Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 25 januari 2008, 18:30   #61
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Want die dt-fout weerlegt natuurlijk keihard de argumenten.
Dat zijn uw woorden.

Als iemand zo slordig, nonchalant of erger: met een gebrek aan kennis met zijn eigen taal omgaat hou ik mijn hart alvast vast voor wat volgt... dat indiceert nl niet echt dat een persoon op gedegen wijze of niet-slordig zal omgaan met materiaal waar hij nog minder kennis over heeft...

Maar u zal mij natuurlijk ook kunnen betrappen op taalfouten. We zijn alleen maar mensen. Alleen is er een wereld waarin je niet ver met taalfouten komt.
Oud 25 januari 2008, 19:23   #62
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Dat zijn uw woorden.

Als iemand zo slordig, nonchalant of erger: met een gebrek aan kennis met zijn eigen taal omgaat hou ik mijn hart alvast vast voor wat volgt... dat indiceert nl niet echt dat een persoon op gedegen wijze of niet-slordig zal omgaan met materiaal waar hij nog minder kennis over heeft...

Maar u zal mij natuurlijk ook kunnen betrappen op taalfouten. We zijn alleen maar mensen. Alleen is er een wereld waarin je niet ver met taalfouten komt.
Groentje, ik ben het kots beu al die opmerkingen over dt fouten, er zijnnamelijk mensen die deze maken door medische oorzaken en er helemaal niet aan kunnen doe of verhelpen.

Ik vind je menig dus totaal ongepast en het vertelt meer over jou dan over deze die de DT fouten maakt.

Sommige mensen zijn namelijk al bij dat ze voor jullie lees- en verstaanbare teksten kunnen schrijven.
Google en Microsoft office hun spellingcontrole halen er namelijk geen dt fouten uit.

Dus als je geen DT fouten meer wil zien op het forum, schrijf een programma dat ze eruit haald. Veel mensen die met het zelfde probleem als mij moeten afrekenen zulen je dankbaar zijn.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2008, 20:20   #63
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar lees nu toch eens wat je schrijft!

Je schrijft gewoon het tegenovergestelde van wat je wil bedoelen!

Man toch...die balk in je oog moet bijna een gevaar voor je omgeving betekenen.

Citaat:
Alleen is er een wereld waarin je niet ver met taalfouten komt.
Ja, die van de schoolmeesters.
Oud 25 januari 2008, 20:47   #64
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Groentje, ik ben het kots beu al die opmerkingen over dt fouten, er zijnnamelijk mensen die deze maken door medische oorzaken en er helemaal niet aan kunnen doe of verhelpen.

Ik vind je menig dus totaal ongepast en het vertelt meer over jou dan over deze die de DT fouten maakt.

Sommige mensen zijn namelijk al bij dat ze voor jullie lees- en verstaanbare teksten kunnen schrijven.
Google en Microsoft office hun spellingcontrole halen er namelijk geen dt fouten uit.

Dus als je geen DT fouten meer wil zien op het forum, schrijf een programma dat ze eruit haald. Veel mensen die met het zelfde probleem als mij moeten afrekenen zulen je dankbaar zijn.
Bij mensen van wie ik weet dat ze zulk een probleem hebben hou ik daar ook rekening mee, maar dan moet ik het wel weten natuurlijk.
Ik begrijp zelfs hoe je je voelt. Mijn medische omstandigheden hebben ook nogal eens een impact op mijn denkvermogen. Als ik voel dat dat het geval is gebruik ik zelfs net internet/fora, omdat ik dan toch niet tot veel anders (bv studeren/thesis schrijven/...) in staat ben.
Maar mensen die voortdurend ongeoorloofde kritiek hebben op vanalles en nog wat, waarbij ze in hun zogenaamde kritiek laten merken niet te weten waarover ze spreken, moeten bij mij niet op veel begrip rekenen.
Oud 25 januari 2008, 21:20   #65
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
Maar lees nu toch eens wat je schrijft!

Je schrijft gewoon het tegenovergestelde van wat je wil bedoelen!
Ik vrees ervoor.
Veel mensen hebben het moeilijk met een dubbele negatie...

Citaat:
Ja, die van de schoolmeesters.
Dat zegt dan weer veel over je omgeving ...
Oud 25 januari 2008, 21:31   #66
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij mensen van wie ik weet dat ze zulk een probleem hebben hou ik daar ook rekening mee, maar dan moet ik het wel weten natuurlijk.
Ik begrijp zelfs hoe je je voelt. Mijn medische omstandigheden hebben ook nogal eens een impact op mijn denkvermogen. Als ik voel dat dat het geval is gebruik ik zelfs net internet/fora, omdat ik dan toch niet tot veel anders (bv studeren/thesis schrijven/...) in staat ben.
Maar mensen die voortdurend ongeoorloofde kritiek hebben op vanalles en nog wat, waarbij ze in hun zogenaamde kritiek laten merken niet te weten waarover ze spreken, moeten bij mij niet op veel begrip rekenen.
In tegenstellig tot mij, zijn er zeer weinig mensen die er voor uit durven komen dat ze dyslectie hebben. Het is echt niet iets waar je mee te koop loopt en het heeft wel geen inpakt op je denk vermogen of op je andere vaardigheden. Zelfs niet op je leervermogen eens je weet hoe je het probleem moet aanpakken.
Oud 25 januari 2008, 21:34   #67
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vrees ervoor.

Dat zegt dan weer veel over je omgeving ...
Nee, maar het is wel typerend dat enkel leerkrachten en taalknobels er over zeveren.
Oud 25 januari 2008, 21:36   #68
jules
Staatssecretaris

jules's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, maar het is wel typerend dat enkel leerkrachten en taalknobels er over zeveren.
ik heb zelf dyslexie.
jules is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2008, 23:06   #69
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien is hij het beu dat hier voortdurend in cirkeltjes wordt gedraaid en men om de twintig posts weer met dezelfde argumenten afkomt, ook al zijn die maanden na mekaar om de twintig posts volledig neergesabeld?
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand.

Citaat:
Wat betreft taalgebruik:
Ik ben het niet zo eens met de regels dat het iemand wijzen op spelling- en grammaticaregels een onpermitteerbare bemoeienis is met diens persoons recht op vrijheid.
Ik maak die fouten ook soms, maar vooral als ik mijn berichten niet nalees of moe ben.
Daarenboven zegt het al eens veel over de mate waarmee iemand omgaat met zijn regels en geeft al een idee over de verdere inhoud van het werk... Als je een werk van kwalitatief hoogstaand niveau wil aanbieden, en daar staat een joekel van een dt-fout in, tja, sorry ... uw geloofwaardigheid wordt er daardoor niet beter op.
God, groentje, met jouw taalfouten alleen valt een heel forum te vullen.
Omdat ik daar te moe voor ben, beperk ik me tot eentje dat ik hier vandaag nog mocht lezen: fora's als meervoudsvorm van forum.
Oud 25 januari 2008, 23:08   #70
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik vrees ervoor.
Wat is dat nu weer voor onzin?
Veel mensen hebben het moeilijk met dt-regels ook.
Oud 25 januari 2008, 23:43   #71
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat Bekijk bericht
God, groentje, met jouw taalfouten alleen valt een heel forum te vullen.
Omdat ik daar te moe voor ben, beperk ik me tot eentje dat ik hier vandaag nog mocht lezen: fora's als meervoudsvorm van forum.
Nu ja, nog eentje, ze liggen voor het grijpen:

Citaat:
Ik ben het niet zo eens met de regels dat het iemand wijzen op spelling- en grammaticaregels een onpermitteerbare bemoeienis is met diens persoons recht op vrijheid.
'Het wijzen' is misschien niet verkeerd maar laat die 'het' weg en je hebt een betere zin.
Of onpermitteerbaar een Nederlands woord is, betwijfel ik, maar goed, ik heb geen zin om het op te zoeken en ik laat je dus het voordeel van de twijfel. Ontoelaatbaar klinkt wel beter.

Inhoudelijk vraag ik mij af wat dat recht op vrijheid hier komt doen. En wat is dat eigenlijk: recht op vrijheid?

Maar je zult wel moe zijn. Heb ik het goed geraden?

Laatst gewijzigd door Stratcat : 25 januari 2008 om 23:57.
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2008, 23:49   #72
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Wat betreft taalgebruik:
Ik maak die fouten ook soms, maar vooral als ik mijn berichten niet nalees of moe ben.
Daarenboven zegt het al eens veel over de mate waarmee iemand omgaat met zijn regels en geeft al een idee over de verdere inhoud van het werk... Als je een werk van kwalitatief hoogstaand niveau wil aanbieden, en daar staat een joekel van een dt-fout in, tja, sorry ... uw geloofwaardigheid wordt er daardoor niet beter op.
We zijn het daar dus over eens.
Wat betreft specifieke woordkeuze; dat lijkt me iets persoonlijks en vaak eerder een kwestie van smaak.
Oud 25 januari 2008, 23:54   #73
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
We zijn het daar dus over eens.
Heb je het tegen mij?
Zeg je nu dat je kromtaal niet bijdraagt tot de geloofwaardigheid van je posts?

Citaat:
Wat betreft specifieke woordkeuze; dat lijkt me iets persoonlijks en vaak eerder een kwestie van smaak.
Het is een kwestie van smaak en taalgevoel.
Oud 26 januari 2008, 00:57   #74
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

On topic: ik weet het wel. Ik probeer energiezuinig te leven omdat mij dat geld bespaart. Of dat zorgt voor minder opwarming, zal me worst wezen.
Oud 26 januari 2008, 08:45   #75
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
On topic: ik weet het wel. Ik probeer energiezuinig te leven omdat mij dat geld bespaart. Of dat zorgt voor minder opwarming, zal me worst wezen.
Dat is ook mijn beweegreden. Zo goedkoop mogelijker energie winnen.

Trouwens op natuurpunt moet we ook niet rekenen om ons milieu en onze bossen te beschermen. Las laatst op de site van HLN dat ze in de walen er zelf grof tegenaan gaan met het kappen van bossen.
Oud 26 januari 2008, 09:34   #76
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is ook mijn beweegreden. Zo goedkoop mogelijker energie winnen.
Nu ja, mijn beweegredenen hebben ook met ethiek te maken, maar daar zeg ik liever niets over, want straks word ik nog als een zachtgekookt ei beschouwd en dat past niet bij mijn imago.
Oud 26 januari 2008, 09:46   #77
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

En dan krijg ik strafpunten omdat ik soms persoonlijk zou worden...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2008, 09:53   #78
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu ja, mijn beweegredenen hebben ook met ethiek te maken, maar daar zeg ik liever niets over, want straks word ik nog als een zachtgekookt ei beschouwd en dat past niet bij mijn imago.
Imago is wel het laatste dat mij kan deren.

Als kind werd ik regelmatig uitgelachen en gepest omdat ik biogas won voor het autootje waar ik van mijn vader mocht mee rijden, maar wel zelf de van brandstof moest betalen. Maar om zij te mogen komen rijden met dat autootje vonden ze dan wel cool.

Ik was dus het strontboerke maar wel met een eigen tractortje en een autootje. Dat moesten we wel delen, want mijn oudste zuster gebruikte het om te gaan werken. Zij moest ook zelf haar benzine kopen en wat is er dan goedkoper dan met gratis brandstof rijden.

Imago en ethiek kunnen mij dus gestolen worden, ik geniet van het leven en leef op mijn manier tegen mijn snelheid. De rest is maatschappelijke onzin.
Oud 26 januari 2008, 09:56   #79
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Zal er gewoon van afhangen tegen wie je persoonlijk word zeker en op welke manier.
Oud 26 januari 2008, 21:08   #80
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Misschien stuur je nadien geen verontschuldigende PB's?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be