![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is echte rijkdom? Wel dat is je goedvoelen in je vel en niet alle dagen moeten zoeken hoe je de rekeningen moet betalen en je gelukkig voelen in je situatie en hen die je lief hebt kunnen koesteren. Voor veel mensen ben ik rijk, voor andere slechts een middenklasser, voor weer andere een arme sukkelaar. Maar de waarheid is, dat ik mij goed voel en op het einde van de maand nog een stuk inkomen overhoud. En toch kan ik mij zelf niet tot de rijken tellen, want soms knaagt de eenzaamheid en soms de pijn als mijn kids niet hier zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() Bij mij is iemand ook rijk als hij op het einde van zijn leven (tegen zichzlef) kan zeggen...
'Zie, dat heb ik bereikt en daar ben ik fier op'… ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() Deze dingen zijn ontstaan omdat er een behoefte was, en het systeem heeft deze behoefte kunnen inwilligen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik stel voor als je echt veel geld hebt en je wilt dat je kinderen niets krijgen, je een ruimtereisje maakt of zo. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Minister-President
|
![]() In De Standaard werd onlangs voorgerekend dat iemand die nu 40 �* 50 jaar is over 500.000 euro moet beschikken wanneer hij met pensioen gaat om enigszins hetzelfde leventje te kunnen leiden als voorheen.
Naast je eigen huis Ze gaven toe dat dat toch wel een vrij hoog bedrag was. 1 Trucje was alvast; als je kinderen het huis uit zijn, je huis verkopen en daarmee een appartement kopen (als je het nu kunt doen volgens DS winst= 100.000 euro) Enfin, ik denk niet dat we dat bedrag zullen halen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() Geen huis = gedoemd om in de armoede te leven.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik ben eraan aan't werken hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
daar produceren ze eerst tamagochi's en dan maken ze alle mensen wijs dat wie nog geen tamagochi heeft compleet achterlijk, arm, simpel en ouderwets is. en uitendelijk loopt iedereen met zo'n plastiek mormel rond, terwijl de producenten zich een breuk lachen. en voor zulke 'meerwaardescheppers', 'welvaartscreëerders' of hoe men die graaibonzen ook ophemelt, zou de maatschappij respect moeten hebben. Laatst gewijzigd door Mitgard : 30 december 2007 om 11:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
iemand met miljoenen op de bank heeft zoveel vrije tijd als hij zelf wil. Mensen met veel geld en weinig tijd zijn meestal gierigaards. Net als de mensen met veel geld en veel tijd die nog altijd niks ondernemen. Want dat geld zou eens moeten verdwijnen eh. Paniek. Dan zijn ze niet meer zo rijk.
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Minister-President
|
![]() Maar iedereen heeft 24/dag. dat is gelijk verdeeld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |