Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2008, 11:06   #61
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wallonië ligt niet aan zee... En dat moet volgens straatrue verklaren waarom de economie in Wallonië maar niet op dreef komt.
Wat die uit verlatingsangst en Vlamingenhaat al uit zijn botten heeft geslagen, slaat alles.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2008, 11:07   #62
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
het feit dat Wallonië niet aan de zee ligt, is dat ook niet, so?
Misschien wil Straatrue wel ruilen? Alle Walen gaan in het kustrijke Vlaanderen wonen, tussen de varkensmest en de industriële rookpluimen, en de Vlamingen verhuizen naar het idyllische groen van Wallonië.

En binnen 20 jaar staan we gelijk.

Citaat:
hoeveel ministers van Onderwijs zijn er nu in feite in Wallonië? is dat ondertussen al opgelost?
Goed onderwijs organiseren is quasi onmogelijk als je niet aan zee ligt!

Laatst gewijzigd door Kortaf : 10 januari 2008 om 11:07.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2008, 11:07   #63
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
De haat voor Vlamingen druipt er weer af. En dan moeten we dingen gaan uitvinden. Nog een geluk dat we transformatorolie en de bijhorende dioxines in het veevoeder krijgen van Waalse bedrijven.
Als ik de berichten van straatrue lees, begin ik mij af te vragen waarom de Walen toch zo graag bij dat vuile, stinkende, drukke, jachtige, stresserende, vervelende, racistische, haatdragende... Vlaanderen blijven. Straatrue debiteert de ene beschuldiging na de andere in de richting van Vlaanderen, en tegelijkertijd hoor je niet anders dan over de "eenheid van de Belgen". Mij lijkt dat straatrue een Franstalige visie op België verdedigt waar de Franstaligen de plak zwaaien en hun belangen worden vereenzelvigd met die van de Franstaligen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2008, 11:08   #64
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Goed onderwijs organiseren is quasi onmogelijk als je niet aan zee ligt!
Misschien denkt men in de Walen dat je alleen in zeevakantiekolonies goed onderricht kan verstrekken...
Oud 10 januari 2008, 11:10   #65
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
dat zei hitler ook,....en die had ook een ego van hier tot in Tokio,....
Godwin, kruip al maar in de grond van schaamte.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 10 januari 2008, 11:12   #66
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
De buur van een familielid zorgt ook voor storend nachtlawaai. Het is niet veel; maar hij kan er niet van slapen. Politie kan/wil er niets aan doen (bur is heel handig als de politie komt)

Het is ook van niet willen want hij kan ermee stoppen.

Maar wat doe je eraan? Verhuizen kan ze ook al niet; tenzij ze diep in haar portemonnee snijdt.
Een hond loopt over straat. Een schaap in de wei.

Een buur heeft die hond ooit bijna aangereden maar dat is gelukkig goed afgelopen.

Niet dat ik zelf weet wat ik wil zeggen maar dat gevoel heb ik bij jouw bericht ook.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 10 januari 2008, 11:15   #67
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik de berichten van straatrue lees, begin ik mij af te vragen waarom de Walen toch zo graag bij dat vuile, stinkende, drukke, jachtige, stresserende, vervelende, racistische, haatdragende... Vlaanderen blijven. Straatrue debiteert de ene beschuldiging na de andere in de richting van Vlaanderen, en tegelijkertijd hoor je niet anders dan over de "eenheid van de Belgen". Mij lijkt dat straatrue een Franstalige visie op België verdedigt waar de Franstaligen de plak zwaaien en hun belangen worden vereenzelvigd met die van de Franstaligen.
Het doel van straatrue en consoorten is Vlaanderen mee in de put van Wallonie te trekken. Argumenten zijn daarbij niet nodig, maar gewoon gescheld.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 10 januari 2008, 11:15   #68
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een hond loopt over straat. Een schaap in de wei.

Een buur heeft die hond ooit bijna aangereden maar dat is gelukkig goed afgelopen.

Niet dat ik zelf weet wat ik wil zeggen maar dat gevoel heb ik bij jouw bericht ook.

Soms begrijp je inderdaad ook niet waar straatru naartoe wil. Ik denk dat hij gewoon uit onhandigheid van het ene naar het andere wipt. Ook door gebrek aan echte argumentatie.
Oud 10 januari 2008, 11:20   #69
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan is Wallonië nog veel zieker dan ik dacht...
Ik denk dat de meeste Vlamingen het zelfs niet kunnen vatten hoe ziek de Waalse politiek en economie is.

Maar laat ons het in medische termen zeggen, als broer Vlaanderen de medicijnen niet meer betaald is het gedaan met elke mogelijkheid om nog te kunnen genezen en gaat de ziekte terug opgang maken.

Wallonie is gewoon een klein Rusland, een Rusland dat op het punt staat zijn macht te verliezen en de muur eindelijk af te breken na 150 jaar dictatuur.

De PS is de Russische CP en de gemeentelijke ambtenaren waren/zijn de KGB.

En eigenlijk heeft de Waalse bevolking onze steun heel hard nodig om deze instellingen te kunnen vernietigen en op te ruimen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2008, 11:25   #70
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Soms begrijp je inderdaad ook niet waar straatru naartoe wil. Ik denk dat hij gewoon uit onhandigheid van het ene naar het andere wipt. Ook door gebrek aan echte argumentatie.
Straatrue is gewoon een bange inwoner van een ambtenaren economie die niet weet wat hem te wachten staat als de staat niet meer alles regeld.
Je moet deze inwoners van België gewoon bekijken als de bange inwoners van Rusland, die bang zijn voor vernieuwingen, maar wel de luxe van het rijke westen willen.
Oud 10 januari 2008, 11:41   #71
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Godwin, kruip al maar in de grond van schaamte.

Ach nee, speurneus mag van mij te pas en ten onpas de nazi's erbij sleuren. Dat toont aan iedereen hoe wanhopig de Belgicisten zijn en hoe leeg hun argumenten. En de tijd dat er nog één Vlaming te vinden was die zich ook maar een zier aantrok van het nazi-verwijt is al een tijdje voorbij, niet?
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2008, 11:45   #72
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is Barco geen wapenindustrie?
ze verkopen schermen en weten zogezegd niet waarvoor ze dienen.

Ik wel: hightec oorlogsvoering.
om te vechten tegen uw bierkaai zal Barco dan wel effe zoet zijn
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2008, 11:55   #73
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is maar een voorspelling hé.
Hoe zou een plan dat nog maar net gestart is, al meteen voor goede resultaten kunnen zorgen?
De vraag is eigenlijk: waarom wordt er nu pas een plan opgestart om tot die resultaten te komen? En waarom komt men niet tot die resultaten?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2008, 12:01   #74
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus hebben de VL alle belang bij goed onderhouden WL wegen en zouden dat best federaal maken want blijkbaar slagen de WL er niet in om van regionale bevoegdheden een succesverhaal te maken.
Met als gevolg dat het op federaal gebied met deze incompetente bestuurders evengoed fout loopt. Tenzij Vlaanderen er de touwtjes in handen neemt, maar we weten allebei hoe waarschijnlijk dat scenario is. Herfederaliseren is dus geen optie. Hoog tijd om de utopie los te laten en pragmatisch te gaan beslissen: leren op eigen benen staan. Loslaten, dat handje. Gedaan met parasiteren.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 10 januari 2008, 12:02   #75
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik denk dat de meeste Vlamingen het zelfs niet kunnen vatten hoe ziek de Waalse politiek en economie is..
o jawel, we voelen dat zéér goed aan de belastingen die we betalen om ons immer ziek waals broertje te bekostigen . en daar krijgen we dan nog stank voor dank voor !

Citaat:
En eigenlijk heeft de Waalse bevolking onze steun heel hard nodig om deze instellingen te kunnen vernietigen en op te ruimen
wat een zelfbedrog. Het is niet ALLEEN de PS , maar de ALGEHELE mentaliteit in Wallonie. Ja, ook met de MR in charge zal er niet al teveel veranderen, wél voor de PS, NIET voor de Vlaming die nog evenzeer uitgemolken zal worden en gehinderd in zijn eigen vooruitgang.
Iedereen die ooit "het genoegen" heeft gehad met walen te moeten samenwerken aan project(en) ,die spontaan of gedwongen in een waalse en vlaamse component uiteen vielen, weet dat we gewoon té erg verschillen.
Andere werkethiek, productiviteit, cultuur, maatschappijvisie etc...
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2008, 12:03   #76
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mag ik jullie er even op wijzen, dat het splitsen van België en het afstoten van het arme Wallonie helemaal niet goed is voor de Vlaamse economie.
Want het maakt Vlaanderen onbetrouwbaar als partner.

Ook al is er in het verleden veel fout gelopen en ook zijn de Waalse politici enkel bezig met Vlaanderen uit te buiten, dit zijn zaken die een MultiNationaal niet ziet en niet begrijpt.
Voor hen is België één land met één Belgisch volk.
En het splitsen van dat land door de rijke regio komt heel slecht en als heel onbetrouwbaar over bij economisten die de Belgische politiek en geschiedenis niet kennen en/of begrijpen.

Het is dus gewoon een noodzaak voor Vlaanderen om te zorgen dat Wallonie geen Vlaams geld meer nodig heeft en dit doen we niet door hen uit te schelden en hen te verstoten, maar door te beginnen met eerst te gaan uitzoeken waar de problemen van Wallonie en zijn bevolking zitten en hen daarna te helpen deze problemen op te lossen.

En we weten allemaal dat het grootste probleem van Wallonie de PS is, laat ons hen dus helpen deze partij van de macht te houden en zelfs tot een BUB niveau te herleiden.
Oud 10 januari 2008, 12:04   #77
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mag ik jullie er even op wijzen, dat het splitsen van België en het afstoten van het arme Wallonie helemaal niet goed is voor de Vlaamse economie.

Ook al is er in het verleden veel fout gelopen en ook zijn de Waalse politici enkel bezig met Vlaanderen uit te buiten, dit zijn zaken die een MultiNationaal niet ziet en niet begrijpt.
En het splitsen van dat land door de rijke regio komt heel slecht en als heel onbetrouwbaar over bij economisten die de Belgische politiek en geschiedenis niet kennen en/of begrijpen.

Het is dus gewoon een noodzaak voor Vlaanderen om te zorgen dat Wallonie geen Vlaams geld meer nodig heeft en dit doen we niet door hen uit te schelden en hen te verstoten, maar door te beginnen met eerst te gaan uitzoeken waar de problemen van Wallonie en zijn bevolking zitten en hen daarna te helpen deze problemen op te lossen.

En we weten allemaal dat het grootste probleem van Wallonie de PS is, laat ons hen dus helpen deze partij van de macht te houden en zelfs tot een BUB niveau te herleiden.
het is dus allemaal de fout van de PS? ook gemakkelijk hé.
Oud 10 januari 2008, 12:06   #78
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik de berichten van straatrue lees, begin ik mij af te vragen waarom de Walen toch zo graag bij dat vuile, stinkende, drukke, jachtige, stresserende, vervelende, racistische, haatdragende... Vlaanderen blijven. .
in mijn professionele contacten met Walen vraag ik hen steeds of ze Belgie en "het belgische gevoel" ook zo graag zouden bewaren als ze ons financieel niet nodig hadden... meestal valt er dan een veelzeggende stilte.
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2008, 12:06   #79
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kop/af Bekijk bericht
Op dit forum verkondigd ieder zijn waarheid ,rechts, links ,al of niet onder druk van zijn of haar strekking en ieder zal wel voor een deel gelijk hebben.Het zou misschien beter zijn om met zen allen naar de gulden middenweg te zoeken als die tevinden is .Er is een spreekwoord dat zegt eendracht maakt macht wel dit zou boven elke minnister zijn bureel moeten hangen,inplaats van steeds mekaar te bestrijden en hun achterban tegen mekaar optezetten lost men de probleemen in dit land niet op.Dit teld zowel voor de walen als de vlamingen,tot nader order zijn we nogal tijd een land en moeten de problemen samen worden opgelost,
Jij maakt van samenwerken een dogma, een doel dat per se MOET behaald worden. Terwijl samenwerken slechts een middel is. Soms is het beter om dingen alleen te doen. Een tandem is leuk, maar je wint er geen veldrit mee.

Citaat:
eenzijdig zal het nooit gaan.
En waaruit moet dat blijken?
Oud 10 januari 2008, 12:07   #80
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En hoe gaat U dat uitleggen?

Toch niet via hun objectieve media?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be