Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 januari 2008, 21:56   #61
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Als jij stopt met het woord "gebruiken" te negeren.
Worden allochtonen hier dan verplicht hun gebruiken op te geven? Vreemd, ik zie maar weining assimilatie in het straatbeeld, wel steeds meer hoofddoeken, moskees, mannen in soepjurken, verplichte halal-kost voor iedereen in de Antwerpse stadsscholen, etc.etc.
Kan je misschien een paar van die gebruiken opsommen die allochtonen niet langer mogen praktizeren?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2008, 21:57   #62
Banneling

Standaard

Citaat:
Misbruik? Welk misbruik?
Antwoorden op de vraag Geertje : sinds wanneer zijn moslims een ras?
Graag enkele bronnen van je wetenschappelijke onderbouw.
Oud 3 januari 2008, 21:58   #63
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Worden allochtonen hier dan verplicht hun gebruiken op te geven? Vreemd, ik zie maar weining assimilatie in het straatbeeld, wel steeds meer hoofddoeken, moskees, mannen in soepjurken, verplichte halal-kost voor iedereen in de Antwerpse stadsscholen, etc.etc.
Je blijft gewoon mijn stelling negeren. Waarom vindt extreem-rechts dat assimilatie hier moet en daar niet?

Citaat:
Kan je misschien een paar van die gebruiken opsommen die allochtonen niet langer mogen praktizeren?
Het slachten van dieren zonder verdoving.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2008, 21:59   #64
Geert C

Standaard

Citaat:
Antwoorden op de vraag Geertje : sinds wanneer zijn moslims een ras?
Graag enkele bronnen van je wetenschappelijke onderbouw.
Racisme is een fenomeen dat in de laatste jaren steeds meer verschoven is van ras naar cultuur en religie.

Maar goed, om aan uw drang naar politieke correctheid te voldoen stel ik voor dat we vanaf nu over "culturisme" en "religisme" spreken.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 3 januari 2008 om 21:59.
Oud 3 januari 2008, 22:01   #65
Banneling

Standaard

Citaat:
Je blijft gewoon mijn stelling negeren. Waarom vindt extreem-rechts dat assimilatie hier moet en daar niet?
Stel de vraag eens aan het VB.
Waarom mag het VB er geen mening op nahouden? Zou je liever leven in een linkse of islamitische dictatuur waar elke niet passende mening uit de weg geruimd wordt met geweld? Waarom ben je zo gek op censuur?

Anderzijds, doet de mening van het VB ertoe? Ze delen toch niet in de macht? Waar maak je je dan druk om?
Oud 3 januari 2008, 22:04   #66
Geert C

Standaard

Ik stel vast dat u mijn stelling gewoon blijft negeren. Je blijft hier maar rond de pot draaien.

Ik kan dus alleen maar besluiten dat de reden daarvan een gevoel van superioriteit tegenover andere godsdiensten en culturen is.

Laatst gewijzigd door Geert C : 3 januari 2008 om 22:05.
Oud 3 januari 2008, 22:07   #67
Banneling

Standaard

Citaat:
Racisme is een fenomeen dat in de laatste jaren steeds meer verschoven is van ras naar cultuur en religie.
Je geeft dus toe dat de term misbruikt wordt omdat hij zo zwaar klinkt. Precies zoals in de analyse die ik zonet gepost heb. Is de inhoud al een beetje doorgedrongen? Kort samengevat kan je stellen dat de ferventste zelfverklaarde anti-racisten zelf racisme in ons rechtssysteem hebben binnen geloodst. Ben je daar fier op?

Citaat:

Maar goed, om aan uw drang naar politieke correctheid te voldoen stel ik voor dat we vanaf nu over "culturisme" en "religisme" spreken.
Valt daar ook de haat voor de RKK onder die links een paar decennia zo uitgesproken manifesteerde? Valt daar ook de haat onder voor de politieke cultuur van het VB?
Oud 3 januari 2008, 22:11   #68
Geert C

Standaard

Citaat:
Je geeft dus toe dat de term misbruikt wordt omdat hij zo zwaar klinkt. Precies zoals in de analyse die ik zonet gepost heb. Is de inhoud al een beetje doorgedrongen?
Toch niet, het is hetzelfde fenomeen. Het mag dan wel een ander masker dragen, hetgeen eronder zit is hetzelfde gebleven.

Citaat:
Kort samengevat kan je stellen dat de ferventste zelfverklaarde anti-racisten zelf racisme in ons rechtssysteem hebben binnen geloodst. Ben je daar fier op?
Hoe? Door ongeoorloofde discriminatie te verbieden? Door aanzetten tot haat strafbaar te maken?

Citaat:
Valt daar ook de haat voor de RKK onder die links een paar decennia zo uitgesproken manifesteerde? Valt daar ook de haat onder voor de politieke cultuur van het VB?
Ik haat de Rooms-Katholieke Kerk niet, als het dat is wat u bedoelt. Ik ben zelf katholiek.

Ik heb wel iets tegen de politieke cultuur van het VB, hun politieke cultuur is echt democraten onwaardig. Maar ja,...
Oud 3 januari 2008, 22:13   #69
Banneling

Standaard

[quote=Geert C;3186310]Ik stel vast dat u mijn stelling gewoon blijft
Citaat:
negeren. Je blijft hier maar rond de pot draaien.
Nee hoor. Ik gaf een antwoord op je vraag. Jouw probleem als je geen voorgekauwd politiek correct antwoord geserveerd krijgt. Eat your hart out !

Citaat:
Ik kan dus alleen maar besluiten dat de reden daarvan een gevoel van superioriteit tegenover andere godsdiensten en culturen is.
Wow, dat klinkt weer als linkse politiek correcte verontwaardiging. Veel wind, veel show, terwijl natuurlijk het gros van al die linksen de Westerse cultuur en beschaving zelf een stuk superieurder vinden dan de islamitische (maar te hypocriet zijn om dat toe te geven). En jij vindt dat natuurlijk ook zelf, want ruilen ... nee, dat zit er voor jou ook niet in. Erover lullen tot daar toe, maar als puntje bij paaltje komt ...
Oud 3 januari 2008, 22:16   #70
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Er werden ooit mensen veroordeeld omdat ze er verkeerd op beten (vraag me niet hoe je er goed op bijt, ik kreeg nooit de communie-vroeg ze ook niet!)
Maar u hebt het helemaal mis, filosoof! U moet daar niet op bijten! Gewoon zoals met een suppositoir, in uw *** steken, zo doet men dat tegenwoordig.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2008, 22:17   #71
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik heb wel iets tegen de politieke cultuur van het VB, hun politieke cultuur is echt democraten onwaardig. Maar ja,...
Ja jouw haat tgo het VB kan je niet verbergen. Ze is zelfs zo acuut dat je over het VB begint in een draad over Britten met een ongewone humor act in Algerije.
Is dat soort haat een democraat waardig?

Ik stel voor dat je eens een vergelijking maakt tussen het partijstandpunt van het VB over homo's en de visie van de islam over homo's en de richtlijnen in de sharia over homo's. Vreemd dat een zelfverklaard democraat als jij de islamitische visie als zoete koek slikt en aanvaardt en op de koop toe die cultuur even superieur acht als de Westerse maar wel hysterisch begint te gillen omdat het VB tegen het homohuwelijk is. Of hoe hypocriet links wel niet is.

Laatst gewijzigd door Online : 3 januari 2008 om 22:25.
Oud 3 januari 2008, 22:18   #72
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Mooi zo. Hopelijk hebben die twee idioten hun lesje geleerd. Racisme is nu eenmaal niet grappig.
Ja, dat is minder grappig als arme onschuldige schaapjes hun keel oversnijden natuurlijk...Ik versta dat wel.
Oud 3 januari 2008, 22:22   #73
Geert C

Standaard

Citaat:
Nee hoor. Ik gaf een antwoord op je vraag. Jouw probleem als je geen voorgekauwd politiek correct antwoord geserveerd krijgt. Eat your hart out !
Met alle respect, maar je hebt géén antwoord gegeven. "Waarom hier wel en daar niet?" was de vraag die consequent onbeantwoord is gebleven.

Citaat:
Wow, dat klinkt weer als linkse politiek correcte verontwaardiging. Veel wind, veel show, terwijl natuurlijk het gros van al die linksen de Westerse cultuur en beschaving zelf een stuk superieurder vinden dan de islamitische (maar te hypocriet zijn om dat toe te geven). En jij vindt dat natuurlijk ook zelf, want ruilen ... nee, dat zit er voor jou ook niet in. Erover lullen tot daar toe, maar als puntje bij paaltje komt ...
Geen enkele cultuur is superieur, maar respect voor mensenrechten moet universeel zijn.

Citaat:
Ja jouw haat tgo het VB kan je niet verbergen. Ze is zelfs zo acuut dat je over het VB begint in een draad over Britten met een ongewone humor act in Algerije.
Is dat soort haat een democraat waardig?
Ik haat het VB niet.

Laatst gewijzigd door Geert C : 3 januari 2008 om 22:23.
Oud 3 januari 2008, 22:22   #74
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze beledigden hun islamitische gastheren.

Als "wij" willen dat "zij", als "zij" naar hier komen, zich aanpassen aan "ons", dan moet het omgekeerde ook gelden.
Juist, de hypocrisie van die twee Britten is echt beledigend: ze hadden die schapensex niet moeten simuleren, maar écht seks hebben met die beestjes. Dat zou pas integratie kunnen genoemd worden. Is het d�*t wat u wil zeggen, Geert?
Oud 3 januari 2008, 22:25   #75
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Juist, de hypocrisie van die twee Britten is echt beledigend: ze hadden die schapensex niet moeten simuleren, maar écht seks hebben met die beestjes. Dat zou pas integratie kunnen genoemd worden. Is het d�*t wat u wil zeggen, Geert?
"Beneath contempt", om het in het Engels te zeggen. Ik stel ook vast dat ook jij rond de pot draait.

Laatst gewijzigd door Geert C : 3 januari 2008 om 22:25.
Oud 3 januari 2008, 22:25   #76
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ze beledigden willens en wetens een heel volk.
zijn schapen een volk?
Oud 3 januari 2008, 22:28   #77
Banneling

Standaard

Citaat:
Met alle respect, maar je hebt géén antwoord gegeven. "Waarom hier wel en daar niet?" was de vraag die consequent onbeantwoord is gebleven.
Ik heb je geantwoord dat je die vraag aan het VB moet stellen. Waarom doe je dat niet?
Trouwens, heeft het VB gedeclareerd dat Britten met bijzondere hummor zich niet moeten aanpassen in Algerije? Uit welke bron heb je dat?

Citaat:
Geen enkele cultuur is superieur, maar respect voor mensenrechten moet universeel zijn.
Oh, nu sleep je d'r de mensenrechten bij.
Zeg eens, welke mensenrechten hebben die twee Britten geschonden?
Oud 3 januari 2008, 22:31   #78
Geert C

Standaard

Citaat:
Ik heb je geantwoord dat je die vraag aan het VB moet stellen. Waarom doe je dat niet?
Trouwens, heeft het VB gedeclareerd dat Britten met bijzondere hummor zich niet moeten aanpassen in Algerije? Uit welke bron heb je dat?
Ik vroeg het aan de aanhangers van extreem-rechts op dit forum, die echter consequent weigeren een antwoord te geven.

Citaat:
Oh, nu sleep je d'r de mensenrechten bij.
Zeg eens, welke mensenrechten hebben die twee Britten geschonden?
U zei dat ik de Westerse cultuur superieur vind, ik verduidelijkte kort mijn visie.

Voor de rest heeft dat deel van mijn bericht geen enkele betrekking op deze discussie.

Laatst gewijzigd door Geert C : 3 januari 2008 om 22:31.
Oud 3 januari 2008, 22:32   #79
Banneling

Standaard

Citaat:
"Beneath contempt", om het in het Engels te zeggen. Ik stel ook vast dat ook jij rond de pot draait.

Rond de pot draaien in Geert C's mind betekent dat hij enkel politiek correcte wenst te slikken. Hij wil hier lezen wat zijn geïndoctrineerde hersens willen horen. Precies zoals moslims geen verkeerd woord wil horen over de islam.
Kwa geïndoctrineerde stugheid vertonen moslims en poco's eigenlijk wel veel overeenkomsten.
Oud 3 januari 2008, 22:34   #80
Geert C

Standaard

Citaat:
Rond de pot draaien in Geert C's mind betekent dat hij enkel politiek correcte wenst te slikken. Hij wil hier lezen wat zijn geïndoctrineerde hersens willen horen. Precies zoals moslims geen verkeerd woord wil horen over de islam.
Kwa geïndoctrineerde stugheid vertonen moslims en poco's eigenlijk wel veel overeenkomsten.
Zou je alstublieft een antwoord willen geven op de vraag "waarom hier wel en daar niet" in plaats van dergelijke onzin te blijven posten.

Laatst gewijzigd door Geert C : 3 januari 2008 om 22:34.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be