![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Dus ja...ik verschiet er niet van.
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zal dus wel aan wat anders liggen dat Nederland veel lager scoort op de zelfmoordlijst van mannen.
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat het ons er maar op houden dat ook mannen zo ongelukkig kunnen zijn in een huwelijk waar ze niet zien uit te geraken dat ze verkiezen uit het leven zelf te stappen.
![]() |
![]() |
#65 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() toch niet. In België moet je in de pas lopen, niet teveel opvallen en vooral doen wat u opgedragen wordt. Het simpele feit dat je in Nederland een rijkere keuze aan levensvrijheid krijgt zorgt voor een aangenamere omgeving.
![]() |
#66 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Of ge krijgt van die typische blikken naar u. Met een lang bakkes. En dan zijn er mensen die zo'n mentaliteit nog goed vinden ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit is geen pleidooi ter verdediging der zelfmoordplegers, liever zou ik zien dat ze reageerden, inplaats van zich zelf te vermoorden. Aan alle amateur-zelfmoorders: als u zich om zeep brengt, maakt u uw vijanden gelukkig, en de mensen die u graag zien ongelukkig. Dus= Slecht Plan. U hebt problemen ? Doe er iets aan. Nood breekt wet.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar zou dat gevoel van eenzaamheid niet ook een beetje te maken hebben met het feit dat de meeste zelfmoordenaars nooit gehuwd waren? Bij ouderen zie je dat er een paar alleen waren achtergebleven na de dood van hun partner. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Schepen
|
![]() Met de bus naar het kerkhof
Statistische gegevens omtrent suïcide of zelfmoord en dan nog halve bus zijn elk jaar nodig om de Vlaamse mannen naar het kerkhof te voeren wegens zelfmoord Elk jaar opnieuw doden ongeveer 880 Vlaamse mannen zichzelf. Hun leven is voor hun niet meer waard om geleeft te worden en daardoor verliezen ze 8.2 potentiele levensjaren. Dit is zelfs meer dan de hartziekten (3.5) en longkanker (3.2) samen. Voor mannen van 25 tot 65 is zelfmoord doodsoorzaak nummer één. Professor Van Heeringen onderzocht en kwam tot conclusie dat gescheiden mannen zeven maal meer suïcides plegen dan de getrouwde mannen. Een van de hoofdoorzaken ligt allicht in het feit dat er nog teveel gerechtelijke uitspraken inzake verblijfsregelingen van de kinderen eenrichtingstiketten blijken te zijn naar het kerkhof. Nog erger is de rechtshandhaving van de vonnissen. Jaarlijks zijn er 17000 klachten inzake het achter of verborgenhouden van de kinderen, de gesloten deur waar men voor komt te staan weet U wel. Ondanks de minimale gevangenisstraf van 1 jaar als het kind meer dan 5 dagen wordt verborgen gehouden kent onze Procureur des Konings geen enkele Belgische moeder die meer dan 14 dagen de cel heeft moeten doorbrengen. De oorzaken hiervoor zijn divers. Als er na meer dan vijftigduizend van dergelijke klachten er na 3 jaar slechts 692 of 1.37% een vorderingsstatus heeft van "vonnis en verder", dan kom ik tot conclusie dat als een moeder de vaderlijke hechtingsband van je kind steelt er niets gebeurd. Van de 1.37% is er geen enkele straf die wordt uitgevoerd. Na jarenlang procederen en de o-zo-kind-vernietigende ouderverstoting die erop kan volgen ten gevolge het loyaliteitsmisbruik dat telkens opnieuw gehonoreerd werd met gevolg dat het kind dermate gemanipuleerd is dat het uitgegroeit is tot een ernstige vorm van kindermishandeling. Volgens Prof. Gardner kan deze ingrijpender zijn dan seksueel misbruik. In alle gevallen van ouderverstoting die ik ken, ligt de oorzaak duidelijk in het opzettelijk gedraal van die hersenbloedingstimulerende magistraten poppenkast zonder inhoud. Als men een paar honderd euro's gaat stelen uit een goed verzekerde bank dan loopt heel het politiekantoor binnen enkele minuten haast leeg. Als een moeder een kind steelt van de vader, of tenminste die hechtingsband, dan gebeurd er gewoon niets. Zoals Rechter Roland Tack zei, "omgangsrecht heeft prioriteit nul". Zelfs in het ergste geval van indoctrinatie met als gevolg het verstoten van de vader zijn de gekende geldboete minder dan het reeds betaalde bedrag voor zijn kind. Deze moeders moeten doorgaans niets meer van de vader hebben, behalve dan een deel van zijn portofeulle. Op die manier kan je dus als moeder de vader uit de opvoeding van het kind kopen met zijn eigen geld. Als magistraten al eens beginnen met de wet, zowel burgerlijk als strafrechterlijk toe te passen, zou het elk jaar opnieuw een verschil kunnen maken van een paar bussen vol dodelijke slachtoffers. Helaas al wat ik zie en meemaak wijst niet in die richting. bron: http://www.f4j.be/doc/doc07/070427_M...t_kerkhof.html RR |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Schepen
|
![]() kanker aan je ziel...
http://www.f4j.be/doc/pdf/020701_Sch..._zelfmoord.pdf *** -------------------------------------------------------------------------------- Interview met Prof. Van Heeringen over scheiding en suicide. Beluister hier het intervieuw Als je kijkt naar het verschil tussen mannen en vrouwen voor wat zelfmoordpogingen betreft dat mannen, gescheiden mannen 7 keer hoger risico hebben dan getrouwde mannen en voor vrouwen is dat een 3 keer gestegen risico. Het effect bij scheiding is in elk geval veel groter bij mannen dan bij vrouwen. Dat is iets wat we gevonden hebben. Dat hebben jullie gevonden? Ja hoor absolute, eigen onderzoek. Is er ooit gekeken in het verband met kinderen? Ja dat kinderen een beschermende werking hebben bij vrouwen en niet bij mannen als ik het mij goed herinner, maar daar hebben we zelf geen onderzoek naar gedaan. En is er iets bekend over een hoger suïcide risico bij gescheiden mannen die hun kinderen niet zien? Vanuit de theoretische overweging zou ik er ja op zeggen, maar ik ken geen cijfers die dat onderschreven. De algemene gedachtegang is dat mannen grotere verliezers zijn bij scheiding dan vrouwen en suïcidaal gedrag heeft altijd toch wat met een soort verliessituatie te maken. Now is dat wel indrukwekkend natuurlijk, 7 keer hoger risico dan getrouwde mannen. Maar een andere benadering. Welk gedeelte van suïcide waar we mee geconfronteerd worden laat zich verklaring door echtscheidingsproblemen? oei De andere kant op… Dat is een onmogelijk onbeantwoorde vraag vrees ik, er is nooit 1 oorzaak voor suïcide. Een scheiding is een gebeurtenis die zich ent op, als ie resulteert in suïcidaal gedrag toch in een soort voorgeschiktheid om zo te reageren. Er is nooit 1 oorzaak voor suïcide. Ok, dat geloof ik helemaal. Is er ooit onderzoek gedaan naar de burgerlijke staat van mensen die suïcide hebben gepleegd? Dat zegt niet persé dat een gescheiden persoon om die reden suïcide heeft gepleegd. Now ja dat zeg ik dus ook wel, meer dan 1 reden …ik moet dus even een ander boek pakken momentje… Ja ik heb hier een hoofdstuk uit een boek dat ooit uitgegeven is door “Parenthood is protected against suicide… females ….” Er is een liniere daling van het voorkomen van suïcide met het stijgend aantal kinderen, dus hoe meer kinderen, hoe kleiner het risico bij vrouwen. Jaja, dus een lineair verband, maar dat geld voor vrouwen? Ja ik ben verder aan het lezen. Dat gaat over een onderzoek in Finland waar dat ze 1 miljoen vrouwen 15 jaar gevolgd hebben en gekeken hebben naar het aantal suïcides en kijken naar het aantal kinderen ook, en daar vonden ze dus een lineair verband tussen het aantal kinderen en het risico, maar dat gaat alleen over vrouwen. Nee ik vind niets over mannen, wat dat betreft, alleen vrouwen. Is het in het algemeen zoals men zegt dat vrouwen praten erover maar mannen doen het? Dat is een generalisatie van de bovenste plank maar in het algemeen zijn er wel wat aanwijzingen voor. Mannen zorgen gewoon wat slechter voor zichzelf dan vrouwen Vrouwen lijken nogal sneller hulp te vragen dan mannen Er is nogal een verschil tussen België en Nederland geloof ik? Ja In België veel hogere aantal suïcide pogingen, dat is lastig om dat te vergelijken Ja Suïcide ook. Is de verhoudingen tussen suïcide pogingen en suïcides wel gelijk? Die is ongeveer wel gelijk denk ik, 1 op de 10, 1 op 13 globaal. 1 op de 10 pogingen lukt? Als je het zo wil uitdrukken ja. Of heb je het gevoel dat heel veel pogingen niet bedoeld zijn om te lukken? Ja Hoe groot gedeelte? 80, 80 a 90% zijn niet bedoeld om dood te gaan. Zo, de kreet om hulp.. De cry for pain, noemen wij het, niet de cry for help. Jaja wat ook de consequenties zijn, er wordt een signaal gegeven. En in Nederland, hoeveel geslaagde suïcides zijn er ongeveer per jaar? In Nederland... 1500 ongeveer RR |
![]() |
![]() |