Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 januari 2008, 08:29   #61
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
M.a.w. u heeft dus geen concrete feiten meegemaakt of betrouwbare banden met het 'topkader' van het VB om uw mening op te baseren, enkel een soort van 'gevoel', u 'merkt' het.
Ik merk op dat vlak helemaal niks om eerlijk te zijn en ik heb toch een bovengemiddelde aandacht voor de partij. Het enige wat ik zie zijn speculaties daarover in 'VB-vijandige' media en mensen die daarin meegaan.

Dat er wat meer discussies zijn dan na een knallende verkiezingsoverwinning lijkt me doodnormaal. Dat de kopstukken elkaars bloed zouden kunnen drinken, vechtend over de grond rollen of afscheuringsplannen zouden hebben, daar zie ik geen enkel teken van.

So Wat ? Als er dan iemand is zoals ik die het wel van dichtbij heeft meegemaakt (én ondevonden welk zootje het is), dan wordt hij uitgescholden voor rotte vis. Blablabla... zonder vel op uw buik kunt ge altijd verder gaan !
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2008, 09:07   #62
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
- Misschien heeft Dewinter helemaal geen zin in een job van voorzitter, ik kan mij inbeelden dat die man ook nog wel een leven naast de politiek wil.

Als het een strategisch motief is :

- Dewinter is (volkomen onterecht overigens volgens mij) de meest gediaboliseerde VB figuur. Zeg nooit, nooit maar het maakt de sowieso al uiterst geringe kansen om uit het cordon te raken nog kleiner.

- uit bovenstaande volgt ook dat voor een aantal mensen een reden zou kunnen zijn om niet op het VB te stemmen.

Nu geloof ik persoonlijk dat Dewinter - indien hij er een eerlijke kans toe zou krijgen in de media - dat beeld kan weerleggen, ik geloof ook dat hij in debatten veel beter opgewassen is tegen een JM-DD dan Vanhecke. Maar... we weten allemaal dat hij die kans niet zal krijgen, dus is er veel kans dat een voorzitterschap van Dewinter negatief zou uitdraaien.

De best mogelijke nieuwe voorzitter voor het VB lijkt me iemand te zijn die (naast het evidente, i.e. de inhoud):
- nieuw is, i.e. in de zin dat hij/zij nog niet compleet aangebrand is in de media.
- charistmatisch genoeg is om met alle lagen van de bevolking te kunnen praten en in de media vlot overkomt.
- bij voorkeur: iemand die al wel een zekere bekendheid had, maar wiens kwaliteiten nooit in twijfel werden getrokken. Iemand die bekend is omwille van kwaliteiten, niet omdat hij/zij veel in de boekskes komt dus.

Of ze die persoon zomaar zullen vinden is al de vraag, daarnaast moet de partij zoiets ook kunnen verdragen, het is mij onbekend hoe het op dat vlak zit bij het VB, maar in het algemeen moet iemand die 'van buitenaf' op een hoge post wordt gezet over heel goeie papieren beschikken om geaccepteerd te worden door degenen die er al waren.

Als ze zo iemand niet vinden gok ik op een verderzetting met Vanhecke of als outsider Morel misschien. Annemans zie ik geen voorzitter worden, ik weet niet goed waarom, maar ik 'zie' het zo niet voor me.
wie nog spreekt van een clan Dewinter vs een clan Annemans ... loopt tien jaar achter en gelooft speculaties van 'bepaalde media' om De Morgen niet te moeten noemen ...

sindsdien is er veel gebeurd.

zonder al te veel te onthullen, en met groot voorbehoud, want veel is afhankelijk van actie en reactie, zeker in een zulk een cruciale periode ivm het partijlandschap in Vlaanderen, de institutionele hervormingen en de belangrijke verkiezingen van 2009 ... (in elk geval blijkt hieruit dat Dewinter en Annemans hun eigenbelang idd veel meer ondergeschikt maken aan het partijbelang,dan dat Vanhecke dit doet ... zeer slechte punten voor de huidige voorzitter dus ... nog maar eens)

ik denk dat Dewinter en Annemans samen graag een 'derde' naar voor hadden geschoven en dit tegen de tandem Morel-Vanhecke ... om overduidelijke redenen : Morel heeft het niet, maakt onnodige fouten én te veel invloed op Vanhecke, die daardoor fouten overneemt, toelaat of op zijn minst niet afstraft ... ontoelaatbaar.

ongetwijfeld hadden zij (Annemans-Dewinter) graag die keuze binnenskamers gemaakt en in consensus de nieuwe kandidaat naar voren geschoven ... de onverwachte kandidaatstelling van Vanhecke ... noopt nu tot bezinning ... gaan ze een echte voorzittersverkiezing met sterke tegenkandidaat riskeren in deze cruciale periode ?

en die derde, die jij zo loepzuiver beschrijft hierboven, die staat klaar ... ik vraag me af waarom jij z'n naam niet noemt, uit je gedetailleerde correcte omschrijving leidt ik immers af dat jij ook weet om wie het gaat

enfin, het maakt me enigszins terughoudend om zijn naam hier zomaar te geven ... zou dat zijn mogelijke kandidatuur beschadigen ? ik zal m ook nog even achterhouden dan ... (hoewel zijn naam volgens mij al eens gevallen is in een analyse in 't Pallieterke) ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2008, 09:20   #63
Minister-President

Standaard

Bravo Anna List, dat is nu eens een verstandige reactie !
Oud 9 januari 2008, 09:29   #64
Minister-President

Standaard

Straf is dat vroegere vijand van Dewinter, Annemans (die opportunistisch nooit echt kant koos), nu met hem samenheult tegen Vanhecke om te beletten dat ze enerzijds zelf op een zijspoor terecht komen, en anderzijds de partij door het koppel helemaal in de vernieling wordt gereden. En Valkeniers maakt geen schijn van kans, een lichtgewicht. Bovendien ligt het strategisch machtsbord (met slaven) als pionnen muurvast.
Oud 9 januari 2008, 09:33   #65
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

hihi interne strubbelingen

wie weet komt er nog een 'schisma' van
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2008, 10:44   #66
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Nee, echt?! De stouterik!
Och ventje... Kom eens wat meer in de probleemwijken in Antwerpen en juich daarna Janssens als burgemeester nog wat verder toe.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2008, 11:26   #67
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vrees daar nogal voor. De demografische ontwikkelingen in Antwerpen zullen tegen dan betekenen dat het VB daarvoor consistent 50% tot 60% van de autochtone stemmen zal moeten halen. (I.e. om nog 35% van de totale stemmen te halen). Dat is verschrikkelijk veel, om een meerderheid te halen zal VB + zijn eventuele partner nog veel meer stemmen nodig hebben, tenzij ze erin slagen om ook veel van de allochtone / nieuwe belgen stemmen aan te trekken.

Dat laatste is verschrikkelijk moeilijk. Ten eerste omdat het programma van de partij - dat volgens mij an sich voor de geintegreerde goedbedoelende marokkaan een zegen zou zijn - zo niet uitgelegd wordt.

En ik denk daarnaast dat de enige manier om ondanks de media toch nog veel van die mensen over de streep te trekken is om dergerlijke mensen op te nemen in de partij en een prominente rol te laten spelen. Moeilijkheid is 1. om zo iemand te vinden 2. dit door een gedeelte van de achterban te krijgen.

De enige mogelijkheid die ik praktisch zie is dat de partner van het VB erin slaagt om die mensen aan te trekken, of dat men er niet in slaagt om de allochtonen weer voor de kar te spannen bij de verkiezingen.

.... enfin in het kort: ik vrees dat het VB al heel erg blij mag zijn als ze in de steden status quo kunnen blijven, dat zal an sich al een ongelofelijke prestatie zijn. En dan heb ik het nog niet over de vraag gehad of de verkiezingsuitslag de stemmen zal reflecteren. (de vorige verkiezingen lieten op dat vlak voor antwerpen toch een wat wrange nasmaak)

Voor vlaanderen globaal kan er nog vooruitgang gemaakt worden, voor de steden echter is imo het kalf zo goed als verdronken. Cijfers zijn cijfers.
Eén kleine opmerking: je redenering is niet onzuiver, behalve als je stelt dat immigratie in Antwerpen per definitie tot relatief minder stemmen leidt voor het Vlaams Belang.

Voorbeeldje: in Gent - waar het grotendeels Turken zijn- stemt een deel van de Turken Vlaams Belang onder meer door de toestroom van Oost-Europeanen die 'hun werk afpakken, in het zwart werken, zonder verzekeringen rondrijden etc...'. Daarnaast nog vreemdelingen die het beu zijn om aangesproken te worden op het gedrag van hun volksgenoten.

De toenemende diversiteit in Antwerpen genereert interculturele (merde, rottige spirit-term) conflicten onder de allochtonen.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2008, 11:29   #68
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Straf is dat vroegere vijand van Dewinter, Annemans (die opportunistisch nooit echt kant koos), nu met hem samenheult tegen Vanhecke om te beletten dat ze enerzijds zelf op een zijspoor terecht komen, en anderzijds de partij door het koppel helemaal in de vernieling wordt gereden. En Valkeniers maakt geen schijn van kans, een lichtgewicht. Bovendien ligt het strategisch machtsbord (met slaven) als pionnen muurvast.
onzin. Meer maak ik er niet aan vuil.
Oud 9 januari 2008, 11:40   #69
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
onzin. Meer maak ik er niet aan vuil.
²
hoewel ik t geen reactie waard vond
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2008, 11:45   #70
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
²
We moeten Bruggedinges zijn frituurpraat nu ook niet zomaar laten passeren.
Oud 9 januari 2008, 12:55   #71
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
²
Zwakjes hoor, en toch geef ik u weeral gelijk. Waarom verspil ik nog zoveel tijd aan een hoererende bende beroepsprofiteurs...
Oud 9 januari 2008, 13:05   #72
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zwakjes hoor, en toch geef ik u weeral gelijk. Waarom verspil ik nog zoveel tijd aan een hoererende bende beroepsprofiteurs...
wat zou je anders nog kunnen doen?
Oud 9 januari 2008, 18:10   #73
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
wat zou je anders nog kunnen doen?
Er is nog een weg. Als ik al die onzin hier lees krijg ik goesting om naar LDD te gaan, alle beetjes helpen....
Oud 9 januari 2008, 18:17   #74
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Er is nog een weg. Als ik al die onzin hier lees krijg ik goesting om naar LDD te gaan, alle beetjes helpen....
Be my guest.
Oud 9 januari 2008, 18:17   #75
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Probeer het anders misschien nog eens met Bron & Decoorne...
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2008, 18:33   #76
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En waarom zou dat? Bij LDD gaan omdat u enkel en alleen tegen het VB wil zijn lijkt me geen geen goede motivatie
Oud 9 januari 2008, 18:35   #77
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
En waarom zou dat? Bij LDD gaan omdat u enkel en alleen tegen het VB wil zijn lijkt me geen geen goede motivatie

Dat zou het wel niet zijn hoor, als ik iets doe dan is het uit overtuiging !
Oud 9 januari 2008, 18:47   #78
Honoré gepluimd
Provinciaal Statenlid

Honoré gepluimd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Probeer het anders misschien nog eens met Bron & Decoorne...

ja, probeer nog eens zo dicht mogelijk de o% te behalen Lucien...
Hoe is het trouwens met uw partijtje ?
Precies redelijk rustig...zijn alle leden opgestapt nu er geen postjes te rapen zijn ?
Wie had dat kunnen denken, "Bron & Decoorne" een samenraapsel van opportunisten...
Honoré gepluimd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2008, 20:03   #79
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Honoré gepluimd Bekijk bericht

ja, probeer nog eens zo dicht mogelijk de o% te behalen Lucien...
Hoe is het trouwens met uw partijtje ?
Precies redelijk rustig...zijn alle leden opgestapt nu er geen postjes te rapen zijn ?
Wie had dat kunnen denken, "Bron & Decoorne" een samenraapsel van opportunisten...
Soepkieken ! Opportunisten zijn gasten die ergens iets willen aan verdienen. Bij BRON viel er niets te halen, en dat wisten ze allen vooraf !
De soort waar u het over hebt kunt u vinden bij het Blok...

Laatst gewijzigd door Brugge Veilig en Leefbaar : 9 januari 2008 om 20:07.
Oud 9 januari 2008, 20:26   #80
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat zou het wel niet zijn hoor, als ik iets doe dan is het uit overtuiging !
alleen die overtuiging kan nogal eens verschillen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be