![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() Sociale zekerheid is noodzakelijk maar kent grenzen. Daarom moet het hervormd worden. Maar da's weer een stap te ver hé. Daar wil jij zelfs niet over nadenken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Gouverneur
|
![]() Het punt is dat generatiewerkloosheid moet worden weggewerkt. Naar mijn mening is 2 jaar niet onredelijk wanneer er moet worden omgeschoold. Ik ben vóór een actieve rol van de overheid bij het omscholen en werk zoeken, het betaalt zichzelf terug. Maar dan zitten we in de marge te praten. Werkloosheidsuitkeringen moeten worden beperkt in de tijd.
We’re not going to play the blues anymore. Let the white folks play the blues. They got ‘em, so they can keep ‘em. -Miles Davis Laatst gewijzigd door reinaert68 : 8 januari 2008 om 15:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mensen die hier aan de dop staan, zijn steenrijk in vergelijking met een doorsnee Somaliër. Waar begint de herverdeling, en waar houdt ze op? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De sociale zekerheid wordt ondertussen al twee decennia afgebroken euh ik bedoel "hervormd". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Gouverneur
|
![]() Afgepeuzeld. Ik ben blij dat u hervormd tussen aanhalingstekens plaatst. Er is nood aan fundamentele veranderingen.
![]() |
#71 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Als we het besturen van dit land eens zouden overlaten aan de deelnemers van dit forum? De redding is nabij!!
"L'enfer, c'est les autres." (Jean Paul Sartre) Laatst gewijzigd door Teerke : 8 januari 2008 om 15:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Gouverneur
|
![]() Je onderschat het psychologische aspect. Ik ben al veel ronddolende mensen tegengekomen in de magazijnen waar ik vakantiewerk doe. Een job verliezen en dan nog eens elke week aanschuiven bij het uitzendbureau voor een job de volgende week parasiteert je psyche. Dat gecombineerd met een avondschool is een levende hel en een broeikas voor frustratie en nihilisme. Liever tijdelijk wat meer steun een een degelijke omscholing om op lange termijn een vaste job te kunnen verkrijgen. Je kan niet het onmenselijke eisen van iemand die het al niet gemakkelijk heeft.
We’re not going to play the blues anymore. Let the white folks play the blues. They got ‘em, so they can keep ‘em. -Miles Davis Laatst gewijzigd door reinaert68 : 8 januari 2008 om 15:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Gouverneur
|
![]() Lang leve de forumcratie!
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() Hoe rapper het zwijntje leeg raakt, hoe meer vraag naar hervorming om het zwijntje te vullen. Maar hoe meer het moet worden gevuld, hoe meer de sociale zekerheid moet worden hervormd. Maar daar hebben mensen zoals Mithard liever niet mee te maken. Die denken dat de heilige Aloysius daar spontaan centjes komt insteken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() Vlaamsvoelenden !
Het is één zaak om hier allen de beschimpingen en provocaties van allerlei franskiljons en rabiate belgicisten te trotseren : we hebben daar inderdaad niet al te veel problemen mee. Ongegronde haat is immers makkelijk te weerleggen. Anderzijds zijn wij het aan onszelf verplicht van de realiteit nooit uit het oog te verliezen. Wij weten het allen : een volk dat te mak is om voor zichzelf op te komen, verdient geen respect ! Sinds de staatsgreep van Albert II en zijn Verhofnarstadt, was het niet enkel verbazingwekkend stil in de vlaamse politieke sferen ; méér nog : diverse vlaamse (?) politiekers en partijen lieten zich gedwee in de frankiljonse hinderlaag lokken. Nu het inmiddels, zelfs voor de ferventste followers, duidelijk wordt welke de condities van de vlaamse politieke overgave waren, en welke nefaste gevolgen dit andermaal zal hebben voor Vlaanderen en de vlaamse bevolking, blijft het nog steeds doodstil. Welnu, w�*�*r zitten onze zogenaamd vlaamsvoelende politieke "leiders", de creaturen die middels onze stem geacht moeten worden van ons te vertegenwoordigen ?? Om er maar enkele te noemen : Bartje Dewever ?? Ah ja, geen tijd, zeker. Hij moet precies op dit ogenblik trouwen, die jongen. De mannen en miss'en van het VB ?? Teveel bezig met interne twisten en amoureuze histoires, zo te zien. De sossen en hun spiritjes : nog niet helemaal bekomen van hun strijd om het voorzitterspostje, en bovendien kan Vlaanderen hen geen reet schelen. De groenen : in de wolken, zoals gewoonlijk. Het liberalen-residu van OpenVLD : Vlaanderen ?? Nooit van gehoord. Als ze maar in hun ministerszetel mogen blijven zitten. Judoman Dedecker Jean-Marie : groot bakkes, behalve als het er echt op aan komt. Maar vooral, de zelfverklaarde herboren redders van Vlaanderen, de CD&V met coureur Leterme op kop : ondanks 800.000 voorkeurstemmen, ondanks de klinkende verkiezingsoverwinning, ondanks het feit dat hun partij eenvoudigweg incontournable is, ondanks p�*kken beloftes en een aanvankelijk hoog opgezette kiekenborst ?? Geen commentaar, vaneigens. Nou, moe ! Ik zei het hier al eerder : een volk heeft de leiders dat het verdient. Realistische conclusie : noch bedoelde vlaamse (??) politieke leiders, en derhalve noch het vlaams volk zelve, verdienen enig respect. We krijgen er dan ook geen. Logisch ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Denk je dat ik dergelijke mensen niet ken? Denk je dat die ervaringen mij vreemd zijn? Denk je dat ik nooit werk heb moeten zoeken? Je hebt mensen die zagen en mensen die doen. Elke week aanschuiven bij een uitzenbureau. Als dat al een onmogelijke opgave blijkt, dan weet ik niet waar het naartoe moet met onze samenleving. Life ain't fair. Please don't expect it otherwise. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zag het er naar uit alsof ik dacht dat het louter vogelenpik was, misschien ? Of dacht je dat de hele Vlaamse politiek in termen van Belgiscisten en Vlaamsvoelenden denkt ? Neen, dat dacht ik niet. Maar vermits u het aanhaalt : in termen van wat precies denkt de hele vlaamse politiek, volgens u ? |
|
![]() |
![]() |