![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie haar (zijn) kind in een schuif legt is mijn inziens wanhopig, of beter, is ervan overtuigd dat dit betere overlevings- en toekomstmogelijkheden biedt. Of is wel eens slecht geïnformeerd, je houdt het misschien niet voor mogelijk. Weet ik veel. Binnen deze context is geen plaats voor hartvochtigheid. Mij is het significant voor tot wat zelfs een in een modernerne met alle voorzieningen levende ouder in staat is, en daar moet zelfs eens beschaafde samenleving rekening mee houden. Geen enkel gedrag bij een mens is onmenselijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar ligt voor jou de grens? Is een ongeboren kind 1 week voor de geplande geboorte al een mens? 4 weken daarvoor? Wanneer wordt dat hoopje cellen (dixit Raf) een mens? Of moet de baby eerst geactiveerd worden bij Microsoft voor het een mens is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Juist. Ik heb het ook niet over dumpen. ik weet ook wel dat die ouders wanhopig zoeken naar een toekomst voor hun baby. Maar staar je aub niet blind op de moderne mogelijkheden he. Wie zegt dat de vader op de hoogte is ? Misschien mag wel niemand weten dat die moeder zwanger is geworden. Ik heb de indruk dat je vooral veroordeelt. Niet akkoord; |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dit vonden degene die deze baby hebben weggelegd waarschijnlijk ook hé Edina? Daarmee dat ze het kind 2 meter n�*�*st de overbodige schuif hebben gelegd. Die schiet toch totaal zijn doel voorbij, zei de wegleggende ouder.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik meen dat Edina (zie andere draad) voorstander is van verwarmde stationnetjes en kartonnen dozen. U ook soms?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zal mij een worst wezen. In welke omstandigheden ook, kinderen hebben recht om een toekomst te hebben, in de eerste plaats het recht om in leven te blijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Schepen
|
![]() Citaat uit De Standaard na een volgende dode baby in de vondelinge schuif:
In zo’n schuif kunnen moeders die zich niet in staat voelen hun kind te houden, anoniem hun (*dode) baby te vondeling leggen. * = geredigeerd http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF03012008_063 RR |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tweede dode baby gevonden in Duitsland (c) De Standaard 03/01/08 BERLIJN - In de voorbije 24 uur is zowel in Karslruhe als in Hannover een baby dood aangetroffen. Beide pasgeborenen waren door hun ouders achtergelaten, zo meldt de Duitse politie. Het lichaam van een pasgeboren meisje werd in de nacht van woensdag op donderdag dood gevonden in een vondelingenschuif in Karlsruhe. In zo’n schuif kunnen moeders die zich niet in staat voelen hun kind te houden, anoniem hun baby te vondeling leggen. Een alarm waarschuwt dan het personeel van de instelling dat een kindje te vondeling werd gelegd. Bij de pasgeborene in Karlsruhe waren geen sporen van verwondingen te zien, maar de oorzaak van het overlijden kon nog niet worden vastgesteld. In Hannover werd de avond ervoor vlakbij een vondelingenschuif het levenloze lichaam van een ander kindje aangetroffen. Het was waarschijnlijk gestorven van de kou. De laatste dagen kwamen al verschillende gevallen van mishandelde, achtergelaten of vermoorde kinderen in de media in Duitsland. Op Kerstdag vermoordde een moeder haar twee zonen van twee en drie jaar oud. mcu |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Schepen
|
![]() Men heeft de schuif onderzocht of ze niet klemde en daarna verzegeld.
RR |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
|
![]() Genetische screening om ziektes en afwijkingen te voorkomen, lijkt me zeker geen slecht idee, maar zo ver gaan dat enkel kinderen met een bepaalde haarkleur over moeten blijven, is absurd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() Heu, eventjes brainstormen: kan het soms zijn dat de "weglegouder" te bang was om betrapt te worden bij die schuif, want als je die gebruikt gaat er een alarm af en daarom het kind VOOR de schuif heeft achtergelaten. Geef toe dat je onder stress staat en eigenlijk iets onwettig doet als je dat kind in de schuif legt. Voor hetzelfde geld staan de flikken er als je ze opent. Vandaar ... laat het kindje bij de schuif liggen. Dan ga je er van uit dat ze het ook wel zullen vinden, maar jou niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan denk ik toch dat ze het beter naast een toilet leggen, of in de wachtkamer van een dokter, daar komt tenminste soms nog eens iemand ![]()
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan ben je toch gewoon van slechte wil als je dat doet. Met deze temperaturen moet je toch weten dat een baby doodvriest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
|
![]() Dit is een beetje off topic en ik heb daarover in andere threads al uitvoerig mijn mening gegeven. Overigens heb ik nergens over "mens" gesproken, maar wel over kind. Een embryo is niet hetzelfde als een foetus en een foetus niet hetzelfde als een kind. Dat zijn nu eenmaal feiten. Tenzij je eigen definities wil hanteren. Een embryo of jonge foetus beschikt nog niet over een bewustzijn, zoals een oudere foetus of baby wel doet. Je kan die dus onmogelijk vergelijken. Cruciaal is dat ongewenste zwangerschappen zoveel als mogelijk moeten worden vermeden. Maar in realiteit zullen die er jammer genoeg altijd zijn. Op dat moment moet de moeder kunnen kiezen om een einde te maken aan die zwangerschap. Niet alleen om de risico's van abortus, die er - ongeacht de legaliteit - toch zullen gebeuren, tot een minimum te beperken, maar ook om latere drama's zoveel als mogelijk te vermijden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In dit specifiek geval heeft het kind het niet overleefd maar ik vraag mij af wat er normaliter met die kinderen nadien gebeurt. Adoptie ? Als die vondelingenschuiven niet zo echt wettelijk zijn en de moeder krijgt jaren nadien spijt, en wenst haar kind terug te zien. wat dan ? Uiteindelijk kan er tegenwoordig mits wat DNA-getest perfect worden nagegaan of het wel degelijk om de ouder gaat. |
|
![]() |
![]() |