Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 juli 2021, 14:16   #61
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.059
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik heb alle reacties gelezen.
En de titel van de draad
"Besparen : Moedermelk afkolven voor in de koffie."
geeft al aan dat vele onwetend zijn over moedermelk.

Ze lijken zelfs niet eens te weten dat melk van grazers een totaal andere samenstelling hebben dan melk van omnivoren en carnivoren.

En hun ander opmerkingen moet je gewoon negeren, thuis hebben ze niets te zeggen en als hun moeder, vrouw of dochters roepen dan springen ze als slaafjes.
Negeren nee, dat kan ik niet.
Dat ze thuis niks te zeggen hebben dat kan ik best geloven. Het zal wel "Ja sjoeke" zijn zeker?
Ik ben wel benieuwd hoe ze zouden reageren mocht iemand tegen hun moeder, vrouw, vriendin, dochter, zus IRL zeggen wat zij hier gepost hebben......
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2021, 14:20   #62
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.059
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Ik bied hierbij mijn excuses aan. Mijn opmerkingen waren allerminst vrouwonvriendelijk bedoeld en eerder niet al te ernstig te nemen. Alleszins mijn eerste wat dat betreft.
Super, echt waar Weyland.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2021, 14:20   #63
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik heb alle reacties gelezen.
En de titel van de draad
"Besparen : Moedermelk afkolven voor in de koffie."
geeft al aan dat vele onwetend zijn over moedermelk.

Ze lijken zelfs niet eens te weten dat melk van grazers een totaal andere samenstelling hebben dan melk van omnivoren en carnivoren.

En hun ander opmerkingen moet je gewoon negeren, thuis hebben ze niets te zeggen en als hun moeder, vrouw of dochters roepen dan springen ze als slaafjes.

Dat is vrij logisch dat die samenstelling anders is he, ... smaak/samenstelling van vlees , melk wordt bepaald door wat het organisme in kwestie eet.

Welke eiwitten / aminozuren ze naar binnen werken, hoe het verteerd wordt, zijn daar eventueel kruiden etc...

Om het even over echte koeien te hebben, In Parma maken ze parmezaanse kaas, je zou dan denken, daar moeten veel koebeesten staan , want veel melk nodig om die kaas te kunnen maken, Als ik u nu zeg, dat daar nergens maar dan ook nergens een koebeest buiten te vinden is, ...

De reden is, die staan allemaal in stallen en krijgen een bepaalde voedselmengeling om de smaak van de melk niet te beinvloeden en dus de smaak van de kaas.

Hetzelfde met hun varkens daar, ook weinig varkens te vinden, die worden ergens gekweekt waar ze eikels, mierikswortel en melkwei te vreten krijgen, niks anders, dat geeft de smaak aan het vlees.

zie het grazerverhaal maar vanuit sarcasme over het weliswaar bijzonder bizarre onderwerp.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2021, 14:21   #64
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Zouden degenen die die degoutante opmerkingen hier gepost hebben dat ook tegen hun moeder durven zeggen?
Mijn moeder kennende, zeer zeker niet!
In navolging van deze draad zou ik eerder melden dat ze categorie 'familiefeest' is.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2021, 14:22   #65
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
gewoon melkpoeder kopen kost 10€/kg en je maakt er tussen de 50 liter melk mee.
Terwijl een deftig afkolfmachien al snel meer dan 250€ kost en na enkele maanden vervangen moet worden.
Mijn vermoeden door de expert bevestigd,

(trouwens wat een gedoe zeg, het idee alleen al, ... )
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2021, 14:30   #66
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
koopt u in de colruyt zo een maxi verpaking van die koffie creamers, ge gaat goeiekoper af zijn.
Wellicht een pak minder spannend ook.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2021, 14:31   #67
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wellicht een pak minder spannend ook.
trouwens, wie doet er nu melk in zijne koffie, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2021, 14:35   #68
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.973
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
trouwens, wie doet er nu melk in zijne koffie, ...
Ikke.
En Spaanse caffe con latte is niet te versmaden, maar dan liefst op verplaatsing.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2021, 15:49   #69
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
gewoon melkpoeder kopen kost 10€/kg en je maakt er tussen de 50 liter melk mee.
Terwijl een deftig afkolfmachien al snel meer dan 250€ kost en na enkele maanden vervangen moet worden.
Is dat niet zoals verse chocomousse en die uit het pakje vergelijken?

Nu, dames, jullie hoeven niet zo snel in jullie gat (tet?) gebeten te zijn, we zijn nog steeds zot van tetten.
Mag er nog eens gelachen worden aub?
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2021, 17:55   #70
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.059
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dat is vrij logisch dat die samenstelling anders is he, ... smaak/samenstelling van vlees , melk wordt bepaald door wat het organisme in kwestie eet.

Welke eiwitten / aminozuren ze naar binnen werken, hoe het verteerd wordt, zijn daar eventueel kruiden etc...

Om het even over echte koeien te hebben, In Parma maken ze parmezaanse kaas, je zou dan denken, daar moeten veel koebeesten staan , want veel melk nodig om die kaas te kunnen maken, Als ik u nu zeg, dat daar nergens maar dan ook nergens een koebeest buiten te vinden is, ...

De reden is, die staan allemaal in stallen en krijgen een bepaalde voedselmengeling om de smaak van de melk niet te beinvloeden en dus de smaak van de kaas.

Hetzelfde met hun varkens daar, ook weinig varkens te vinden, die worden ergens gekweekt waar ze eikels, mierikswortel en melkwei te vreten krijgen, niks anders, dat geeft de smaak aan het vlees.

zie het grazerverhaal maar vanuit sarcasme over het weliswaar bijzonder bizarre onderwerp.
Pardon? U bestempelt vrouwen als " het organisme" en later even later schrijft u: "om het even over echte koeien te hebben".
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2021, 22:46   #71
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Pardon? U bestempelt vrouwen als " het organisme" en later even later schrijft u: "om het even over echte koeien te hebben".
ahhhh, .... Weer een cliche bevestigd.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2021, 09:48   #72
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris
 
Koenaard Depuydt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2020
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
Berichten: 2.844
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nee, het is niet degoutant...
Dag Jantje

Rokers zijn wansmakkelijk.

Met rokers werende groeten
__________________
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen.
Koenaard Depuydt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2021, 09:56   #73
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris
 
Koenaard Depuydt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2020
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
Berichten: 2.844
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Ik bied hierbij mijn excuses aan.
Beste Weilander

U hoeft zich niet te verontschuldigen tegenover het andere geslacht.

Belangrijk:

Wijvenmelk is schadelijk voor de mannelijke gezondheid wegens te veel eierstofstok en andere gifstoffen.

Wijven zijn nog steeds dikker (hogere vethoeveelheid), dommer (kleinere hersenen), kleiner (gemiddeld vijf voet zes / 1,68 m), luier (de zwaarste en vuilste werkjes worden door mannen verricht) en zwakker (lagere spierhoeveelheid), enz. Dit alles is wetenschappelijk bewezen. Het bestrijden van deze wetenschappelijke gegevens is volstrekt zinloos.

Met mannelijke groeten
__________________
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen.
Koenaard Depuydt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2021, 10:01   #74
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris
 
Koenaard Depuydt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2020
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
Berichten: 2.844
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wellicht een pak minder spannend ook.
Geachte Hendrik de Eerste van Luik

Wordt de "Vlaamse" (Colruyt) melk, zoals deze uit de "Hollandse Kempen" (Campina), nog steeds door de harde Waalse kern geweerd?

Met Luikse groeten
__________________
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen.
Koenaard Depuydt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2021, 10:30   #75
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Is dat niet zoals verse chocomousse en die uit het pakje vergelijken?
Nee, als die melkpoeder deftig terug tot melk word omgevormd, merkt men niet eens het verschil.

Citaat:
Nu, dames, jullie hoeven niet zo snel in jullie gat (tet?) gebeten te zijn, we zijn nog steeds zot van tetten.
Mag er nog eens gelachen worden aub?
Nu, ik kan best begrijpen dat veel vrouwen zich beschouwd als melkvee voelen bij dit onderwerp.
En hoewel verboden in Europa, is er wereldwijd een bloeiende handel in mensenmelk.
Buiten de EU zijn er vrouwen die met zich te gedragen als melkvee, tot 280 000$ per jaar of +/-23 300$ per maand op de zwarte markt verdienen. Via de officiele markt in de VS verdienen ze 21 000$ per jaar of 1 750€ per maand belastingsvrij.
Ook binnen de EU is er trouwens een officiele bloeiende markt in mensenmelk, alleen gaan hier de erkende instellingen met de winst lopen en krijgt de melkleverende vrouw zelfs nog geen vergoeding voor de onkosten die ze moet maken om de melk af te kolven, te bewaren en af te leveren aan de erkende instelling.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2021, 11:00   #76
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.059
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenaard Depuydt Bekijk bericht
Dag Jantje

Rokers zijn wansmakkelijk.

Met rokers werende groeten
Geachte mevrouw, wat betekent het woord "wansmakkelijk"?

Met vrouwelijke groeten,
NieuwNoors.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2021, 11:04   #77
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.059
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenaard Depuydt Bekijk bericht
Beste Weilander

U hoeft zich niet te verontschuldigen tegenover het andere geslacht.

Belangrijk:

Wijvenmelk is schadelijk voor de mannelijke gezondheid wegens te veel eierstofstok en andere gifstoffen.

Wijven zijn nog steeds dikker (hogere vethoeveelheid), dommer (kleinere hersenen), kleiner (gemiddeld vijf voet zes / 1,68 m), luier (de zwaarste en vuilste werkjes worden door mannen verricht) en zwakker (lagere spierhoeveelheid), enz. Dit alles is wetenschappelijk bewezen. Het bestrijden van deze wetenschappelijke gegevens is volstrekt zinloos.

Met mannelijke groeten
Toch wonderlijk dat al die kinderen die borstvoeding kregen nog leven!
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2021, 11:14   #78
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.059
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenaard Depuydt Bekijk bericht
Beste Weilander

U hoeft zich niet te verontschuldigen tegenover het andere geslacht.

Belangrijk:

Wijvenmelk is schadelijk voor de mannelijke gezondheid wegens te veel eierstofstok en andere gifstoffen.

Wijven zijn nog steeds dikker (hogere vethoeveelheid), dommer (kleinere hersenen), kleiner (gemiddeld vijf voet zes / 1,68 m), luier (de zwaarste en vuilste werkjes worden door mannen verricht) en zwakker (lagere spierhoeveelheid), enz. Dit alles is wetenschappelijk bewezen. Het bestrijden van deze wetenschappelijke gegevens is volstrekt zinloos.

Met mannelijke groeten
Geachte mevrouw,
Graag wil ik er u attent op maken dat ik hier zowat dagelijks venten zie rondlopen met een héél dikke bierbuik. Dus; dat vrouwen dikker zijn klopt echt niet.

Dat vrouwen dommer zouden zijn klopt ook niet. Graag een wetenschappelijk bewijs hiervoor.

Tenslotte, geachte mevrouw; dat vrouwen kleiner zijn dan 1,68m, dat is ook iets wat u uit uw duim zuigt.
Zelf ben ik 1,71m groot en mijn schoondochter zelfs 1,89m.
Hou dus aub uw 'fabeltjes' voor uzelf.
Met vrouwelijke groeten,
NN
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2021, 11:27   #79
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.973
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenaard Depuydt Bekijk bericht
Beste Weilander

U hoeft zich niet te verontschuldigen tegenover het andere geslacht.

Belangrijk:

Wijvenmelk is schadelijk voor de mannelijke gezondheid wegens te veel eierstofstok en andere gifstoffen.

Wijven zijn nog steeds dikker (hogere vethoeveelheid), dommer (kleinere hersenen), kleiner (gemiddeld vijf voet zes / 1,68 m), luier (de zwaarste en vuilste werkjes worden door mannen verricht) en zwakker (lagere spierhoeveelheid), enz. Dit alles is wetenschappelijk bewezen. Het bestrijden van deze wetenschappelijke gegevens is volstrekt zinloos.

Met mannelijke groeten
Wat een prietpraat zeg.
Moest ik zeker zijn dat het als grap bedoeld is zou ik er eens ferm mee lachen, maar gelet op het repetitief karakter van de seksistische inhoud is het op den duur helemaal niet grappig meer.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2021, 11:45   #80
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.059
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Wat een prietpraat zeg.
Moest ik zeker zijn dat het als grap bedoeld is zou ik er eens ferm mee lachen, maar gelet op het repetitief karakter van de seksistische inhoud is het op den duur helemaal niet grappig meer.
Idd prietpraat; die uitspaken zijn nergens op gebaseerd.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be