Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 februari 2008, 16:56   #61
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Als je zelfs geen interimregering meer kan vormen lijkt het daar toch minstens even ernstig te zijn als hier.
Helemaal niet. Waarom willen ze in Italië een interimregering (althans de Italiaanse president en anderen)? Omdat ze de kleine partijen hun macht willen afnemen zodat situaties, zoals momenteel, waarbij een partij van 1,4% van de stemmen geen regering meer kan laten vallen. Waarom kunnen ze geen interimregering vormen? Omdat de kleine partijen uiteraard niet gaan instemmen met een inperking van hun macht en verlies van verkozenen.

Het conflict in België is een conflict tussen volkeren die gedwongen worden van samen te leven. Het conflict in Italië is een gevecht om machtsbehoud van de kleine partijen.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2008, 17:34   #62
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
U mag eens bewijzen dat ik Dietser ben. Liegen is een vernederende manier om toe te geven dat je geen argumenten meer hebt.
Neen, u bent mijn woorden aan het verdraaien. Ik heb gezegd dat u misschien een Dietser' bent. Of beter 'het komt misschien omdat u een Dietser bent'. Echt weten doe ik het niet. Maar het zou kunnen. U moet mij geen woorden in de mond leggen die ik niet heb gezegd.

Laatst gewijzigd door system : 6 februari 2008 om 17:43.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2008, 17:39   #63
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Het conflict in België is een conflict tussen volkeren die gedwongen worden van samen te leven. Het conflict in Italië is een gevecht om machtsbehoud van de kleine partijen.
*zucht* Weer dat dogma. Mijn beste, de Vlamingen worden helemaal niet gedwongen met de Walen samen te leven. Als ze dat niet langer wilden dan zou Vlaanderen al lang de onafhankelijkheid hebben uitgeroepen. Daar separatisten echter geen meerderheid hebben kunnen we niet anders dan besluiten dat een grote meerderheid van de Vlamingen wil verdergaan mét de Walen.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2008, 18:57   #64
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino Bekijk bericht
Haat je die man echt zo hard dat je op de man moet spelen?
Wie houdt er nu op 14 feb een lezing over... staatshervorming en wie hoopt dat er genoeg VL mannen zullen zijn die tegen hun lief, enz... het romantische voorstel zullen doen om op Valentijn naar een splitsingsverhaal te gaan luisteren.
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2008, 18:59   #65
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Straatrue.
Op mijn negeerlijst:
- born2bewild (zo hoef ik zijn provocaties niet meer te lezen)
- Jan van den Berghe (erudiet maar helaas ook een betweter, die soms heel arrogant kan zijn)
Negeerlijsten zou men moeten afschaffen.

Laatst gewijzigd door system : 6 februari 2008 om 19:02.
Oud 6 februari 2008, 19:11   #66
Metternich

Standaard

Citaat:
*zucht* Weer dat dogma. Mijn beste, de Vlamingen worden helemaal niet gedwongen met de Walen samen te leven. Als ze dat niet langer wilden dan zou Vlaanderen al lang de onafhankelijkheid hebben uitgeroepen.
Verklaar dan ook ineens waarom Afrika nog niet in honderden staten is uiteengevallen. En zeg nu niet omdat die mensen allemaal vreedzaam met elkaar willen samenleven.
Citaat:
Daar separatisten echter geen meerderheid hebben kunnen we niet anders dan besluiten dat een grote meerderheid van de Vlamingen wil verdergaan mét de Walen.
Wat we kunnen besluiten, en dat is van toepassing op elk volk op deze planeet, is dat mensen niet van verandering houden. Wat we ook kunnen besluiten, en dan wat specifieker op de West-Europeanen, is dat mensen amper nog uit hun zetel komen voor iets. Laat staan om iets te veranderen, de mensheid houdt nu immers van het status-quo als dit inhoudt dat zij met rust gelaten worden. De gemiddelde mens zal dan ook kiezen voor orde en stabiliteit, waarbij de mens persoonlijk met rust gelaten wordt, dan voor vrije meningsuiting en democratie.

Overigens, je mag altijd zeggen waarom mijn visie op deze Italiaanse crisis verkeerd is. Tenzij je mij natuurlijk gelijk geeft.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Wie houdt er nu op 14 feb een lezing over... staatshervorming en wie hoopt dat er genoeg VL mannen zullen zijn die tegen hun lief, enz... het romantische voorstel zullen doen om op Valentijn naar een splitsingsverhaal te gaan luisteren.
Ah, wij natuurlijk. Nationalistische Studenten Valentijn De verdraagzaamheid en liefde druipt er gewoon af.

Laatst gewijzigd door Metternich : 6 februari 2008 om 19:14.
Oud 6 februari 2008, 20:20   #67
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Verklaar dan ook ineens waarom Afrika nog niet in honderden staten is uiteengevallen. En zeg nu niet omdat die mensen allemaal vreedzaam met elkaar willen samenleven.
Appelen met peren...

Citaat:
Wat we kunnen besluiten, en dat is van toepassing op elk volk op deze planeet, is dat mensen niet van verandering houden. Wat we ook kunnen besluiten, en dan wat specifieker op de West-Europeanen, is dat mensen amper nog uit hun zetel komen voor iets. Laat staan om iets te veranderen, de mensheid houdt nu immers van het status-quo als dit inhoudt dat zij met rust gelaten worden. De gemiddelde mens zal dan ook kiezen voor orde en stabiliteit, waarbij de mens persoonlijk met rust gelaten wordt, dan voor vrije meningsuiting en democratie.
Fascisme, een ander woord heb ik daar echt niet voor.

Citaat:
Overigens, je mag altijd zeggen waarom mijn visie op deze Italiaanse crisis verkeerd is. Tenzij je mij natuurlijk gelijk geeft.
Je neemt de oorzaken van de crisis in beschouwing, als we die even buiten beschouwing laten dan kan je niet anders dan vaststellen dat de politieke crisis in Italië even diep is als die in België. Op dit moment zit de Italiaanse politiek net zo vast als de Belgische na het zoveelste ultimatum tijdens de onderhandelingen. De impasse hier was tenminste nog niet zo erg dat zelfs een interimregering onmogelijk was.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 6 februari 2008 om 20:20.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2008, 23:12   #68
Metternich

Standaard

Citaat:
Nee, maar wel een reden waarom het ondoordacht invoeren van democratie zal leiden tot authoritaire regimes. En dan moeten niet eens fascistische regimes zijn.
Citaat:
Je neemt de oorzaken van de crisis in beschouwing, als we die even buiten beschouwing laten dan kan je niet anders dan vaststellen dat de politieke crisis in Italië even diep is als die in België. Op dit moment zit de Italiaanse politiek net zo vast als de Belgische na het zoveelste ultimatum tijdens de onderhandelingen. De impasse hier was tenminste nog niet zo erg dat zelfs een interimregering onmogelijk was.
Daarmee ben ik akkoord. De oorzaken zijn volgens mij inderdaad compleet anders, maar ik ben akkoord als je zegt dat de impasse een vergelijkbare grootte heeft.

Oud 7 februari 2008, 01:41   #69
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neen, u bent mijn woorden aan het verdraaien. Ik heb gezegd dat u misschien een Dietser' bent. Of beter 'het komt misschien omdat u een Dietser bent'. Echt weten doe ik het niet. Maar het zou kunnen. U moet mij geen woorden in de mond leggen die ik niet heb gezegd.
Dit is geklets. U schoot een bok en u weet het.
- ''Het komt misschien omdat u een Dietser bent'' heeft toch écht een andere betekenis dan: ''Het komt omdat u misschien een Dietser bent.''

U stelde weldegelijk vast dat Jazeker een Dietser is.

Edit: Oja, ik ben ook ''Ollander''. Sorry dat ik me kom moeien....

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 7 februari 2008 om 01:42.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2008, 08:33   #70
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
De oude dame Belgie is ziek!

Het zal belanrijk zijn dat hij niet alleen een lezing houdt, maar ook de noodzaak tot verandering overbrengt met beelden en muziek.

Een begeleidende song en band kan dit onderstrepen.

http://www.youtube.com/watch?v=jjXyqcx-mYY
Laten we terug gaan naar de lezing van Bart de Wever.

De tijd is rijp en NVA wilt oogsten.

Van de Amerikanen kunnen we leren de democratie levend te houden en campagne te voeren.
Dus dit is pas de eerste lezing
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2008, 08:59   #71
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Laten we terug gaan naar de lezing van Bart de Wever.

De tijd is rijp en NVA wilt oogsten.

Van de Amerikanen kunnen we leren de democratie levend te houden en campagne te voeren.
Dus dit is pas de eerste lezing
De Amerikanen? Daar kunnen we misschien van leren liegen ja. En martelen. Overal waar de Amerikanen passeren is het een puinhoop.

Laatst gewijzigd door system : 7 februari 2008 om 09:03.
Oud 7 februari 2008, 09:00   #72
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Hertog van Gelre
Oja, ik ben ook ''Ollander''. Sorry dat ik me kom moeien....
Dat verwondert me nu niet echt.

Laatst gewijzigd door system : 7 februari 2008 om 09:05.
Oud 7 februari 2008, 09:07   #73
I amsterdam
Minister-President

Standaard

Citaat:
De Amerikanen? Daar kunnen we misschien van leren liegen ja. En martelen. Overal waar de Amerikanen passeren is het een puinhoop.
Zij hebben een democratie en een regering. Dat kun je van Belgie niet zeggen.
Oud 7 februari 2008, 09:18   #74
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Zij hebben een democratie en een regering. Dat kun je van Belgie niet zeggen.
En daarom komen zoveel Nederlanders in België wonen. Zo slecht is het in België ook weer niet. Want als de Nederlanders maar kunnen profiteren,dan zijn ze present. Mijn grootmoeder zei altijd: "de Pruisen hebben het paard gestolen en de Hollander de kar". Een meestal zijn spreekwoorden of gezegden van die aard gebaseerd op de volkservaring.

Laatst gewijzigd door system : 7 februari 2008 om 09:31.
Oud 7 februari 2008, 11:04   #75
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Want als de Nederlanders maar kunnen profiteren,dan zijn ze present. Mijn grootmoeder zei altijd: "de Pruisen hebben het paard gestolen en de Hollander de kar". Een meestal zijn spreekwoorden of gezegden van die aard gebaseerd op de volkservaring.
Wow! Zo puur en onversneden zie je het nog maar zelden.
Het zit diep hé?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2008, 11:23   #76
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Wow! Zo puur en onversneden zie je het nog maar zelden.
Het zit diep hé?
De spreuk komt niet van mij. Ik herhaal gewoon wat 'volkswijsheid', gesteund op jarenlange 'volkservaring'. De zuinigheid van de Hollanders is anders ook legendarisch, tot in het verre buitenland. Waarschijnlijk calvinistisch.

Laatst gewijzigd door system : 7 februari 2008 om 11:36.
Oud 7 februari 2008, 11:39   #77
I amsterdam
Minister-President

Standaard

Citaat:
De spreuk komt niet van mij. Ik herhaal gewoon wat 'volkswijsheid' gesteund op jarenlange 'volkservaring'. De zuinigheid van de Hollanders is anders ook legendarisch, tot in het verre buitenland. Waarschijnlijk calvinistisch.
Mijn ervaring is dat Belgen veel zuiniger zijn dan Hollanders ,dus dat slaat nergens op.

In 1830 hebben de Belgen zich afgescheiden ,waarom dan nog na zoveel jaren die frustraties?
De afscheiding heeft jullie toch het beste deel gegeven ,dus er is geen enkele reden tot jaloezie.

Bovendien je wijkt iedere keer van de topic af ,om je Hollanderhaat te etaleren.
Oud 7 februari 2008, 12:05   #78
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn ervaring is dat Belgen veel zuiniger zijn dan Hollanders ,dus dat slaat nergens op.

In 1830 hebben de Belgen zich afgescheiden ,waarom dan nog na zoveel jaren die frustraties?
De afscheiding heeft jullie toch het beste deel gegeven ,dus er is geen enkele reden tot jaloezie.

Bovendien je wijkt iedere keer van de topic af ,om je Hollanderhaat te etaleren.
De Belgen zuiniger dan de Hollanders? Toen Mercedes indertijd in Holland bijna geen grote wagens verkocht (Nederlanders zijn zuinig op hun centen en willen vooral niet 'boven het maaiveld uitsteken'), terwijl er in België sleeën van wagens rondtoerden, toen bedacht Mercedes een slogan. Ze brachten een affiche uit met een mooie Mercedes-wagen op met daaronder de slogan:

'Het mag van Calvijn.'

Veel heeft het allemaal niet geholpen. De Hollanders zijn nu eenmaal kruideniers met dito mentaliteit.

Laatst gewijzigd door system : 7 februari 2008 om 12:12.
Oud 7 februari 2008, 12:38   #79
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Wat is het verband tussen valentijn en romantiek?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2008, 12:40   #80
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vergis ik mij, of heeft Geert C zonet het behoud van de Belgische staat omschreven als fascisme?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be