Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 februari 2008, 23:20   #61
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mataiva Bekijk bericht
Als vervolg op dit topic valt er in HLN vandaag (6 feb) te lezen dat F. Desguin "gechoqueerd, verdrietig en boos" is op de manier waarop deze zaak in de belangstelling is gebracht.
Ze maakt duidelijk dat zo het zo helemaal niet heeft willen plaatsen en de hetse rond het interview betreurt....
Allez, Badam Franswaas is gechoqueerd, verdrietig en boos omdat deze en andere simpele boerkes commentaar hebben op haar verwaand gedrag.

Ze heeft het zo niet willen plaatsen, dus. Ze bedoelde niet beenhouwers, maar slagers, wellicht.

En dan nog, hoe zouden wij vanuit de duisternis onzer bestaan zo iemand uit de hogere klasse kunnen begrijpen, nietwaar. We zouden moeten beseffen dat we nederig en onderdanig ons bakkes moeten houden als de gade ener gesteld lichaam het hare opentrekt om ons iets wreed slims te zeggen.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2008, 23:28   #62
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
"Het beroep is gevulgariseerd, niet gedomocratiseerd. Men is veel agressiever geworden", en dat is dus allemaal de schuld van die 'boeren' en 'arbeidszonen'.
Schrijf 'boeren' toch maar met twee aanhalingstekens, om aan te geven dat dit een woord is dat zij heeft gebruikt. 't Is de boeren anders misschien niet meteen duidelijk wie wat heeft gezegd.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2008, 23:32   #63
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

moraal van het verhaal.........

"als ge geenen dikken nek hebt of het zooneke zijt van nen dikken nek moogt ge geene stiel uitoefenen waar ge veel mee kunt verdienen zonder er veel voor te moeten doen"

normaal dat alleen nog beenhouwers en marokkanen met ne mercedes rijden
Oud 6 februari 2008, 23:53   #64
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Agressieve lomperds (betekenis 3 van "boeren") horen geen rechtertje te spelen. Hier is wijsheid en zelfbeheersing vereist.
Over 'arbeidszonen' -heeft zij blijkbaar niet gezegd- en heb ik nog nooit gehoord, c.q. laat ik me niet uit.
Moet je zelfs als gewone flik van minder kunnen maar eens proberen zo'n schrijffout in je pv op te nemen. Dan mag je voor sommige edelachtbaren terecht het verkeer gaan regelen tot je het juridisch jargon onder de knie hebt.

Laatst gewijzigd door DannyS : 7 februari 2008 om 00:15.
Oud 7 februari 2008, 02:11   #65
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Het land bewerken vind ik toch nog altijd een edel beroep.

Waarom er altijd zo een negatieve betekenis proberen aan te koppelen?
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2008, 02:20   #66
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Het land bewerken vind ik toch nog altijd een edel beroep.

Waarom er altijd zo een negatieve betekenis proberen aan te koppelen?
Men probeert dat niet. De betekenis is hystorisch zo gegroeid. Er zijn een hele rits woorden die meerdere totaal verschilende betekenissen dragen.
Zo is een vuile turk, volgens van Dale niet per se van Turkse afkomst, maar gewoon een scheldwoord voor wie naast de pot plast. Doe je dat wel eens?
Een "vette vis", is dat meestal zelfs niet letterlijk.
Let ook op leestekens en hoofdletters als je de intonatie van het gezegde niet kunt horen.

Laatst gewijzigd door DannyS : 7 februari 2008 om 02:43.
Oud 7 februari 2008, 10:25   #67
Mataiva
Lokaal Raadslid

Mataiva's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Agressieve lomperds (betekenis 3 van "boeren") horen geen rechtertje te spelen. Hier is wijsheid en zelfbeheersing vereist.
Over 'arbeidszonen' -heeft zij blijkbaar niet gezegd- en heb ik nog nooit gehoord, c.q. laat ik me niet uit.
Moet je zelfs als gewone flik van minder kunnen maar eens proberen zo'n schrijffout in je pv op te nemen. Dan mag je voor sommige edelachtbaren terecht het verkeer gaan regelen tot je het juridisch jargon onder de knie hebt.
Zoals je zelf hebt aangegeven kan het woord boer in verschillende manieren gebruikt worden naargelang de context. Hier was haar boodschap echter niet mis te verstaan, ze verwees niet naar lomperds of een afleiding hiervan door het woord boer te gebruiken maar specifiek naar slagerszonen die niet thuishoren in het beroep. Ze verwees ook inderdaad niet direct naar de arbeidszonen in het algemeen maar als we haar redenering doortrekken valt deze groep hier onmiddelijk onder. Het idee achter haar uitspraak had immers overduidelijk betrekking op de negatieve manier waarop zij de democratisering van de advocatuur aanziet.
Mataiva is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2008, 10:53   #68
Gargamel
Banneling

Standaard

In feite zou die weekluis openbaar haar verontschuldigingen moeten geven,en zeker opkrassen als rechter.Sta eens met een gegronde klacht als werkmens tegen een rijkaard van haar soort,en zij de rechter in de zaak.Die kan zeker geen onpartijdig oordeel vellen.Eigen rijk volk eerst.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2008, 11:20   #69
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ongeloofelijk en ongehoord: zo vallen de uitspraken van Françoise Desguin, echtgenote van Herman De Croo, kort samen te vatten.

Françoise is al 40 jaar actief aan de balie en werd door de juristenkrant gevraagd een stand van zaken op te maken na al die jaren dienst. Schaamteloos bekritiseerd zij de 'elitaire ondergang' van de advocatuur doordat nu ook zonen van arbeiders tot het beroep zijn toegetreden. Jarenlang was de advocatuur immers een gesloten wereld zoals zo vele universitaire richtingen tot aan de democratisering van de universiteiten. Het beroep van stand is niet meer en dat kan Françoise maar moeilijk verkroppen: "er zitten boeren aan de balie" laat ze optekenen. "Het beroep is gevulgariseerd, niet gedomocratiseerd. Men is veel agressiever geworden", en dat is dus allemaal de schuld van die 'boeren' en 'arbeidszonen'.

Tijden veranderen. Françoise blijkt als advocate en rechter wel te geloven in een rechtstaat maar dan vooral één die de 'gegoede klasse' tot voordeel strekt. Het is dan ook zwaar te betreuren dat deze woorden komen uit de mond van de levensgezellin van de gewezen eerste burger van het land, Herman De Croo. Hoewel dit een (voorlopig) alleenstaand geval is vrees ik echter dat nog vele andere magistraten deze mening delen en allesbehalve opgezet zijn met de democratisering van de advocatuur, waardoor er een (on)zichtbare 'klasselijn' loopt doorheen het beroep.
Als je bekijkt dat 3/4 van de politieke wereld dan nog uit de advocatuur komt ...
Oud 7 februari 2008, 11:33   #70
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Ik zal hier maar niets schrijven want mijn voorouders waren allemaal timmerlui, en die zullen volgens Madame De Croo ook niet goed genoeg zijn om op een internetforum te schrijven.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2008, 12:43   #71
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Mannekes en Meiskes,

Die verwaande drol heeft 68 jaren op deze aardkloot rondgesjofeld in de vaste overtuiging beter te zijn dan iemand anders. Gesteund door de wetenschappelijk bewezen denkpiste dat lang niet iedereen hier 68 jaar rondloopt acht ik het dan ook totaal niet onrechtvaardig indien men per direct dit stukje aaneengeklit braaksel een spuitje geeft opdat het stil en direct zou inslapen.

Amen...........eh, ik bedoel........

Noorman
Noorman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 21:03   #72
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Françoise Desguin doet mij nu eens echt aan AyneRand denken.

Wie weet IS Randgeval wel een van de beddegenoten van De Croo.
Oud 8 februari 2008, 21:10   #73
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ah, je laat je verblinden door wat politiek gescherm. Lig je daar echt wakker van ?

De tijd dat ik mij laat misleiden door wat gespui links en rechts is voorbij. De liberaal blijft een liberaal. Van een sos mag je niet verwachten dat die morgen plotsklaps liberaal wordt, de kans dat hij vb'r wordt is ietsiepietsie groter.

Als de NVA'rs de liberalen gehandicapten zouden noemen, dan zou ik daar hoogstens eens mee kunnen glimlachen. Ah, elk z'n ideologie, zolang iedereen er maar beter van wordt.

Dat klinkt heel anders dan:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
Conservatieven zullen er altijd zijn, maar of de ega van de eerste liberaal van 't land zoiets publiekelijk beweert, daar heb ik mijn twijfels over. Ik ben ook zo geen fan van hln.

http://forum.politics.be/showpost.ph...98&postcount=9
De Croo, Zijn madam en Rudy blijven liberalen....
Oud 8 februari 2008, 21:32   #74
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
beenhouwers rijden tegenwoordig allemaal met zo'n veel te grote mercedes, en advocaten, tja daar plaveien ze de straten mee hé ... armoeizaaiers !

maar dat een mevrouw Decroo zo denigrerend, onbezonnen en onbeleefd uithaalt ... daar kijk je nog wel van op
zoals haar ventje de Vlaamsnationalisten als debielen te beschouwen...

respect is soms ver te zoeken bij de "petits bourgeois"
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 21:59   #75
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik onthou uit deze discussie:

1/ 'Of de ega van de eerste liberaal van 't land zoiets publiekelijk beweert, daar heb ik mijn twijfels over. Ik ben ook zo geen fan van hln'. Lees: het staat in het HLN dus zal het wel niet zo erg zijn als het lijkt.

2/ 'Als de NVA'rs de liberalen gehandicapten zouden noemen, dan zou ik daar hoogstens eens mee kunnen glimlachen'. Lees: jullie moeten ook maar lachen als De Croo jullie voor mentaal gehandicapten uitscheldt.

3/ Een liberaal blijkt een liberaal. Lees: dan mogen ze zich nog zo verachtelijk gedragen. Echte liberalen lopen in alle geval niet over naar het VB (of naar LDD) als het hen niet (meer) aanstaat.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 8 februari 2008 om 22:01.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 22:12   #76
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik onthou uit deze discussie:

1/ 'Of de ega van de eerste liberaal van 't land zoiets publiekelijk beweert, daar heb ik mijn twijfels over. Ik ben ook zo geen fan van hln'. Lees: het staat in het HLN dus zal het wel niet zo erg zijn als het lijkt.

2/ 'Als de NVA'rs de liberalen gehandicapten zouden noemen, dan zou ik daar hoogstens eens mee kunnen glimlachen'. Lees: jullie moeten ook maar lachen als De Croo jullie voor mentaal gehandicapten uitscheldt.

3/ Een liberaal blijkt een liberaal. Lees: dan mogen ze zich nog zo verachtelijk gedragen. Echte liberalen lopen in alle geval niet over naar het VB (of naar LDD) als het hen niet (meer) aanstaat.
het blijft een Pest Voor Vlaanderen en het gewone volk.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 22:23   #77
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Als je bekijkt dat 3/4 van de politieke wereld dan nog uit de advocatuur komt ...
Idd.
Ook een hoop zonen en dochter van...
En allemaal even 'bekwaam' en over het paard getild.
Oud 8 februari 2008, 22:54   #78
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

In het geval Decroo dan letterlijk over het paard getild!!

Minister Van Mechelen is VLD'er en ook de zoon van een slager!!
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2008, 03:15   #79
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Zoals je zelf hebt aangegeven kan het woord boer in verschillende manieren gebruikt worden naargelang de context. Hier was haar boodschap echter niet mis te verstaan, ze verwees niet naar lomperds of een afleiding hiervan door het woord boer te gebruiken maar specifiek naar slagerszonen die niet thuishoren in het beroep. Ze verwees ook inderdaad niet direct naar de arbeidszonen in het algemeen maar als we haar redenering doortrekken valt deze groep hier onmiddelijk onder. Het idee achter haar uitspraak had immers overduidelijk betrekking op de negatieve manier waarop zij de democratisering van de advocatuur aanziet.
Integendeel. Ze beweert niks tegen beenhouwers te hebben: een jurist behandelt de mensen nu eenmaal niet zoals een slachter het varken. De noodzakelijke "intermenselijke relaties" die ze zo mist aan de balie, mis ik tegenwoordig ook in mijn gewone dagelijkse leven tussen de varkens. Ik kan die echter met gelijke wapens bestrijden.

Laatst gewijzigd door DannyS : 11 februari 2008 om 03:29.
Oud 11 februari 2008, 09:33   #80
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Integendeel. Ze beweert niks tegen beenhouwers te hebben: een jurist behandelt de mensen nu eenmaal niet zoals een slachter het varken. De noodzakelijke "intermenselijke relaties" die ze zo mist aan de balie, mis ik tegenwoordig ook in mijn gewone dagelijkse leven tussen de varkens. Ik kan die echter met gelijke wapens bestrijden.
Soort zoekt nog altijd soort, zo te zien.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be