![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het valt me altijd op in deze lullige discussies over de goeie en slechte (taal versus wiskunde enz..) dat het denigrerend gedrag (het andere is nutteloos) toch vaak uit dezelfde kant komt.
Beetje kleingeestig hoor.
![]() |
#63 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
|
![]() Ik bedoelde jou echter niet.
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dus hoge school diploma stelt volgens u niets voor? Verpleegsters, leeerkrachten basisonderwijs, maatschappelijk assistenten, klootjesvolk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee echt? Vertel Heftruck, hoe kan wat beter?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat hebben wij zeker niet gezegd. Ge zijt gewoon terecht gekomen in een discussie die gevoerd werd tussen universitairen. En ja, vaak kan dan een bepaalde indruk gewekt worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]() Boh, complete privatisering van het onderwijs, om te beginnen. De rest staat in deze thread. Ergens in binnenlandse staat er nog ergens een discussie daaromtrent tussen Tavek en mij. Misschien kan je die eens opzoeken, ik heb er niet echt zin in.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben zeker van dat die mensen beter opgeleid zouden kunnen worden, op een instelling die niét door de staat wordt verzorgd.
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah ja en waarom denkt u dat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Nee ik ben absoluut niet anti-wiskunde. Ik heb echter wel een overdosis gehad in het middelbaar. 80% van mijn klas redeneerde zoals u en vond daarin een excuus om zich van de wereld af te sluiten wanneer het hen uitkwam.
We’re not going to play the blues anymore. Let the white folks play the blues. They got ‘em, so they can keep ‘em. -Miles Davis Laatst gewijzigd door reinaert68 : 22 januari 2008 om 22:49. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat Heftruck wel sommige goede argumenten aandraagt, maar ergens moet er toch een zekerheid zijn dan een kind van een paar arme ouders ook zijn dromen moet kunnen waarmaken. En er vanuit gaan dat bedrijven daar voor zullen zorgen is naief.
Een beurzensysteem kan soelaas brengen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij is het best goed dat onderwijs niet geprivatiseerd wordt.
In Amerika leidt dit ertoe dat goed onderwijs minder toegankelijk is voor sociaal zwakkeren, daardoor gaat talent verloren. Hoe beter scholing, hoe hoger opleidingsniveau, dus minder armoede? |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je hebt state universities in de VS. Die zijn goed betaalbaar. Blink je daar uit in je Bachelor jaren, krijg je zo een beurs voor een deftige prive universiteit. Het is er niet zo slecht hoor. Okee, het kost er meer als hier, maar je krijgt er ook meer voor terug. Het salarisverschil tussen een master en een arbeider is hier gewoon te laag. Je kan daar geen studielening van een paar ton mee afbetalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik geloof niet dat middelbare scholen en dito diploma's echt nodig zijn.
Laat hogescholen en unifs toegangsexamens houden over wat men moet kennen om studie zus of zo op te kunnen pakken. Tatsit. Een jongmens die echt iets wil leren, leert dat rap. Men moet gewoon zien dat de leermogelijkheden dan effectief ter beschikking staan. Mijn dochter wou geneeskunde doen, haalde op haar vijftien jaar haar middelbaar en legde aansluitend direct haar toegangsexamen geneeskunde af; allemaal zonder school, maar mét goesting. 't Is een kwestie van goesting en van geboden leermogelijkheden. Wanneer een jongemens daarentegen iets niet wil leren, dan heeft het geen zin om toch de leerstof door de strot van de betrokkene te werken, zoals bij de ganzen die men nadien tot geloof ik leverpaté verwerkt. Geüniformiseerde schoolprogramma's zijn sleuren. Tieners moet men niet dwingen, maar evenmin aan hun lot overlaten. Op alle fronten - ook over dingen die op geen enkel schoolprogramma kunnen staan - zoveel mogelijk leermogelijkheden bieden, tegenslagen mee opvangen, betrokken blijven, de van individu tot individu zo sterk verschillende begaafdheden en beperkingen leren herkennen en aanvaarden, zo goed mogelijke raad geven, maar zoveel mogelijk vrij laten; dan komt er het meeste tot bloei, denk ik. En de ingrijpende negatieve impact van het door de politieke kaste gecontroleerd schoolsysteem op jonge mensen moet vooral niet worden onderschat.