Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête:
0%
Aantal stemmers: 0. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juni 2007, 16:47   #61
Starkan
Staatssecretaris

Starkan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Linkje?
Aja dat ben jij met je relaties die dat reeds eerder bevestigden, niet?

---
ANTWERPEN l Verschillende VB'ers 'van parlementair niveau' kloppen aan bij Jean-Marie Dedecker met het oog op een overstap. Dat zegt de voorman van de Lijst Dedecker aan De Morgen. Het Vlaams Belang zelf zoekt intussen krampachtig naar eenheid.

Door Tom Cochez

"Er zijn momenteel verschillende mensen uit het Vlaams Belang die contact met me opnemen", zegt Dedecker. "Mensen met een zeker gewicht, van parlementair niveau zeg maar. Om wie het gaat blijft geheim. Ik wil de gesprekken niet ondermijnen." Frank Vanhecke zegt van niets te weten.
Het verlies van een zetel in bakermat Antwerpen en het forse stemmenverlies in vergelijking met 2004 doen het Vlaams Belang duidelijk pijn. "De partijraad heeft duidelijk gemaakt dat er opnieuw eensgezindheid moet komen", zegt Vanhecke. "We spreken vanaf nu opnieuw uit één mond, eendrachtig achter de voorzitter en zonder akkefietjes." Die 'akkefietjes' zijn er de voorbije maanden te vaak geweest, geeft Vanhecke toe. "Het is een publiek geheim dat intern niet iedereen op dezelfde golflengte zat rond de samenwerking met de Lijst Dedecker (LDD). Dat soort strubbelingen kunnen we niet meer hebben."
Toch waren er de voorbije dagen, in de nasleep van de tegenvallende verkiezingsuitslag, opnieuw 'akkefietjes' tussen de clans Dewinter-Annemans en Vanhecke-Morel. Frank Vanhecke had het na het zetelverlies over een Antwerps probleem, een nauwelijks verholen sneer aan het adres van Dewinter en Annemans. Die laatste sloeg terug door er op te wijzen dat hij het succes van de LDD had voorspeld en dat de (door Morel en Vanhecke) getorpedeerde samenwerking een vergissing was. Die LDD blijft volgens Annemans ook een blijvende kaper op de electorale kust.
Marie-Rose Morel ziet het anders. "We zijn vooral kiezers kwijtgespeeld aan Leterme. De LDD is niet onze grootste electorale concurrent. Op korte termijn hebben we onszelf misschien electoraal pijn gedaan door geen kartel te vormen, maar op lange termijn was het de juiste keuze."
De oproep die hardliner Filip De Man dit weekend lanceerde om de voorzittersverkiezingen te vervroegen, is volgens Morel naast de kwestie. "Er stelt zich geen probleem. Er is binnen de partij een quasi eensgezindheid om Frank Vanhecke zichzelf te laten opvolgen." Een andere naam die circuleert als kandidaat-voorzitter is die van nieuwkomer Bruno Valkeniers. Zijn onuitgesproken kandidatuur wordt door Morel echter preventief gecounterd. "Bruno zou een zeer goed voorzitter zijn, maar hij is nog maar net bij de partij. Het zou zonde zijn om zijn talent te vroeg op te branden."
Ook Frank Vanhecke ziet geen reden om de voorzittersverkiezingen en de bijhorende bestuursvernieuwing te vervroegen. "Het zou zinvol zijn, mocht er een crisis zijn, maar dat is niet het geval. Bovendien, als er zich problemen voordoen, is er altijd de theoretische mogelijkheid om het mandaat met een jaar te verlengen en dus over de verkiezingen van 2009 te tillen. Ik lanceer dit niet als een piste. Ik ga er van uit dat het niet nodig zal zijn."
Volgens insiders komt de oproep van Filip De Man om de voorzittersverkiezingen te vervroegen echter niet zomaar uit de lucht vallen. De Man fungeert als spreekbuis van Philip Dewinter die een minderheid achter zich heeft in het partijbestuur. Een vervroegde voorzittersverkiezing zou een herschikking van het partijbestuur met zich meebrengen en de machtsbalans in het voordeel van de clan Dewinter en Annemans kunnen herschikken. Het gonst bovendien van de geruchten dat belangrijke partijfinanciers ermee dreigen hun steun aan de partij op te schorten, indien Morel geen stap opzij zet.
Ik word gecontacteerd door Vlaams Belang-parlementairen met een zeker gewicht
---
Bron (19/06/07, p.5)
Oud 19 juni 2007, 17:48   #62
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Interessant! Straks vliegen VB en LDD mekaar in de haren. Dat wordt lachen!!!
Oud 19 juni 2007, 18:27   #63
Bernt
Burger

Standaard

Als het uit De Morgen komt mag je dit soort berichten met een fameus korreltje zout nemen.
Het is niet de eerste maal dat ze het VB bestuur uit verband proberen te spelen door valse berichten de wereld in te sturen.
Dedecker is er tot op heden niet in geslaagd om andere dan derderangsfiguren die om de één of andere reden in onmin lagen met hun partij te laten overlopen, en dit zal in de toekomst niet anders zijn.
Bernt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 19:29   #64
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

De reacties die ik hier lees zijn echt typisch voor de in gesteldheid voor ons volkse. Onze Lottie moest eerst erkend worden in Nederland, idem met kunstenaars die alleen maar erkend worden als ze in het buitenland naam gemaakt hebben. Voor de bedrijven is het ook zo, in het buiten land erkend dan pas word er iets positief over verteld.

Je moet het maar doen, op zo korte tijd, alleen opstarten. Opboksen tegen grootmachten. Daarvoor moet je lef en de wil hebben. Los van de politieke instelling,. Deze wil zal moeilijker te breken zijn dan men hoopt.
Het is gemakkelijk zich te laten meedrijven in en bestaande instantie, klaar gestoomd te worden, begeleid te worden, vertroeteld als en kiekske.

Er werd en eigen koers gekozen, er werd gezegd waar men voor stond. Al wie op LDD gekozen heeft heeft eveneens en risico genomen. Misschien uit protest, misschien als ultieme wanhoop daad. Maar ze hebben hebben ook gekozen. een foert stem, maar dan bewuste.

Het is niet omdat iedereen in het water springt, dat en individu dat ook moet doen. Al is hij of zij maar 1/7.000.000.000 ste van deze politieke arena. Ook zijn of haar mening telt.
Neen, met LDD hebben ze nog niet gedaan.

Ik heb er respect voor, hoedje af.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 19 juni 2007 om 19:31.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 19:29   #65
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Aja dat ben jij met je relaties die dat reeds eerder bevestigden, niet?

---
ANTWERPEN l Verschillende VB'ers 'van parlementair niveau' kloppen aan bij Jean-Marie Dedecker met het oog op een overstap. Dat zegt de voorman van de Lijst Dedecker aan De Morgen. Het Vlaams Belang zelf zoekt intussen krampachtig naar eenheid.

Door Tom Cochez

"Er zijn momenteel verschillende mensen uit het Vlaams Belang die contact met me opnemen", zegt Dedecker. "Mensen met een zeker gewicht, van parlementair niveau zeg maar. Om wie het gaat blijft geheim. Ik wil de gesprekken niet ondermijnen." Frank Vanhecke zegt van niets te weten.
Het verlies van een zetel in bakermat Antwerpen en het forse stemmenverlies in vergelijking met 2004 doen het Vlaams Belang duidelijk pijn. "De partijraad heeft duidelijk gemaakt dat er opnieuw eensgezindheid moet komen", zegt Vanhecke. "We spreken vanaf nu opnieuw uit één mond, eendrachtig achter de voorzitter en zonder akkefietjes." Die 'akkefietjes' zijn er de voorbije maanden te vaak geweest, geeft Vanhecke toe. "Het is een publiek geheim dat intern niet iedereen op dezelfde golflengte zat rond de samenwerking met de Lijst Dedecker (LDD). Dat soort strubbelingen kunnen we niet meer hebben."
Toch waren er de voorbije dagen, in de nasleep van de tegenvallende verkiezingsuitslag, opnieuw 'akkefietjes' tussen de clans Dewinter-Annemans en Vanhecke-Morel. Frank Vanhecke had het na het zetelverlies over een Antwerps probleem, een nauwelijks verholen sneer aan het adres van Dewinter en Annemans. Die laatste sloeg terug door er op te wijzen dat hij het succes van de LDD had voorspeld en dat de (door Morel en Vanhecke) getorpedeerde samenwerking een vergissing was. Die LDD blijft volgens Annemans ook een blijvende kaper op de electorale kust.
Marie-Rose Morel ziet het anders. "We zijn vooral kiezers kwijtgespeeld aan Leterme. De LDD is niet onze grootste electorale concurrent. Op korte termijn hebben we onszelf misschien electoraal pijn gedaan door geen kartel te vormen, maar op lange termijn was het de juiste keuze."
De oproep die hardliner Filip De Man dit weekend lanceerde om de voorzittersverkiezingen te vervroegen, is volgens Morel naast de kwestie. "Er stelt zich geen probleem. Er is binnen de partij een quasi eensgezindheid om Frank Vanhecke zichzelf te laten opvolgen." Een andere naam die circuleert als kandidaat-voorzitter is die van nieuwkomer Bruno Valkeniers. Zijn onuitgesproken kandidatuur wordt door Morel echter preventief gecounterd. "Bruno zou een zeer goed voorzitter zijn, maar hij is nog maar net bij de partij. Het zou zonde zijn om zijn talent te vroeg op te branden."
Ook Frank Vanhecke ziet geen reden om de voorzittersverkiezingen en de bijhorende bestuursvernieuwing te vervroegen. "Het zou zinvol zijn, mocht er een crisis zijn, maar dat is niet het geval. Bovendien, als er zich problemen voordoen, is er altijd de theoretische mogelijkheid om het mandaat met een jaar te verlengen en dus over de verkiezingen van 2009 te tillen. Ik lanceer dit niet als een piste. Ik ga er van uit dat het niet nodig zal zijn."
Volgens insiders komt de oproep van Filip De Man om de voorzittersverkiezingen te vervroegen echter niet zomaar uit de lucht vallen. De Man fungeert als spreekbuis van Philip Dewinter die een minderheid achter zich heeft in het partijbestuur. Een vervroegde voorzittersverkiezing zou een herschikking van het partijbestuur met zich meebrengen en de machtsbalans in het voordeel van de clan Dewinter en Annemans kunnen herschikken. Het gonst bovendien van de geruchten dat belangrijke partijfinanciers ermee dreigen hun steun aan de partij op te schorten, indien Morel geen stap opzij zet.
---
Bron (19/06/07, p.5)
Dankublief!

Ik heb geen namen horen vallen, maar een parlementariër van het VB heeft me inderdaad bevestigd dat reeds op verscheidene vergaderingen binnen het VB de roddel wordt besproken waarin de overstap van verscheidene parlementairen het onderwerp is. Er is zelfs al grappend een weddenschap op poten gezet waarin ze gokken op wie er de overstap zal wagen. Mogelijke overstappers zitten momenteel zowel in Vlaams als in federaal parlement.
Oud 19 juni 2007, 21:22   #66
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Ingezonden briefje aan De Standaard - Het Nieuwsblad - Het Volk
(18 juni)
"In een artikel in uw krant van 18 juni mag ik opnieuw lezen dat ik mij als kandidaat-voorzitter van het Vlaams Belang zou profileren. Sinds enkele maanden lanceert uw redactie de kwakkels dat ik (1) kandidaat-lijsttrekker voor de Senaat zou zijn geweest en (2) voorzitterambities zou koesteren. Geen van beide beweringen klopt. Ondanks het feit dat ik meermaals contact opnam met de redactie en de betrokken journalist om deze leugens ten stelligste tegen te spreken, blijft uw journalist volharden in de boosheid. Laat het dus voor eens en voor altijd duidelijk zijn: ik was nooit kandidaat-lijsttrekker voor de Senaat en evenmin ben ik kandidaat-voorzitter van het Vlaams Belang."
Marie-Rose Morel
website mrm

- - -
overigens weet iedereen dat de morgen uit is op een totale vernietiging van vlaams belang, ik zou dit bericht inderdaad dus met een stevige korrel zout nemen
Oud 19 juni 2007, 21:30   #67
Starkan
Staatssecretaris

Starkan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
overigens weet iedereen dat de morgen uit is op een totale vernietiging van vlaams belang, ik zou dit bericht inderdaad dus met een stevige korrel zout nemen
Het mag toch duidelijk zijn dat dit artikel gewoon een verslag is van een telefoongesprek met JMDD. Moesten ze het uit hun duim hebben gezogen zullen we het dadelijk wel op actua-tv zien. Tot zover geen korreltjes zout
Oud 20 juni 2007, 22:12   #68
grossfaz
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
Ingezonden briefje aan De Standaard - Het Nieuwsblad - Het Volk
(18 juni)
"In een artikel in uw krant van 18 juni mag ik opnieuw lezen dat ik mij als kandidaat-voorzitter van het Vlaams Belang zou profileren. Sinds enkele maanden lanceert uw redactie de kwakkels dat ik (1) kandidaat-lijsttrekker voor de Senaat zou zijn geweest en (2) voorzitterambities zou koesteren. Geen van beide beweringen klopt. Ondanks het feit dat ik meermaals contact opnam met de redactie en de betrokken journalist om deze leugens ten stelligste tegen te spreken, blijft uw journalist volharden in de boosheid. Laat het dus voor eens en voor altijd duidelijk zijn: ik was nooit kandidaat-lijsttrekker voor de Senaat en evenmin ben ik kandidaat-voorzitter van het Vlaams Belang."
Marie-Rose Morel
website mrm

- - -

laat ons zeggen dat we de naam Jos Van Assche in het oog moeten houden.
grossfaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2007, 11:59   #69
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Mortsel

Patrick Ghys en Judy Theus, twee gemeenteraadsleden van Mortsel, stappen van Vlaams Belang over naar Lijst Dedecker. Ze zijn de eersten die de extreemrechtse partij vaarwel zeggen na de verkiezingen van 10 juni. Het Vlaams Belang verliest door de overstap een derde van zijn zetels in Mortsel en behoudt er nog vier. «Het programma van Dedecker zit me als gegoten», reageert Ghys. «Ik wil niet natrappen naar het Vlaams Belang. Maar van de beloofde verruiming van de partij kwam nooit iets in huis.»
Patrick Ghys, een bekende horeca-uitbater in Mortsel, had het naar eigen zeggen bijzonder moeilijk met het strenge vreemdelingenstandpunt van het Vlaams Belang. «Het is niet meer realistisch. En het weegt zwaar om dragen. Ik ben voor een strenge aanpak, maar wie zijn best doet, mag daar niet scheef op bekeken worden. Tot voor deze verkiezingen was er echter geen alternatief in het politieke landschap. De Open Vld was voor mij geen optie. Het programma van Dedecker zit me dan weer als gegoten.» Naast de uitbater van taverne De Vlegel, maakt ook gemeenteraadslid Judy Theus mee de overstap.
Onafhankelijk
Voor de Vlaams Belang-Vlott-fractie in Mortsel betekent de overstap een zware aderlating. Ze valt van zes zetels terug op vier. Ter vergelijking: CD&V/N-VA heeft zeven zetels, sp.a/spirit/groen eveneens. Open Vld telt er vijf, maar werkt nauw samen met Mortsel Anders, dat twee verkozenen heeft. De kersverse LDD'ers zullen de komende jaren wel als onafhankelijken moeten zetelen omdat LDD nog niet bestond bij de vorige gemeenteraadsverkiezingen.
'Dikke vrienden'
Patrick Ghys haalde tijdens de gemeenteraadsverkiezingen van oktober vorig jaar nog het nationale nieuws. Onder de titel 'Dikke Vrienden' poseerde de toenmalige VB'er samen met een lokale VLD-kandidaat op verkiezingsdrukwerk, tot groot ongenoegen van de liberalen. Ghys is ook mede-oprichter van 'Horeca in Gevaar', de nieuwe belangenvereniging voor horecazaken die in de nasleep van het rookverbod in restaurants werd opgericht en een alternatief wil bieden aan 'Horeca Vlaanderen'. De vereniging begon als een politieke neutrale belangengroep, maar gaf kort voor de gemeenteraadsverkiezing toch publiek stemadvies voor haar advocaat, Hugo Coveliers (Vlaams Belang-Vlott). «Ik hoop dat door mijn overstap die neutraliteit ook daar weer in ere wordt hersteld», reageert Ghys daarop. «De vzw mag heus niet enkel de belangen van een beperkt groepje horeca-uitbaters verdedigen, maar moet iedereen kunnen vertegenwoordigen, los van politieke ideologie.»
Patrick Ghys en Judy Theus zetelden voor het Vlaams Belang in de Mortselse gemeenteraad,maar vonden het strenge vreemdelingenstandpunt van het Vlaams Belang onhoudbaar.

Publicatie: Het Laatste Nieuws

Goed nieuws toch ???
Nu nog wachten op het sneeuwbaleffect...
Numero uno ...
Oud 22 juni 2007, 17:14   #70
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Numero uno ...
Zijn dat mensen van parlementair niveau?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2007, 18:03   #71
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

DenDane's schermafbeelding

Standaard

Grappig dat "de linksen", bij elke verkiezingen telkens opnieuw klappen krijgen, maar het enige waar ze zich op kunnen focusen is hoe het er bij het VB aan toe gaat....
DenDane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2007, 18:29   #72
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Zijn dat mensen van parlementair niveau?
Neen, hier heb je een punt ... maar er zullen er nog volgen ... en het zullen niet alleen VB-verkozenen zijn ... opportunisme maakt deel uit van de politieke machine ...
Oud 2 juli 2007, 13:51   #73
Jo Creten
Schepen

Standaard

Geen enkele CD&V-er naar LDD overgestapt? CD&V heeft toch een goede beslissing genomen!
Jo Creten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2007, 13:22   #74
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard Piet Deslé ruilt VTM voor Lijst Dedecker

Geen overloper maar toch een interessant gegeven ...

Citaat:
za 04/08/07 - Voormalig journalist Piet Deslé verlaat de commerciële omroep VTM en gaat als communicatiemanager aan de slag bij Lijst Dedecker.
Deslé begon zijn journalistieke carrière in 1978 als radiojournalist bij de toenmalige BRT. Hij werkte tien jaar voor de openbare omroep.

In 1988 was hij een van de medeoprichters van de nieuwsdienst bij de toen gloednieuwe commerciële zender VTM. Hij was er ook een tijdje hoofdredacteur en het gezicht van het opsporingsprogramma Oproep 2020.

De laatste jaren was hij verantwoordelijk voor de radiouitzendingen van de Vlaamse Mediamaatschappij (VMMa) in Vilvoorde.
HIER
Bijgevoegde afbeelding(e)

Laatst gewijzigd door Gun : 6 augustus 2007 om 13:23.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2007, 17:14   #75
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
LDD draait volledig rond Jean-Marie Dedecker. Eénmanspartijen kunnen boomen, maar zinken daarna snel terug in elkaar. JMDD is momenteel de grootste troef van LDD maar hij zal ook blijken de zwakste schakel te zijn.
prima analyse,....
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2007, 18:03   #76
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu LDD geen doodgeboren kind is gebleken zullen een aantal politici heel nauw in het oog houden hoe de structuur van Gezond Verstand er zal uit zien.

Politici van het VB kunnen Gezond Verstand als de opportuniteit zien om op termijn wel deel te nemen aan het bestuur op één of ander niveau (van gemeente tot federatie) want het CS is vooralsnog niet ingevoerd tegen Gezond Verstand.

Politici van VLD die tijdens de laatste voorzittersverkiezingen Dedecker gesteund hebben kunnen het verliezende VLD verlaten voor het winnende Gezond Verstand.

Politici van NVA die het gewicht van CD&V te zwaar vinden om dragen kunnen hun uitgespuwd lid voor één dag vervoegen bij Gezond Verstand.

Wie zal de eerste zijn?
Zullen we eerst even afwachten of het "Gezond verstand" wel de volgende verkiezingen haalt?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2007, 18:04   #77
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C.C. Bekijk bericht
Zou goed kunnen. Er is wel een verschil tussen Rossem en Dedecker , maar hun lot kan hetzelfde zijn.
idd, Rossem heeft iet wat meer brains dan DD.
Oud 6 augustus 2007, 18:05   #78
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Zullen we eerst even afwachten of het "Gezond verstand" wel de volgende verkiezingen haalt?
Citaat:
Nu LDD geen doodgeboren kind is gebleken zullen een aantal politici heel nauw in het oog houden hoe de structuur van Gezond Verstand er zal uit zien.
Oud 6 augustus 2007, 18:11   #79
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
Daarin verschillen wij als Vlaams Belang dan fundamenteel.
Wij zitten niet te jagen op postjes zoals de traditionele partijen, wij gaan voor de uitvoering van ons programma!
Hoe uitvoeren? Jullie willen enkel in de laatste Belgische regering zitten?
Oud 6 augustus 2007, 18:50   #80
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
---

Door Tom Cochez

---
Bron (19/06/07, p.5)
gehakketak zoals in elke partij, niets bijzonder mr wel interessant.

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be