![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laat elk bestuur minstens maandelijks een receptie geven... Dat is inderdaad een aangename manier om de begrotingsproblemen op te lossen... En ja... sociaal is inderdaad een breed begrip... ![]() Zeker als men het maar uit de stadskas kan graaien... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil het prijskaartje niet vragen van het jaarlijks vuurwerk dat onze stad met een liberale burgemeester als Somers in de lucht schiet. Zowel rijk als arm komt zien. De dag dat je het vuurwerk afschaft uit zogezegde solidariteit met de armen, dan zou het best kunnen zijn dat de armen niet akkoord gaan. Ik bekijk het sociaal. En sociaal zijn van overheidswege kost blijkbaar steeds meer geld. Hoe komt dat ? Trouwens, een rijke die uiteindelijk de meeste belastingen betaalt aan de gemeente mag toch ook wel eens een wederdienst van het stadsbestuur verwachten. Of niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze week al minstens een tientonner aan drank zien verdwijnen in één en hetzelfde gebouw aan recepties, doen ze het morgenavond nog eens over voor de beteren in dat zelfde consortium van notabelen en co met oesters en champagne en artiesten en weet ik veel.
Minstens een miljard is er al uitgezopen en gefret deze week alleen, minstens! En dan zeggen ze zo een beetje beduimelt dat er geen geld is voor wat anders. Koning keizer admiraal...ze schijten allemaal.
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moest vooral de gewone arbeider eens wat minder van al die frivoliteiten moeten betalen van zijn afgehouden loon voor ontvangst, hij zou geen worst moeten kopen maar weer een steak. Zelfs de beenhouwers beginnen honger te lijden van al die arme (werk)mensen over de vloer te krijgen.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 9 januari 2008 om 20:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Peanuts?
Hum...al de omkadering, de werklieden, de drank, de catering, de artiesten en de vele maar echt vele miljoenen werkuren (die doorbetaald worden) in rekening genomen en zo van die dingen...kan je toch minstens bv ...de laatste schulden van vlaanderen mee af betalen of iets in die aard. Maar kom we zullen wij dat wel betalen achteraf.
![]() |
#68 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
alleen me da verschil da nen bakker en beenhouwer hunne prijs en winst een ietseke veel meer laat stijgen tegenover de aalmoes die veel arbeiders ontvangen !!!!
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nochtans een goeie zaak verkoop je niet zo snel en een slechte verkoopt al helemaal niet meer. Denk daar maar eens over na. Vroeger hadden ze veel winst...vroeger.
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() De belastingen, die ik jaarlijks m o e t betalen (letterlijk en figuurlijk tussen haakjes niet weinig, al zeg ik het zelf
![]() Waarschijnlijk zal ik me toch blauw moeten blijven betalen... Want anders is er budgettair zeker geen geld meer voor gratis recepties (en peanuts)... en verdwijnen bijgevolg ook de terugverdieneffecten... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
ZOOO erg zullen die belastingen dus ook weer niet zijn.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Europees Commissaris
|
![]() Afschaffen die recepties dan maar .... maar dan ook afschaffen van zakendiners en wagens die worden afgeschreven op naam van de firma's maar die voor een groot deel worden gebruikt voor privé en al van die dingen want dat is op één manier ook graaien in de staatskas op kosten van de belastingbetaler.
Ik weet zelfs beter .... laat ons gewoon de belastingen afschaffen en dat iedereen zijn plan trekt en zijn eigen pint en auto betaalt. Laatst gewijzigd door Karma : 9 januari 2008 om 21:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Europees Commissaris
|
![]() .
Laatst gewijzigd door Karma : 9 januari 2008 om 22:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Europees Commissaris
|
![]() Alle dagen één glas kan geen kwaad hé.
Maar alle gekheid op een stokje ... ik veronderstel dat die recepties maar een druppel op een hete plaat zijn van wat er wordt uitgegeven aan onnodige kosten die eigenlijk niet gezien worden. Uiteindelijk zal zo'n receptie (op jaarbasis) niet de helft zoveel kosten als één onnodige wedde van één of andere hoge ambtenaar die gewoon zijn broek zit te verslijten en met zo'n receptie heeft tenminste een heleboel mensen eens een avond nog wat plezier kunnen beleven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
is daarom , dat bij ons in't dorp 2 bakkers zijn overgenomen door nen derde die er veel geld heeft ingestoken !!!!!!! en nu een monopolie heeft ........ de enige drie bakkers zaken in't dorp !!!
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Geef hem een standbeeld.
![]() |