Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 februari 2008, 16:41   #61
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Waar zeg ik dat ze gelijk hebben? Ik vraag cijfergegevens, ....
Waarom vraag je die niet op bij de Orde der geneesheren?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2008, 16:43   #62
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Waarom vraag je die niet op bij de Orde der geneesheren?
Omdat die niet hier kwam, omdat die de thread niet postte.

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 februari 2008 om 16:48.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2008, 16:46   #63
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo veel keer dat een gedragscode nodig werd, mits ook het CGKR de ogen bleef sluiten voor dit soort islamitisch racisme.
Kan je zien hoe hypocriet die zakken van het CGKR wel zijn.
Een autochtoon die de hulp van een gekleurde arts weigert en ze springen direct op de kar. En bij deze tientallen gevallen van discriminatie reageren ze nog niet eens.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2008, 16:47   #64
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Jan met de pet weet toch dat Moslim mannen hun vrouwen verbieden om naar een mannelijke gynaecoloog te gaan,zelf als de vrouw en het kind in levensgevaar verkeren,ik kost om eerlijk te zijn van dat klote geloof(sorry dat ik het zo bot zeg nu)
Citaat:
Jan met de pet weet toch dat
"weasel words" is de term.
Jan met de pet méént te weten, omdat hij 't ergens hoorde (veel kans dat hij 't hoorde van een blokker)
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2008, 16:54   #65
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Je moet meer met vrouwen spreken, vooral meer naar vrouwen luisteren, dan zal je horen dat best wat Vlaamse vrouwen absoluut een vrouwelijke gynaecoloog willen.
Vertel jij ons eens waarom de Orde van Gynaecologen NU haar gedragscode MOET aanpassen.
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2008, 17:00   #66
Banneling

Standaard

Citaat:
"weasel words" is de term.
Jan met de pet méént te weten, omdat hij 't ergens hoorde (veel kans dat hij 't hoorde van een blokker)

Het belangrijkste is dat de gynaecologen het weten (en hun stelling komt tot jouw grote spijt dan nog overeen met die van Jan met de pet).
En die gynaecologen hebben het niet van weten horen, maar van weten voelen.
Oud 3 februari 2008, 17:01   #67
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
Vertel jij ons eens waarom de Orde van Gynaecologen NU haar gedragscode MOET aanpassen.
Omdat het hier in Belgié de gewoonte is dat wij ons aanpassen aan allochtonen en niet andersom.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2008, 17:02   #68
Banneling

Standaard

Citaat:
Zijn antwoord zal zeer voorspelbaar zijn : alle gynaecologen zijn blokkers geworden.
Oud 3 februari 2008, 17:46   #69
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik denk dat een dergelijke discussie pas zin heeft als de complexiteit van de problematiek door de verschillende discussiepartners erkend wordt.

De rechtvaardiging van geweld of dwang bevindt zich zowel op micro-, meso- als macroniveau.
Op macroniveau kun je de wet situeren die geweld niét rechtvaardigd. We leven in een ruim maatschappelijk kader waar geweld en dwang verworpen worden.
Op micro-niveau zit de persoonlijke overtuiging. Daar vind je zowel bij allochtonen als autochtonen personen die geweld en dwang rechtvaardigen en anderen die het verwerpen.
Op meso-niveau zit de subcultuur en het sociale netwerk. In de moslim subcultuur wordt geweld veelal gerechtvaardigd, evenals in de kleinere sociale netwerken, in de "vlaamse" subculturen wordt die veelal verworpen. Maar helaas zijn er ook "vlaamse" sociale netwerken waarin dat geweld niét verworpen wordt. In een café waar ik vroeger, in een gelukkig vervlogen tijd, soms zat werd geweld tegenover vrouwen gezien als een gerechtvaardigd middel om die vrouwen zich te doen gedragen zoals ze 'hoorden'. 't is niet de enige plek in vlaanderen waar dat gebeurde.
Iedere discussie die uitgaat van een ongenuanceerde opsplitsing tussen moslims en niet-moslims is gedoemd te mislukken.

Is er wél een genuanceerde basis, dan kan je tot iets vruchtbaars komen.
Toch eigenaardig hoe je je weer in kronkels zit te bewegen om toch maar niet te moeten toegeven wat ieder zinnig mens weet: dit "vrouwelijke-dokter-probleem" is typisch voor onze islamverrijkers, die steeds meer en meer hun grilletjes en willetjes aan onze maatschappij proberen op te dringen, net zoals die hoofddoekenkwestie... Straks is er een verrijker die een dokter neersteekt omdat hij zijn vrouw een hand heeft gegeven. Heb je daar ook al een uitleg voor klaar? Ergens een Vlaming die dit ook al gedaan heeft?
Aanpassen of opkrassen: hoe meer we ermee geconfronteerd worden, hoe duidelijker dat dit de enige aanvaardbare oplossing is.
Eventjes het achtergrondmuziekje erbij: dit is enkel geldig voor dat soort gebrainwashte achterlijken die in een andere biotoop thuishoren, niet voor iedereen uiteraard.

Laatst gewijzigd door andev : 3 februari 2008 om 17:50.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2008, 18:28   #70
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

bon: Rob Klop: gaat een klokske luiden? Een belleke rinkelen. Bij de Vlaamse primitieven is het toek geven van madamme de VB parlementair niet alleen gewoon: men verdedigt dit geweld op deze site constant!
Het zijn allemaal Talibanen!
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2008, 18:31   #71
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
bon: Rob Klop: gaat een klokske luiden? Een belleke rinkelen. Bij de Vlaamse primitieven is het toek geven van madamme de VB parlementair niet alleen gewoon: men verdedigt dit geweld op deze site constant!
Het zijn allemaal Talibanen!

Toch opmerkelijk dat de gynaecologen enkel een gedragcode vragen op basis van Mohammed Klop praktijken.
Oud 3 februari 2008, 21:24   #72
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar gaat deze draad niet over. Deze draad gaat over moslims die gynaecologen in elkaar slaan en/of bedreigen als die in de buurt van hun vrouw komen tgv een spoedopname.
dus dat is het probleem?
als ze gewoon stoppen met die gynaecoloog af te kloppen of te bedreigen, is er geen vuiltje aan de lucht?
Oud 3 februari 2008, 22:08   #73
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
dus dat is het probleem?
Waar dacht je dat deze draad over gaat? Over gynaecologen die een gedragscode willen omdat ze last hebben met Texaanse cowboys?

Citaat:
als ze gewoon stoppen met die gynaecoloog af te kloppen of te bedreigen, is er geen vuiltje aan de lucht?
Dat is alvast een goede start. Denk je nu werkelijk dat die gynaecologen het een pretje vinden om afgemot of afgedreigd te worden?
Oud 4 februari 2008, 08:28   #74
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Jan met de pet weet toch dat Moslim mannen hun vrouwen verbieden om naar een mannelijke gynaecoloog te gaan,zelf als de vrouw en het kind in levensgevaar verkeren,ik kost om eerlijk te zijn van dat klote geloof(sorry dat ik het zo bot zeg nu)
Hoe weet je dat? hebben ze je dat zelf gezegd mss? Praat jij met moslims over de gynae van hun vrouw?
Voor de meeste is dat geen probleem, zeker niet in een spoedgeval. Er worden zoveel moslimmekes geboren, mocht het een algemeen verschijnsel zijn dan zouden er veel meer problemen zijn dan een paar keer/week.

Het is idd bot om zo'n uitspraken te doen over mensen die je van haar noch pluim kent!
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2008, 09:27   #75
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Hoe weet je dat? hebben ze je dat zelf gezegd mss? Praat jij met moslims over de gynae van hun vrouw?
Voor de meeste is dat geen probleem, zeker niet in een spoedgeval. Er worden zoveel moslimmekes geboren, mocht het een algemeen verschijnsel zijn dan zouden er veel meer problemen zijn dan een paar keer/week.

Het is idd bot om zo'n uitspraken te doen over mensen die je van haar noch pluim kent!
Vertel ook jij ons eens waarom de orde van gynaecologen voor een PAAR uitzonderingen haar gedragscode moet aanpassen.
Een struisvogel verbleekt bij mensen met uw visie op de zaak.
Oud 4 februari 2008, 13:36   #76
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Vertel ook jij ons eens waarom de orde van gynaecologen voor een PAAR uitzonderingen haar gedragscode moet aanpassen.
Een struisvogel verbleekt bij mensen met uw visie op de zaak.
Omdat elk geval er één te veel is en ze er komaf willen mee maken misschien? Niks struisvogel, ik ken genoeg moslimmannen die er geen probleem van maken, de mijne om te beginnen. Ik reageerde op de belachelijke stelling dat ALLE moslims problemen hebben met mannelijke gynaes aan het lijf van hun eega. Ik heb nergens het probleem ontkend!
Oud 4 februari 2008, 14:17   #77
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Omdat elk geval er één te veel is en ze er komaf willen mee maken misschien? Niks struisvogel, ik ken genoeg moslimmannen die er geen probleem van maken, de mijne om te beginnen. Ik reageerde op de belachelijke stelling dat ALLE moslims problemen hebben met mannelijke gynaes aan het lijf van hun eega. Ik heb nergens het probleem ontkend!
Vroeger waren er ook uitzonderingen die een vrouwelijke arts verkozen boven een mannelijke of andersom, maar men heeft de gedragscode op dat gebied nooit moeten wijzigen, nu wel, zal heel waarschijnlijk geen uitzonderlijk karakter meer hebben, zal toch een reden hebben, niet?
Oud 4 februari 2008, 14:35   #78
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Vroeger waren er ook uitzonderingen die een vrouwelijke arts verkozen boven een mannelijke of andersom, maar men heeft de gedragscode op dat gebied nooit moeten wijzigen, nu wel, zal heel waarschijnlijk geen uitzonderlijk karakter meer hebben, zal toch een reden hebben, niet?
Er zijn nog steeds (westerse) vrouwen die de voorkeur geven aan een gynae van een bepaald geslacht. Meestal kunnen ze dat zelf kiezen. (Meestal, er zijn bij ons ook smeerlappen van mannen). Het enige verschil is dat het bij mijn weten nog niet is voorgevallen dat een van 'onze' mannen geweld gaat gebruiken als er een mannelijke dokter ten tonele verschijnt. Waar het mij hier om gaat is dat gesteld wordt dat dit algemeen voorvalt met ALLE moslims. Onzin! Moet ik nu echt altijd in herhaling blijven gaan?
Oud 4 februari 2008, 14:53   #79
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn nog steeds (westerse) vrouwen die de voorkeur geven aan een gynae van een bepaald geslacht. Meestal kunnen ze dat zelf kiezen. (Meestal, er zijn bij ons ook smeerlappen van mannen). Het enige verschil is dat het bij mijn weten nog niet is voorgevallen dat een van 'onze' mannen geweld gaat gebruiken als er een mannelijke dokter ten tonele verschijnt. Waar het mij hier om gaat is dat gesteld wordt dat dit algemeen voorvalt met ALLE moslims. Onzin! Moet ik nu echt altijd in herhaling blijven gaan?
Nee, er wordt niet gesteld dat dit algemeen voorvalt met ALLE moslims.
Er wordt enkel gesteld dat er een toenemende trend is en dat die trend blijkbaar zo zorgwekkend (en hinderlijk is) is dat er plots een gedragscode nodig is.
Oud 4 februari 2008, 23:25   #80
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
En de Vlaamse madammekes die alleen een vrouw(elijke gynaecoloog) in de geburen van hun poepeke willen? Nooit van gehoord, zeker? De vroedvrouwen gaan overwerkt geraken, met al die thuisbevallingen.
u bent precies op de hoogte ? Vertel nu niet dat u zelf een mannelijke gynaecoloog bent!!!
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be