![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
Bekijk resultaten enquête: | |||
![]() ![]() ![]() |
0% | ||
Aantal stemmers: 0. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Staatssecretaris
|
![]() Aja dat ben jij met je relaties die dat reeds eerder bevestigden, niet?
![]() --- ANTWERPEN l Verschillende VB'ers 'van parlementair niveau' kloppen aan bij Jean-Marie Dedecker met het oog op een overstap. Dat zegt de voorman van de Lijst Dedecker aan De Morgen. Het Vlaams Belang zelf zoekt intussen krampachtig naar eenheid. Door Tom Cochez "Er zijn momenteel verschillende mensen uit het Vlaams Belang die contact met me opnemen", zegt Dedecker. "Mensen met een zeker gewicht, van parlementair niveau zeg maar. Om wie het gaat blijft geheim. Ik wil de gesprekken niet ondermijnen." Frank Vanhecke zegt van niets te weten. Het verlies van een zetel in bakermat Antwerpen en het forse stemmenverlies in vergelijking met 2004 doen het Vlaams Belang duidelijk pijn. "De partijraad heeft duidelijk gemaakt dat er opnieuw eensgezindheid moet komen", zegt Vanhecke. "We spreken vanaf nu opnieuw uit één mond, eendrachtig achter de voorzitter en zonder akkefietjes." Die 'akkefietjes' zijn er de voorbije maanden te vaak geweest, geeft Vanhecke toe. "Het is een publiek geheim dat intern niet iedereen op dezelfde golflengte zat rond de samenwerking met de Lijst Dedecker (LDD). Dat soort strubbelingen kunnen we niet meer hebben." Toch waren er de voorbije dagen, in de nasleep van de tegenvallende verkiezingsuitslag, opnieuw 'akkefietjes' tussen de clans Dewinter-Annemans en Vanhecke-Morel. Frank Vanhecke had het na het zetelverlies over een Antwerps probleem, een nauwelijks verholen sneer aan het adres van Dewinter en Annemans. Die laatste sloeg terug door er op te wijzen dat hij het succes van de LDD had voorspeld en dat de (door Morel en Vanhecke) getorpedeerde samenwerking een vergissing was. Die LDD blijft volgens Annemans ook een blijvende kaper op de electorale kust. Marie-Rose Morel ziet het anders. "We zijn vooral kiezers kwijtgespeeld aan Leterme. De LDD is niet onze grootste electorale concurrent. Op korte termijn hebben we onszelf misschien electoraal pijn gedaan door geen kartel te vormen, maar op lange termijn was het de juiste keuze." De oproep die hardliner Filip De Man dit weekend lanceerde om de voorzittersverkiezingen te vervroegen, is volgens Morel naast de kwestie. "Er stelt zich geen probleem. Er is binnen de partij een quasi eensgezindheid om Frank Vanhecke zichzelf te laten opvolgen." Een andere naam die circuleert als kandidaat-voorzitter is die van nieuwkomer Bruno Valkeniers. Zijn onuitgesproken kandidatuur wordt door Morel echter preventief gecounterd. "Bruno zou een zeer goed voorzitter zijn, maar hij is nog maar net bij de partij. Het zou zonde zijn om zijn talent te vroeg op te branden." Ook Frank Vanhecke ziet geen reden om de voorzittersverkiezingen en de bijhorende bestuursvernieuwing te vervroegen. "Het zou zinvol zijn, mocht er een crisis zijn, maar dat is niet het geval. Bovendien, als er zich problemen voordoen, is er altijd de theoretische mogelijkheid om het mandaat met een jaar te verlengen en dus over de verkiezingen van 2009 te tillen. Ik lanceer dit niet als een piste. Ik ga er van uit dat het niet nodig zal zijn." Volgens insiders komt de oproep van Filip De Man om de voorzittersverkiezingen te vervroegen echter niet zomaar uit de lucht vallen. De Man fungeert als spreekbuis van Philip Dewinter die een minderheid achter zich heeft in het partijbestuur. Een vervroegde voorzittersverkiezing zou een herschikking van het partijbestuur met zich meebrengen en de machtsbalans in het voordeel van de clan Dewinter en Annemans kunnen herschikken. Het gonst bovendien van de geruchten dat belangrijke partijfinanciers ermee dreigen hun steun aan de partij op te schorten, indien Morel geen stap opzij zet. Ik word gecontacteerd door Vlaams Belang-parlementairen met een zeker gewicht --- Bron (19/06/07, p.5) |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Minister
|
![]() Interessant! Straks vliegen VB en LDD mekaar in de haren. Dat wordt lachen!!!
![]() |
#63 |
Burger
|
![]() Als het uit De Morgen komt mag je dit soort berichten met een fameus korreltje zout nemen.
Het is niet de eerste maal dat ze het VB bestuur uit verband proberen te spelen door valse berichten de wereld in te sturen. Dedecker is er tot op heden niet in geslaagd om andere dan derderangsfiguren die om de één of andere reden in onmin lagen met hun partij te laten overlopen, en dit zal in de toekomst niet anders zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Minister
|
![]() De reacties die ik hier lees zijn echt typisch voor de in gesteldheid voor ons volkse. Onze Lottie moest eerst erkend worden in Nederland, idem met kunstenaars die alleen maar erkend worden als ze in het buitenland naam gemaakt hebben. Voor de bedrijven is het ook zo, in het buiten land erkend dan pas word er iets positief over verteld.
Je moet het maar doen, op zo korte tijd, alleen opstarten. Opboksen tegen grootmachten. Daarvoor moet je lef en de wil hebben. Los van de politieke instelling,. Deze wil zal moeilijker te breken zijn dan men hoopt. Het is gemakkelijk zich te laten meedrijven in en bestaande instantie, klaar gestoomd te worden, begeleid te worden, vertroeteld als en kiekske. Er werd en eigen koers gekozen, er werd gezegd waar men voor stond. Al wie op LDD gekozen heeft heeft eveneens en risico genomen. Misschien uit protest, misschien als ultieme wanhoop daad. Maar ze hebben hebben ook gekozen. een foert stem, maar dan bewuste. Het is niet omdat iedereen in het water springt, dat en individu dat ook moet doen. Al is hij of zij maar 1/7.000.000.000 ste van deze politieke arena. Ook zijn of haar mening telt. Neen, met LDD hebben ze nog niet gedaan. Ik heb er respect voor, hoedje af.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 19 juni 2007 om 19:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik heb geen namen horen vallen, maar een parlementariër van het VB heeft me inderdaad bevestigd dat reeds op verscheidene vergaderingen binnen het VB de roddel wordt besproken waarin de overstap van verscheidene parlementairen het onderwerp is. Er is zelfs al grappend een weddenschap op poten gezet waarin ze gokken op wie er de overstap zal wagen. Mogelijke overstappers zitten momenteel zowel in Vlaams als in federaal parlement.
![]() |
![]() |
#66 |
Staatssecretaris
|
![]() Ingezonden briefje aan De Standaard - Het Nieuwsblad - Het Volk
(18 juni) "In een artikel in uw krant van 18 juni mag ik opnieuw lezen dat ik mij als kandidaat-voorzitter van het Vlaams Belang zou profileren. Sinds enkele maanden lanceert uw redactie de kwakkels dat ik (1) kandidaat-lijsttrekker voor de Senaat zou zijn geweest en (2) voorzitterambities zou koesteren. Geen van beide beweringen klopt. Ondanks het feit dat ik meermaals contact opnam met de redactie en de betrokken journalist om deze leugens ten stelligste tegen te spreken, blijft uw journalist volharden in de boosheid. Laat het dus voor eens en voor altijd duidelijk zijn: ik was nooit kandidaat-lijsttrekker voor de Senaat en evenmin ben ik kandidaat-voorzitter van het Vlaams Belang." Marie-Rose Morel website mrm - - - overigens weet iedereen dat de morgen uit is op een totale vernietiging van vlaams belang, ik zou dit bericht inderdaad dus met een stevige korrel zout nemen |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
laat ons zeggen dat we de naam Jos Van Assche in het oog moeten houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Grappig dat "de linksen", bij elke verkiezingen telkens opnieuw klappen krijgen, maar het enige waar ze zich op kunnen focusen is hoe het er bij het VB aan toe gaat....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() Neen, hier heb je een punt ... maar er zullen er nog volgen ... en het zullen niet alleen VB-verkozenen zijn ... opportunisme maakt deel uit van de politieke machine ...
![]() |
#73 |
Schepen
|
![]() Geen enkele CD&V-er naar LDD overgestapt? CD&V heeft toch een goede beslissing genomen!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Geen overloper maar toch een interessant gegeven ...
Citaat:
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 6 augustus 2007 om 13:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |