Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 maart 2004, 23:22   #61
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DrFrege
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan

Het staat er toch: een marrokaan kan zich ook beter voelen als de rest.
Dat een marrokkaan op het Blok stemt hoeft niet noodzakelijk te betekenen dat het Blok niet racistisch is.
Inderdaad; en dat iemand op de SP.a of GROEN! stemt hoeft nog niet noodzakelijk te betekenen dat die persoon niet racistisch kan zijn.
Lol
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2004, 07:39   #62
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

kweethetwelenkweethetni's schermafbeelding

Standaard

Gezien men de johan niet geloofd dat er al is de kans bestaat dat een marokkaan VB stemt omdat hij de enige is die zich beter voelt dan de rest van zen landgenoten , moeten we hier andere stelling neerzetten die geloofwaardiger overkomt.

Effe heel diep nagedacht en ja zou best kunnen dat die enige marokkaan een terrorist is die zich op die manier infiltreert binnen het VB om zo min mogelijk verdacht te worden.Denk dat deze reden voor de meeste meer realistisch is dus deze reden zal wel worden goedgekeurd he.

Sorry johan dat jou argument van de tafel is geveegd maar de mensen geloven alleen wat ze zien he
kweethetwelenkweethetni is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2004, 10:59   #63
headinajar
Banneling

headinajar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kweethetwelenkweethetni
Effe heel diep nagedacht en ja zou best kunnen dat die enige marokkaan een terrorist is die zich op die manier infiltreert binnen het VB om zo min mogelijk verdacht te worden.Denk dat deze reden voor de meeste meer realistisch is dus deze reden zal wel worden goedgekeurd he.
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2004, 13:05   #64
Bert
Burger

Stuur een bericht via MSN naar Bert
Standaard

Citaat:
Effe heel diep nagedacht en ja zou best kunnen dat die enige marokkaan een terrorist is die zich op die manier infiltreert binnen het VB om zo min mogelijk verdacht te worden.
Ahum hum

Nu zegt u eigenlijk wel dat geen enkele Marokkaan die zinnig nadenkt bij het Blok zou komen, waardoor het Vlaams Blok dus in uw ogen die bevolkingsgroep systematisch wil benadelen. Uw woorden hoor, niet de mijne.
Oud 17 maart 2004, 20:40   #65
DrFrege
Banneling

DrFrege's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert
Citaat:
Effe heel diep nagedacht en ja zou best kunnen dat die enige marokkaan een terrorist is die zich op die manier infiltreert binnen het VB om zo min mogelijk verdacht te worden.
Ahum hum

Nu zegt u eigenlijk wel dat geen enkele Marokkaan die zinnig nadenkt bij het Blok zou komen, waardoor het Vlaams Blok dus in uw ogen die bevolkingsgroep systematisch wil benadelen. Uw woorden hoor, niet de mijne.
Iemand moet mij toch eens vertellen waarom er hier zoveel over Marokkanen gesproken wordt. Ik heb mij laten vertellen dat er meer dan honderd nationaliteiten in de Lage Landen zitten.
Dit gaat dus niet alleen over België, maar ook over ons moederland benoorden de Moerdijk. Ik ben nog nooit in Holland geweest, maar er schijnt daar eenzelfde probleem te zijn, trouwens ook met Antillianen(niet die van Saba natuurlijk, vooral die uit Willemstad).
DrFrege is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2004, 21:23   #66
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DrFrege
Iemand moet mij toch eens vertellen waarom er hier zoveel over Marokkanen gesproken wordt. Ik heb mij laten vertellen dat er meer dan honderd nationaliteiten in de Lage Landen zitten.
Dit gaat dus niet alleen over België, maar ook over ons moederland benoorden de Moerdijk. Ik ben nog nooit in Holland geweest, maar er schijnt daar eenzelfde probleem te zijn, trouwens ook met Antillianen(niet die van Saba natuurlijk, vooral die uit Willemstad).
Pfff... Jij stelt veel te moeilijke vragen hoor...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2004, 22:13   #67
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

Standaard

Is toch simpel he.Het zijn de marokkanen die zichzelf in de kijker zetten en die ons gespreksstof geven .Als ze niet ratten gelijk de raven en niet moorden alsof het niks is en ze profiteren niet van ons grootouders hun zuur verdiende centjes dan klapppen we er niet meer over.Dan valt de sluier over het decor.De chinezen ed zijn braaf heb je geen last van zijn zelfs redelijk geintegreerd.Grieken ook niks last van , de russen op het falconplein hebben ze verjaagd.De joden die leven hun leven.Maar die turken en marokkanen , mensen niet te doen he.
Oud 17 maart 2004, 22:19   #68
Bert
Burger

Standaard

Citaat:
Is toch simpel he.Het zijn de marokkanen die zichzelf in de kijker zetten en die ons gespreksstof geven .Als ze niet ratten gelijk de raven en niet moorden alsof het niks is en ze profiteren niet van ons grootouders hun zuur verdiende centjes dan klapppen we er niet meer over.Dan valt de sluier over het decor.De chinezen ed zijn braaf heb je geen last van zijn zelfs redelijk geintegreerd.Grieken ook niks last van , de russen op het falconplein hebben ze verjaagd.De joden die leven hun leven.Maar die turken en marokkanen , mensen niet te doen he.
Dus u gaat ermee akkoord dat een partij selectief een bepaalde bevolkingsgroep zou benadelen?
Oud 17 maart 2004, 22:27   #69
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

Standaard

Ik doe dat zelf dus ik spreek hier voor mezelf niet voor de partij.En waarom denk ik zo.Omdat marokkanen en turken ook niet aan mij vragen of ik het normaal vind dat ze ons bestelen , of in elkaar slaan.En wees gerust ze gaan ook selectief te werk.Zijn ze geintegreerd en gedragen ze zich zal er zeker geen enkele mens zijn die erover klaagt en dan zullen ze ook wel bij vb mogen .Allee dnk dat he vraag dat eigenlijk is aan flip he niet aan mij.Ik gaf hier de reden waarom ik voor blok stem.
Oud 17 maart 2004, 23:02   #70
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dus u gaat ermee akkoord dat een partij selectief een bepaalde bevolkingsgroep zou benadelen?
Tachtig procent van de straatcriminaliteit wordt gepleegd door allochtonen. Hoeveel Chinezen denk je dat er daar bij zitten?
Voor Brice met dit cijfer kwam aanzetten was dat nog genoeg om beschuldigd te worden van racist.
Oud 17 maart 2004, 23:12   #71
Bert
Burger

Standaard

Citaat:
Ik doe dat zelf dus ik spreek hier voor mezelf niet voor de partij.En waarom denk ik zo.Omdat marokkanen en turken ook niet aan mij vragen of ik het normaal vind dat ze ons bestelen , of in elkaar slaan.En wees gerust ze gaan ook selectief te werk.Zijn ze geintegreerd en gedragen ze zich zal er zeker geen enkele mens zijn die erover klaagt en dan zullen ze ook wel bij vb mogen .Allee dnk dat he vraag dat eigenlijk is aan flip he niet aan mij.Ik gaf hier de reden waarom ik voor blok stem.
Ik had het over een partij, niet over het Blok, waarom denkt iedereen toch altijd aan het Blok wanneer er over racisme gesproken wordt? Is het dan toch zo overduidelijk?

En Wolf, antwoord nu eens ja of neen. U verwijt het establishment wel graag onduidelijkheid maar uzelf doet daar ook wel lustig aan mee.
Oud 17 maart 2004, 23:35   #72
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik had het over een partij, niet over het Blok, waarom denkt iedereen toch altijd aan het Blok wanneer er over racisme gesproken wordt? Is het dan toch zo overduidelijk?

En Wolf, antwoord nu eens ja of neen. U verwijt het establishment wel graag onduidelijkheid maar uzelf doet daar ook wel lustig aan mee.
Ik ga ermee akkoord dat men criminelen aanpakt. Of dat een bruine is of een witte maakt voor mij niks uit. Ben je een racist omdat je de waarheid zegt en de problemen bij naam durft te noemen?
Oud 18 maart 2004, 09:50   #73
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

Standaard

Deze topic gaat anders wel over VB en zen stemmers.En ik vind dat iedere crimineel moet gestraft worden voor zen misdaad of dat nu een gele of een groen of een bruin manneke is.Trouwens het mag niet dat een partij selectief mensen weigerd,wel in het verleden is meermaals gebleken dat dit in andere partijen wel gebeurd.Wegens deelname songfestival of wegens vorige studies , of wegens fout gemaakt door vader die vroeger bij andere partij zat allee noem maar op alles is de reveu al gepasseerd en heb je toen ook geklaagd dat die partijen selectief waren.En ik heb het nog al is gezegd wij worden selectief bekeken door mensen als Bertje he , Vb is racistisch dus zijn de kiezers dat ook.Er zijn mensen die op VB stemmen uit protest tegen de andere partijen maar ook zij worden dan als racistisch aanzien.Er zijn er die niet met alle standpunten overeen komen maar wel met vele die ze bij andere partijen niet vinden , ook zij worden als racistisch beschouwd.De grootste racisten zijn degene die hier nu VB voor racist uitschelden.Landsveraders zijn het ja mensen die hun eigen volk naar achter schuiven om al dat gespuis te verdedigen.Wie is er dan de racist denk je.
Oud 18 maart 2004, 16:53   #74
Bert
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Ik ga ermee akkoord dat men criminelen aanpakt. Of dat een bruine is of een witte maakt voor mij niks uit.
Dan gaan wij akkoord.

Citaat:
En ik heb het nog al is gezegd wij worden selectief bekeken door mensen als Bertje he
Wat een onzin, als u toch zo vooringenomen bent doe ik al de moeite niet meer om op de rest van uw geratel in te gaan. Laat die slachtofferrol maar vallen, en als je dan toch bezig bent ook het gezeur dat ik vooroordelen herberg. Het maakt een dicussie op niveau onmogelijk.

Ah trouwens, toch nog een fijntje. Sinds wanneer valt rassenwaan toe te passen op politieke ideologische verschillen? Hoe kan ik dan zogezegd aan racisme doen jegens Vlaamsblokkers?
Oud 18 maart 2004, 16:55   #75
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Ik ga ermee akkoord dat men criminelen aanpakt. Of dat een bruine is of een witte maakt voor mij niks uit.
Dan gaan wij akkoord.

Citaat:
En ik heb het nog al is gezegd wij worden selectief bekeken door mensen als Bertje he
Wat een onzin, als u toch zo vooringenomen bent doe ik al de moeite niet meer om op de rest van uw geratel in te gaan. Laat die slachtofferrol maar vallen, en als je dan toch bezig bent ook het gezeur dat ik vooroordelen herberg. Het maakt een dicussie op niveau onmogelijk.
Geratel dat jij niet deelt en waar jij niet op in gaat ... tja dan word het inderdaad moeilijk om nog op niveau te discussieren ja.
Oud 18 maart 2004, 16:59   #76
Bert
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Geratel dat jij niet deelt en waar jij niet op in gaat ... tja dan word het inderdaad moeilijk om nog op niveau te discussieren ja.
Ah man, ik stel een duidelijke vraag en neem hem/haar te grazen op een iets te overduidelijke afleiding die hij/zij niet had mogen maken. Als die persoon dan met een heel epistel volgeschreven met irrelevante zaken komt aandraven - waarin ik overigens nog eens van dingen beschuldigd wordt waar ik mijn handen niet aan vuilmaakte - dan weet ik het wel.

Als u dat discussie op niveau noemt dan pas ik liever.
Oud 18 maart 2004, 17:32   #77
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ah man, ik stel een duidelijke vraag en neem hem/haar te grazen op een iets te overduidelijke afleiding die hij/zij niet had mogen maken. Als die persoon dan met een heel epistel volgeschreven met irrelevante zaken komt aandraven - waarin ik overigens nog eens van dingen beschuldigd wordt waar ik mijn handen niet aan vuilmaakte - dan weet ik het wel.

Als u dat discussie op niveau noemt dan pas ik liever.
Tja op vragen antwoorden is hier echt taboe tegenwoordig hé. Vraag maar aan ego filo, of bekijk zijn postings maar dan kun je het zelf zien. Parcifal is ook van die mening... Ik kan er ook niet aan doen...zullen misschien forum regels zijn ofzo??
Oud 18 maart 2004, 18:08   #78
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Citaat:
Leg mij eens uit hoe een partij rascistisch kan zijn terwijl er mensen van vreemde afkomst op deze partij stemmen en er zelfs lid van zijn?
Omdat die personen het programma en de standpunten van het VB niet volledig kennen.
Ik vraag mij toch af hoeveel mensen de inhoud en de standpunten voldoende kennen van de partij (om het even welke) waarvoor ze stemmen? Iedereen weet er zo wel een en ander over, en eens ze een "keuze" hebben gemaakt zijn er velen die de rest van hun leven automatisch op die partij stemmen, wat er ondertussen ook mag gebeuren of veranderen. Mocht men nog eens een enquête houden, zo maar, onverwachts, op straat en de mensen vragen:" je stemt op die partij, leg eens uit waarom" dan zouden er nogal wat dwaasheden en dooddoeners volgen... Voor wat het VB betreft, de mensen hebben reeds genoeg gehoord wat ze verondersteld worden te antwoorden, maar voor de meeste andere partijen ...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2004, 18:09   #79
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Citaat:
Leg mij eens uit hoe een partij rascistisch kan zijn terwijl er mensen van vreemde afkomst op deze partij stemmen en er zelfs lid van zijn?
Omdat die personen het programma en de standpunten van het VB niet volledig kennen.
Ik vraag mij toch af hoeveel mensen de inhoud en de standpunten voldoende kennen van de partij (om het even welke) waarvoor ze stemmen? Iedereen weet er zo wel een en ander over, en eens ze een "keuze" hebben gemaakt zijn er velen die de rest van hun leven automatisch op die partij stemmen, wat er ondertussen ook mag gebeuren of veranderen. Mocht men nog eens een enquête houden, zo maar, onverwachts, op straat en de mensen vragen:" je stemt op die partij, leg eens uit waarom" dan zouden er nogal wat dwaasheden en dooddoeners volgen... Voor wat het VB betreft, de mensen hebben reeds genoeg gehoord wat ze verondersteld worden te antwoorden, maar voor de meeste andere partijen ...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2004, 21:14   #80
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

Standaard

Dat is typisch he , eerst in de aanval gaan en dan met de staart tussen de poten afdruipen.Als men den geen weerwerk heeft dan zijn de woorden van de ander ineens geratel.Zeg gewoon dat je er niet tegenop kan of geef minstens toe dat er ergens toch wel waarheid inzit.Ik verdedig mijn standpunten op mijn manier en sorry als die niet met jou manier overeenkomt.Maar ik zal nooit de handdoek in de ring werpen .Ik zal steeds proberen je woorden te ontkrachten zonder af te druipen.En in iedere hevige discussie vallen al eens woorden en iedereen heeft zijn mening.Wie het schoentje past trekt het aan , zoniet loop je recht in de muizenval .Ik blijf in ieder geval bij men standpunt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be