Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 januari 2008, 21:33   #61
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Een Chinees die miljonair is en zeilt, is mij veel meer waard, dan een vlaamse arbeider die als een kalf naar het voetbal gaat. Gewoon een kwestie van stijl en van opvoeding.

Een brave VB-er is mij veel meer waard dan een allahtone verrijker die een medemens op de bus doodstampt. Gewoon een kwestie van stijl en van opvoeding.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 21:38   #62
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Een brave VB-er is mij veel meer waard dan een allahtone verrijker die een medemens op de bus doodstampt. Gewoon een kwestie van stijl en van opvoeding.
Beiden hebben geen geld, ze interesseren mij niet.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 21:45   #63
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik trek dat niet,en verdien 1.050 € netto,dus daar gaat Uwe teorie
het betreft inderdaad enkel mensen met een UITKERING die verhoogd kindergeld ontvangen. Mensen die effektief werken voor minder geld dan degenen die uitkering ontvangen, krijgen dat verhoogd kindergeld blijkbaar niet.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 21:48   #64
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Ipv leefloon, geef leefbons uit die kunnen geruild worden voor voedsel(geen alcohol of tabak), kleding en andere levensnoodzaken. Verder moet er een belastingsvermindering doorgevoerd worden op de lage-tot middeninkomens(ten voordele van werkgever en -nemer) om werken weer aantrekkelijker te maken dan doppen.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 21:51   #65
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Ipv leefloon, geef leefbons uit die kunnen geruild worden voor voedsel(geen alcohol of tabak), kleding en andere levensnoodzaken. Verder moet er een belastingsvermindering doorgevoerd worden op de lage-tot middeninkomens(ten voordele van werkgever en -nemer) om werken weer aantrekkelijker te maken dan doppen.
Als jij die leefbons via belastingen wil betalen, geen probleem, ik zie niet in waarom iedereen daarbij verplicht zou moeten zijn om daaraan deel te nemen.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 22:12   #66
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
het betreft inderdaad enkel mensen met een UITKERING die verhoogd kindergeld ontvangen. Mensen die effektief werken voor minder geld dan degenen die uitkering ontvangen, krijgen dat verhoogd kindergeld blijkbaar niet.
Die krijgen dat wel als alleenstaandeouder, maar moeten dat zelf aanvragen.

Maar wie voltijds werkt voor minder dan 1800€ brutto doet mij toch bedenkingen krijgen bij zijn denk vermogen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 14:39   #67
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Zoals in de USA. Foodstamps en huursteun.
Geen slecht idee.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 14:54   #68
Don Quichote
Banneling

Standaard

De druk op de Belgische toestanden wordt alsmaar sterker.

Geld tekort.

Ik denk niet dat ze het aandurven om de bedrijven en de werkers nog meer te belasten.
( de sociale onlust is al merkbaar )

Dus zal het in de toekomst wel wat strenger worden.
In Vlaanderen althans.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 20:01   #69
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Ondanks mijn kwalificaties enz. ben ik er toch in "geslaagd" vijf jaar ONGESTOORD werkloosheidspoen te trekken. In al die tijd misschien 2 keer opgeroepen, en die sollicitaties een beetje gesaboteerd.

Ik ben juist toen IK het wilde weer aan het werk gegaan.

VIJF jaar zomaar. Om te relaxen.

dat zal dan toch lang geleden geweest zijn want tegenwoordig lukt het u nog geen 1 jaar om te 'relaxen' of de RVA zit u op de hielen.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 21:30   #70
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

De uitkeringen zijn een probleem inderdaad, omdat ze dikwijls te weinig worden gecontroleerd en te gemakkelijk gegeven.
Maar het grote probleem vind ik dat de minimumlonen zo laag zijn. Een volle maand hard moeten werken voor een armzalige 1165 euro, dat is een schande. Wie kan daar nog van rondkomen met deze levensduurte? Zeker als je ook voor kinderopvang moet zorgen, vervoer naar je werk betalen enz.
Oud 31 januari 2008, 19:20   #71
bk232214
Gouverneur

Standaard niet in mijn zakken zitten he

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Ik denk dat IK me niet hoef te schamen.

Werkloosheidsbureau EN syndicaat echter ontmoedigden beide meteen elke zin voor initiatief.

Ik ben fier dat ik dit kan vertellen ja, dat het zo makkelijk was om VOOR NIKS gewoon vijf jaar niet te werken. Daarmee, en met het gebrek aan oproepen of andere ondersteuning of controle om me aan het werk te zetten, bewijs ik dat het systeem in BelgiË inderdaad absurd is, en dat misbruik niet alleen makkelijk is, maar ook wordt AANGEMOEDIGD.

ABVV RVA
Ik ben werkloos en mijn vriendin ook ,wij hebben 2kinderen een op mijn naam en het andere op mijn vriendin haar naam . Wij huren een heel huis voor 400eoro ik woon boven en zij beneden wij hebben samen een inkomen 2200euro zaterdag en zondag ga ik bij klussen en werk ik 20uren en dat brengt op 300euro op en daarbij werkloos telt voor pensioen maar ik stem wel op S.P.A de enigste partij die ons de pap in de mond geeft
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2008, 22:56   #72
Holebilimburg
Vreemdeling

Holebilimburg's schermafbeelding

Standaard

Uitkeringen beperken in de tijd is zoals een stok achter de deur.Maar wat als geen enkele werkgever een werknemer WIL aanwerven? Ze vinden altijd wel iets: leeftijd,geslacht,uiterlijk,ervaring,overtuiging etc...

Ik vind als uitkeringen stopgezet worden moet ook de werkzoekende een baan krijgen en moeten werkgevers maar verplicht worden personen aan te werven! Men kan niet uitkeringen verminderen als niemand aangeworven wordt!

En please VAST werk! 40 plussers hebben geen baat aan tijdelijk werk!
Volgens de VDAB is tijdelijk werk (+interim) gelijkgesteld aan werkloos.
Holebilimburg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2008, 03:08   #73
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Holebilimburg Bekijk bericht
Uitkeringen beperken in de tijd is zoals een stok achter de deur.Maar wat als geen enkele werkgever een werknemer WIL aanwerven? Ze vinden altijd wel iets: leeftijd,geslacht,uiterlijk,ervaring,overtuiging etc...

Ik vind als uitkeringen stopgezet worden moet ook de werkzoekende een baan krijgen en moeten werkgevers maar verplicht worden personen aan te werven! Men kan niet uitkeringen verminderen als niemand aangeworven wordt!

Als een werkgever geen werknemer wil aannemen, dan is dat teken dat die werknemer meer kost dan opbrengt eh. Niet genoeg werk, met andere woorden. Meer werk creëeren dus. Hoe doen we dat? Alvast niet door 1001 regeltjes op te leggen.

Geef mij eens één goeie reden waarom werkgevers verplicht moeten worden mensen aan te nemen? Vind je het belangrijk dat mensen elkaar als gelijke beschouwen, in rechten en plichten, en voldoet je argument daaraan?
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2008, 03:09   #74
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Holebilimburg Bekijk bericht
Worden ze daar dan niet voor betaald ofzo?

Wat is het probleem dan?
Oud 1 februari 2008, 03:11   #75
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bk232214 Bekijk bericht
Ik ben werkloos en mijn vriendin ook ,wij hebben 2kinderen een op mijn naam en het andere op mijn vriendin haar naam . Wij huren een heel huis voor 400eoro ik woon boven en zij beneden wij hebben samen een inkomen 2200euro zaterdag en zondag ga ik bij klussen en werk ik 20uren en dat brengt op 300euro op en daarbij werkloos telt voor pensioen maar ik stem wel op S.P.A de enigste partij die ons de pap in de mond geeft
Oud 1 februari 2008, 16:42   #76
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Laatse Nieuws: "Een alleenstaande vrouw met kinderen houdt elke maand 135 euro méér over met een leefloon van het OCMW dan pakweg als kassierster met een minimumloon. Je zou voor minder thuis blijven zitten. En dat dreigt er alleen maar erger op te worden als de federale regering straks de uitkeringen optrekt, vrezen de Vlaamse OCMW's. Daarom moet ook het minimumloon stijgen.

Oh my god. Zijn we werkelijk simpel geworden?
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2008, 05:19   #77
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht

Oh my god. Zijn we werkelijk simpel geworden?
bewijst enkel dat werken niet loont , en da kassa werk is ook niet zo simpel !
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be