![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik denk dat positieve wetenschappen dwingen tot kritisch denken omdat de behoefte aan bewijs alomtegenwoordig is. Zo dat je, ook buiten wetenschap om, komt tot: "Je beweert dit maar heb je hier ook bewijzen voor?".
NVA= Niet Veel Avance Laatst gewijzigd door Tommm : 16 januari 2008 om 10:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Alleen zie ik dat in de feiten niet zo vaak gebeuren, dat positieve wetenschappers dit soort vragen stellen als het op politiek gevoelige materies aankomt. Blijkbaar zijn ze al even politiek gebonden als de meesten van ons. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ah, shit. Ik dacht al, wat ruik ik toch, zouden dat die draken zijn?
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
Dualisme veronderstelt een waarnemend subject en een waargenomen object, waarvan het zgn verstandelijke onderscheid tussen beide benoemingen de hier besproken illusie veroorzaakt. (maya) Door gerichte meditatie ontstaat er een ineenvloeiing van beide onderscheidingen en bekomt men ahw een tripliciteit waarbij elk zintuiglijk/verstandelijk onderscheidingsvermogen tussen subject en object verdwijnt. Ter info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Samadhi_%28yoga%29 ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://www.ode.nl/article.php?aID=3759 ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
Elke yoga- en meditatievorm, alsook alle filosofische en wetenschappelijke weergaven, zijn hooguit de onvolkomen wegwijzers die een spirituele reiziger eventueel kan gebruiken, in zijn al dan niet bewuste zoektocht naar de bron van zijn wezenlijk bestaan. Dat ieder voor zichzelf de intellectueel/intuitieve keuzes dient te maken, is dan ook vrij duidelijk, zonder de minste vorm van 'moeten' uiteraard. Als er al iets zou 'moeten', deugt het voorzekers langs geen kanten. Echter, steevast niet verder kijken dan de lengte van onze aangenaaide neuzen en dito zintuiglijke versluiering, is natuurlijk ook het onvervreemdbare geboorterecht van elke vleesgeworden ziel. Aan ieder de vrije keuze. ![]() Nog wat aanvullende info ivm de openingspost: http://en.wikipedia.org/wiki/Avidya |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Niels Bohr draait zich om in zijn graf omdat zijn naam misbruikt wordt om dat te ondersteunen waar hij een hekel aan had: een domme kijk op de realiteit.
NVA= Niet Veel Avance Laatst gewijzigd door Tommm : 17 januari 2008 om 09:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
|
![]() Citaat:
Maar waarom doe jij dan, alsof ik slechts 1 yoga-vorm zou pretenderen boven een andere ? Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |||
|
![]() Over sluiers gesproken...
![]() Citaat:
Anders vrees ik dat u het bent, die hier met de broek op de enkels wat staat te zwetsen. Citaat:
Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Welke argumenten? Niels Bohr wendde zich tot de Tao??? Niet dus, waar haal je dat? Of is het genoeg om Boeddha te citeren om als volgeling beschouwd te worden? Of bedoelde je dat toen je zei dat hij zich tot de Tao "wendde"? Zeg dat dan.
NVA= Niet Veel Avance Laatst gewijzigd door Tommm : 18 januari 2008 om 09:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() Ik vrees dat je de zaken uit hun context rukt.
Never mind, het zal wel aan mij liggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het gaat hier om zelfbewustzijn. Ik ken genoeg wiskunde geniëen die echt een leeg vat zijn. Ze hebben geen politieke of filosofische visie, laat staan dat ze er ooit van een hebben gehoord. En als ze ermee geconfronteerd worden dan doen ze het af als nonsens. Enkel wiskunde telt, de rest is voor mensen "die de wiskunde niet aankunnen". Ze kennen zelfs hun feiten geschiedenis niet. (Vraag examen geschiedenis in mijn laatste jaar middelbare school: "Wat gebeurde er met Kennedy?" Antw: "Hij overleed aan een slepende ziekte ". ) Sorry maar zoiets kan in een ASO gewoon niet. Erbarmelijk gewoon. Zo een oogkleppen hebben. Twee (overgins succesvolle) jaren Wiskunde-Wetenschappen zijn mij zwaar tegengevallen. De grootste ja-knikkers en oppervlakkigheid moet je daar zoeken. Ik heb spijt dat ik gestopt ben met klassieke talen.
We’re not going to play the blues anymore. Let the white folks play the blues. They got ‘em, so they can keep ‘em. -Miles Davis Laatst gewijzigd door reinaert68 : 18 januari 2008 om 23:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik wist niet dat er in België wiskundige geniën waren, hoewel ik hier toch al een tijdje rondloop. Of gebruik je nu het woord 'genie' in de gedevalueerde zin zoals "mijn kleine van 3 jaar kan al tellen tot 50, da's een echt genie?" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ondanks hun vermeende 'geloof' hebben ze beiden nimmer door elkaar gehaspelt op die enkele uitzondering na... waar het achteraf wel erg zuur opbrak wat wel kan zijn, is dat zulk een levensfilosofie mede heeft toegebracht dat die heren tot die soms wel erg luminieuze onorthodoxe ideeën kwamen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Vanwaar uw onderkenning van de wiskundigheid der Belgen? Het middelbaar onderwijs in België is bij de top van de wereld op vlak van wiskunde. Ik kan uit ervaring spreken als ik zeg dat het een gemiddelde Europeaan een pak minder wiskunde te slikken krijgt voor zijn 18de. Maar ten koste van andere dingen volgens mij.
![]() |
![]() |
#79 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Heeft nogal weinig met levensfilosofie te maken, vind ik, een onbevooroordeelde blik op beide takken van waarneming (wetenschap en spiritualiteit) is hier voldoende, om niet bij voorbaat het kind met het badwater weg te gooien. Trouwens, de invloed van het bewustzijn van de waarnemer bij quantum-fysische experimenten en hun eindresultaten, is ook welbekend en laat het nu net dat laatste zijn dat door sommigen al dan niet moedwillig genegeerd word. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
|
![]() Terloops een mooie tekst, over hoe er met de parten van ons verstand word gerotzooid: http://www.waaromonderwijs.nl/de_zes..._leraar-2.html
|
![]() |
![]() |