Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 februari 2008, 23:27   #61
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
dat klopt inzake straling .... maar die zware elementen worden toch niet zomaar ontbonden tot het niveau H en He ?
alez, ik weet het begot niet goed... misschien weet jij dat
U zegt toch niet dat die zware metalen een cyclus teweeg brengen waar dan alsmaar zwaardere metalen gefuseerd worden totdat de zon inelkaar valt tot een zwart gat?

Een kleinigheidje zoals een miljoen ton radioaktief afval in de zon laten vallen brengt dat niet teweeg.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2008, 23:29   #62
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het wordt door de zwaartekracht de zon in gezogen en verdwijnt daar gewoon

De massa, temperatuur en druk van de zon zijn zo immens dat het helemaal niks uitmaakt. Ik denk dat we gerust de maan tegen de zon kunnen zwieren, en op een zonnevlek na zal hij er niks van merken.
dat er evenredig zowat evenveel ( en zelfs meer ) van die brol onder en meer naar het centrum van de zon zit lijkt me duidelijk

maar ik vermoed als je zoiets daar naartoe schiet, de bewuste container ed, opbrandt alvorens je de zon nog maar zal bereiken, laat staan het verdwijnt onder het oppervlak
is het dan bv niet mogelijk dat door een zonnewind of dergelijke een aantal van die reeds losgeraakte deeltjes kunnen ontsnappen of verder uiteenvallen en uiteindelijk aan de gravitatiekracht ontsnappen ?
vraag is natuurlijk of dat enigsinds gevaar oplevert mits de uitgestrooide rotzooi niet echt gericht is
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2008, 23:29   #63
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Kernafval in de ruimte.
Elke kilogram de ruimte in vraagt XXX kilowatt.
Veel meer dan die kilo afval tijdens de productieve faze heeft opgebracht.

Met wat gaan we al die kilowattjes maken. Meer kerncentrales? Of met windmolens?
Och neen, met steenkool natuurlijk. Lekker milieuvriendelijk.
idd, gewoonweg waanzinnig
Oud 14 februari 2008, 23:34   #64
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
U zegt toch niet dat die zware metalen een cyclus teweeg brengen waar dan alsmaar zwaardere metalen gefuseerd worden totdat de zon inelkaar valt tot een zwart gat?
neen hoor HAMC dat zei ik niet mteen en over een zwart gat heb ik al helemeel niet gesproken
ik zei alleen dat de zwaardere elementen die voorkomen in ons zonnestelsel ( zoals die ook voorkomen op de aarde ... en vooral dieper naar beneden ) elementen zijn die niet gevormd zijn door onze zon maar onstaan zijn door verleden sterreactiviteiten

Citaat:
Een kleinigheidje zoals een miljoen ton radioaktief afval in de zon laten vallen brengt dat niet teweeg.
ik kwam net te zeggen dat het slechts een kleinigheidje is tov de totale zon ... dat spreekt vanzelf
dus ik zie het niet zozeer als een 'verstoring' van de zon
Oud 14 februari 2008, 23:34   #65
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat er evenredig zowat evenveel ( en zelfs meer ) van die brol onder en meer naar het centrum van de zon zit lijkt me duidelijk

maar ik vermoed als je zoiets daar naartoe schiet, de bewuste container ed, opbrandt alvorens je de zon nog maar zal bereiken, laat staan het verdwijnt onder het oppervlak
is het dan bv niet mogelijk dat door een zonnewind of dergelijke een aantal van die reeds losgeraakte deeltjes kunnen ontsnappen of verder uiteenvallen en uiteindelijk aan de gravitatiekracht ontsnappen ?
vraag is natuurlijk of dat enigsinds gevaar oplevert mits de uitgestrooide rotzooi niet echt gericht is
Ja, maar de zon is dan ook gewoon zelf radioactief. Een trip naar Mars is dan ook veel gevaarlijker.
Oud 14 februari 2008, 23:39   #66
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Ja, maar de zon is dan ook gewoon zelf radioactief. Een trip naar Mars is dan ook veel gevaarlijker.
juist dat klopt allemaal
maar ge zit wel met totaal andere deeltjes

onze aarde is redelijk beschermd tegen bv kosmische straling ed de straling van de zon door z'n hogere atmosfeer
Oud 15 februari 2008, 00:04   #67
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
awel da's een hele leuke vraag ...wat er nu precies zou gebeuren moest je de zon even gaan 'vervuilen' met een paar zware elementen die langs geen kanten voorkomen in die jonge ster
okay 500.000 ton ( GB alleen blijkbaar in 2003) is misschien pinuts tov de gehele massa van de zon
Die vervuiling is idd peanuts. En, de explosies die de zon veroorzaakt zijn krachtiger dan de sterkste kernwapens de ICBM's van x MT (megaton).
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2008, 07:46   #68
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Zelfs al dumpen we de hele aarde in de zon, gaat dat voor die kleine middenmoot ster geen donder uitmaken.

Dus die paar 1000 ton kernafval gaat het echt niet doen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be