![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Dus dezelfde mening en doelstellingen hebben als ETA is "politieke en logistieke steun verlenen"?
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() Collaboratie, met de terrorsten, heet dat...
En dat is dus strafbaar. De grote terroristenbestrijder Blair heeft het echter op een akkoordje weten te gooien met de IRA. Succesvol. Zapatero probeerde dat ook, met ETA, minder succesvol. In de praktijk is het dus altijd een kwestie van realpolitiek. Een beetje stok, een beetje wortel. Alleen de PP wil alleen van de stok weten... |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als de Italianen verder "clowns" verkiezen in plaats van politici dan VERDIENEN ze Berlusconi...Zeg wat je wil over hem(en het Italiaans gerecht heeft al een en ander geprobeerd te zeggen over hem),maar hij is een MANAGER en geen clown...
Zelfs de Belgische politiek is,vergeleken met die farce in Rome (en bijvoorbeeld ook in Napels),een toonbeeld van professionalisme... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 16 februari 2008 om 17:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Partijlid
|
![]() Waarom zouden we eigenlijk in Belgie een stop Berlusconi beweging oprichten. Als de Italianen hem als president willen is dat hun recht. Zolang hij niet fraudeert bij de verkiezingen zal hij indien hij gekozen wordt democratisch aan de macht komen.
En als wij toch bezig zijn met stop bewegingen op te richten, kunnen we ook een stop poetin beweging oprichten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
(Wel, eigenlijk gaat het over Berlusconi...)
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Europees Commissaris
|
![]() Correctie: premier
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() RIP Berlusconi.
Exit. Dat hij brande in de hel. Zijn katholieke Regerings-Partner heeft hem in de steek gelaten. Onder het motto: Niet alles is met geld te koop... |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() Wat zal er eerst in de bus vallen biju Berlusconi? Het presidentsticket of het nieuwe oproepingsbevel van de rechtbank om zich te verantwoorden voor corruptie???
Staat er ook een definitie in het woordenboek over 'volwassen democratie'?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Parlementslid
|
![]() Als Berlusconi de verkiezingen wint, dan is dat omdat de Italiaanse kiezers het alternatief ook niet zo denderend vinden.
De kiezers zien hem wellicht meer als de manager die beheer van de economie voorop stelt ('the man who gets things done,' om het op zijn Amerikaans te zeggen) dan als de clown die wij op TV voorgeschoteld krijgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() We moeten ook een beetje aan het beeld van Europa denken in de ruimere wereld, die sowieso al dikwijls genoeg geen slecht voorbeeld kan gebruiken.
Daarom zou de EU minimumregels moeten opstellen waaraan (de leiders van) een democratie moeten beantwoorden. Trouwens, de Italianen moeten dringend zelf hun bananenrepubliek-kieststelsel maar eens herzien.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() Nu heeft die corrupticus een heuse fascist in zijn partij opgenomen.
Goeie combinatie! Laatst gewijzigd door eno2 : 11 maart 2008 om 11:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zo iets hadden we in Nederland waar een minister uit naam van de regering verklaarde dat Hirsi Ali geen (met veel voorkeurstemmen gekozen) 2-de kamer lid was omdat ze met terugwerkende kracht geen Nederlands staatsburger zou zijn en dus geen actief en passief kiesrecht had. Kwestie foutje in de familienaam bij haar asielaanvraag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Anders krijgen we toestanden zolas Hamas en zoals die Bulgaarse tweelingbroers die de gevangenis mochten verlaten om zich verkiesbaar te stellen en te proberen zich onschendbaar te laten verklaren. Gelukkig kregen ze geen zetel...maar opnieuw een stoel in de nor. Maar zoals bekend heeft Busco zijn eigen onschendbaarheid weten te organiseren... Laatst gewijzigd door eno2 : 7 juli 2009 om 10:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zou Obama door zo'n test heen komen? Die man lijkt mij nogal een narcistische persoonlijkheid te hebben. Iemand die tegen het bewind is, die moet wel gek zijn! En dan hebben ook nog morele minimum voorwaarden. Wat moet ik mij daarbij voorstellen? Per cultuur kan daar een heel groot verschil tussen zitten. In sommige culturen wordt erenmoord als betreurenswaardig gezien maar ook als moreel juist. Dus zo'n oordeel over het morele gehalte zal boordenvol met racistische oordelen zitten. Zijn wat betreft solidariteit de links kijkenden moreel beter dan vuige rechtse zelfverrijkende kapitalisten (om even wat stereotypen uit de kast te halen)? Een menseneter die het moreel juist vindt om zijn vijanden op te eten, mag die aan het verkiezingsproces deelnemen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Berlusconi zit graat met zijn poten aan jonge meisjes...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik kan ze alleen geen diademen geven... Noch politieke carrières Noch postjes in de massamedia. Dus kan veel te weinig aanzitten. Laatst gewijzigd door eno2 : 8 juli 2009 om 09:35. |
|
![]() |
![]() |