEGINNEN! Godjezus die Belgen, dat moet wel een verschrikkelijk volk wezen, 10 MILJOEN mensen vermoord en nog veel meer uitgebuit!
Tja dan doen de Nederlanders het stukken beter, die zorgen er tenminste voor dat ze zelf het slachtoffer worden van moordpartijen: Jappenkampen en Boerenoorlogen.
__________________
--------------
Brandaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2007, 15:03   #74
Keats
Gouverneur
 
Keats's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juni 2005
Locatie: Brooklyn, NY
Berichten: 1.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Waarom reageer je nu serieus op een geintje? U toont nu wel weer aan dat u als Limburger eigenlijk gewoon een nep-Duitser bent, ook geen gevoel voor humor. Dan heb je ook nog de Brabantse reserve-Belgen, de Friezen met hun spraakgebrek, de Hollanders met hun dikke nek, enz. Ik zou zeggen wees blij dat mensen u vooor de gek zetten, dat toont tenminste aan dat het ze iets uitmaakt.
hehe ja kijk als je zo begint kan ik er om lachen Maar de posts waar ik eerder op reageerde waren imho serieus bedoeld....
__________________
Wat is er veranderd in de afgelopen paar jaar?
Keats is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2007, 15:29   #75
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keats Bekijk bericht
Dat is echt zo geweldig uit je nek lullen jongen. Serieus lees over 5 jaar deze post nog eens over en schaam je rot.

Waarom rekenen 'wij' Limburg niet tot Nederland? Ben je er wel eens geweest? Ik heb 100% Limburgs bloed, mag ik mij van jou geen Nederlander meer noemen? Apenprovincie? Mijn god man... nee jouw beperkte wereldbeeld maakt je een ge-wel-dige Nederlander...

En de Limburgers kunnen het toevallig prima vinden met Duitsers en Belgen. De reden dat er in Midden-Limburg veel voor Wilders is gestemd is omdat hij er 1) vandaan komt en 2) vet veel allochtonen zitten. Rara waar nog meer voor Wilders is gestemd.... inderdaad ja, op andere plaatsen waar vet veel allochtonen zitten. Ik zie verband.
Mijn vader is Limburgs en ik kom er vaak genoeg om dit te bevestigen. Ja, het was sterk overdreven, maar het klopt wel een beetje. Die mensen stemmen allemaal op Wilders, en de meesten die ik ken, hebben een hekel aan Duitsers. En u weet best dat de rest van Nederland een beetje de Limburgers als buitenbeentje beschouwt.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 9 januari 2007 om 15:31.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2007, 15:44   #76
ossaert
Minister-President
 
ossaert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keats Bekijk bericht
Dat heb ik al eerder uitgelegd... in Nederland was alles netjes geregistreerd, waardoor vervolging makkelijk was. Daarnaast is Nederland een jaar langer bezet geweest, en was er ook nog zoiets als de hongerwinter.

Maargoed. Dit soort onzin komt altijd weer bovendrijven tijdens discussies.

Jongens, LATEN WE EENS OVER CONGO BEGINNEN! Godjezus die Belgen, dat moet wel een verschrikkelijk volk wezen, 10 MILJOEN mensen vermoord en nog veel meer uitgebuit!
Het gaat me allesbehalve om een rondje Nederland vs. België, en ik gebruik deze gegevens helemaal niet als argument (eerder als plaagstoot), maar het is me na al die jaren hier in Nederland opgevallen hoe selectief er soms met geschiedenis wordt omgesprongen. Nederland leverde van alle West-Europese landen het grootste contingent Waffen-SS'ers en andere vrijwilligers voor het Oostfront: dat heeft niets met registratie of wat dan ook te maken. De langere bezetting? De Hongerwinter? Sinds het najaar van 1944 vonden er geen transporten meer plaats, omdat Nederland toen reeds van Duitsland was afgesneden door het Britse leger. Registratie? Die was inderdaad goed in Nederland, maar de zittende besturen - zelfs de niet NSB-burgemeesters - en de plaatselijke politie werkten doorgaans zonder morren mee aan de arrestaties en de transporten: het waren zij die welgemoed de registers aan de Duitsers doorspeelden, ook al wisten ze naderhand wat er met hun landgenoten gebeurde. Vele Nederlanders waren ook heimelijk niet tegen het verdwijnen van de joden. Het stoort me een beetje in Nederland dat iedereen de mond vol heeft over de Grote Treinstaking van - wat was het? - 1941 en Anne Frank, maar de evidente feiten uit de weg gaat. Anne Frank is verraden door Nederlanders en, op die treinstaking na, reden de treinen naar het Oosten stipt op tijd... Dat is een harde waarheid, maar één die je onder ogen moet zien. Nederland is niet het tolerante land van Anne Frank, maar eerder dat van de mensen die haar verraden hebben: net als België, Frankrijk... heeft het een allesbehalve schoon oorlogsblazoen.
__________________
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2007, 16:27   #77
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Ik haat geen mensen, maar wel een systeem dat erop uit is om andere mensen te onderdrukken.
Met dergelijke uitspraak op België te projecteren, bewijst u eens te meer dat u niet eens weet wat onderdrukking betekent.

Laatst gewijzigd door Kim : 9 januari 2007 om 16:27.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2007, 16:28   #78
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Als meneer België haat omdat hij zelf Joods is dan lijkt me dat niet zo'n rare aanname.
Meneer in kwestie is bij mijn weten niet eens Joods.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2007, 16:30   #79
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Meneer in kwestie is bij mijn weten niet eens Joods.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AntiDeutsch Bekijk bericht
In Nederland zijn Joden nog vrij veilig in tegenstelling tot uw apenland.
Nee???
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2007, 16:32   #80
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Nee???
Ik kan me vergissen, maar ik dacht niet dat hij Joods was.

Vraag het hem gewoon op de man af, dan weet je het zeker.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be