Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 februari 2008, 11:50   #61
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Het strookt niet met de realiteit. Er was misschien wel een arbeidstekort in de jaren 60, maar economisch gezien was er absoluut geen reden om mensen aan te gaan trekken voor de mijnen. Vanuit het algemeen belang geredeneerd hadden ze die veel sneller moeten afbouwen.

Dat er voor vooral moslim immigratie werd gekozen was volgens mij vooral bekeken vanuit naieve geopolitische verwachtingen en doelstellingen, waarbij - zoals de Fransen bvb nu nog steeds willen - er gaandeweg een integratie van het middellandse zeegebied en Europa tot doel werd gesteld.

Vanuit europees perspectief bekeken om 4 grote redenen volgens mij: 1. (voornamelijk Frans) imperialisme en dromen van een nieuw wereldrijk. 2. goodwill kweken mbt olie- en energievoorziening 3. een complete onderschatting van de lange termijnimpact en blindheid voor de incompatibiliteit van veel van de aangetrokken migranten met de al bestaande samenleving. 4. Een kunstmatige creatie van een nieuwe 'onderklasse' uit strategisch/poltieke overwegingen door bepaalde belanghebbende partijen.
Ik geloof daar niets van.

1) België had daar niets mee te zien, net zomin als Nederland en andere landen die Marokkanen en Turken integreerden. Zelfs in Algerije zelf was geen sprake van integratie.
2) In Marokko en Turkije is geen olie, en Islam speelde toen een veel kleinere rol. Marokkanen en Turken zijn ook niet de lievelingsvolkeren van de rijke oliestaten, ze hebben er nul comma nul voeling mee, niet meer dan Spanje of Italië. Als dat werkelijk meegespeeld had hadden ze Palestijnen genomen.
3) Daar heb je misschien een punt, maar dat konden ze toen niet weten, Italianen, Grieken, Spanjaarden, Polen integreerden immers wel goed. Overigens waren er nooit geen problemen met de eerste generatie Marokkanen, het probleem begon pas bij de derdec generatie, een teken dat ze integratie volledig verkeerd aangepakt hebben en die mensen in ghetto's samenstaken. 4) ????????? Welke strategische en politieke overwegingen mogen dat dan wel zijn?
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2008, 19:36   #62
alex2018
Partijlid

alex2018's schermafbeelding

Standaard

Als die kerel niet was terug gekomen om te vechten had hij nog geleefd. Ik zou nooit iemand die met een getrokken mes op mij staat te wachten aanvallen. Vondt ik wel stom van die kerel. Het blijgt nietemin heel erg dat wat er is gebeurd.
alex2018 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2008, 23:21   #63
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik geloof daar niets van.

1) België had daar niets mee te zien, net zomin als Nederland en andere landen die Marokkanen en Turken integreerden. Zelfs in Algerije zelf was geen sprake van integratie.
2) In Marokko en Turkije is geen olie, en Islam speelde toen een veel kleinere rol. Marokkanen en Turken zijn ook niet de lievelingsvolkeren van de rijke oliestaten, ze hebben er nul comma nul voeling mee, niet meer dan Spanje of Italië. Als dat werkelijk meegespeeld had hadden ze Palestijnen genomen.
3) Daar heb je misschien een punt, maar dat konden ze toen niet weten, Italianen, Grieken, Spanjaarden, Polen integreerden immers wel goed. Overigens waren er nooit geen problemen met de eerste generatie Marokkanen, het probleem begon pas bij de derdec generatie, een teken dat ze integratie volledig verkeerd aangepakt hebben en die mensen in ghetto's samenstaken. 4) ????????? Welke strategische en politieke overwegingen mogen dat dan wel zijn?
1. België is een sattelietstaat van Frankrijk als het op buitenlands beleid aankomt. Verder zijn er hele reeksen politici ingeluisd of zand voor de ogen gestrooid.
2. Islam een kleinere rol? Waren die landen toen soms seculier of zo? Even serieus blijven hé, de Islam is een godsdienst die tot nu toe eens ergens gevestigd enkel met geweld terug is buitengekregen. (En die btw ook quasi altijd met geweld is binnengekomen). Geopolitiek en als het op verspreiding van de Islam aankomt werken de arabische landen anders wel behoorlijk samen hoor. Of dacht u dat er enkel Saoudi's komen naar de reuzemoskeeën die overal door deze middeleeuwse staat worden gefinancierd?
3. Het probleem is imo niet het 'in ghetto's samensteken' maar wel het toelaten van zo'n grote groepen mensen tegelijkertijd. Noch het economische, noch het sociale weefsel van onze samenleving kan zo'n grote groepen mensen verwerken, tenzij ze al heel erg lijken op de mensen die er al zijn. Volgens mij is de enige manier om ervoor te zorgen dat het zaakje niet compleet explodeert enerzijds een werkelijk absolute migratiestop voor groepen die al voor veel problemen zorgen. Bij ons betekent dat dus in de eerste plaats Marokkanen. Anderzijds een gezond stimuleren van de eigen normen en waarden.

Ik geef een eenvoudig voorbeeld. Mensen die in staat zijn om te werken maar er door hun eigen gedragingen geen vinden moeten geen uitkering meer krijgen. Bvb. Wil je absoluut in een pattatenzak met kopvod rondlopen. Fine with me, maar als jij daardoor geen werk vind, vind ik niet dat het de plicht is van de mensen die wel werken om jou te onderhouden. Hetzelfde geld trouwens ook voor mensen die swastikas op hun voorhoofd tatoueren , hun studies absoluut verwaarlozen (wel kunnen maar niet willen), niet naar werk zoeken, enz. Ipv de sociale zekerheid altijd vanuit het standpunt van de ontvangende partij te bekijken zou ik graag eens zien dat de gevende partij wat meer inspraak krijgt over wat er met hun geld gebeurt. Tenslotte zijn zij het die ervoor werken.

Ik zou importbruiden uit Turkije en Marokko ook simpelweg verbieden. Dat zal zowel de positie van de vrouw binnen die groep als de integratie van die groep gevoelig verbeteren.

4. Kijk welke partijen heel expliciet op de migrantenstem mikken en je hebt je antwoord. Het gaat om partijen die eigenlijk hun doel in hoge mate bereikt hadden waardoor hun natuurlijk electoraat afkalfde. Oplossing: importeer het dan uit het buitenland.

Btw: ik vind het een hele verademing eens een discussie met een 'linkse' te kunnen hebben die op mij niet als compleet irrationeel of wereldvreemd overkomt

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 13 februari 2008 om 23:32.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2008, 05:59   #64
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard www.www.efukt.com

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavolini Bekijk bericht
Gij zijt nen slimme hé?!?

Godver! Ik heb op de link geklikt van filosoof en het ziet er niet koosjer uit!
Uw nickname is niemand minder dan een onvervalste fascist
Heb je al eens gelezen wat sommige VJW leden durven neerzetten op PI ?

Zo gaat het niet lukken hoor kerel geloof me. Ik ben ook rechts maar toch wat slimmer dan dat. Hoe zou het komen denk je dat de meeste VB'ers hier jouw beweging ook niet steunen ?
Er zal nooit of te nooit een revolutie komen. Volg de weg van de parlementaire democratie zoals ook overeengekomen na het opdoeken van de VMO.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2008, 14:29   #65
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht

Zo gaat het niet lukken hoor kerel geloof me. Ik ben ook rechts maar toch wat slimmer dan dat. Hoe zou het komen denk je dat de meeste VB'ers hier jouw beweging ook niet steunen ?
Er zal nooit of te nooit een revolutie komen. Volg de weg van de parlementaire democratie zoals ook overeengekomen na het opdoeken van de VMO.

De VMO mocht nooit niet opgedoekt zijn !!! , zij en enkel zij alleen hebben in de voer destijds de rechten van de Vlaming verdedigt !
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2008, 09:20   #66
Alvas
Schepen

Alvas's schermafbeelding

Standaard ok

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Wat een stomme kloot was dat ventje. Komt die ander daar met een mes aan te zwaaien, vliegt de onnozelaar erop af en begint erop te motten. Natuurlijk dat de ander die de klappen vangt dan steekt.

Khad het gepeist.Weeral een bende histige antifa's die een neonazi staan uit te lokken en dan achteraf moord en brand tieren.

Enkele maanden geleden werd hier over een gelijkaardig voorval gepost. Een arme jongen werd ook neergestoken door een fascist, die daarna ei zo na werd gelyncht door een groep antifa's. Bleek dat die meute ook de neonazi in het nauw had gedreven en te lijf wou gaan, waarop hij een mes bovenhaalde.
ANTIFA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Alvas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2008, 16:53   #67
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvas Bekijk bericht
ANTIFA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

antifa HAHAHAHA !!!!!!!
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2008, 17:10   #68
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

DenDane's schermafbeelding

Standaard

Zolang ze elkaar maar uitmoorden zie ik geen vuiltje aan de lucht....de wereld zou veel beter af zijn zonder zulke extremisten, mogen het linkse, rechtse, moslim, of wat dan ook zijn...

Laatst gewijzigd door DenDane : 21 februari 2008 om 17:13.
DenDane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2008, 17:12   #69
Pavolini
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht

De parlementaire plutocratie kan mij vierkant gestolen worden. Overigens heb ik nooit beweerd dat er in de eerstkomende jaren zoiets als een "revolutie" komt. Velen, ook ter rechts-nationale zijde, denken dat nationaal-revolutionair betekent voorstander zijn van een revolutie naar marxistisch model. Niks is minder waar, het gaat om ideologische en dus inhoudelijke zaken. Dat de meeste VB'ers onze beweging niet steunen lijkt me logisch, op nogal wat standpunten verschillen we van mening. Het VB doet haar ding, wij het onze. Wat andere mensen van N-SA (of VJW die met nieuwjaar overgegaan is in N-SA) in hun eigen naam schrijven maakt mijn rekening niet.
Pavolini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 17:49   #70
Winterhamer
Banneling

Standaard

Volgens de antifa zijn alle skinheads nazis dus hoe kan je nou ineens een antifa skinhead zijn, ze spreken zichzelf vaak tegen.
Winterhamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 19:26   #71
Winterhamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Het is tijd om dat schorem eens goed uit te kuisen. 20 jaar geleden was zoiets in Tsjechië absoluut ondenkbaar geweest. Onder het communisme was Centraal- en Oost-Europa een veel vreedzamere samenleving. Samen met het kapitalisme kwamen ook allerlei andere kwaadaardige fenomenen het land binnen, zoals nazisme en vreemdelingenhaat. In Rusland gebeuren er bijna dagelijks racistisch geïnspireerde moorden door gemarginaliseerde jongeren. Het teken van een volledig ontwrichte samenleving.
mensen zoals jij zijn nog gevaarlijker dan alle moslim terroristen en neonazis bijelkaar zeg.

Zeker vergeten dat tijdens de communistische revolutie alle junkies op straat werden doodgeschoten en men behoorlijk anti-joods was.

maar nee dat wil je liever wegstoppen
Winterhamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 09:30   #72
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Winterhamer Bekijk bericht
Volgens de antifa zijn alle skinheads nazis dus hoe kan je nou ineens een antifa skinhead zijn, ze spreken zichzelf vaak tegen.
lol
Oud 25 februari 2008, 09:34   #73
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavolini Bekijk bericht
De parlementaire plutocratie kan mij vierkant gestolen worden.
Dat vermoeden wordt dus hiermee zekerheid
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be