Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 februari 2008, 14:35   #61
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht

u kontroleert niet de kwaliteit van de hygiene, maar u legt wel naaktheid op ?!

of is het u er gewoon om te doen om op een sluikse manier islamieten te weren ? (cfr uw vorige repliek ivm niet naakt douchende heren in uw sportclub)
Er zijn wel degelijk al islamitische kinderen met ons meegeweest ... en die maakten over dat douchen geen enkel probleem ! Wij weren islamieten dus helemaal niet, maar wij wensen wel dat zij zoals iedereen anders (eigenlijk de ouders) de regels van het kamp onderschrijven. Anders kunnen ze beter thuis blijven !
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2008, 14:35   #62
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Ik trek uw redenatie even door ... wij zijn ook niet bevoegd om de gezondheid van de kinderen te verbeteren ... dus daarom geven we ze twee keer per dag curryworst met friet, ketchup en mayonnaise en cola te eten/drinken. Deze redenering is even 'ridicuul' als hetgeen u hierboven omschrijft.
Je verwart gezondheid met hyghiëne. Beide termen hangen samen, maar ze zijn niet perfect gecorreleerd ofzo. Iemand die zich met een zwembroek doucht is trouwens nog altijd hiëgynisch, hetzij niet 100%.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2008, 14:38   #63
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Ik denk niet dat het in deze tijd onmogelijk is om de accomodatie dusdanig in te richten dat er toch privacy blijft . Douchehokjes i.p.v. een douchezaal kunnen best overal .
Toezicht houden wil niet zeggen dat er iemand constant staat te gapen hé .
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2008, 14:39   #64
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roderidder Bekijk bericht
quote De schoofzak
"Net voor ik deze post las, kwam ik tot de bedenking dat iemand die dergelijke lange posts maakt over dit onderwerp, wel moet worstelen met iets."

quote Anna List
"idd ook mijn gedacht !
(hoop daarom dat je mij niet verwart met de draadstarter!)
draadstarter doet dat allemaal af met 'ziekelijke paranoia' van overbezorgde moeders ..."

Hoe dicht zitten we hier tegen de grens van een zekere vorm van volksparanoia waarbij twee kampen onstaan en men de grens naderd van een hedendaagse "heksenjacht" waarbij de techniek is een persoon van het andere kamp een persoonlijkheidsstoornis aan te smeren?

Opmerkelijk is wel dat Anna List reageert gebruikmakend van een avatar waarbij een jonge vrouw mogelijks een tiener half naakt posseert.

Een forum als dit leent zich uitstekend om dergelijke issue's aan te kaarten.
De hypergevoeligheid van het onderwerp loopt zichbaar als rode draad doorheen de postings.

Mijn standpunt is dat er heel wat andere vormen van kindermisbruik bestaan waarbij de schadelijke gevolgen gekend zijn. De straffen bij moeders zijn milder dan bij vaders en dat is fout!

Dat is dus één van de zaken die in deze problematiek van kindermisbruik ook aandacht verdient.

RR
die avatar van mij kwam uit een hele reeks foto's (van de site van ZV), ik heb toen geen seconde getwijfeld aan de meerderjarigheid van de vrouw in kwestie hoor, maar als de leeftijd u werkelijk dubieus lijkt, haal ik m meteen weg ... laat t maar weten.

mij is het er vooral om te doen dat ouder het recht en de plicht hebben allert te zijn tov dubieuze personen en organisaties.

en voortvloeiend uit verdere discussie ook het recht van kinderen om zich te schamen ttz niet naakt te douchen (of met hun sokken aan).
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2008, 14:41   #65
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Ik denk niet dat het in deze tijd onmogelijk is om de accomodatie dusdanig in te richten dat er toch privacy blijft . Douchehokjes i.p.v. een douchezaal kunnen best overal .
de kinderen die dat wensen hun zwembroek laten aanhouden, lijkt mij een tikkeltje minder omslachtig ...
Oud 18 februari 2008, 14:44   #66
Ramón Gitannes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Ge kunt u wel goed wassen met een zwembroek zonder dat ze uw dingske zien. Ik heb het voor de zekerheid nog even getest en alles is proper en niemand heeft iets gezien(ik had de deur laten openstaan).
Ik vraag mij eerder af of we wel komma's zouden toelaten tussen de haakjes.
Ramón Gitannes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2008, 14:46   #67
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de kinderen die dat wensen hun zwembroek laten aanhouden, lijkt mij een tikkeltje minder omslachtig ...
Euh , een beetje deftig sanitair mag er wel zijn hé , de nodige privacy ook .

Als ze nu al een badpak moeten aanhouden om zich zonder gluiperoogjes te wassen ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
Oud 18 februari 2008, 14:47   #68
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ramón Gitannes Bekijk bericht
Ik vraag mij eerder af of we wel komma's zouden toelaten tussen de haakjes.
lol, die heb ik even moeten uittesten om het te 'zien'
Oud 18 februari 2008, 14:56   #69
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Hoe kunt ge nu douchen met een broek aan? Allé, waar gaan we nu weer naar toe.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2008, 14:57   #70
roderidder
Schepen

roderidder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
die avatar van mij kwam uit een hele reeks foto's (van de site van ZV), ik heb toen geen seconde getwijfeld aan de meerderjarigheid van de vrouw in kwestie hoor, maar als de leeftijd u werkelijk dubieus lijkt, haal ik m meteen weg ... laat t maar weten.

mij is het er vooral om te doen dat ouder het recht en de plicht hebben allert te zijn tov dubieuze personen en organisaties.
Nee laat maar staan het stoort mij niet, het is gewoon opmerkelijk, meer niet.
Ouders hebben uiteraard het recht en plicht om allert te zijn omdat er wel degelijk strafbare feiten gepleegd worden zowel op dergelijke kampen, als in scholen, in kerkgemeenschappen, bij artsenpraktijken kortom overal.

Wat mij wel stoort is de geheimzinnigheid die het gerechtelijk apparaat zelf in de hand werkt door zoveel mogelijk zaken achter gesloten deuren wil behandelen.

Wat mij stoort zijn die gevallen, waar bewezen is!!! waar men het valse karakter van beschuldigen (bij de jeugdrechter) bekent en toch het voordeel behoud (relatie met vader dient langzaam hersteld te worden). Zelf heb ik toch een zeker voorrecht gehad als enkeling ter zitting aanwezig te zijn zowel bij de jeugdrechter als bij de strafrechter

Ik zeg U het is fout fout en nogmaals fout van magistraten door gebruik te maken van 2 maten en gewichten bij vaders en moeders

RR
roderidder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2008, 15:00   #71
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roderidder Bekijk bericht
Nee laat maar staan het stoort mij niet, het is gewoon opmerkelijk, meer niet.
Ouders hebben uiteraard het recht en plicht om allert te zijn omdat er wel degelijk strafbare feiten gepleegd worden zowel op dergelijke kampen, als in scholen, in kerkgemeenschappen, bij artsenpraktijken kortom overal.

Wat mij wel stoort is de geheimzinnigheid die het gerechtelijk apparaat zelf in de hand werkt door zoveel mogelijk zaken achter gesloten deuren wil behandelen.

Wat mij stoort zijn die gevallen, waar bewezen is!!! waar men het valse karakter van beschuldigen (bij de jeugdrechter) bekent en toch het voordeel behoud (relatie met vader dient langzaam hersteld te worden). Zelf heb ik toch een zeker voorrecht gehad als enkeling ter zitting aanwezig te zijn zowel bij de jeugdrechter als bij de strafrechter

Ik zeg U het is fout fout en nogmaals fout van magistraten door gebruik te maken van 2 maten en gewichten bij vaders en moeders

RR
ah d�*t bedoelde je met straffen verschillen bij moeders en vaders ... (begreep het al niet, want de moeder van mijn kinderen straft over het algemeen strenger dan hun vader dat doet)
idd compleet fout, evenals t feit dat kinders doorgaans makkelijker aan de moeder toegewezen worden ...
Oud 18 februari 2008, 15:02   #72
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht

ik zeg u, ik heb 15 jaar gevoetbald met den Erik, en hij heeft dat vijftien jaar (als enige) volgehouden ... dien is daar toch niet aan doodgegaan hoor, en hij is nu toch ook gelukkig (?) getrouwd geraakt ...

wel een gemene linkse trap had ie ...
Oud 18 februari 2008, 15:17   #73
roderidder
Schepen

Standaard

Citaat:
idd compleet fout, evenals t feit dat kinders doorgaans makkelijker aan de moeder toegewezen worden ...
Laat dat eens centraal staan in deze draad.

Bij overtreding dienen zij die onze maatschappij vertegenwoordigen op te treden en bij te sturen en dus te straffen.

Op die manier worden dan ook de eventuele wraakgevoelens ten aanzien van de dader gekanaliseerd en het slachtoffer daarnaast ook vergoed.

Het probleem is dat magistraten zelf stokken steken in hun eigen systeem wat uiteraard vernietigend werkt op het efficientie van het geheel wat bij vele frustratie opwekt

Al de rest van deze discussie is mooi om volgen, dient ook gevoerd te worden maar is voor de rest maar wat bla bla bla rond de pot

RR
Oud 18 februari 2008, 15:20   #74
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
We gaan naar een wereld toe waar mensen zelf mogen kiezen wat ze aanhouden onder de douche. Toch niets mis mee?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2008, 15:29   #75
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Doen we ook niet, gapen. Over die douchehokjes zijn we inderdaad aan het nadenken, kost helaas geld en daarover hebben wij (als leiding) op zich niets over te beslissen.
Oud 18 februari 2008, 15:43   #76
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
We gaan naar een wereld toe waar mensen zelf mogen kiezen wat ze aanhouden onder de douche. Toch niets mis mee?
Over de ongelijke behandeling van mannen en vrouwen bij deze casus: Hierbij nog de opmerkelijke vaststelling dat ik nog geen weet heb van één enkele ouder die heeft gereclameerd op het feit dat er vrouwelijke begeleiders douchetoezicht houden bij de meisjes, dit wordt blijkbaar wel unaniem door iedereen (nog steeds) als probleemloos aanvaard. Toch wel typisch, dat bij de publieke opinie het beeld leeft dat potentiële 'daders' enkel maar mannen kunnen zijn en dat daders van mogelijk seksueel misbruik per definitie geen vrouwen of moeders van kinderen zouden zijn. Stemt totaal niet overeen met de realiteit ! Als persoonlijkheden als 'Anna List' hun focus eens richten op de reëele proporties van de mogelijke problematiek en niet alleen een heksenjacht houden ten overstaan van mannelijke begeleiders (en waarschijnlijk dan nog bij voorkeur alleenstaande mannen, want dat zijn in hun ogen toch helemaal mogelijke 'gevaren', een getrouwde 'huisvader' kan toch niet zulk een gruwelijk monster zijn?)
Oud 18 februari 2008, 15:49   #77
roderidder
Schepen

Standaard

Citaat:
Over de ongelijke behandeling van mannen en vrouwen bij deze casus: Hierbij nog de opmerkelijke vaststelling dat ik nog geen weet heb van één enkele ouder die heeft gereclameerd op het feit dat er vrouwelijke begeleiders douchetoezicht houden bij de meisjes, dit wordt blijkbaar wel unaniem door iedereen (nog steeds) als probleemloos aanvaard. Toch wel typisch, dat bij de publieke opinie het beeld leeft dat potentiële 'daders' enkel maar mannen kunnen zijn en dat daders van mogelijk seksueel misbruik per definitie geen vrouwen of moeders van kinderen zouden zijn. Stemt totaal niet overeen met de realiteit !
touché

RR
Oud 18 februari 2008, 16:22   #78
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doen we ook niet, gapen. Over die douchehokjes zijn we inderdaad aan het nadenken, kost helaas geld en daarover hebben wij (als leiding) op zich niets over te beslissen.
Ik weet niet wat voor kamp het is uiteraard . Maar met een paar stukken canvas en wat hout hebt u een mooie bezigheid voor de kinderen (hokjes bouwen) . Zo moeilijk is het niet om dat te maken . (Ik ga er eigenlijk vanuit dat u scouts of chirokampen doet , waar wel meer wordt geknutseld).
Oud 18 februari 2008, 16:29   #79
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik weet niet wat voor kamp het is uiteraard . Maar met een paar stukken canvas en wat hout hebt u een mooie bezigheid voor de kinderen (hokjes bouwen) . Zo moeilijk is het niet om dat te maken . (Ik ga er eigenlijk vanuit dat u scouts of chirokampen doet , waar wel meer wordt geknutseld).
Jammer, maar helaas. Zo eenvoudig is het helaas niet. Wij zitten in een vast 'stenen' verblijf met dito (helaas verouderd) sanitair. Ik denk dat de beheerder niet zo tevreden is met hout en canvas in zijnen bouw. Daarom denken we aan suggestie tot verbouwen en vernieuwen, kost helaas veel geld en project kan op lange baan geschoven worden. En het feit dat de kinderen niet afgeschermd zijn als ze douchen, is geen voldoende argumentatie voor de betreffende instantie om tot onmiddellijke werken over te gaan. Het kamp dat ik doe is overigens niet verbonden met scouts of chiro, het valt onder een onafhankelijke vzw die onder andere jeugdvakanties aanbiedt. Vele activiteiten zullen wel overeenkomen met vakanties bij Souts of Chiro.

Laatst gewijzigd door freespirit : 18 februari 2008 om 16:30.
Oud 18 februari 2008, 17:19   #80
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jammer, maar helaas. Zo eenvoudig is het helaas niet. Wij zitten in een vast 'stenen' verblijf met dito (helaas verouderd) sanitair. Ik denk dat de beheerder niet zo tevreden is met hout en canvas in zijnen bouw. Daarom denken we aan suggestie tot verbouwen en vernieuwen, kost helaas veel geld en project kan op lange baan geschoven worden. En het feit dat de kinderen niet afgeschermd zijn als ze douchen, is geen voldoende argumentatie voor de betreffende instantie om tot onmiddellijke werken over te gaan. Het kamp dat ik doe is overigens niet verbonden met scouts of chiro, het valt onder een onafhankelijke vzw die onder andere jeugdvakanties aanbiedt. Vele activiteiten zullen wel overeenkomen met vakanties bij Souts of Chiro.
Ach gut zeg! hangt er toch gewoon een aantal douchegordijnen aan zo'n douchegordijnding en iedereen kan in privacy douchen!

Wat een gemekker zeg.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be