Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2008, 21:05   #61
Sodomis
Gouverneur

Sodomis's schermafbeelding

Standaard

Effe voorstellen dan... om eventuele samenzweringstheoriën te vermijden.

Ik las vroeger het forum wel eens. Nooit echt tijd of zin gehad om te posten.
Heb wat meer tijd nu en de internationale politiek is deze maanden wel heel "spectaculair" imo. Buitenlands beleid geniet mijn voorkeur.

Van het Gentse en bedrijvig in IT.
Politiek pin ik me niet vast op een partij of strekking; de zwevende kiezer zowaar.
Er is geen echte band met de Balkan - uitgezonderd dan mijn geregulariseerde Kosovaarse kuisvrouw & mijn ex die half Kroatisch is.

Ik heb de NATO straaljagers zien opstijgen in Italië voor de bombingruns op Belgrado. Dat heeft wel indruk gemaakt.
De "echte" bedoeling ervan daarentegen, is me op de dag van vandaag nog steeds niet duidelijk.

A Review of NATO’s War over Kosovo
Noam Chomsky
Z Magazine, April-May, 2001

http://www.chomsky.info/articles/200005--.htm
Sodomis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2008, 21:05   #62
Sodomis
Gouverneur

Standaard

Effe voorstellen dan... om eventuele samenzweringstheoriën te vermijden.

Ik las vroeger het forum wel eens. Nooit echt tijd of zin gehad om te posten.
Heb wat meer tijd nu en de internationale politiek is deze maanden wel heel "spectaculair" imo. Buitenlands beleid geniet mijn voorkeur.

Van het Gentse en bedrijvig in IT.
Politiek pin ik me niet vast op een partij of strekking; de zwevende kiezer zowaar.
Er is geen echte band met de Balkan - uitgezonderd dan mijn geregulariseerde Kosovaarse kuisvrouw & mijn ex die half Kroatisch is.

Ik heb de NATO straaljagers zien opstijgen in Italië voor de bombingruns op Belgrado. Dat heeft wel indruk gemaakt.
De "echte" bedoeling ervan daarentegen, is me op de dag van vandaag nog steeds niet duidelijk.

A Review of NATO’s War over Kosovo
Noam Chomsky
Z Magazine, April-May, 2001

http://www.chomsky.info/articles/200005--.htm
Oud 21 februari 2008, 21:34   #63
Guust
Partijlid

Standaard

Ik reken mezelf ook bij geen bepaalde strekking, maar ik weet wel dat Chomsky extreem links is. Hij was zelfs Pol Pot aanhanger.
Guust is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2008, 21:37   #64
Guust
Partijlid

Standaard

Ik snap niet dat er nog mensen zijn die Chomsky serieus nemen. Hij is wel geliefd bij Westerse anti-Amerika fundamentalisten.

Laatst gewijzigd door Guust : 21 februari 2008 om 21:39.
Oud 21 februari 2008, 21:54   #65
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guust Bekijk bericht
Ik reken mezelf ook bij geen bepaalde strekking, maar ik weet wel dat Chomsky extreem links is. Hij was zelfs Pol Pot aanhanger.
"I mean the great act of genocide in the modern period is Pol Pot, 1975 through 1978 - that atrocity - I think it would be hard to find any example of a comparable outrage and outpouring of fury and so on and so forth." -- Noam Chomsky, in the documentary "Manufacturing Consent," 1993.

jaja, een aanhanger...
Oud 22 februari 2008, 10:53   #66
Sodomis
Gouverneur

Standaard

Guust, terug in uw kot...

Chomsky is nobelprijswinnaar, professor op MIT & hij stond onlangs nog in de Washington Post, toch niet meteen de spreekbuis voor extreem-links...

Gisteren nog een goede "Tegenlicht" documentaire gevonden over de UCK wapensmokkel van USA naar Kosovo...of "hoe-je-eigen-leger-opzetten".

The Albanian Brooklyn connection te zien op google:
http://video.google.com/videoplay?do...13549136654170

Ondertussen ben ik nog steeds op zoek naar de massagraven met die 200.000 Kosovaarse doden waarvan sprake was in 1999...

Naar mijn weten zijn er ongerveer 2000 lijken gevonden ondertussen...
Van Romas tot Joden en van Kosovaren tot Serviers.

Waar is de genocide & waarom stuurde België F16's naar daar?
Oud 22 februari 2008, 17:45   #67
Guust
Partijlid

Standaard

When the Khmer Rouge took over Cambodia in 1975 both Chomsky and the New Left welcomed it. And when news emerged of the extraordinary event that immediately followed, the complete evacuation of the capital Phnom Penh accompanied by reports of widespread killings, Chomsky offered a rationalization similar to those he had provided for the terror in China and Vietnam: there might have been some violence, but this was understandable under conditions of regime change and social revolution.

Although information was hard to come by, Chomsky suggested in an article in 1977 that post-war Cambodia was probably similar to France after liberation at the end of World War II when thousands of enemy collaborators were massacred within a few months. This was to be expected, he said, and was a small price to pay for the positive outcomes of the new government of Pol Pot.

http://www.newcriterion.com/archive/...03/chomsky.htm
Oud 22 februari 2008, 18:02   #68
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Terwijl de Germanen allemaal christelijk zijn geworden door het hen vriendelijk te vragen, da's algemeen geweten...

daar heb je 'n punt.
Maar feit is, we zijn eindelijk van dat die katholieken vanaf, dat we nu niet de volgende volksbedriegers en -domhouders moeten binnenhalen of vrij spel geven.

We zeggen altijd dat we lessen moeten trekken van de nazis. Waarom doen de linksen linksen dat dan eens niet?
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 18:38   #69
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Skanderberg was trouwens de naam van een speciale Albanese Moslim SS divisie in WO2.
Ze werd opgericht op aandringen van Amin Al-Husseini, de oom van Jasser Arafat die tijdens WO2 in Berlijn verbleef en vurig Hitler aanhanger was.
De Skanderberg divisie was trouwens een grote flop, de Albanezen deden meer aan Servische burgers vermoorden en verkrachten dan aan het partizanen zoeken waarvoor ze opgeleid werden. Tijdens hun opleiding in Frankrijk werden ze ook betrapt toen ze hun wapens aan het Franse verzet verkochten. De eenheid is voor het einde van de oorlog ontbonden en hun Duise bevelhebbers naar het oostfront gestuurd.
uit de biografie van Arafat (op wikipedia na te lezen) :

It should be noted that Arafat's clan, al-Husseini was based in Gaza and should not be confused with the well-known, but unrelated, al-Husayni clan of Jerusalem. However, since the Grand Mufti of Jerusalem, Hajj Amin al-Husayni and the Palestinian nationalist fighter Abd al-Qadir al-Husayni belonged to this clan, he at times claimed to be related for the purpose of entwining his heritage with Palestinian political lore.

En wat de 'Albanezen' betreft : het zou goed kunnen dat ze rechtstreekse afstammelingen zijn van de Illyriërs, wat van hen meteen de 'aboriginals' van de gehele Westelijke Balkan zou maken, terwijl de Slavische Serviërs dan de 'indringers' zouden zijn, daar de Slaven hun oorsprong hadden in de grensgebieden van Wit-Rusland en Oekraïne.

Dat hoeft echter niet te betekenen dat ik de onafhankelijkheid van Kosovo ga toejuichen, hoor. Ik zie nog steeds liever oude staten verdwijnen dan nieuwe verschijnen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 18:51   #70
Guust
Partijlid

Standaard

Tja, of Hajj Amin al-Husayn nu wel of niet werkelijk familie is van Arafat doet eigenlijk niet veel ter zake. Volgens Jef Lambrecht in zijn uitstekende boek "De zwarte wieg" allensinds wel. Arafat claimde dat tenminste toch en prees hem openlijk tot in de jaren 90 voor zijn anti semitisme en zijn pro Nazi houding tijdens WO 2.

Laatst gewijzigd door Guust : 22 februari 2008 om 19:17.
Oud 22 februari 2008, 18:53   #71
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
When the Khmer Rouge took over Cambodia in 1975 both Chomsky and the New Left welcomed it. And when news emerged of the extraordinary event that immediately followed, the complete evacuation of the capital Phnom Penh accompanied by reports of widespread killings, Chomsky offered a rationalization similar to those he had provided for the terror in China and Vietnam: there might have been some violence, but this was understandable under conditions of regime change and social revolution.

Although information was hard to come by, Chomsky suggested in an article in 1977 that post-war Cambodia was probably similar to France after liberation at the end of World War II when thousands of enemy collaborators were massacred within a few months. This was to be expected, he said, and was a small price to pay for the positive outcomes of the new government of Pol Pot.

http://www.newcriterion.com/archive/...03/chomsky.htm
Dus omdat iemand in de jaren '70 ooit iets doms heeft geschreven, toen de waarheid over de Killing Fields nog niet bekend waren, iets waar hij zich later dus uitdrukkelijk van gedistancieerd heeft, daarom is die man tot op de dag van vandaag een 'Pol Pot-aanhanger' en is alles wat hij zegt volgens jou automatisch verkeerd?
Oud 22 februari 2008, 19:16   #72
Guust
Partijlid

Standaard

Ik heb duidelijk geschreven "was zelfs Pol Pot aanhanger", dus in het verleden. Je moet wel oerdom zijn om er nu nog openlijk aanhanger van te zijn.
Het is een bekend fenomeen onder linkse intellecuelen dat ze zich graag associeerden met linkse dictators zoals Stalin, Mao en Castro. Een leuk boekje hierover was "Verre paradijzen, linkse intellectuelen op excursie naar de Soviet-Unie, Cuba en China" door Aart Aarsbergen.
Ik zeg ook niet dat alles wat Chomsky zegt automatisch verkeerd is, wel dat zijn visie sterk links en anti-Amerikaans gekleurd is.
Over die Nobelprijs ben ik ook niet echt onder de indruk, als je ziet dat voormailge terorristen zoals Arafat en Begin ook de Nobelprijs voor de vrede krijgen.
Begin was de leider van een Joodse terreurgroep die in 1948 vermomd als Arabieren het King David hotel in Jeruzalem opblies waarbij 98 doden vielen. Dit was de grootste terroristische daad uit de moderne geschiedenis tot begin jaren 80. Begin zou later premier van Israël worden.
http://en.wikipedia.org/wiki/King_David_Hotel_bombing
Oud 22 februari 2008, 20:48   #73
Sodomis
Gouverneur

Standaard

Guust, waarom speel jij de man en niet de bal?
Chomsky kreeg de nobelprijs voor zijn wetenschappelijk werk.
Lijkt me toch een vrij geloofwaardige bron?
Oud 22 februari 2008, 20:57   #74
Guust
Partijlid

Standaard

Omdat ik het werk van Chomsky niet objectief vind en ik wil aantonen vanuit welk standpunt het geschreven is. Als je Chomsky's achtergrond kent kan je zijn stellingen beter plaatsen.
Overigens heb ik niet zo'n hoge dunk van het Nobelcommité, die nominaties zijn meestal ook politiek geinspireerd.
Als je graag Chomsky leest heb ik daar echter geen probleem mee hoor.
Oud 24 februari 2008, 18:48   #75
Winterhamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Mooie toespraak, doorspekt met ononderbouwd racisme.
Dus je bent wel voor een "Vlaanderen voor de Vlamingen", maar tegen een Kosovo voor de Kosovaren? Hypocriet.
Het waren trouwens de Serviërs en Milosevic die de Kosovaarse moslims vermoordden en verkrachtten, en hele genocides en pogroms op de moslims uitoefenden.
Maar ik had al door dat jij dat erg progressief vond.

Leer eens verkrachten te spellen, het was juist omgekeerd, het waren de kosovaren die alles liepen te verkrachten en jou vriendjes van Amerika kwamen de moslims helpen om de rest van de kaffirs te verkrachten en te vermoorden.
Winterhamer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be