Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 februari 2008, 17:00   #61
longhorn
Minister-President
 
longhorn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2005
Berichten: 5.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Hoeveel betaal jij eigenlijk gemiddeld voor een Budweiser in Amerika? Ik ben onlangs op reis geweest in NYC en het viel me op dat die prijzen stukken hoger lagen dan hier in België, terwijl dit prijsverschil nog meevalt voor andere goederen.

In de winkel betaal ik $11 voor 12 blikjes Bud. Op cafe is het met tip ongeveer $2.50. Maar ge gaat toch nie klagen met de sterke Euro?
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 17:02   #62
longhorn
Minister-President
 
longhorn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2005
Berichten: 5.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Kom je daar veel snelheidsduivels tegen?

Minder dan bij jullie.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 17:05   #63
longhorn
Minister-President
 
longhorn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2005
Berichten: 5.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Wat kost de benzine bij jullie?
$2,92/gallon(bijna 4 liter)= 50Eurocent/liter?
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 17:52   #64
Pluche
Staatssecretaris
 
Pluche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Regio Mechelen-Lier-Antwerpen-Brussel
Berichten: 2.745
Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Verhofstadt of Leterme?
__________________


Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 18:05   #65
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.973
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Zeg, Pluche, was er hier geen verbod op meer dan drie berichten tegelijkertijd (d.i. voor de FvdW geantwoord had), of vergis ik me? (Geen kritiek op jou, gewoon nieuwsgierigheid.)
Ik vind trouwens die klassieke friet- en sousvragen nogal afgezaagd om niet te zeggen denigrerend tegenover wie met een unieke achtergrond en de bereidheid een inspanning te leveren iets over zichzelf wilt vertellen.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 18:17   #66
longhorn
Minister-President
 
longhorn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2005
Berichten: 5.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Verhofstadt of Leterme?

Ik vond Verhofstadt en andere liberalen zoals Willy De Clerck vroeger goed. Als ik me niet vergis is de VLD helaas niet meer de PVV van vroeger die de economie en middenstand op de eerste plaats zette. Leterme krijgt dan ook mijn voordeel van de twijfel al heb ik het nooit gehad voor christen-democraten met ACV-roots. Toch bewonder ik Yves voor het stijfhouden van zijn been tijdens de onderhandelingen van vorig jaar. Daarnaast kan vers bloed in de premierzetel geen kwaad.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 18:51   #67
longhorn
Minister-President
 
longhorn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2005
Berichten: 5.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
Welk cliché over de Texanen klopt niet volgens jou, en wat klopt er wel?


Kloppen:

1. Rednecks, ja die zijn er, en moogt ge beschrijven als gokkers die graag goedkoop bier drinken, zat worden op zaterdagavond en zo op zondag de kater als excuus gebruiken om niet naar de kerk moeten gaan. 't zijn meestal blanke, bluecollar mannen met een racistische ondertoon die met een truck rijden met 200.000km erop. Rednecks vind je meestal op het platteland.

2. Conservatief, ja. Texas is nog altijd een republikeinse staat maar daar begint stilaan verandering in te komen. Vooral in de grootsteden zijn demokraten meer en meer aan de winnende hand.

3. Onafhankelijk. Texas was een onafhankelijk land gedurende 10 jaar. Net zoals vele Vlamingen, voelen Texanen zich eerst Texaan en dan Amerikaan. Ze beschouwen hun staat ook niet echt deel van het Zuiden, maar eerder uniek met een zuidelijk als Zuidwestelijke tint(door de Latino-invloed). Die trots kan door sommigen ervaren worden als arrogantie/superieur gevoel.

4. God. Het is juist dat het kleinste dorp meerdere kerken heeft. Elke zondag zitten de kerken van verschillende denominaties overvol. Mede door de Latino-groet begint katholicisme stilaaan de protestanten in te halen...wat ik een positieve evolutie vind. Maar ga nooit een anti-godsdienst discussie aan tenzij je je leven beu bent. God is heel belangrijk voor de doorsnee Texaan.

5. Guns. Texans love their guns. Je hebt hier gunshows waar pa met zoon heen gaat. Daar kan je vanalles kopen, voor oma(saturday night special, voor bompa of een kerstcadeau voor de zus. In 1994 heeft Ann Richards de goeverneursverkiezing verloren tegen George W. Bush omdat zij dreigde de 'verborgen wapen wet' weer te vetoeen. Wapendracht- en bezit is heel belangrijk voor een Texaan. Hoe anders los je de overbevolking o'possums, racoons, eekhoorns in je tuin op? Inbrekers mag je hier neerschieten. Geen enkele jury die je zal veroordelen. Al is er nu een zaak aan de gang waarbij een buurman 2 inbrekers doodschoot terwijl ze nochtans niet zijn eigendom bedreigden. Wedden dat ie vrijuitgaat? Zelf schiet ik ook graag naar blikken en dergelijke.

6. Outdoors. Texanen houden van het leven buiten. Dankzij het klimaat is dit mogelijk. Zij zijn fervente jagers en vissers.

7. Football. Texans love their football. Elke highschool heeft haar voetbalploeg en op vrijdagavond zakt het hele dorp af naar de match. Soms heb je daar gerust duizenden aanwezigen. Het voetbalteam van de universiteit in Austin trekt meer dan 80.000 toeschouwers aan bij een thuismatch.

8. Cowboys en Cowgirls. Ja, cowboybotten en Wranglers jeans zijn populair, Er bestaan nog altijd ranches die groter zijn dan West-Vlaanderen met de nodige paarden en koeien. Rodeo's zijn ook een trekpleister en elke stad`heeft minstens 2 Country-music radiozenders.


9. Crime en punishment. Texanen zijn voor 'do the crime, you'll do the time'. De meesten hebben geen probleem en zijn zelfs eerder trots dat ze de VS leiden in het aantal executies.

10. het is correct dat er hier genre JR Ewing, steenrijke oliebaronnen wonen.

Later nog meer...
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 19:22   #68
longhorn
Minister-President
 
longhorn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2005
Berichten: 5.721
Standaard

De veralgemening dat Texanen achterlijk zijn is niet correct. Er zijn hier oerdegelijke uniefs zoals The University of Texas, Texas A&M, SMU, Rice... Dankzij de hoge opleiding van een goed deel van de bevolking vestigen o.a. high tech bedrijven zich graag in Texas. Ook NASA zit in Houston. Er is geen staatsbelasting op inkomen en er zijn betrekkelijk weinig regels voor 'business'. Ook al doen bepaalde delen van de VS het economisch niet goed, Texas blijft dikwijls een uitzondering. Voor de rijkere Europeaan is dit HET moment om hier in immobilien te beleggen. De markt is heel gunstig aan het worden voor kopers en een sterke Euro maakt het helemaal goed. Banken zien dit en beginnen aktief leningen te promoten aan buitenlanders.

Mensen zijn hier ook heel vriendelijk volgens Vlaamse bezoekers.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 19:23   #69
longhorn
Minister-President
 
longhorn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2005
Berichten: 5.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik vind trouwens die klassieke friet- en sousvragen nogal afgezaagd om niet te zeggen denigrerend tegenover wie met een unieke achtergrond en de bereidheid een inspanning te leveren iets over zichzelf wilt vertellen.

Ik vind die vraag toch niet erg als opwarmer en 'icebreaker'.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 20:24   #70
reinaert68
Gouverneur
 
reinaert68's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2007
Berichten: 1.018
Standaard

Vanuit Europa is er veel kritiek op het Amerikaanse onderwijs en de Amerikaanse gezondheidszorg. Hoe sta jij hier tegenover? Heb je health insurance en zo ja, hoe is dat in vergelijking met het Belgisch systeem? Heb je zelf kinderen die naar college gaan?
__________________
We’re not going to play the blues anymore. Let the white folks play the blues. They got ‘em, so they can keep ‘em.
-Miles Davis
reinaert68 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 21:33   #71
André de Hollander
Minister
 
André de Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2007
Locatie: Belgische Kempen
Berichten: 3.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Voor de eerste keer twijfel ik tussen een republikein(McCain) en een demokraat(Obama).
Dag Longhorn, mooie naam!

Ben je het met me eens dat je keuze uiteindelijk beter op Obama kan vallen, als was het maar om de Republikeinen te straffen dat ze de wereld zo lang hebben opgezadeld met (opper-crimineel) Bush?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Ik ben zonder zonden, ik alléén beslis daar dus over.
André de Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 21:41   #72
André de Hollander
Minister
 
André de Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2007
Locatie: Belgische Kempen
Berichten: 3.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Vergeet niet dat Texas 7 uur achter staat als ons voor Longhorn is het nu 6u46, veel van zijn antwoorden zullen dus komen als wij liggen te pitten
Longhorn, weet je wel op welk onchristelijk uur sommige Vlamingen naar bed gaan?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Ik ben zonder zonden, ik alléén beslis daar dus over.
André de Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 21:43   #73
André de Hollander
Minister
 
André de Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2007
Locatie: Belgische Kempen
Berichten: 3.557
Standaard

Beseffen de mensen in Amerika hoe een stijgend aantal wereldbewoners over the US (als dictator van de wereld) denken?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Ik ben zonder zonden, ik alléén beslis daar dus over.
André de Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 22:04   #74
Thomas-
Parlementslid
 
Geregistreerd: 10 juni 2006
Berichten: 1.787
Standaard

Welk beeld heeft de gemiddelde Texaan over de EU?
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 22:26   #75
longhorn
Minister-President
 
longhorn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2005
Berichten: 5.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander Bekijk bericht
Longhorn, weet je wel op welk onchristelijk uur sommige Vlamingen naar bed gaan?

Ja, maar veel van die Vlamingen zitten dan wel andere onchristelijke dingen te doen ipv te forummen.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 22:50   #76
André de Hollander
Minister
 
André de Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2007
Locatie: Belgische Kempen
Berichten: 3.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Ja, maar veel van die Vlamingen zitten dan wel andere onchristelijke dingen te doen ipv te forummen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Ik ben zonder zonden, ik alléén beslis daar dus over.
André de Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 22:54   #77
André de Hollander
Minister
 
André de Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2007
Locatie: Belgische Kempen
Berichten: 3.557
Standaard

Wat kost:
1 kilo biefstuk
1 liter verse melk
10 eieren (geen legbatterij)
8 ons brood
1 kw u (electriciteit)
1 gezinsaansprakelijkheidsverzekering
1 jaar afvoer gft
in je woonplaats?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Ik ben zonder zonden, ik alléén beslis daar dus over.
André de Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 23:09   #78
longhorn
Minister-President
 
longhorn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2005
Berichten: 5.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander Bekijk bericht
Dag Longhorn, mooie naam!

Ben je het met me eens dat je keuze uiteindelijk beter op Obama kan vallen, als was het maar om de Republikeinen te straffen dat ze de wereld zo lang hebben opgezadeld met (opper-crimineel) Bush?

Als Hillary op 4 maart weer 4 staten verliest, of althans de 2 grootste Texas en Ohio, dan hoop ik dat ze ermee stopt en Obama de eer geeft om McCain aan te pakken. Eens die strijd begint dan zal ik afwachten hoe ver naar rechts hij zal draaien om de sociaal-conservatieven te paaien. Ik heb McCain altijd bewonderd voor zijn principes. Hij zit er niet mee in om tegen het partijestablishment in te gaan. Voorbeelden zijn o.a. de McCain-Feingold anti-lobby wet die veel republikeinse tegenstand kende. Hij ging in tegen het grote geld dat campagnes sponsort. Ook heeft hij 2 maal gestemd tegen de Bush-belastingsverlagingen die vooral de hogere inkomens bevoordeelde en uiteraard ook slecht is voor het begrotingstekort. Het feit dat de oerconservatieven hem helemaal niet moeten is een pluspunt. Men noemt hem niet voor niets een maverick. Persoonlijk vind ik het jammer dat ie in 2000 niet gewonnen heeft ipv Bush. Het scheelde niet veel tot de partij het welletjes vond.

Obama ken ik net zoals vele Amerikanen nog niet goed. Daarom hoop ik dat Hillary de nominatie niet rekt tot aan de conventie in augustus en we tijd hebben om de toekomstplannen van onze vriend Obama te leren kennen. Wat ik hier wel, ongebaseerd, zeg tegen Amerikanen is dat het imago van het land de dag na een Obama verkiezing met minstens 20% positief omhoog zal gaan.
Wat ik alleszins gedurfd vind van Obama is, zoals hij JFK quote: Don't negotiate out of fear but don't fear negotiations either. Hij is bereid als president om met schurken als Castro, Ahmedinejad, Chavez, Kim jung Il aan tafel te zitten ipv de huidige koppige struisvogelpolitiek te voeren.

Laatst gewijzigd door longhorn : 24 februari 2008 om 23:38.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 23:26   #79
longhorn
Minister-President
 
longhorn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2005
Berichten: 5.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander Bekijk bericht
Beseffen de mensen in Amerika hoe een stijgend aantal wereldbewoners over the US (als dictator van de wereld) denken?

Een stijgend aantal Amerikanen beseft dat maar al te goed. En een 'ambassadrice' zoals Karen Hughes die het imago moest opkrikken is waardeloos. Vele Amerikanen, mezelf inbegrepen, weten dat een nieuwe richting moet ingeslaan worden. Een zachter, diplomatisch imago is vereist. Nooit meer unilaterale vergissingen begaan zoals de inval in Irak en een grotere bereidheid tot luisteren ivm global warming mag er ook komen. De miljarden dollar steun aan Colombia in de war on drugs loopt blijkbaar ook verkeerd. Afghanistan daarentegen geniet mijn volle steun. Vergeten we toch ook niet het goede werk de VS doet in de wereld, AIDS-preventie in Afrika, de massale militaire bijstand tijdens de tsunami...
Onder Bush is er ook weinig bereikt tussen Palestina en Israel. Dat schaadt ook het VS-imago en een nieuwe president betekent hopelijk daar een nieuw vredesinitiatief.

Maar de Amerikaanse militaire stok achter de deur moet er blijven zoals we vorige eeuw in Kosovo in aktie zagen voor een positief doel, het stoppen van een genocide.

Helaas is er een grote groep, vooral linkse Europeanen, die hopeloos anti-Amerikaans zullen blijven. Dat was 20 jaar geleden zo, is nu zo en zal altijd zo blijven eender wat de VS doet of niet doet.

Laatst gewijzigd door longhorn : 24 februari 2008 om 23:42.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 23:30   #80
longhorn
Minister-President
 
longhorn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2005
Berichten: 5.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander Bekijk bericht
Wat kost:
1 kilo biefstuk
1 liter verse melk
10 eieren (geen legbatterij)
8 ons brood
1 kw u (electriciteit)
1 gezinsaansprakelijkheidsverzekering
1 jaar afvoer gft
in je woonplaats?
Wat is afvoer gft?
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be