![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Wie van de misdadigers verdient de doostraf? | |||
Alle betrokkenen die op de hoogte waren van de feiten - allen zijn ze verantwoordelijk voor moord, want dit was een collectieve actie |
![]() ![]() ![]() |
6 | 19,35% |
Alleen de criminele bazen van GlaxoSmithKline en de marketeers |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,23% |
De bazen, de marketeers en de academici die zich lieten omkopen, terwijl ze objectief moesten zjin |
![]() ![]() ![]() |
4 | 12,90% |
De investeerders, de bazen, de marketeers en de bureaucraten |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,23% |
Niemand, ik ben altijd tegen de doodstraf, maar ben in dit geval wel voor levenslang |
![]() ![]() ![]() |
2 | 6,45% |
Niemand, ik ben tegen de doodstraf en wil de straf in dit geval beter analyseren op basis van duidelijker feiten |
![]() ![]() ![]() |
13 | 41,94% |
Ander |
![]() ![]() ![]() |
4 | 12,90% |
Aantal stemmers: 31. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() Depressie, dat is zoiets als de Panamese vlag: het dekt alle ladingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zoals ik reeds zei u heeft nog NOOIT een depressie gehad anders zou u niet zo spreken. Meng u niet in discusies waar u echt niet van op de hoogte bent, u ergert alleen maar anderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ²
![]() |
#65 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar proficiat, er zijn geen andere depressievelingetjes dan jij op dit forum, tenzij jij, volgens je eigen zelfontworpen appreciatie bij jij de eerste en de enige. En ga je nu maar weer achter de ijskast verbergen. Als je tenminste de eerste (forum)prijs van de depressiviteit wil opstijken... Laatst gewijzigd door eno2 : 21 februari 2008 om 11:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
Ik weet wat een depressie is. . Ik weet ook nog hoe ik eruit kwam. Hoelang ben je al depressievrij, als ik zo vrij mag zijn? Maar ja u bent en blijft wie u bent nml een (zal hetzelf knippen) Knip* |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() 't Is al goed, meneer de enige (ex)-depressieveling.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() Wat is dat hier, een wedstrijd van wie er al of niet depressief geweest is?
Moeten we onze depressies ter goedkeuring voorleggen aan één forumdeelnemer? Laatst gewijzigd door eno2 : 21 februari 2008 om 14:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Tja...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Minister
|
![]() 1. Natuurlijk ondersteun ik die onzinnige eis voor doodstraf niet. Ik heb dat ook geen enkel moment au serieux genomen, maar een discussie over onethische praktijken i.v.m. deze middelen lijkt me gezien de marketeeringsdrang van de farma-bedrijven hier wel op z'n plaats.
2. Nergens pleit ik voor een absoluut verbod op deze middelen. Ik acht echter voorgenoemde drempelverlaging dat leidt tot overmatige consumptie van deze producten, enkel en alleen om de maatschappelijke druk te verlichten of de prestatiedrang te verhogen, volstrekt fout. Knoeien met middelen die de werking van belangrijke neurotransmitters beïnvloeden zonder voldoende ingelicht te zijn van de mogelijke gevolgen is inderdaad Russische roulette spelen. Daarom wees ik ook op de analogie met het benzodiazepine-verhaal. Niet lang geleden nog vrij te krijgen en als relatief onschuldig beschouwd, en massaal gepropageerd, nu frequent misbruikt en erkend als erg verslavend. 3. Er is vanzelfsprekend een wereld van verschil tussen neerslachtigheid, stress, moeilijke sociale omgang en dergelijke geestelijke problemen die courant zijn tegenwoordig, en een echte depressie. Zelf heb ik last van stemmingswisselingen en regelmatig wederkerende buien van neerslachtigheid. Dat zit langs vaderszijde in m'n familie, en wordt versterkt door een aantal sociale factoren. Zoiets drukt een stempel op de levenskwaliteit, maar ik ga dat geen depressie noemen. Laat staan er SSRI's voor gaan nemen, dat weiger ik resoluut. Laatst gewijzigd door Paracelsus : 21 februari 2008 om 16:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
|
![]() Citaat:
En in ieder geval wou men toch een bonus invoeren voor dokters die hun patiënten doorverwijzen naar de mammografie. Het kan dus blijkbaar wel ergens gecontroleerd worden. Citaat:
Ik weet dat de dokter die ik ken zo'n drie jaar geleden iig nog gratis op reis ging met de hele familie voor een paar weekjes. Tegenwoordig is hij daar iig meer gesloten over. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Enige nuancering: Het risico op trombose bij zwangerschap is nog groter, en zwangerschap houdt voor bepaalde vrouwen sowieso een groot medisch risico in. Plus de pil zou beschermend werken tegen eierstokkanker. Citaat:
En droogjes, als er even onder de bijwerknigen 'dood' staat vind ik dat nogal droogjes ja. ![]() Citaat:
![]() Het kost trouwens wel miljoenen euro's vooraleer er een nieuw medicijn op de markt gebracht kan worden, en daar is meestal meer dan een decennium tijd aan besteed. (Maar ik denk dat wij beiden dat wel weten.) Je moet je eens voorstellen wat het betekent als dan blijkt dat er iets mis is. Citaat:
Citaat:
Denk maar aan een heel aantal "moderne ziektes" van de dag van vandaag, die als er al een werkelijke bestaansgrond van is (dat is nogal ambivalent, want meestal is het bewijs van de diagnose dat er geen enkele fysische afwijking kan gevonden worden maar dat er toch klachten zijn...) op z'n minst worden overgediagnosticeerd.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 21 februari 2008 om 17:12. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() Uitbetaling van megawinsten aan huisdokters en controle van de voorgeschreven medicatie gaat als volgt :
Bij iedere doosje medicatie staat een unieke barcode en daarmee weet men wie dat heeft voorgeschreven, welke apotheek dat heeft afgeleverd en aan wie... vele mensen die ik ken leven in bittere armoede,zijn soms niet in regel met ziekenkas of vragen aan de dokter op iemands anders naam voor te schrijven bv. met de verhoogde tegemoetkoming. Vele artsen haken af in dat geval omdat ze alles in het oog houden, maar de medische / farmamaffia gaat nog verder, er zijn prive-databanken waar al de huisartsen zijn aangesloten, een beetje te vergelijken met de zwarte lijsten van de Nationale Bank voor wanbetalers en die wordt niet door de overheid gecontroleerd. Dit is gunstig voor hen wanneer ze iemand hebben kapot gemaakt via medische fouten en dan dan denken ze elkaar en geraak je nooit aan bewijzen. De sleutel is uw rijksregisternummer... iedere arts met RIZIV nummer kan daar wijzigingen in aanbrengen. Toen ik nog meeging met minderjarige patienten ( kinderen ) bij psychiaters die zogezegd probleemjongeren waren ( wat zo niet was, papa kon de handen niet thuishouden, mama had losse handjes, en kindje had ADHD of was niet normaal.... ) zag ik dat in hun kantoor het vol stond met dozen Zyprexa, Seroquel, Solian en die deelden ze uit als snoepjes, ze maakten de kinderen kapot en geen enkele is nog in staat om normaal zelfstandig te leven. Er zijn zelfs 20 en 30-jarigen die genieten van de Vlaamse Zorgverzekering omdat ze zodanig neurologisch zijn toegetakeld door deze nazi-dokters,niets meer zelf kunnen. Wassen zich niet meer, kunnen niet meer hoofdrekenen, hun administratie niet meer doen, alles structuur is weg, zijn in feiten hersendood,. ... net een vorm van dementie. Alles voor de villa en de chique auto van meneer en madam den doktoor... Het is een fabeltje te denken dat anti-depressiva onschadelijk zijn en er mee stoppen voldoende is ,er is altijd blijvend hersenschade, geheugenstoornissen, emoties en gevoelens die je niet meer kunt beleven, gewoon om de chemie kapot is, sociopathie en psychopatisch gedrag is het gevolg.... niet meer kunnen inleven in de nader, in feite pakken ze uw mens zijn af. ( verkrachting van de geest ) Laatst gewijzigd door Marlientje : 21 februari 2008 om 17:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
In ieder geval zijn er heel wat medicijnen die als bijwerking 'depressieve stemmingen' hebben.
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
Er zijn dan ook twee grote nuanceringen nodig bij dit topic: 1. Iedereen reageert verschillend op medicijnen, simpelweg omdat iedereen fysiek heel anders in mekaar steekt (DNA, meerbepaalds SNP's) en omdat je gevoel tegenover dat medicijn ook voor een sterk stuk kan bepalen hoe je erop reageert. 2. De meeste van ons zijn bekend met C2C's discussiestijl die nogal provocerend/taboewerend/... is. Ik vind het leuk dat hij het op deze manier doet want het werpt vaak zijn vruchten af, er komen namelijk vaak interessante discussies uit voort. Het is zoals bij een krant: hoeveel mensen lezen een artikel als er geen sensationele, om aandacht schreeuwende, kop bovenstaat? En btw, bedankt voor uw persoonlijke ontboezeming. Ik ben blij te horen dat het zo veel beter met u gaat. ![]()
![]() |
![]() |