![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Heel wat vlamingen, zoals ikzelf, voelen dat zo niet aan. Voor mij is belg niet meer dan iets wat spijtig genoeg nog even op mijn paspoort staat, vlaming is mijn identiteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ja en ik meen dat ook. Want ik kan me niet inbeelden dat iemand die de belgische geschiedenis een beetje serieus heeft bestudeerd of bvb de politiek wat volgt als nederlandstalige nog iets met Belgique wil te maken hebben. Degenen die het bewust wel willen doen dat omdat ze er op een of andere manier persoonlijk voordeel uit denken te halen. Er zijn natuurlijk ook nog een paar halve garen die geloven in een soort van multicultureel walhalla of een soort van europees / wereldburgerschap. Maar dat zijn an sich mensen die België enkel verdedigen as een soort lege doos, de ultieme non nationaliteit om het zo te zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er is geen geschiedkundige bron om dat te ondersteunen en logisch bekeken klopt het ook al van geen kanten. Ik wil best geloven dat er spanningen waren tussen de protestanten en katholieken. Maar ik geloof nooit dat die vlaamse katholieken er vervolgens vrijwillig voor zouden gekozen hebben om een sattelietstaat van Frankrijk te worden. Dat de vlaming dan liever terechtkwam in een land wiens doelstelling het was om de eigen identiteit te vernietigen. Zo gek is niemand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#66 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat doet niet eens terzake. Denk nu eens 5 minuten na. Zou u er vrijwillig voor kiezen om onder een bewind te komen dat u wetten en regels zal opleggen in een taal die u niet begrijpt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() Geen probleem mee, als we er beter van worden wil ik wel Portugees, Grieks of Mongools or whatever leren. Hoeveel mensen begrijpen trouwens wetten in 't Nederlands?
Laatst gewijzigd door filosoof : 21 februari 2008 om 23:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Precies alsof de modale vlaming de middelen daartoe had om effe een blitz cursus bij Berlitz te gaan volgen. Bovendien werd de vlaming er helemaal niet beter van. De economie is er onmiddelijk na de aanhechting bij Belgique ingestort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mongolen spreken al Mongools als ze 5 jaar zijn, dan kunnen Vlamingen dat toch ook? Laatst gewijzigd door filosoof : 21 februari 2008 om 23:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
Dus je kunt het zo stellen: wat hadden de Vlamingen en de Nederlanders in 1830 met elkaar gemeen? De taal, enkel en alleen de taal. Wat hadden de Vlamingen en de Walen met elkaar gemeen? Alles, behalve de taal. De Vlamingen (voor zover zij zo over zichzelf bewust waren) hadden véél meer gemeen met de Walen, dan met de Nederlanders. En ondertussen zijn we al 200 jaren elkaars broers, is de bevolking wat gemengd met elkaar: we hebben nu nog méér met elkaar gemeen, maar dat beseffen de Vlaams-natioalistjes niet. ![]()
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Enja, je kunt je afvragen; wat is de waarheid, wie weet de waarheid? Missch heeft ieder wel wat gelijk; zijn gelijk, zijn waarheid; de echte waarheid bestaat niet, of ligt ergens in het midden. Als ik zo Geert C zijn antwoorden lees, moet ik vaststellen, dat hij op alles een eerder neutrale objectieve mening heeft, terwijl J. vdb, zijn meningen totaal subjectief zijn, gekleurd door een immense Vlaams-Nationalisme en een haat naar alles wat Belgisch en Royalistisch is. Zijn haat naar die zaken die ik opsomde zijn zó erg, dat hij niet meer in staat is om betrouwbare bronnen objectief te interpreteren en analiseren, hoewel hijzelf dat nooit beseft uiteraard. ![]()
![]() |
![]() |
#74 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Niet dat ik anders van u gewend ben, maar zoals gewoonlijk is consistentie weer ver te zoeken bij u. Eerst was het dat mensen wel rap hun cultuur overboord zouden gooien als ze er beter van werden. Nu geeft u toe dat vlamingen er helemaal niet beter van werden. Wat uw eigen eerste argument al meteen ontkracht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En vertel ook eens Fabiola, als we toch allemaal 'wij Belgen' in één land zijn, waarom moet Sint-Genesius-Rode van één welbepaald soort 'wij Belgen' kost wat kost uit Vlaanderen weggetrokken worden?
Toch vreemd dat dat soort 'wij Belgen' steevast zweren bij het status-quo, voor hen alles bij het oude moet blijven en er niets aan Belgique veranderd moet worden, behalve als het dan gaat om het verfransen en overhevelen van Vlaamse gemeenten, niet? Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 22 februari 2008 om 08:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Op zo'n manier wordt je wel een vreemdeling in eigen land. Het is nog een wonder dat de Vlamingen hun taal staande hebben kunnen houden in zo'n lange periode van overheersing. Laatst gewijzigd door I amsterdam : 22 februari 2008 om 09:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En de Nederlandse taal is niet van vandaag of morgen. http://www.nieuws.leidenuniv.nl/index.php3?m=&c=2106 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 22 februari 2008 om 10:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En hoeveel van de Vlaamse belgjes , zouden indien er een oorlog komt voor het belziekske willen strijden ......... , ik al zeker niet !
![]() |