![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
er zijn er ook die op basis van water genezen gewoon omdat ze erin geloven geloof op zich dat iets of iemand hen kan genzen is een zeer sterke heelmeester Citaat:
Citaat:
men zou pas zekerheid hebben als je die proef bij een groot aantal van zulke gevallen zou kunnen overdoen waarbij de ene helft geholpen werden door exorcisten volgens de regels van de kunst van het vak ( wat dat precies mogen zijn mag de RRK dan bepalen ) en de andere helft door mensen die zich daarvoor zouden uitgeven in de veronderstelling dat men geloof in bovennatuurlijke toestanden gaat definiëren als louter dat geloof zonder meer, verder niets... en vervolgens 't één aan God en 't ander aan de duivel gaat toekennen ( en daar lijkt het ook sterk op daar het subjectief ingevuld kan worden ) ben ik het zelfs eens met je dat er sprake was een demonische invloed Laatst gewijzigd door praha : 21 januari 2008 om 18:21. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vermoed dat dit ook zo is met exorcisme. De "bezetene" is emotioneel op zijn gemak gesteld. Men doet hem geloven (door allerhande 'magische' handelingen) dat de demon verdreven is. Maar vergis u niet, dit is niets nieuws en dit gebeurt dagelijks zoals ik boven stelde: wanneer de arts een voorschrift geeft aan een patiënt, is dit vaak voor deze laatste ook een 'magische' handeling, zelfs al zijn deze voorgeschreven pillen 'neppillen'. De patiënt gelooft zijn arts, hij slikt en voelt zich na een tijd beter. Voor de meeste 'ziekten' is dit zo. Niet voor allemaal natuurlijk. Maar wel voor ver boven de 50% van de aandoeningen. Vele 'bezetenen' zijn emotionieel zeer labiel, hysterisch. Ik kan me niet voorstellen dat niet-materiële 'boze krachten' een identiteit zouden hebben en zich zouden komen nestelen in een individu. Maar goed, ik kan me vergissen en ik ben altijd bereid andersluidende doorslaggevende argumenten te aanhoren. Laatst gewijzigd door system : 22 januari 2008 om 19:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " Laatst gewijzigd door Fozzie : 24 januari 2008 om 22:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Dan zijn die mannen direkt kapot van een hartaanval, en dan zijn we er vanaf. En daarna de ayatollah's nog!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat uit "Jezus van Nazareth" van Joseph Ratzinger Benedictus 16: * "Exorcisme maakt korte metten met de angst voor demonen en draagt de wereld, die voortkomt uit gods redelijke wezen, over aan het verstandige beheer van de mensen. Wanneer iemand uit kracht van God genezen wordt, is dat een oproep om geloof te schenken aan God en zelf alle krachten van het verstand in te zetten om genezing te brengen. Maar dan wel met een "ruim" verstand, dat God erkent en daarom de mens als eenheid van lichaam en ziel. Wie een mens wil genezen, zal hem in zijn volledigheid moeten benaderen en weten dat de definitieve genezing alleen de liefde van God kan zijn." pagina 176 * ISBN 978 90 209 7176 7 Dus: Je overgeven aan demonen is pas je verstand uitschakelen en dus niet verstandig! Dan doe je domme dingen en wordt je "niet toerekeningsvatbaar" verklaard. net zoals als je dronken bent, maar als je eraan begint, of begint te drinken, om met de vergelijking verder te gaan, ben je het WEL. Ernstige wetenschap, tenzij psychologie misschien, houdt zich niet met demonen bezig, denk ik. . . .
________________________________________ http://weeswaakzaam.punt.nl/index.ph...chief=0#266005 Ik ben het niet met alles eens van die site, vooral de letterlijke interpretatie; maar met die pagina wel Google naar "het interview met Wafa Sultan:" Ik geloof dat onverdraagzame mensen het interview hebben laten verwijderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Met eenvoudigweg de stelling om te keren, zonder ook maar enige bewijskracht hieromtrent naar voor te brengen, ga je niet ver geraken.
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geloof behoeft ook geen bewijskracht in de zin zoals u dat begrijpt, anders is geloof geen geloof meer. Zo eenvoudig is dat nu eenmaal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Dat zijn Heilige Noedel je rake. Ramen Laatst gewijzigd door filosoof : 26 januari 2008 om 20:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ten eerste, mijn post was een reactie op de post van Koolvis en bijgevolg niet specifiek naar jou toe gericht.
Ten tweede, jullie beiden delen niet alleen hetzelfde geloof in hetzelfde opperwezen en een gemeenschappelijke geestelijke leider, maar ook nog eens het geloof in demonen, wat ook nog eens door jullie geestelijke leider in zijn boek wordt onderstreept. Ook jij gelooft in demonen. Iets wat je recentelijk nog hebt toegegeven. Kom dan niet af met "ik voel me niet aangesproken". Kwestie van nog een greintje geloofwaardigheid te houden, weet je...
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 26 januari 2008 om 22:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dergelijke nietszeggende onzin is niet alleen een grove belediging voor de menselijke intelligentie maar toont ook nog eens een onverholen minachting voor de wetenschap.
![]() |
#76 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mensen die geloven in een boek dat gaat over sprekende dieren, tovenaars, heksen, demonen, stokken die in slangen veranderen, voedsel dat uit de lucht valt, mensen die op water lopen, en nog veel meer magische, absurde en primitieve verhalen moeten niet aux serieu genomen worden maar moet je behandelen als volwassene kinderen.
Laatst gewijzigd door Andro : 27 januari 2008 om 08:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
Want wat die geloven is ook niet al te koosjer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Minister
|
![]() Geloof in God(in) en evt. Zijn/Haar profeten is oké, maar in de dagelijkse realiteit duivelsuitdrijvingen toepassen gaat wat ver.
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
|
![]() wat vindt u van de moslimwereld? Ik vind het geloof in demonen en duivels op zich klein bier vergeleken met wat er aan de andere kant van de middellandse zee (of in de moskee twee blokken verder) wordt verteld.
Laatst gewijzigd door Ambiorix : 27 januari 2008 om 11:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |